Minulle on tullut mieleen, että ehkä kaikki ihmiset pääsevät lopulta taivaaseen. Olen pohtinut Jumalan luonnetta ja tullut siihen tulokseen, että Hän haluaa ihmisille hyvää. Itse olen kuitenkin vain ihminen, inhimillinen ihminen joka tekee paljon virheitä. Rakastava Jumala hyväksyy varmasti myös sen, että Hänen luonnettansa pohditaan silloin tällöin.
Mitä mieltä olette Jumalan perimmäisestä tarkoituksesta ihmistä kohtaan, sekä Hänen luonteestaan?
Kaikki taivaaseen...
31
1018
Vastaukset
- pelastuisivat
mutta ,kuinkas kaykaan? tuossa tuo surkein vaihtoehto--- mina haluan olla oikealla puolella olevien joukossa,enta sina?l-h
Matt. 25:41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.- Aistin tällaista
Matt. 25:41
Luulisin, että kyseessä on Jeesuksen kokema valtava turhautuminen kuulijoita kohtaan. Uskon, että tämä tulikivenkatkuinen kirjoitus ei ole Jumalan lopullinen tuomio. Se liittyi vain kyseiseen hetkeen ja turhautumisen tunteeseen ihmisten välinpitämättömyyden vuoksi.
Voisi ajatella, että Jeesuksellakin oli hyviä ja huonoja hetkiä. Tämän julistuksen Jeesuksen voisi kuvitella antaneen juuri huonona hetkenä.
Mitä mieltä olette tästä selitysyrityksestä? Aistin tällaista kirjoitti:
Matt. 25:41
Luulisin, että kyseessä on Jeesuksen kokema valtava turhautuminen kuulijoita kohtaan. Uskon, että tämä tulikivenkatkuinen kirjoitus ei ole Jumalan lopullinen tuomio. Se liittyi vain kyseiseen hetkeen ja turhautumisen tunteeseen ihmisten välinpitämättömyyden vuoksi.
Voisi ajatella, että Jeesuksellakin oli hyviä ja huonoja hetkiä. Tämän julistuksen Jeesuksen voisi kuvitella antaneen juuri huonona hetkenä.
Mitä mieltä olette tästä selitysyrityksestä?"En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt." Joh 5:30
Kyllä Jeesus turhautumistakin koki, mutta hän ilmaisi sen selvästi:
"Herra, armahda minun poikaani, sillä hän on kuunvaihetautinen ja kärsii kovin; usein hän kaatuu, milloin tuleen, milloin veteen. Ja minä toin hänet sinun opetuslastesi tykö, mutta he eivät voineet häntä parantaa." Niin Jeesus vastasi ja sanoi: "Voi sinä epäuskoinen ja nurja sukupolvi, kuinka kauan minun täytyy olla teidän kanssanne? Kuinka kauan kärsiä teitä? Tuokaa hänet tänne minun tyköni." Ja Jeesus nuhteli riivaajaa, ja se lähti pojasta, ja poika oli siitä hetkestä terve." Matt 17:15-18
"Ja hän tuli opetuslasten tykö ja tapasi heidät nukkumasta ja sanoi Pietarille: "Niin ette siis jaksaneet yhtä hetkeä valvoa minun kanssani! Valvokaa ja rukoilkaa, ettette joutuisi kiusaukseen; henki tosin on altis, mutta liha on heikko." Matt 26:40-41- Aistin tällaista
EJKR kirjoitti:
"En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt." Joh 5:30
Kyllä Jeesus turhautumistakin koki, mutta hän ilmaisi sen selvästi:
"Herra, armahda minun poikaani, sillä hän on kuunvaihetautinen ja kärsii kovin; usein hän kaatuu, milloin tuleen, milloin veteen. Ja minä toin hänet sinun opetuslastesi tykö, mutta he eivät voineet häntä parantaa." Niin Jeesus vastasi ja sanoi: "Voi sinä epäuskoinen ja nurja sukupolvi, kuinka kauan minun täytyy olla teidän kanssanne? Kuinka kauan kärsiä teitä? Tuokaa hänet tänne minun tyköni." Ja Jeesus nuhteli riivaajaa, ja se lähti pojasta, ja poika oli siitä hetkestä terve." Matt 17:15-18
"Ja hän tuli opetuslasten tykö ja tapasi heidät nukkumasta ja sanoi Pietarille: "Niin ette siis jaksaneet yhtä hetkeä valvoa minun kanssani! Valvokaa ja rukoilkaa, ettette joutuisi kiusaukseen; henki tosin on altis, mutta liha on heikko." Matt 26:40-41Tunnette Raamatun paljon paremmin kuin minä. Jotenkin se tuntuu vain pahalta ajatella, että jotkut ihmiset joutuisivat sinne toiseen paikkaan. Minä en pysty ajattelemaan sitä, koska se tuntuu niin julmalta.
EJKR, minä rakastan monia ihmisiä jotka eivät ole kristittyjä. Rakastan monia ihmisiä, jotka ovat nimellisesti kristittyjä ilman syvällisempää uskoa. Voit varmaan kuvitella, että tunnen tuskaa ajatellessani sitä paikkaa jonne en toivoisi kenenkään koskaan joutuvan. En usko siihen, koska en pysty uskomaan siihen. En pysty. Aistin tällaista kirjoitti:
Tunnette Raamatun paljon paremmin kuin minä. Jotenkin se tuntuu vain pahalta ajatella, että jotkut ihmiset joutuisivat sinne toiseen paikkaan. Minä en pysty ajattelemaan sitä, koska se tuntuu niin julmalta.
EJKR, minä rakastan monia ihmisiä jotka eivät ole kristittyjä. Rakastan monia ihmisiä, jotka ovat nimellisesti kristittyjä ilman syvällisempää uskoa. Voit varmaan kuvitella, että tunnen tuskaa ajatellessani sitä paikkaa jonne en toivoisi kenenkään koskaan joutuvan. En usko siihen, koska en pysty uskomaan siihen. En pysty.En minäkään pysty kadotusta/helvettiä ajattelemaan. Jos minun täytyy sitä ajatella, ahdistun, enkä voi elää. Sitäpaitsi uskon tien kulkeminen ei edellytä, että minun tulee julistaa uskoani helvettiin. Riittää, että tiedän Jeesuksen siitä puhuneen, enkä Häntä kiellä. Koska helvetti tuntuu vaikealta käsittää ja hyväksyä, pyydän vain Herralta, että huolehdi sinä tästä asiasta, se on minulle liian raskas asia käsiteltäväksi.
Olen siis sydämestäni liittynyt Jeesukseen ja haluan elää Hänen rakkaudestaan käsin ihmisten keskellä luottaen, että kun olen Hänen rakkaudessaan, niin minun luottamukseni Häneen on parasta, mitä voin antaa läheisilleni. Silloin voin elää rauhassa miettimättä heidän iankaikkista kohtaloaan ja tuntea turvallisuutta ja ikään kuin ennakoida uskossa, että saan myös heidän kanssaan jakaa uskon ja ikuisen elämän Jeesuksessa, vaikka se nyt on vielä silmiltäni kätketty.
"Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi, ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa." Fil 4:6-7- Aistin tällaista
EJKR kirjoitti:
En minäkään pysty kadotusta/helvettiä ajattelemaan. Jos minun täytyy sitä ajatella, ahdistun, enkä voi elää. Sitäpaitsi uskon tien kulkeminen ei edellytä, että minun tulee julistaa uskoani helvettiin. Riittää, että tiedän Jeesuksen siitä puhuneen, enkä Häntä kiellä. Koska helvetti tuntuu vaikealta käsittää ja hyväksyä, pyydän vain Herralta, että huolehdi sinä tästä asiasta, se on minulle liian raskas asia käsiteltäväksi.
Olen siis sydämestäni liittynyt Jeesukseen ja haluan elää Hänen rakkaudestaan käsin ihmisten keskellä luottaen, että kun olen Hänen rakkaudessaan, niin minun luottamukseni Häneen on parasta, mitä voin antaa läheisilleni. Silloin voin elää rauhassa miettimättä heidän iankaikkista kohtaloaan ja tuntea turvallisuutta ja ikään kuin ennakoida uskossa, että saan myös heidän kanssaan jakaa uskon ja ikuisen elämän Jeesuksessa, vaikka se nyt on vielä silmiltäni kätketty.
"Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi, ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa." Fil 4:6-7"Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa."
Tätä rauhaa haluaisin kaikkien ihmisten kokevan. On niin paljon asioita, jotka rikkovat rauhan mielestä. Jumalalta saatu rauha sydämessä on ihana elää, olen siitä varma. Olen vähän aikaa sitten tullut uskoon ja olen evankelisluterilaisen kirkon jäsen. Muistan ajan, jolloin tunsin Jumalan todella läheiseksi. Hän tuntui ystävältä ja minä rakastan Jumalaa edelleen. Jumalan rakkaus on suuri lahja meitä ihmisiä kohtaan. Minun ainut turvani on Jumala.
Laulussa sanotaan: Onneni on olla, Herraa lähellä jne... Aistin tällaista kirjoitti:
"Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa."
Tätä rauhaa haluaisin kaikkien ihmisten kokevan. On niin paljon asioita, jotka rikkovat rauhan mielestä. Jumalalta saatu rauha sydämessä on ihana elää, olen siitä varma. Olen vähän aikaa sitten tullut uskoon ja olen evankelisluterilaisen kirkon jäsen. Muistan ajan, jolloin tunsin Jumalan todella läheiseksi. Hän tuntui ystävältä ja minä rakastan Jumalaa edelleen. Jumalan rakkaus on suuri lahja meitä ihmisiä kohtaan. Minun ainut turvani on Jumala.
Laulussa sanotaan: Onneni on olla, Herraa lähellä jne...Yksi tärkeimmistä asioista uskon tiellä on keskinäinen rohkaisu:
"Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa; ja pitäkää huoli siitä, ettei kukaan jää osattomaksi Jumalan armosta, "ettei mikään katkeruuden juuri pääse kasvamaan ja tekemään häiriötä", ja monet sen kautta tule saastutetuiksi," Hepr 12:14-15
"Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö." Joh 14:27
Et arvaa miten sanasi koskettavat. Vaikka tunnen Raamattua jo aika hyvin, niin Herran jäljissä kulkeminen on aina sellaista, että tuntee itsensä avuttomaksi. Onneksi usko ei ole tunteista kiinni.
Ja tuo virsti, jota lainasit, on nro 517. Puolisoni, joka kuoli toukokuussa, toivoi että laulamme sen muistotilaisuudessa....,,,,
Herra kädelläsi/ uneen painan pään/ kutsut ystävästi lepäämään./ Käsi minut kantaa/ uuteen elämään,/ ikirauhan antaa, valoon jään./ Onneni on olla/ Herra lähellä,/ turvata voin yksin Jumalaan./ Onneni on olla/ Herra lähellä,/ tahdon laulaa hänen teoistaan.
Ole siunattu Herrassa.
- Jumalan pieni köyhä
En itse usko kaikkien pääsevän taivaaseen, mutten usko helvettiin sellaisena kuin se esim. ilmestyskirjassa esitetään. Oma näkemykseni on ns. annihilaatio, tyhjiin häviäminen.
- Aistin tällaista
Oikein uskovat --> taivas
Muut --> tyhjiin katoaminen
Onko tämä oikea tulkinta ajatuksestasi? - Jumalan pieni köyhä
Aistin tällaista kirjoitti:
Oikein uskovat --> taivas
Muut --> tyhjiin katoaminen
Onko tämä oikea tulkinta ajatuksestasi?Kyllä vain.
Tosin "oikein uskovat" kuulostaa omaan korvaani hiukan turhan opilliselta, kyse on uskon osallisuudesta ei siitä miten sen pukee sanoiksi.
joita kaikkia voidaan sanoa taivaiksi. On totta, että useimmat saavat jonkun kirkkauden, vaikka eivät ottaisi vastaan evankeliumiakaan. Sellaiset joutuvat ensin itse kärsimään kaiken, minkä oikeudenmukaisuus heidän kohdallaan vaatii.
On myös pimeyden valtakunnaksi sanottu eli kadotus. Sinne joutuvat Saatanan seuraksi vain anteeksiantamattoman synnin tehneet.
1. Kor. 15
40 On taivaallisia ja maallisia ruumiita, mutta taivaallisten loisto on aivan toisenlainen kuin maanpäällisten. [Matt. 13:43]
41 Auringolla on oma loistonsa, kuulla omansa ja tähdillä omansa, ja toinen tähti loistaa toista kirkkaammin.
Joh.14
2 Minun Isäni kodissa on monta huonetta -- enhän minä muuten sanoisi, että menen valmistamaan teille asuinsijan. [Luuk. 16:9; Hepr. 11:16]
2. Kor. 12
2 Tunnen erään Kristuksen oman, joka neljätoista vuotta sitten temmattiin kolmanteen taivaaseen. Oliko hän silloin ruumiissaan vai poissa siitä, en tiedä, sen tietää Jumala.- Aistin tällaista
Tätä ajatusta on siellä täällä havainnut, että taivaassa olisi tavallaan "monta huonetta". Mielessäni pyörii kysymys, että onko huoneiden välillä mahdollisuutta kulkea? Tämä kaikki on pelkkää ajatusleikkiä, mutta aihe kiehtoo minua.
Esim.
Kaksi kristillistä uskoa tunnustavaa ryhmää, jotka uskovat olevansa ainoita taivaaseen päässeitä. Millä tavalla Jumala järjestää heidän olonsa niin, että he voivat tuntea olleensa oikeassa uskossa omassa opissaan? Vai järjestääkö Jumala asiat niin, että ensimmäisenä eri uskontojen jäsenet saavat tietää muistakin uskonnoista päässeen ihmisiä taivaaseen? Aistin tällaista kirjoitti:
Tätä ajatusta on siellä täällä havainnut, että taivaassa olisi tavallaan "monta huonetta". Mielessäni pyörii kysymys, että onko huoneiden välillä mahdollisuutta kulkea? Tämä kaikki on pelkkää ajatusleikkiä, mutta aihe kiehtoo minua.
Esim.
Kaksi kristillistä uskoa tunnustavaa ryhmää, jotka uskovat olevansa ainoita taivaaseen päässeitä. Millä tavalla Jumala järjestää heidän olonsa niin, että he voivat tuntea olleensa oikeassa uskossa omassa opissaan? Vai järjestääkö Jumala asiat niin, että ensimmäisenä eri uskontojen jäsenet saavat tietää muistakin uskonnoista päässeen ihmisiä taivaaseen?1. Piet. 4
6 Sitä varten niillekin, jotka ovat kuolleet, on julistettu evankeliumi, että he eläisivät hengessä, niin kuin Jumala elää, vaikka ruumiissaan ovat saaneet saman tuomion kuin kaikki ihmiset. [1. Piet. 3:19]
Monet eivät eläessään ole edes kuulleet evankeliumista tai ovat kuulleet siitä sellaista, mikä ei ole totta. Kaikki saavat tilaisuuden kuulla totuuden ja ottaa sen vastaan. On vain "Yksi, Herra, yksi usko, yksi kaste" eli on vain yksi uskonnollinen totuus. Monilla on osatotuuksia, mutta ne eivät riitä.- Aistin tällaista
Tapani1 kirjoitti:
1. Piet. 4
6 Sitä varten niillekin, jotka ovat kuolleet, on julistettu evankeliumi, että he eläisivät hengessä, niin kuin Jumala elää, vaikka ruumiissaan ovat saaneet saman tuomion kuin kaikki ihmiset. [1. Piet. 3:19]
Monet eivät eläessään ole edes kuulleet evankeliumista tai ovat kuulleet siitä sellaista, mikä ei ole totta. Kaikki saavat tilaisuuden kuulla totuuden ja ottaa sen vastaan. On vain "Yksi, Herra, yksi usko, yksi kaste" eli on vain yksi uskonnollinen totuus. Monilla on osatotuuksia, mutta ne eivät riitä."Monet eivät eläessään ole edes kuulleet evankeliumista"
Hyvä esimerkki tästä ovat intiaanit ennen eurooppalaisten tuloa. Tärkeää on myös havaita, millä tavalla eurooppalaiset levittivät uskoaan. Ei suinkaan aina ystävällisesti, vaan monesti väkivallalla painostaen. Aistin tällaista kirjoitti:
"Monet eivät eläessään ole edes kuulleet evankeliumista"
Hyvä esimerkki tästä ovat intiaanit ennen eurooppalaisten tuloa. Tärkeää on myös havaita, millä tavalla eurooppalaiset levittivät uskoaan. Ei suinkaan aina ystävällisesti, vaan monesti väkivallalla painostaen.Väkivalta ei kuulu oikean Kristuksen kirkon toimintaan. Evankeliumin vastaanottamisen tulee perustua vapaaehtoisuuteen. Muuten se on vallankäyttöä. Kristuksen perustamasta kirkosta tapahtui luopuminen ja kirkosta tuli Rooman valtakunnan osasto, jota keisari johti.
Evankeliumi on palautettu maan päälle. Lisätietoja
http://www.mormon.org ja http://www.mormonit.fi- Nimetön
Tapani1 kirjoitti:
Väkivalta ei kuulu oikean Kristuksen kirkon toimintaan. Evankeliumin vastaanottamisen tulee perustua vapaaehtoisuuteen. Muuten se on vallankäyttöä. Kristuksen perustamasta kirkosta tapahtui luopuminen ja kirkosta tuli Rooman valtakunnan osasto, jota keisari johti.
Evankeliumi on palautettu maan päälle. Lisätietoja
http://www.mormon.org ja http://www.mormonit.fisilti tuota kyseistä PAKANALLISTA "uskontoa" on levitetty AINA ja AINA väkivaltaisesti. Ei ole aikaa eikä paikkaa milloin oisi levitetty rauhanomaisin keinonin. Tämän teidän hullujen luulema mies tuolla taivaissa joka osoittaa rakkauttaan tappamalla 900 000 lasta päivässä. Teidät pitäisi pistää pitkäänniemeen koska mukamas näette ja kuulette jonkun henkilön puhuvan teille:DD josta ei löydy minkäänlaista todistetta. Oppikaa intiaaneilta heidän uskontonsa ja maailmankatsomuksensa jos haluatte elää rauhassa osana luontoa ja rakentavan realistisesti tasa-arvoista yhteiskuntaa! kristityt hörhöt:D ja viä vihaatte muslimeja koska ne uskoo samaan "lapseen taivaassa":DD
- Crypticall
Taivaasta puhutaan Jumalan yhteydessä elämisenä. Se on täydellinen paratiisi kaikille, jotka kaipaavat kaikkihyvän Jumalan yhteyteen. Niiden elämässä, jotka sinne kaipaavat, myös näkyy se kaipaus. He kaipaavat ja uskovat ja usko kantaa hedelmää, myös ihan konkreettisia tekoja.
Olisiko Jumala niin julma, että pakottaisi häntä vieroksuvan ateistin yhteyteensä? Olisiko hän niin julma muita taivaassa olevia kohtaan, että toisi sinne paatuneen murhaajan, joka ei halua muuta kuin murhata? Kenen paratiisi se silloin olisi?
Taivaasta puhutaan Raamatussa, kaikki mielikuvamme ja käsityksemme taivaan ihanuudesta tulevat Raamatussa olevista teksteistä. Raamattu sanoo myös, että on vähän niitä, jotka sinne pääsevät. Kummassa asiassa Jeesus erehtyy? Siinä ettei taivasta oikeasti ole olemassakaan, vai siinä, että sinne pääsevätkin kaikki?
Jumala on rakkaus, mutta tavalla joka on määritelty Raamatussa. Jos olet sitä mieltä, että on olemassa muitakin käsityksiä Jumalasta rakkautena, niin haluan ehdottomasti kuulla mikä on se antiikin lähde, josta sellainen jumaluus löytyy? Vielä sellaista ei ole taidettu löytää. Käsitys Jumalasta rakkautena perustuu ainoastaan Raamattuun ja Raamattu kuvaa Jumalan paitsi rakkautena, myös ehdottomana tuomarina joka ei anna armoa niille, jotka eivät sitä halua elinaikanaan vastaanottaa. Hän kunnioittaa ihmisen valintaa ja sillä valinnalla on pysyvät, ikuiset seuraukset.- Aistin tällaista
Ajatusleikki.
Ateisti pääsee taivaaseen. Ateistin taivas on juuri sellainen kuin ateisti haluaa sen olevankin. Ateisti ei tajua olevansa taivaassa, koska hän ei ole siihen koskaan uskonut.
Millainen on ateistin taivas? Siellä ei varmaan ole ketään uskonnollisesti virittäytyneitä henkilöitä. Onko taivaassa myös omia huoneita eri vakaumuksessa eläville henkilöille? Esimerkiksi juuri ateisteille oma huone tms... - Crypticall
Ajatusleikki.
Ateisti pääsee taivaaseen. Ateistin taivas on juuri sellainen kuin ateisti haluaa sen olevankin. Ateisti ei tajua olevansa taivaassa, koska hän ei ole siihen koskaan uskonut.
Millainen on ateistin taivas? Siellä ei varmaan ole ketään uskonnollisesti virittäytyneitä henkilöitä. Onko taivaassa myös omia huoneita eri vakaumuksessa eläville henkilöille? Esimerkiksi juuri ateisteille oma huone tms...Olen edelleen sitä mieltä, että silloin kun puhutaan käsitteillä, joita ei ole määritelty Raamatun ulkopuolella, niin käytetään Raamatun määrittelyä.
Näin ajateltuna tuonpuoleinen tulevaisuus lupaa ateistille hyvää hänen kannaltaan katsoen. Paikka, johon ateisti menee, on sellainen ettei siellä ole yhtään uskonnollisesti virittäytynyttä henkilöä. Saattaa olla, ettei siellä ole yhtään muutakaan henkilöä, koska ateistille saattaa (kuten hienosti kysyit) todellakin olla ihan oma paikkansa, jossa kukaan ei koskaan häntä häiritse. Ateistin henkilökohtainen huone, jossa kukaan ei häntä häiritse (kuulostaa paremmalta kuin täydellinen unohdus, kadotus, eikö?). - Aistin tällaista
Crypticall kirjoitti:
Olen edelleen sitä mieltä, että silloin kun puhutaan käsitteillä, joita ei ole määritelty Raamatun ulkopuolella, niin käytetään Raamatun määrittelyä.
Näin ajateltuna tuonpuoleinen tulevaisuus lupaa ateistille hyvää hänen kannaltaan katsoen. Paikka, johon ateisti menee, on sellainen ettei siellä ole yhtään uskonnollisesti virittäytynyttä henkilöä. Saattaa olla, ettei siellä ole yhtään muutakaan henkilöä, koska ateistille saattaa (kuten hienosti kysyit) todellakin olla ihan oma paikkansa, jossa kukaan ei koskaan häntä häiritse. Ateistin henkilökohtainen huone, jossa kukaan ei häntä häiritse (kuulostaa paremmalta kuin täydellinen unohdus, kadotus, eikö?).Ateistikin saattaa tarvita ystäviä. Mieleeni tuli, että tämänkaltainen yksinäinen tila voisi olla hankala. Siinä mielessä hankala, että sosiaalisesti aktiivinen ateisti saattaisi haluta olla ystävällisten ihmisten ympäröimänä siellä ajan rajan toisella puolella, minne hän olisi päässyt tietämättään.
Sosiaalisesti aktiivinen ateisti voisi siis periaatteessa päätyä sellaiseen "huoneeseen" taivaassa, jossa on muita sosiaalisesti aktiivisia ateisteja.
Periaatteessa uskon Jumalan haluavan ateistillekin hyvää, koska minkä ateisti mahtaa sille että hän on elämässään ollut vankka ateisti oman kokemusmaailmansa mukaisesti. Jos ihminen ei ole koskaan elämässään kokenut Jumalan läsnäoloa, niin en ihmettele vaikka saattaa tulla ateistinen vakaumus. Eikö vain? - Crypticall
Ateistikin saattaa tarvita ystäviä. Mieleeni tuli, että tämänkaltainen yksinäinen tila voisi olla hankala. Siinä mielessä hankala, että sosiaalisesti aktiivinen ateisti saattaisi haluta olla ystävällisten ihmisten ympäröimänä siellä ajan rajan toisella puolella, minne hän olisi päässyt tietämättään.
Sosiaalisesti aktiivinen ateisti voisi siis periaatteessa päätyä sellaiseen "huoneeseen" taivaassa, jossa on muita sosiaalisesti aktiivisia ateisteja.
Periaatteessa uskon Jumalan haluavan ateistillekin hyvää, koska minkä ateisti mahtaa sille että hän on elämässään ollut vankka ateisti oman kokemusmaailmansa mukaisesti. Jos ihminen ei ole koskaan elämässään kokenut Jumalan läsnäoloa, niin en ihmettele vaikka saattaa tulla ateistinen vakaumus. Eikö vain?"Jos ihminen ei ole koskaan elämässään kokenut Jumalan läsnäoloa, niin en ihmettele vaikka saattaa tulla ateistinen vakaumus. Eikö vain?"
Oletko varma, ettei juuri tuo ole Jumalan armoa?
Jos Jumala tietää miten hirveä on niiden osa, jotka kieltäytyvät hänen kutsustaan ja itse oman tahtonsa mukaan menevät kadotukseen, niin voisiko Jumala olla noin armollinen?
Hänet torjuvat ovat joka tapauksessa syyllisiä Jumalan torjumiseen, heidän edestään Jumalan ainoa Poika on naulittu ristille, mutta he korkeintaan sylkäisevät siihen suuntaan.
Ehkäpä Jumala ennalta tietäen sen, etteivät he joka tapauksessa suostu Jumalan omiksi, ei mitenkään erityisen voimakkaasti kutsu heitä? Jos kutsuisi, niin he joutuisivat paitsi Jumalan Pojan hylkäämisestä, myös sen erityisen voimakkaan kutsun torjumisesta tilille ja helvetti olisi heille vielä tuplasti pahempi paikka.
Oletko muuten koskaan lukenut kokonaan tuota mielenkiintoista tekstiä, joka kertoo siitä, millaisena helvetti ymmärrettiin Jeesuksen aikoina ja sen jälkeen:
http://www.apokryfikirjat.com/pietari.htm
- Trubaduuri
Miten aijot pakottaa heidät, jotka sinne eivät halua päästä ja muuttaa Luojan, taivaallisen Isän mielen? Ja sitä paitsi, taivaalliseen valtakuntaan pääsi vain he 144 tuhatta putipuhdasta uskollista miestä, joista ei mitään pahaa eikä väärää löytynyt.
Joten ei sinne enää kukaan pääse, siis taivaaseen. Mutta sinne kuuluisaan paratiisiin on vielä portit apposen avoinna.Jehovan todistajia tai sitten leikillään esittää tuon luvun 144 000. Luku tarkoittaa 12 eri sukukuntien keskuudesta valittuja ylipappeja, kustakin 12 000, jotka hallitsevat Kristuksen kanssa maan päällä tuhatvuotisen valtakunnan aikana. Se ei ole vielä taivas.
- Trubaduuri
Tapani1 kirjoitti:
Jehovan todistajia tai sitten leikillään esittää tuon luvun 144 000. Luku tarkoittaa 12 eri sukukuntien keskuudesta valittuja ylipappeja, kustakin 12 000, jotka hallitsevat Kristuksen kanssa maan päällä tuhatvuotisen valtakunnan aikana. Se ei ole vielä taivas.
Siis seli seli sinne, tänne ja vähän jonnekkin. Opettele sinäkin ajoissa kirjoittamaan sitä joka totta on!
- Aistin tällaista
Minä en tiedä taivaasta mitään. Nämä kaikki on pelkkää spekulaatiota. En siis voi vakavasti väittää, että kaikki pääsevät taivaaseen tms... Jumala yksin tietää, miten asiat lopulta menevät. Minä esitän vain hataria teorioita. Toivottavasti ymmärrät, olen inhimillinen ja erehtyväinen ihminen.
Trubaduuri kirjoitti:
Siis seli seli sinne, tänne ja vähän jonnekkin. Opettele sinäkin ajoissa kirjoittamaan sitä joka totta on!
Ettäkö vain 144 000 pääsisi taivaaseen ja muut alempaan paikkaan? Perusteluina et esitä mitään, vaan turvaudut henkilöhyökkäykseen. Kirjoitan ihan tosissani siitä, mihin uskon, enkä suinkaan valehdellakseni. Kaipa sinä mielestäsi uskot tuohon 144 000 taivaaseen pääsijään, mutta totta se ei ole eli sinulla ei ole uskoa vaan luuloa, joka ei ketään auta.
- Trubaduuri
Tapani1 kirjoitti:
Ettäkö vain 144 000 pääsisi taivaaseen ja muut alempaan paikkaan? Perusteluina et esitä mitään, vaan turvaudut henkilöhyökkäykseen. Kirjoitan ihan tosissani siitä, mihin uskon, enkä suinkaan valehdellakseni. Kaipa sinä mielestäsi uskot tuohon 144 000 taivaaseen pääsijään, mutta totta se ei ole eli sinulla ei ole uskoa vaan luuloa, joka ei ketään auta.
Niinhän Paimen, eli ihmisen Poika, Kristus sanoi ja sanoo. Hänellä oli valta sanoa, ja on edelleenkin!
Lue ja hämmästy. Asiasta lisää ilmestyskirjassa. On muuten paljon luotettavanpaa konsanaan kuin sinun monet omasta päästä vedetyt "jutut", joilla ei ole joskus totuuden kanssa yhtään yhtäläisyyttä. Ja kun tässä nyt totta sanotaan, niin laitetaan vähän lisää tähän lopuksi!
Sinähän se turvauduit heikkotasoiseen hyökkäykseen ja erittäin lapsellisen tason sellaiseen. Joten syytä vain nytkin itseäsi, äläkä muita nuista monista omista kömmähdyksistäsi ja älyllisestä kompuroinnista! Sinä olet jo eksynyt niin kauas totuudesta, jotta sääliksi käy niitä ihmisiä jotka joutuvat sinua kuuntelemaan tai lukemaan outoja höpinöitäsi. - Trubaduuri
Minä en tiedä taivaasta mitään. Nämä kaikki on pelkkää spekulaatiota. En siis voi vakavasti väittää, että kaikki pääsevät taivaaseen tms... Jumala yksin tietää, miten asiat lopulta menevät. Minä esitän vain hataria teorioita. Toivottavasti ymmärrät, olen inhimillinen ja erehtyväinen ihminen.
Miksi leikkiä ajatuksilla ja asialla, joka on jo valmiiksi päätetty käytännössä.
Ajattele nyt tuosta inhimillisesti ja ota myös erehtymisen mahdollisuus taas huomioon. Toki ymmärrän täysin, jotta sinäkin olet.
Hän kyllä päättää lopulta kaikesta sekä kaikkien ihmisten osalta, on oikea muoto aatoksellesi, siis luomakunnan Luoja, taivaallinen Isä, josta ihmisen Poika, Kristuskin aikoinaan todisti väkevästi.
Ja ajassa ja todellisuudessa tapahtuvia ei kukaan meistä edeltä käsin tiedä, onneksi, se on muuten mahdottomuus. Siihenkin täytyy vain osata sopeutua ja hyväksyä se sellaisenaan. Trubaduuri kirjoitti:
Niinhän Paimen, eli ihmisen Poika, Kristus sanoi ja sanoo. Hänellä oli valta sanoa, ja on edelleenkin!
Lue ja hämmästy. Asiasta lisää ilmestyskirjassa. On muuten paljon luotettavanpaa konsanaan kuin sinun monet omasta päästä vedetyt "jutut", joilla ei ole joskus totuuden kanssa yhtään yhtäläisyyttä. Ja kun tässä nyt totta sanotaan, niin laitetaan vähän lisää tähän lopuksi!
Sinähän se turvauduit heikkotasoiseen hyökkäykseen ja erittäin lapsellisen tason sellaiseen. Joten syytä vain nytkin itseäsi, äläkä muita nuista monista omista kömmähdyksistäsi ja älyllisestä kompuroinnista! Sinä olet jo eksynyt niin kauas totuudesta, jotta sääliksi käy niitä ihmisiä jotka joutuvat sinua kuuntelemaan tai lukemaan outoja höpinöitäsi.perustelu sille, että taivaassa on vain nuo 144 000. Kaipa otat huomioon, ettei Uuden maailman käännös kelpaa minulle. Ja ota huomioon, ettei tuhatvuotinen valtakunta ole vielä lopullinen taivas. Maa kyyllä muutetaan taivaalliseen tilaan lopulta.
- Trubaduuri
Tapani1 kirjoitti:
perustelu sille, että taivaassa on vain nuo 144 000. Kaipa otat huomioon, ettei Uuden maailman käännös kelpaa minulle. Ja ota huomioon, ettei tuhatvuotinen valtakunta ole vielä lopullinen taivas. Maa kyyllä muutetaan taivaalliseen tilaan lopulta.
Perustele itse ensin ettei ole! Sillä sinähän se vänkäämään aloit ko. asiasta ja siinä ohessa myös valehtelemaan! Eikä muuten minulle kelpaa Moroni nimisen olennon eksytykset, eikä valheessa elävien ihmisten omintakeiset ja sangen nurinkuriset selitykset, eikä ollenkaan mormonismiin sisältyvät perusnäkemykset ja käsitteet. Etkä sinä tunne Luojan, taivaallisen Isän aivoituksia laisinkaan, joten älä turhaan esitä omia mielipiteitäsi ja oletuksiasi Hänen ajatuksinaan, sillä sitä ne eivät tietenkään missään nimessä ole, eikä millään muotoa myöskään ole.
Tapani1 kirjoitti:
perustelu sille, että taivaassa on vain nuo 144 000. Kaipa otat huomioon, ettei Uuden maailman käännös kelpaa minulle. Ja ota huomioon, ettei tuhatvuotinen valtakunta ole vielä lopullinen taivas. Maa kyyllä muutetaan taivaalliseen tilaan lopulta.
joissa mainitaan 144 000:
Ilm. 7:4
Minä kuulin myös sinetillä merkittävien määrän. Sinetin sai sataneljäkymmentäneljätuhatta, ja heitä oli kaikista Israelin heimoista:
Ilm. 14:1
Sitten näin tämän: Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan oli sataneljäkymmentäneljätuhatta ihmistä, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi. [Ilm. 7:3,4]
Ilm. 14:3
Valtaistuimen edessä ja neljän olennon ja vanhinten edessä laulettiin uutta laulua, jota ei voinut oppia kukaan muu kuin nuo sataneljäkymmentäneljätuhatta, jotka on ostettu maan päältä. [Ilm. 5:9]
Ensimmäisen kohdan jälkeen luetellaan kaikki Israelin 12 sukukuntaa ja mainitaan, että jokaisesta tulee 12 000 sinetillä merkittyä. Kohdissa ei mainita mitään siitä, että he olisivat ainoita, jotka pääsevät taivaaseen.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup325661Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su813734Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene223234Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252685- 452601
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1122548Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla322041Maija Kajan
Aiheutti hormoonien määräämisellään massiivisen rintasyöpien lisääntymisaallon!!!!1001775Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731576- 381487