Mielikuvassa

NainenKirjoittaa

Millaisena ihmisenä näet täällä kirjoittajan/kirjoittavat omassa mielikuvassasi?

Tarkoituksena ei nyt niinkään kuvata ulkoista olemusta, vaan enemmänkin persoonaa/luonnetta, tai käyttäytymistä.

Kerrohan, mitä rivien välistä on paljastunut!

Ps. Eikä sitten, mitään tiukkapipoista tekstiä:=)

233

17104

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JudgeCooper

      on selkeesti tuijottanut liikaa A4-saastetta. Luultavasti somalien maahanmuuttohakemuksia. Nyt hyppivät kirjaimet ja kokonaiset sanat sekalaisessa järjestyksessa kirjoitelmiinsa.

      • Arkkis on kiinnostunut kielen rakenteista. Hän huvittuu huijaamalla muita ottamaan selvää sekakielestä, jota hän on kehitellyt vuosikausia.

        Hänellä on unelma: Arkkis- kieli.

        Suomen kielen opettaja joutui hänen takiaan ennen aikaiselle eläkkeelle. Kuitenkin hän liikuttui suuresti Arkkiksen runoista.


      • ikäävää hminen

        palstan kielenkääntäjä vai mielen vääntäjä?
        Entten tentten....


    • Hän oli lapsena mummin lellipoika. Omat vahemmat sen sijaan menettivät hermonsa. Eivät siksi, etteikö masse halunnut olla kiltti, vaan koska masse ei tiennyt miksi piti olla.
      Hän syntyi meisseli kädessään. Kaikki, mikä liikkui, kävi vieterillä, tai toimi paristolla, oli jatkuvan tutkimisen kohteena. Mamman kello ei kävellyt koskaan. Iskän pyörä oli hajotettu osiin. Massen huone henki sanoin kuvaamatonta kaaosta. Hänen tarvettaan keksiä, ei voinut edes koulu sammuttaa.
      Masse on selkeä Pelle Peloton.

    • Hänellä on vieläkin lapsena saatu sähköjuna. Tällä hän leikki sunnuntaisin. Sillon hän laittaa päähänsä
      junan lähettäjän virkalippiksen.

      Normixista piti tulla kirjalija. Hän kirjoitti lähes kaiken muistiin, mitä ikinään kuuli. Kuitenkin (ikävä kyllä) hän järkeili ja hankki eläketurvallisen ammatin.

      Hänessä on aimo annos seikkalijaa, joka odottaa ulospääsyä.

      • norMix evk

        Mielenkintoista! Kirjoitan tämänkin muistiin muistikirjani no 1754 sivulle 287....noooh, vähän sinnepäin vaikkei minulla sähkökunaa koskaan ole ollutkaan *snif*....


      • norMix evk
        norMix evk kirjoitti:

        Mielenkintoista! Kirjoitan tämänkin muistiin muistikirjani no 1754 sivulle 287....noooh, vähän sinnepäin vaikkei minulla sähkökunaa koskaan ole ollutkaan *snif*....

        *snif*...


      • norMix evk kirjoitti:

        *snif*...

        varppina säkillinen leegoja ja rakensit niistä junan....
        Sitten oli kans mielkuvituskaveri ja ötököitä purkissa.
        Teininä oli samettihousut ja pitkä letti. Et niinkään pullistellut lihaksilla, mutta loistit älyllä. Silti olit kauheesti tunteellinen ja puolustit pienempiä. Kuvittelit rakentavasi avaruusaluksen.


    • tästä herrasta saa mielikuvan että naisia kohtaan on huomaavainen herrasmies. Kuuluu samaan 'sarjaan' Jermun kanssa. Tykkää sanailla ronskisti miesten sarjassa, naisia kohtaan pehmeämpi :).

      Jermu, Jugde ja Badmynttis palstan pehmoja ;).

    • Taikiksen persoonassa näen järjestyksen, reilun pelin ja vahvan ihmisen. Myös loistava sovittelija johon liittyy kommunikointikyky.

      Yllättäjä romantiikan ja erotiikan alueella.

      • Vaikutelmana käytännöllisyys ja tervejärkisyys.
        Piiloitetussa minuudessa Taikiksesta löytyy uudisraivaaja, sitkeää ja peräänantamatonta yltiörohkeuttakin.
        Ujo hän ei ole, mutta sitäkin enemmän herkkä.
        Sanoissa taitava ja terävä havannointikyky.

        Ei lannistu helposti. Vieraan varainen ja empaattinen. Innostuva. Toimelias. Ystävänä uskollinen. Aidosti sitä, mitä on.


      • sandra*
        NainenKirjoittaa kirjoitti:

        Vaikutelmana käytännöllisyys ja tervejärkisyys.
        Piiloitetussa minuudessa Taikiksesta löytyy uudisraivaaja, sitkeää ja peräänantamatonta yltiörohkeuttakin.
        Ujo hän ei ole, mutta sitäkin enemmän herkkä.
        Sanoissa taitava ja terävä havannointikyky.

        Ei lannistu helposti. Vieraan varainen ja empaattinen. Innostuva. Toimelias. Ystävänä uskollinen. Aidosti sitä, mitä on.

        yltiörohkea.. hän on, mutta myös äärettömän herkkä. Näissä yhdyn edelliseen. :)
        (kukaan muu ei uskaltais.......)


    • Sinut tunnen pitemmältä ajalta ja siksi olen saanut sinusta mielikuvan tulisieluisena ikiliikkujana. Näen sinut punatukkaisena, tulta ja tappuraa sisältävänä elämän nautiskelijana :).

      • Hmm..empäs paljastakkaan vielä....pitääkö paikkaansa:-)


    • iloinen hössöttäjä jolla päällä mitä nyt on sattunut ensin saamaan käsiinsä, toffelit jalassa sipsuttelemassa pitkin pihaa, huudellen koiriaan. Puhua pälpättää varmaan aamusta iltaan. :)

      • Häneltä tuskin onnistuu kantapään neulominen villasukkaan. Kameransa kanssa Satu on kuitenkin sinut. Seurallinen, vilpitön ja runoollinen.

        Innostuu nopeasti, mutta saattaa myös väsähtää, jos juttu ei kiinnostakkaan. Saattaisin kuvitella hänen pestautuvan armejaan, tai polisivoimiin pelkästä uteliaisuudesta. Hänestä tulisi hetkessä kavereiden lemikki, sillä kukaan tuskin pitkästyisi Sadun seurassa.


      • osu nappiin paremmin kuin nappi itessään.


      • ikäävää hminen

        jotta vastuuntuntoisena pyrkii vastailemaan jokaiselle. Näyttää itsevarmalta muttei ehkä sitä pohjimmiltaan kuitenkaan ole? Kekseliäs.


      • sandra*

        osuit oikeaan. Hössöttäjää vaan ei "hänestä" saa tekemälläkään. :)


      • sandra*
        NainenKirjoittaa kirjoitti:

        Häneltä tuskin onnistuu kantapään neulominen villasukkaan. Kameransa kanssa Satu on kuitenkin sinut. Seurallinen, vilpitön ja runoollinen.

        Innostuu nopeasti, mutta saattaa myös väsähtää, jos juttu ei kiinnostakkaan. Saattaisin kuvitella hänen pestautuvan armejaan, tai polisivoimiin pelkästä uteliaisuudesta. Hänestä tulisi hetkessä kavereiden lemikki, sillä kukaan tuskin pitkästyisi Sadun seurassa.

        ohjetta seuraten on muutamat vauvasukat ja isommatkin tullut kudottua ihan vaan näyttääkseni että se onnistuu kyl.
        Aika väsynyt nykyään kaikkeen maalliseen, mut et arvaakkaan kuin läheltä muuten veti. :)


      • sandra*

        taas oikein... ´joskus pitää paikkansa ei aina kuitenkaan. On nykyään oppinut ajattelemaankin. No joskus toi mielikuvitus laukkaa... *vetäytyy taas itseensä tutkiskelemaan*

        Kiitos kaikille analyyseistä.
        Nyt ei mee ihan hyvin, on paha olla monestakin syystä. Palataan asiaan kun on taas parempi fiilis. :) *sinne meni maine ja kunnia?* :D

        *painuu peiton alle...*


      • satutätix.
        ikäävää hminen kirjoitti:

        jotta vastuuntuntoisena pyrkii vastailemaan jokaiselle. Näyttää itsevarmalta muttei ehkä sitä pohjimmiltaan kuitenkaan ole? Kekseliäs.

        tunnuit.. tuntevan..

        Mikä hitto tää heitti mut tonne kirjaudu sisään osioon kesken kaiken, eli tän kirjoituksen? Ois ihan kiva tietää että heittääköhän muidenkin netti ihan mihkä tahansa tääl tost noin vain ilman mitään syytä (klikkailua) vai onko mulla joku virus jossain mun koneessa??


    • Heräilee keskellä yötäkin pistämään ylös mietteitään ja jatkuvasti miettii uutta kolumnia. Kynä hampaitten välissä taikka korvan takana. Usein hyvin vakava taikka totinen, mutta osaa repäistä kunnon huumorinkin esiin. :)

      • Miehän oon tietty hyvin syvällinen.

        Yöllä kyllä nukun ja sikeesti. Mutta aamulla saatan ajatella:-DDD


      • NainenKirjoittaa kirjoitti:

        Miehän oon tietty hyvin syvällinen.

        Yöllä kyllä nukun ja sikeesti. Mutta aamulla saatan ajatella:-DDD

        vai vain ainoastaa aamuisin? Uskon että sun aivot raksuttaa koko ajan.


    • topakka, sanavalmis, omat mielipiteensä pitävä joka osaa kanssa joskus heittää hyvääkin läppää.

      • ------

        kateellinen, erityisesti Marietille(sen huomaa piikittelystä), koska Mariet on palstan miesten suosiossa :D


      • ------ kirjoitti:

        kateellinen, erityisesti Marietille(sen huomaa piikittelystä), koska Mariet on palstan miesten suosiossa :D

        tuollaista en olekkaan huomannut. Taiat nyt leikkiä. :)


      • ------ kirjoitti:

        kateellinen, erityisesti Marietille(sen huomaa piikittelystä), koska Mariet on palstan miesten suosiossa :D

        En usko että kukaan on kateellinen.

        Ymmärsin Taikiksen jutut ihan huumorilla.


      • mayanna

        "viivapuska" :D

        Taidan olla vähän väsy... mutta täällä tulee eteen välillä niin hulvattomanhassuja sanoja, jotka asiayhteydestä irrotettuna tuovat mieleen ties mitä.


      • sandra*
        Mariet kirjoitti:

        En usko että kukaan on kateellinen.

        Ymmärsin Taikiksen jutut ihan huumorilla.

        toivottavasti mun viesti puska viivalle ei loukannu sua, se ei ainakaan ollut tarkoitus.
        Fiksuna tarkoitusta ei tarvi vissii selittää? *vitsi haukotus hei ja huomenta* :)


      • sandra* kirjoitti:

        toivottavasti mun viesti puska viivalle ei loukannu sua, se ei ainakaan ollut tarkoitus.
        Fiksuna tarkoitusta ei tarvi vissii selittää? *vitsi haukotus hei ja huomenta* :)

        En tietenkään loukkaantunut kirjoituksestasi.
        Onhan siellä kaikki hyvin?


    • on iloinen tuuliviiri katolla. :)

      • mayanna

        - pyörähtelen kyllä tuulen mukaan!


      • sandra*
        mayanna kirjoitti:

        - pyörähtelen kyllä tuulen mukaan!

        se tuuli tänään puhaltaa? :)


      • sandra*
        mayanna kirjoitti:

        - pyörähtelen kyllä tuulen mukaan!

        huomioithan ton "tekopirteyden"?
        Mä oon kyl ny OIKEESTI tosi väsynyt...


        *jos mua ei väsyttäs, mä nauraisin nyt iha sikana* :D (eikä yskittäs keuhkot pellolle tyyliin)


    • pahansisuinen iskä joka yrittää saada laumansa kuriin sitä saavuttamatta. Loppujen lopuksi kuitenkin hyvin herkkä miespuolinen olio. :)

      • Ikuinen pikkupoika. Kekseliäs huuliveikko, joka rohkenee laittaa itsensä peliin.
        Tavanomaisuus on hänestä kaukana. Pitä käsiään housun taskussa. On toisinaan hajamielinen. Nauttii keskipisteenä olosta. Pehmo, mutta tarpeen tullen osaa vetäistä rajat tiukille.


      • sandra*

      • ikäävää hminen

        hahmoansa uutisvuodon tulevaan kapteeniin, tähän ulottuvuutta omaavaan persoonaansa sopimattoman (oma näkemys) kikattavan? naurun omistajaan. Huiteli niin hulvattomia jo keväisessä lähetyksessä, oikein taisi ystävällisyyttään pussatakin jotakuta.


      • ögona
        ikäävää hminen kirjoitti:

        hahmoansa uutisvuodon tulevaan kapteeniin, tähän ulottuvuutta omaavaan persoonaansa sopimattoman (oma näkemys) kikattavan? naurun omistajaan. Huiteli niin hulvattomia jo keväisessä lähetyksessä, oikein taisi ystävällisyyttään pussatakin jotakuta.

        siinä ruottinkileisessä ohjelmassa Ögonaböj??? Kuin myös siitä naisesta, Heli Roiha? Saa kai sitä nauraa, olihan se Andrejn kanssa vähän semmosta...erilaista hjuumoria.

        Mutta Mynttiksestä tykkään enempi.


      • ikäävää hminen
        ögona kirjoitti:

        siinä ruottinkileisessä ohjelmassa Ögonaböj??? Kuin myös siitä naisesta, Heli Roiha? Saa kai sitä nauraa, olihan se Andrejn kanssa vähän semmosta...erilaista hjuumoria.

        Mutta Mynttiksestä tykkään enempi.

        ..ohjelma muistaakseni palkittiinkin, oliko se Venlalla?
        Tuli niitä toisinaan (jos muistin lähetysajan) katseltua ja luin jostain itse keskustelijoiden ihmettelyn, kuinka aluksi epäiltiin kenenkään jaksavan katsoa miten muutamat vaan istuu ja pölisee keskenään.


    • hyvin salaperäinen ja mielipiteitään vaihtava ärhäkkä ukonketjake, mutta hauskalle päälle tullessaan aikas kivakin. :/

      • Toisinaan pää höyryää. Haluaa väitellä. Yritteliäs, nautiskelija, hukkaa tavaroita. Antaa vaikutelman leppoisasta huulen heittäjästä. Takertuu silti epäolennaisuuksiin. Sopisi ammattijärjästön edun valvojaksi. Flirttailija.


      • -------
        NainenKirjoittaa kirjoitti:

        Toisinaan pää höyryää. Haluaa väitellä. Yritteliäs, nautiskelija, hukkaa tavaroita. Antaa vaikutelman leppoisasta huulen heittäjästä. Takertuu silti epäolennaisuuksiin. Sopisi ammattijärjästön edun valvojaksi. Flirttailija.

        yhtälailla sopii vaikka sefuksikin :D


      • sandra*

        Rules. :) (vaikkei ihan aina) :D


      • NainenKirjoittaa kirjoitti:

        Toisinaan pää höyryää. Haluaa väitellä. Yritteliäs, nautiskelija, hukkaa tavaroita. Antaa vaikutelman leppoisasta huulen heittäjästä. Takertuu silti epäolennaisuuksiin. Sopisi ammattijärjästön edun valvojaksi. Flirttailija.

        Minun pää ei höyryy koskaan, välillä sielussa myllertää mutta se onkin jo toinen juttu..

        Jos nyt pitää tarttua epäolennaiseen niin tuo mielikuvasi minusta: "antaa vaikutelman leppoisasta huulenheittäjästä" on aika oikeaan osunut, todellisuudessa olen enempi mietiskelijätyyppiä

        Flirttailija?..no sitä ei käy kiistäminen, se on niin verissä, vielä kun oppisin missä kulkee sopivuuden veteenpiirretty raja siitä mikä on soveliasta milloinkin...


      • ...minäkö osaisin vaihtaa mielipiteitäni ;) Joskus saatan tarkastaa mielipiteeni mutta että takinkääntäjä..ei ikinä! ;) Noh..ehkä joskus kuitenkin..


      • Kadunmies kirjoitti:

        ...minäkö osaisin vaihtaa mielipiteitäni ;) Joskus saatan tarkastaa mielipiteeni mutta että takinkääntäjä..ei ikinä! ;) Noh..ehkä joskus kuitenkin..

        mitäs mää sanoin. :)


    • Vaikutelmana pohdiskelija. Ujohko, mutta läheisissä ihmissuhteissaan rehti ja leikimielinen.
      Haluaa pastalla pitää kiinni erakon imagostaan.
      Vastuntuntoinen puurtaja. Viihtyy luonnossa.
      Syvämielinen ja tunnontarkka. Huumorissakin löytyy, mikäli sattuu samoille taajuuksille.

      • on todellakin yksinäinen pohdiskelija joka hiippailee täällä yksinään muitten jo nukkuessa. Pahaa sanottavaa hänestä ei ole koskaan tullut.


      • yopollo
        Nittaminax kirjoitti:

        on todellakin yksinäinen pohdiskelija joka hiippailee täällä yksinään muitten jo nukkuessa. Pahaa sanottavaa hänestä ei ole koskaan tullut.

        ja niin kun minäkin olen yrittänyt... ;-)

        Mutta mainostetaan nyt tuon myöhemmän kehuketjun hengessä ihan itse rakennettua henkilökuvaa osoitteessa http://syrinx.vuodatus.net/ jota aloin tässä tovi sitten rakennella. Muutama tuhat liuskaa on vielä pöytälaatikoissa päivittämättä joten ikuisuusprojekti on.


      • mayanna
        yopollo kirjoitti:

        ja niin kun minäkin olen yrittänyt... ;-)

        Mutta mainostetaan nyt tuon myöhemmän kehuketjun hengessä ihan itse rakennettua henkilökuvaa osoitteessa http://syrinx.vuodatus.net/ jota aloin tässä tovi sitten rakennella. Muutama tuhat liuskaa on vielä pöytälaatikoissa päivittämättä joten ikuisuusprojekti on.

        "Maa käy nukkumaan
        sumupeiton sisälle
        piiloon tähdiltä."


        Pidin näkemästäni ja lukemastani todella paljon :) Pitäisi osata sanoa jotain kannustavaa, mutta joskus minäkin jään sanattomaksi.

        Kiitos. *niiaa syvään ja kunnioittavasti*


      • yopollo
        mayanna kirjoitti:

        "Maa käy nukkumaan
        sumupeiton sisälle
        piiloon tähdiltä."


        Pidin näkemästäni ja lukemastani todella paljon :) Pitäisi osata sanoa jotain kannustavaa, mutta joskus minäkin jään sanattomaksi.

        Kiitos. *niiaa syvään ja kunnioittavasti*

        kannustusta tarvitse, näitä tulee koko ajan lisää muutenkin. Mutta kovin otettu olen kun joku käy kurkkaamassa.

        Ja pitää muistaa että kotisivut tai blogit ovat aina puolueellisia, esittävät tekijänsä parempana kuin se onkaan...


    • Rivien välistä

      Pitkän linjan palstalainen, suurisydäminen ihana isukkihahmo,
      jonka kaapissa palstan naiset vuorotellen vierailevat ja johon
      jotkut haluaisivat yksinoikeuden.
      Kiitos mukavista keskustelutuokioista :D

      • Olipa siinä kivasti luonnehdittu minusta:))En kuitenkaan voinut olla huomioimatta pientä (tahatonta) provoilua siinä että jotkut haluavat minuun yksinoikeuden. Sillä tässä voi moisesta vihjauksesta herkempi ihminen ylpistyä liikaa:)

        *miettii pitäisikö jakaa vuoronumerot kaapitteluun*


      • Waffen-ss kirjoitti:

        Olipa siinä kivasti luonnehdittu minusta:))En kuitenkaan voinut olla huomioimatta pientä (tahatonta) provoilua siinä että jotkut haluavat minuun yksinoikeuden. Sillä tässä voi moisesta vihjauksesta herkempi ihminen ylpistyä liikaa:)

        *miettii pitäisikö jakaa vuoronumerot kaapitteluun*

        Mitä tarkoittaa kaapittelu? Voiko sitä tehdä keskustelupalstoilla?


      • Mariet kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa kaapittelu? Voiko sitä tehdä keskustelupalstoilla?

        Kaapittelua ei voi tehdä palstalla. Kaapittelu tarkoittaa menemistä chathuoneeseen ja siellä keskustelua kahden kesken. Kukaan ei voi nähdä mitä huoneessa puhutaan ja silloin voi täydessä rauhassa jutella niitä näitä.:)


      • sitä
        Mariet kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa kaapittelu? Voiko sitä tehdä keskustelupalstoilla?

        *haaskan näköset* naiset tekevät kadulla mutta voi sitä tehdä netissäkin :D


      • Waffen-ss kirjoitti:

        Kaapittelua ei voi tehdä palstalla. Kaapittelu tarkoittaa menemistä chathuoneeseen ja siellä keskustelua kahden kesken. Kukaan ei voi nähdä mitä huoneessa puhutaan ja silloin voi täydessä rauhassa jutella niitä näitä.:)

        siis chattailua kahden kesken. En ole chattaillut niin en osaa noita juttuja. Varmaan kivaa kun saa ihan rauhassa jutella niitä näitä ;).


      • Mariet kirjoitti:

        siis chattailua kahden kesken. En ole chattaillut niin en osaa noita juttuja. Varmaan kivaa kun saa ihan rauhassa jutella niitä näitä ;).

        Sehän siinä se pointti onkin;) Äkkiä tuon chatin opit, ei muuta kuin kokeilemaan joskus.


      • sitä kirjoitti:

        *haaskan näköset* naiset tekevät kadulla mutta voi sitä tehdä netissäkin :D

        kun savolaiset kuapittelevat silloin kun kaapittelevat.

        Savossa on paljon savon kielellä 'haaskan' näköisiä naisia. Ei ne mitään kaapittele. Ne on itä naapurista jotka sitä tekee.


      • ollakin
        Mariet kirjoitti:

        kun savolaiset kuapittelevat silloin kun kaapittelevat.

        Savossa on paljon savon kielellä 'haaskan' näköisiä naisia. Ei ne mitään kaapittele. Ne on itä naapurista jotka sitä tekee.

        savolaisia kun olet noin tietäväinen? :)


      • ollakin kirjoitti:

        savolaisia kun olet noin tietäväinen? :)

        olen savolainen.


    • sandra*

      ou jee... ???

      *miettii*

      Joku aivan ihana ihminen jota kaikki eivät ota tosissaan ja josta hän kärsii. Nöf. :)

    • Pumpulipaj

      Taikis on tehokas ja itsenäinen nainen, jolla on monta rautaa tulessa. Nopeaälyinen, selkeäsanainen ja huumorintajuinen, myös luotettava. Taikis saattaa olla joksus arjen rasittama, silloin hän haluaa sulkea koko muun maailman ulkopuolelleen, ja käpertyy vilttiin, villasukkiin sekä hyvän kirjan ja musiikin lumoihin.

      Menikö oikein?

    • yopollo

      mielikuvia tuli tuossa jumiin menneessä työketjussa kuvailtua. Omalta osaltani moni veikkaukseni tuntui menevän vähintään muutaman valovuoden pieleen, joten enpä taida uskaltaa nolata itseäni menemällä henkilökohtaisiin arvauksiin. Yleisesti ottaen täällä on verbaalisesti lahjakasta porukkaa, joilla riittää mielikuvitusta ja kiinnostusta moniin eri asioihin, huumorintajuakin löytyy ja välillä taistellaankin kunnolla, toivottavasti ei kuitenkaan ihan tosissaan.

      • yopollo

        otsikon hanskahäiriötä, lienee kuitenkin tulkittavissa joko vehnäksi tai vähäksi, ajattelemani vaihtoehdon voi kukin itse tykönään päätellä.


    • paljon mielikuvattomia* palstalaisia täällä pyörimässä.

      Rohkeneekohan edes kukaan tätä leikkiä enempää jatkaa:(

      • mayanna

        mulla hurlumit normixit ja jermuxit välillä sekaisin, tee siinä sitten jonkinlaista 'luonnekuvausta'.


      • könttäaivo
        mayanna kirjoitti:

        mulla hurlumit normixit ja jermuxit välillä sekaisin, tee siinä sitten jonkinlaista 'luonnekuvausta'.

        Moniko jaksaisi lukeakaan 10 sivun esseetä - edes itsestään?


      • mayanna
        könttäaivo kirjoitti:

        Moniko jaksaisi lukeakaan 10 sivun esseetä - edes itsestään?

        tästä ymmärtää, että kirjoitan liikaa itsestäni?


      • mayanna

        nythän mä vasta kiinnostuin! Uskallatko kertoa, millaisen miesmaun oletat minulla olevan? :D Lupaan ja vannon, etten loukkaannu tai suutu! Mulla ei ole mitään aavistustakaan sun miesmausta, joten siitä en voi päätellä mitään.

        Olen kyllä myös jokseenkin varma siitä, että riitaa ei tulisi ;)


      • En tällä kertaa pystynyt kirjoittamaan mielikuviani teistä ruudulle. Yritin kyllä hahmotella jotain, mutta en saanut aikaiseksi sellaista mikä olisi minua miellyttänyt. Kävin jopa lunttaamassa mitä olin teistä naisista kirjoittanut Palstatyttö kalenteriin:)
        Kyllä teillä kaikilla on oma paikka minun mielikuvissani, aivan varmasti.
        Mutta tällä kertaa luovutan suosiolla, ja joku toinen kerta sitten yritän uudella innolla.:)


        Ps:
        Olen koko elokuun tuijottanut tuota kalenterin pörröpäätä…;) *huokaus*


      • norMix evk

        kyse itsesuojeluvaistostakin! Aina ei ole ihan hyvä mennä laukomaan ääneen kaikkea, mitä mielessä liikkuu:))

        No oikeastaan en ole edes yrittänyt koskaan luoda sen parempaa mielikuvaa kenestäkään, taitaa olla enempi naisten alaa. Lähinnä itse luokittelen vain kirjoitustyylejä ja mielipiteitä. Joiden tyylit vain natsaavat paremmin omaani kuin toisten. Sinänsä ihan hyvä asia, että kirjoittajat kirjoittavat kukin sillä omimmalla tyylillään.


      • *ihmii*

        Ketkä täällä mielestäsi nuolee, kehuu ja lässynlässyttää? En ole sellaista havainnut.Hyvä kuitenkin että koet itsesi messiaaksi :D


      • norMix evk

        Teen sitten poikkeuksen ja kokoan jotain hajahavaintoja yhteen, koska kohdallasi niitä taitaa olla tämän hetken kirjoittajista eniten.

        Päättelykykyä, ihmistuntemusta, organisointitaitoa sinulta löytyy. Matemaattisia lahjojasi- siis noin niinkuin naiseksi- olen aina ihaillut. Vastauksesi siihen vedenjakotehtävään naurattaa vieläkin:DD Omaat myös huumorintajua, mutta joskus olet ehkä hieman herkkänenäinen.

        Kun äsken viittasin kirjoitustyyleihin, niin voin paljastaa pitäväni sinun tyylistäsi.


      • sitä

        "...tiedän olevani vaikea tapaus palstalla mutta onhan täällä jonkun oltava ettei mene ihan yhdeksi nuolemiseksi ja lässynlääksi ja kehukehukerhoksi."


      • norMix evk kirjoitti:

        kyse itsesuojeluvaistostakin! Aina ei ole ihan hyvä mennä laukomaan ääneen kaikkea, mitä mielessä liikkuu:))

        No oikeastaan en ole edes yrittänyt koskaan luoda sen parempaa mielikuvaa kenestäkään, taitaa olla enempi naisten alaa. Lähinnä itse luokittelen vain kirjoitustyylejä ja mielipiteitä. Joiden tyylit vain natsaavat paremmin omaani kuin toisten. Sinänsä ihan hyvä asia, että kirjoittajat kirjoittavat kukin sillä omimmalla tyylillään.

        ovat nähdäkseni sellaisia, jotka vaan syntyvät itsekseen. Useinkaan ei edes pohdi, miksi on saanut tietynlaisen mielikuvan.

        Sinusta on mielessäni syntynyt korrekti vaikutelma.
        Luulisin sinun olevan todellisuudessa paljolti
        vilkkaampi, kuin mitä täällä esiinnyt.

        Ois kiva kuulla millaisessa mielikuvassa minä kirjoittajana mielestäsi olen? Tai jos nyt sellaista on.

        *odottaa täpynä*

        Ps. Sori tuosta Testistä:-) Irrottelin vastauksissani vetämällä hatusta tarinaa.
        En tokikaan uskoisi sinun olevan noin vaan kiristettävissä:D


      • mayanna

        185-senttinen - noo, 170 riittää

        hoikka - kunhan saa takapuolensa mahtumaan tuoleihin, joita minulla on

        35-40v - nostaisin yläikärajaa vielä

        tumma - värillä ei väliä

        kasvisruuan ystävä - ihan ok, kunhan ei täysvegaani, en jaksa tehdä erillistä ruokaa

        taiteellinen - no passaa hyvin

        viininjuoja - absolutistin kanssa vois olla hankalaa kyllä

        juuston ystävä - no kyllä ainakin pitäis sietää mun juustoilut homeineen päivineen

        yliopistokoulutus - mieluummin käytännön järkeä kuin koulutusta, ei silti poissuljettu mahdollisuus

        kesäteatterin ystävä - mieluummin kaveri kesäteatteriin kuin videovuokraamoon

        luonnonystävä - ehdottomasti

        Mies ei saisi olla liian voimakastahtoinen vaan sopeutuva ja myötäelämistaitoinen, silti turvallisentuntuinen, tukea antava ja naistaan puolustava (tausta)vaikuttaja rinnallasi.
        - Sanoisin että hissukan kanssa ei tulis mittään, eli mieluummin voimakastahtoinen, silti myötäelämistaitoinen, ehdottomasti turvallisuudentunnetta ja tukea antava. Taustavaikuttaja ok, eikä tarvi olla taustallakaan, kunhan ei vaikuta minua 'vastaan' ;D Puolustan itse itseäni tosi napakasti tarvittaessa, puolestapuhujaa en tarvitse, rinnallaseisojan kyllä.

        Semmosta. Minulla ei ole koskaan ollut 'miesihannetta', näköjään sellainen oli helpompi hahmottaa jonkun toisen avustuksella. Paljon siinä meni kyllä oikein.


      • norMix evk
        NainenKirjoittaa kirjoitti:

        ovat nähdäkseni sellaisia, jotka vaan syntyvät itsekseen. Useinkaan ei edes pohdi, miksi on saanut tietynlaisen mielikuvan.

        Sinusta on mielessäni syntynyt korrekti vaikutelma.
        Luulisin sinun olevan todellisuudessa paljolti
        vilkkaampi, kuin mitä täällä esiinnyt.

        Ois kiva kuulla millaisessa mielikuvassa minä kirjoittajana mielestäsi olen? Tai jos nyt sellaista on.

        *odottaa täpynä*

        Ps. Sori tuosta Testistä:-) Irrottelin vastauksissani vetämällä hatusta tarinaa.
        En tokikaan uskoisi sinun olevan noin vaan kiristettävissä:D

        Ihan hauskasti se oli kirjoitettu!

        Kukas nyt sitten yrittää kiristää vastausta? ;-)) VAPAAEHTOISESTI voin heittää jotain, mutta vain ja ainoastaan kirjoittajana.

        Olet tuottelias ja monipuolinen kirjoittaja, joka hallitsee useita tyylilajeja. Pohdinnoissasi on usein sellaisia syvyyksia, jota palstoilla harvemmin tapaa ja ne saavat ajattelemaan. Toisaalta on kyllä sitten joskus sellaista lennokkuuttakin, ettei aina tahdo perässä pysyä:))


      • mayanna

        Sanoinhan, ettei aavistustakaan! Menee sit kyllä varmaan niin pieleen, kun voi mennä. No, jos lähden liikkeelle siitä, ettei meillä tulis miehestä riitaa... *jää miettimään*


      • norMix evk kirjoitti:

        Ihan hauskasti se oli kirjoitettu!

        Kukas nyt sitten yrittää kiristää vastausta? ;-)) VAPAAEHTOISESTI voin heittää jotain, mutta vain ja ainoastaan kirjoittajana.

        Olet tuottelias ja monipuolinen kirjoittaja, joka hallitsee useita tyylilajeja. Pohdinnoissasi on usein sellaisia syvyyksia, jota palstoilla harvemmin tapaa ja ne saavat ajattelemaan. Toisaalta on kyllä sitten joskus sellaista lennokkuuttakin, ettei aina tahdo perässä pysyä:))

        Tässähän ihan punastuu mielihyvästä*
        Sinä olet sellainen kermamaidolla vieteltävä.(muistan hyvin tuon kaffeelle tulosi)
        Se muuten oli se kissa juttu, josta ihastukseni sai alkunsa.
        Väsyttämällä ja ovelalla vietelyllä on sinutkin saatu osallistumaan kirjoitus kisailuihin.
        Ikunaan en olisi voinut muuten kuvitella sitä hersyvää tekstiä sinusta irtoavan.
        Turhaa pitelet kynttilääsi vakan alla.
        Olet selkeää kirjailija ainesta. Sitäpaitsi olet aina pitänyt rimaa ylhäällä täällä palstoilla.

        Mutta siehän ootkin söde symppis:DDD


      • norMix evk
        NainenKirjoittaa kirjoitti:

        Tässähän ihan punastuu mielihyvästä*
        Sinä olet sellainen kermamaidolla vieteltävä.(muistan hyvin tuon kaffeelle tulosi)
        Se muuten oli se kissa juttu, josta ihastukseni sai alkunsa.
        Väsyttämällä ja ovelalla vietelyllä on sinutkin saatu osallistumaan kirjoitus kisailuihin.
        Ikunaan en olisi voinut muuten kuvitella sitä hersyvää tekstiä sinusta irtoavan.
        Turhaa pitelet kynttilääsi vakan alla.
        Olet selkeää kirjailija ainesta. Sitäpaitsi olet aina pitänyt rimaa ylhäällä täällä palstoilla.

        Mutta siehän ootkin söde symppis:DDD

        Ei se kuule aina noin helppoa ole, kolikollakin on kaksi puolta...


      • mayanna

        on Aamuvirkku. Normaalivartaloinen, ikäänsä nähden nuorekas, omaa charmikkaita naururyppyjä. Tekee Taikiksen kanssa reippaasti heti aamulla päivän työt, ja nautiskelee hänen kanssaan lopun päivää. Kulinaristi. Ei ole ihan upporikas, muttei missään tapauksessa tyhjätaskukaan. Matkustelee yhdessä Taikiksen kanssa. Vaikka on toimelias, ei ole silti häsläri, vaan tekee asiat rauhallisesti, rivakast, varmoin ottein. Vasara pysyy tarvittaessa kädessä, samoin silitysrauta. Osaa delegoida ja opastaa. Luonteeltaan vakaa ja turvallinen. Osaa kuunnella, mutta myös keskustella. Hän kunnioittaa naista naisena, mutta myös ihmisenä ja tasavertaisena kumppanina. Mies, jolle Taikis voi sanoa, ’mie vähän vikisen, mut vie silti’ ;)


        *glup*


      • mayanna

        tuota kirjoittaessani :)

        No nyt jos ajattelee niitä eroavaisuuksia.
        Valitsehan näistä

        häissä päällä puku ja solmio vs. kansallispuku

        harrastus taidekäsityö vs. metsästys

        kulkuneuvo mersedes vs. lifti

        musiikkimaku rock vs. iskelmät

        viikon loma kylpylässä vs. telttaillen

        ensisuudelma kolmannen elokuvaillan päätteeksi vs. 2 min ensitapaamisesta lentokentällä

        yläpään karvoitus lyhyt siistitty tukka ja parta vs. pitkät letit ja parraton

        Varmistan vaan ettei isketä kynsiä samaan mieheen :D

        Heh.. taidankin ruveta tekemään Reginaan testejä huvikseni...


      • mayanna

        *huokaisee helpotuksesta*

        Noista osui kaks samaan valintaan. Arvaatko mitkä?


      • mayanna

        No okei, siirretään parta lettipäälle *nauraa*


      • mayanna kirjoitti:

        No okei, siirretään parta lettipäälle *nauraa*

        miten minulle tulee sellainen mielikuva partaisesta lettipäästä etten viitsi sitä ääneen sanoa..siinä on kuitenkin turhamaiuus huipussaan, vielä kun lisää siihen täipesään kaikenmaailman joulukuusenkoristeet joita nyky hom..siis miehet itseensä ripustaa niin lykka till vaan next levell

        Kyl maar naisten arvostelukyvyssä olis hiukka varaa petraamiseen ;)


      • mayanna

      • norMix evk

        toivottavasti olet jo tointunut. Laitetaan joskus syksymmällä taas joku kisa pystyyn.


      • yopollo
        mayanna kirjoitti:

        No okei, siirretään parta lettipäälle *nauraa*

        partaisella lettipäällä on tavallisesti harrikka alla, jengiliivit päällä ja kaverit mukana kun lähtevät taas pikku tappeluksiin toisten samanlaisten kanssa.


      • mayanna

      • yopollo

      • mayanna
        mayanna kirjoitti:

        No okei, siirretään parta lettipäälle *nauraa*

        sitten on vähemmän 'helvetin enkeli'?

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kuva:George-W-Bush.jpeg

        Eipä näy lettiä ei partaa.... mut jostain syystä pelottaa ainakin minua paljon enemmän kuin joku tatuoitu takkutukka :)


      • yopollo
        mayanna kirjoitti:

        No okei, siirretään parta lettipäälle *nauraa*

        no ei ole näillä nurkilla näkynyt.

        Ja muistan minäkin ajan kun olin runsaan kaksi vuotta käymättä parturissa, ja kun painokin oli tuolloin vain runsaat 50 kiloa (pituus nykyinen) olin kyllä enempi jonkun fakiirin näköinen. Mutta on siitä jo aikaa varmaan pian neljä vuosikymmentä.

        Siistiydyin kohtuullisesti kun kyllästyin siihen että jokaisessa kadunkulmassa tuputettiin evääksi jotakin mömmöjä. Syntymässä saadut ovat riittäneet hyvin.


      • -NK-

        Mun oma takkupää* Alkaa muutoin tappelemaan!


      • -NK-

        Pienet siistit viikset saavat ihon kanalihalle. Tulee mueleen keikari, tai halitseva tyyppi.
        Mieluimmin runsas täysparta. Muutoin tuo kuvaamasi tyyppi vois menetelläkin:-)


      • norMix evk

        Tällaista ei siviilissä kuule. Vaikka syntymäpäiväefektilla tässä ja muissa vastaavissa kommenteissa on oma osuutensa, niin kyllä niitä silti mielikseen lukee:))


    • mayanna

      Vegetable – Ystävällinen, tavallinen suomalainen Mies, jolla on omaperäinen palstatyyli. Rakentaa hyväntahtoiset aloitukset joskus hieman vaikeastitartuttaviksi. Kevyen huumorin ja naisten ystävä, aina pilke silmäkulmassa.

      Siri-Inna – Sydämellään ajattelija. Mielenkiintoinen persoona, ’ystäväntuntuinen’.

      BadMyntton – Tylsänharmaa, tavallinen, täysin mielikuvitukseton kirjoittaja. Tosikompaa ihmistä lienee vaikea löytää. Ajattelee aina ennen kuin painaa ’submit’. Tunteita kuohuttava. No joo.. kuten olen ennenkin sanonut, Mynttis on symppis.

      Satutätix – Vauhtimimmi, jonka näppis laulaa yön yksinäisinä tunteina. Rautoja tulessa muidenkin edestä. Ahkera, kunhan pääsee alkuun. Tarkoituksellisen naiivi, kuten minä itsekin? Tervetullut myrsky vesilasissa.

      Kadunmies – Voehan veikkonen, vaikeeta. Taidan tarvita lisäaikaa tutustumiseen. Mielikuva tähän mennessä miellyttävä, ’kalustoonkuuluva’, ei päästä helposti lähelle, vaikka onkin päästävinään lähelle.

      Taikis – Täti Tomera. Innokas rivienvälilukija, vaikuttaja, kokoaja. Lähes päivittäinen palstakävijä, aina siellä missä tapahtuu (tai sitten tapahtuu siellä missä on). Pitää mielellään tahtipuikkoa silloin kun soppakauha on hyllyllä. Luultavasti palstan naisista se, jonka kanssa minulla menisi oikeassa elämässä eniten sukset ristiin – tai sitten puhaltaisimme hyvin yhteen hiileen?

      yopollo – Rauhallinen, leppoisa, lämmin, ystävällinen, nallekarhumainen. Tuikkii tähtien tuikkeessa omia totuuksiaan ketjuihin. Pitää kynttilää vielä vähän vakan alla?

      Jane.London – Reipas palstapyörähtelijä. Pyörittelee sanoja ja hyvää mieltä ympärillään.


      -- jatkan kun kerkiin --

      Koettakaa ny olla sillä aikaa loukkaantumatta näistä.

      • mayanna

        Nainen.Kirjoittaa – Kirjoittaa, ei kirjoita, ota siitä sitten selvän. Omaa kiinnostavia ajatuksia joita ripsauttelee palstalle omaan tahtiinsa. Ei ilkeä, mutta voin hyvin ’nähdä’ hänen tuhahtelevan joillekin kirjoituksille ruutunsa takana.

        NorMix – Maailmanmatkaaja. Innostuja. Vähän ähäkutti ehkä?

        Jermuxi – Velmuilija?

        Nittaminax – Sisupussi. Tarttuu sarvista härkää kuin härkää. Herkkyys vähän piilossa, mutta pilkistelee. Kirjoittaa mitä haluaa, missä haluaa ja milloin haluaa.

        Kuunkulkija – Vaikea ’lähestyttävä’ poikkeuksellisten palstallaoloaikojensa vuoksi. Kiinnostavia ajatuksia kauniisti puettuina löytyy välillä aamuisin tämän oman polun kulkijan jäljiltä. Asiantuntija-ainesta.

        Kahjovaakutin – Sanataiteilija monessa mielessä. Viitsii nähdä vaivaa, jota toiset eivät viitsi. Nokkela. Osaa pitää hauskaa.

        Ex-Koltis – Maailmanmatkaaja. Perusteltuja väitteitä, siis hyvä keskustelija halutessaan.

        Not.Perfect – Vilkkusilmä. Osaa käyttäytyä ja olla käyttäytymättä. Kyselijä/kyseenalaistaja?

        ikävää hminen – Ei oikeasti ikävä. Herättelijä.

        Waffen-ss – Tarinoitsija. Kaunista sanailua. Ystävällinen ja huomioiva.


        -- varmaan jäi vielä monta pois, jatkan kunjos tulee mieleen --


      • mayanna

        Judge.Cooper – ei mitään hajua kuka tää kaveri on ja mistä tupsahti. Omaa inhimillisiä piirteitä.

        Mii-su – Jostain syystä minulle tulee mieleen sana ’pehmeä’. Hymyilee paljon.

        Arkunkantaja – Roolinvaihtaja. Nauttii rooleistaan ja hämmentämisestä. Ei arkinen, joskaan ei pyhäkään! Lipsuu otteesta kuin saippua.


        Sitten on vielä monta, jonka olemassaolon muistan kyllä, mutta heistä ei juuri nyt tullut mieleeni kuvia.


      • jane.london

        pistänyt niin hyvin,ettei sanansijaa:)


      • mayanna kirjoitti:

        Nainen.Kirjoittaa – Kirjoittaa, ei kirjoita, ota siitä sitten selvän. Omaa kiinnostavia ajatuksia joita ripsauttelee palstalle omaan tahtiinsa. Ei ilkeä, mutta voin hyvin ’nähdä’ hänen tuhahtelevan joillekin kirjoituksille ruutunsa takana.

        NorMix – Maailmanmatkaaja. Innostuja. Vähän ähäkutti ehkä?

        Jermuxi – Velmuilija?

        Nittaminax – Sisupussi. Tarttuu sarvista härkää kuin härkää. Herkkyys vähän piilossa, mutta pilkistelee. Kirjoittaa mitä haluaa, missä haluaa ja milloin haluaa.

        Kuunkulkija – Vaikea ’lähestyttävä’ poikkeuksellisten palstallaoloaikojensa vuoksi. Kiinnostavia ajatuksia kauniisti puettuina löytyy välillä aamuisin tämän oman polun kulkijan jäljiltä. Asiantuntija-ainesta.

        Kahjovaakutin – Sanataiteilija monessa mielessä. Viitsii nähdä vaivaa, jota toiset eivät viitsi. Nokkela. Osaa pitää hauskaa.

        Ex-Koltis – Maailmanmatkaaja. Perusteltuja väitteitä, siis hyvä keskustelija halutessaan.

        Not.Perfect – Vilkkusilmä. Osaa käyttäytyä ja olla käyttäytymättä. Kyselijä/kyseenalaistaja?

        ikävää hminen – Ei oikeasti ikävä. Herättelijä.

        Waffen-ss – Tarinoitsija. Kaunista sanailua. Ystävällinen ja huomioiva.


        -- varmaan jäi vielä monta pois, jatkan kunjos tulee mieleen --

        sanoisi..... Ehkäpä silloin joskus palstahistoriansa alussa jaksoi ottaa enemmän kantaa. Myönnän sivuuttavani osan tekstejä. Tartun mieluimmin niihin, jotka kiinnostavat. Omimmillani tunnen olevani tarinoissa, tai aiheissa, joissa on mahdollisuus pohtia syvemmin.
        Hyvä huumori, nasevat sanailut, tai tarkkaan keskitetty ilmaisu herättävät kyllä samoin mielenkiintoa.

        Itse kuvittelen olevani ns. kiltti ihminen. En tarkoita ujoutta, tai hiljaista hissukkaa. Tunnen myötätuntoa ja haluan nähdä muissa ihmisissä mieluiten niitä parhaita puolia.


      • könttäaivo

        Eniten innostuu luultavimmin Mynttis. :)
        (se salasymppis)

        Ei edes yhtään äklöä kuvausta, hauskaa!


      • norMix evk
        mayanna kirjoitti:

        Nainen.Kirjoittaa – Kirjoittaa, ei kirjoita, ota siitä sitten selvän. Omaa kiinnostavia ajatuksia joita ripsauttelee palstalle omaan tahtiinsa. Ei ilkeä, mutta voin hyvin ’nähdä’ hänen tuhahtelevan joillekin kirjoituksille ruutunsa takana.

        NorMix – Maailmanmatkaaja. Innostuja. Vähän ähäkutti ehkä?

        Jermuxi – Velmuilija?

        Nittaminax – Sisupussi. Tarttuu sarvista härkää kuin härkää. Herkkyys vähän piilossa, mutta pilkistelee. Kirjoittaa mitä haluaa, missä haluaa ja milloin haluaa.

        Kuunkulkija – Vaikea ’lähestyttävä’ poikkeuksellisten palstallaoloaikojensa vuoksi. Kiinnostavia ajatuksia kauniisti puettuina löytyy välillä aamuisin tämän oman polun kulkijan jäljiltä. Asiantuntija-ainesta.

        Kahjovaakutin – Sanataiteilija monessa mielessä. Viitsii nähdä vaivaa, jota toiset eivät viitsi. Nokkela. Osaa pitää hauskaa.

        Ex-Koltis – Maailmanmatkaaja. Perusteltuja väitteitä, siis hyvä keskustelija halutessaan.

        Not.Perfect – Vilkkusilmä. Osaa käyttäytyä ja olla käyttäytymättä. Kyselijä/kyseenalaistaja?

        ikävää hminen – Ei oikeasti ikävä. Herättelijä.

        Waffen-ss – Tarinoitsija. Kaunista sanailua. Ystävällinen ja huomioiva.


        -- varmaan jäi vielä monta pois, jatkan kunjos tulee mieleen --

        allekirjoitan, tuo kolmas onkin mielenkiintoinen. Voi tietty pitää paikkansakin, aina ei omia tekemisiään niin noteeraa. Tuleeko mieleen joku tietty tapaus, jossa tuota erityisemmin olisi ilmennyt?

        Tuossa ylempänä olevassa "Saattaapi olla..." kommentissa kerroinkin, etten mielikuvia muista kerro kun niitä ei juuri ole.


      • mayanna
        norMix evk kirjoitti:

        allekirjoitan, tuo kolmas onkin mielenkiintoinen. Voi tietty pitää paikkansakin, aina ei omia tekemisiään niin noteeraa. Tuleeko mieleen joku tietty tapaus, jossa tuota erityisemmin olisi ilmennyt?

        Tuossa ylempänä olevassa "Saattaapi olla..." kommentissa kerroinkin, etten mielikuvia muista kerro kun niitä ei juuri ole.

        monesta mitään selvää mielikuvaa ole. Yleensä keskityn siihen tekstiin, mihin vastaan, enkä ihmiseen sen takana.

        Siis ähäkuttia ihmettelit? No, se on juuri niitä 'mutu'-juttuja, nimenomaan mielikuvia. En osaa sanoa mistä se on tullut, mutta negatiivinen sen ei ollut tarkoitus olla, päinvastoin. En yleensä koskaan halua käyttää sanaa 'huumorintajuinen', koska se jostain syystä tökkii. (Äklöttää sellaiset Kuvaile itseäsi -jutut, jotka alkavat sanalla 'huumorintajuinen'. Kuka helkkari myöntäisi olevansa huumorintajuton?!) Huumorintajuja on olemassa niin eri monta alalajia, että jotenkin tuntuu persoonattomalta tuo pelkkä 'huumorintajuinen'. Mielijohteesta heitin kohdallesi ähäkutti, koska se mielestäni sisältää sellaisen leikki- ja ystävällimielisen, mutta merkityksellisen huumorintajun. En tosiaan osaa nimetä mitään erityistä keskustelua, jonka perusteella tuo mielikuva olisi minulle tullut. En kerää nippelitietoa keskusteluissa esiintyvistä faktoista, sutkauksista tai mistään muustakaan.

        Tyydytyitkö?


      • mayanna
        NainenKirjoittaa kirjoitti:

        sanoisi..... Ehkäpä silloin joskus palstahistoriansa alussa jaksoi ottaa enemmän kantaa. Myönnän sivuuttavani osan tekstejä. Tartun mieluimmin niihin, jotka kiinnostavat. Omimmillani tunnen olevani tarinoissa, tai aiheissa, joissa on mahdollisuus pohtia syvemmin.
        Hyvä huumori, nasevat sanailut, tai tarkkaan keskitetty ilmaisu herättävät kyllä samoin mielenkiintoa.

        Itse kuvittelen olevani ns. kiltti ihminen. En tarkoita ujoutta, tai hiljaista hissukkaa. Tunnen myötätuntoa ja haluan nähdä muissa ihmisissä mieluiten niitä parhaita puolia.

        kovinkaan hyvin, mutta halu osallistua pohdiskeleviinkin keskusteluihin on meillä molemmilla.

        Usein huomaan, että melkein mikä tahansa aloitus antaisi mahdollisuuden pohdiskeluun. Se vaatii kuitenkin ehkä pikkuisen enemmän aikaa, siksi lienee helpompi 'heittää' jotain, ja keskustelu lähtee kevyempään suuntaan. Siihen voi silloin olla vaikea enää mennä mukaan pohdintoineen.

        Kyllä minäkin kuvittelen sinun olevan kiltti palstalainen.


      • mayanna kirjoitti:

        kovinkaan hyvin, mutta halu osallistua pohdiskeleviinkin keskusteluihin on meillä molemmilla.

        Usein huomaan, että melkein mikä tahansa aloitus antaisi mahdollisuuden pohdiskeluun. Se vaatii kuitenkin ehkä pikkuisen enemmän aikaa, siksi lienee helpompi 'heittää' jotain, ja keskustelu lähtee kevyempään suuntaan. Siihen voi silloin olla vaikea enää mennä mukaan pohdintoineen.

        Kyllä minäkin kuvittelen sinun olevan kiltti palstalainen.

        en kuitenkaan liian kiltti:-)
        Sinun tekstejäsi (niitä pitempiä) luen erittäin mielelläni. Jotkut ovat suorastaan näitä palstan helmiä. Esim.Tuo Janen ovia palstalla; vielä jotain, oli sykähdyttävää luettavaa.
        Vaikken läheskään aina kommentoi kaikkeen, niin nämä ajattelua ja tunteita herättävät tekstit luen huolella.


      • norMix evk
        mayanna kirjoitti:

        monesta mitään selvää mielikuvaa ole. Yleensä keskityn siihen tekstiin, mihin vastaan, enkä ihmiseen sen takana.

        Siis ähäkuttia ihmettelit? No, se on juuri niitä 'mutu'-juttuja, nimenomaan mielikuvia. En osaa sanoa mistä se on tullut, mutta negatiivinen sen ei ollut tarkoitus olla, päinvastoin. En yleensä koskaan halua käyttää sanaa 'huumorintajuinen', koska se jostain syystä tökkii. (Äklöttää sellaiset Kuvaile itseäsi -jutut, jotka alkavat sanalla 'huumorintajuinen'. Kuka helkkari myöntäisi olevansa huumorintajuton?!) Huumorintajuja on olemassa niin eri monta alalajia, että jotenkin tuntuu persoonattomalta tuo pelkkä 'huumorintajuinen'. Mielijohteesta heitin kohdallesi ähäkutti, koska se mielestäni sisältää sellaisen leikki- ja ystävällimielisen, mutta merkityksellisen huumorintajun. En tosiaan osaa nimetä mitään erityistä keskustelua, jonka perusteella tuo mielikuva olisi minulle tullut. En kerää nippelitietoa keskusteluissa esiintyvistä faktoista, sutkauksista tai mistään muustakaan.

        Tyydytyitkö?

        kiitän perusteellisesta vastauksesta! Ajattelin jo hetken, että olet löytänyt uusia piirteitä minusta:))


      • könttäaivo
        NainenKirjoittaa kirjoitti:

        en kuitenkaan liian kiltti:-)
        Sinun tekstejäsi (niitä pitempiä) luen erittäin mielelläni. Jotkut ovat suorastaan näitä palstan helmiä. Esim.Tuo Janen ovia palstalla; vielä jotain, oli sykähdyttävää luettavaa.
        Vaikken läheskään aina kommentoi kaikkeen, niin nämä ajattelua ja tunteita herättävät tekstit luen huolella.

        myös tekstinsä luomaa tunnelmaa Satutätixin Palstan Tila-ketjussa, joka nyt näyttää siirtyneen Tuonpuoleiseen. Paikkoko taas?


      • mayanna
        norMix evk kirjoitti:

        kiitän perusteellisesta vastauksesta! Ajattelin jo hetken, että olet löytänyt uusia piirteitä minusta:))

        - jäi siis paljon piirteitä huomaamatta :)

        Saanko nyt vähän rotestoida? Toisetkin tytöt sai sinulta mielikuvan, mulle kans!


      • mayanna
        könttäaivo kirjoitti:

        myös tekstinsä luomaa tunnelmaa Satutätixin Palstan Tila-ketjussa, joka nyt näyttää siirtyneen Tuonpuoleiseen. Paikkoko taas?

        loppui sitten minulta aika kesken tilan täyttämiseksi.


      • norMix evk
        mayanna kirjoitti:

        - jäi siis paljon piirteitä huomaamatta :)

        Saanko nyt vähän rotestoida? Toisetkin tytöt sai sinulta mielikuvan, mulle kans!

        Nuo murjottavat ja taikinaiset naiset olen tuntenut vuosia, ehtii siinä ajassa sentään mieskin jotain huomata. Sinut noteerasin vasta tuossa joku aika sitten, koska oikein saavuit uutena/uusiotulokkaana? Ilmeisesti et mitään isompaa älämölöä ole pitänyt, jos pidempään olet onnistunut täällä piilottelemaan!


      • mayanna
        norMix evk kirjoitti:

        Nuo murjottavat ja taikinaiset naiset olen tuntenut vuosia, ehtii siinä ajassa sentään mieskin jotain huomata. Sinut noteerasin vasta tuossa joku aika sitten, koska oikein saavuit uutena/uusiotulokkaana? Ilmeisesti et mitään isompaa älämölöä ole pitänyt, jos pidempään olet onnistunut täällä piilottelemaan!

        'huomaamaton hiirulainen' ;D

        Tulin ekan kerran palstalle maaliskuussa - ja ihan tosisti uutena.


      • mayanna
        könttäaivo kirjoitti:

        Eniten innostuu luultavimmin Mynttis. :)
        (se salasymppis)

        Ei edes yhtään äklöä kuvausta, hauskaa!

        näkemyksiä sinäkin. Aloita omakuvasta ;)


      • ...kuin tarkka kuvaus minusta siellä toisessa laiffissa ;)

        Kuinka muuten sanattomasti toiselle ilmaistaan että hän on löytänyt tien sydämeeni?


      • mayanna
        Kadunmies kirjoitti:

        ...kuin tarkka kuvaus minusta siellä toisessa laiffissa ;)

        Kuinka muuten sanattomasti toiselle ilmaistaan että hän on löytänyt tien sydämeeni?

        voisi vaikka koettaa kysyä neuvoa sydämenasioihin liittyen :)


      • mayanna kirjoitti:

        voisi vaikka koettaa kysyä neuvoa sydämenasioihin liittyen :)

        ...kysyin lääkäriltä onko sydämeni asiat kunnossa, aika virallisen ja kylmäkiskoisen vastauksen sain ;)


      • mayanna
        Kadunmies kirjoitti:

        ...kysyin lääkäriltä onko sydämeni asiat kunnossa, aika virallisen ja kylmäkiskoisen vastauksen sain ;)

        lääkäri kylmine kiskoineen. Ehkä sun olis pitäny yrittää virka-ajan ulkopuolella ;)


      • mayanna kirjoitti:

        Nainen.Kirjoittaa – Kirjoittaa, ei kirjoita, ota siitä sitten selvän. Omaa kiinnostavia ajatuksia joita ripsauttelee palstalle omaan tahtiinsa. Ei ilkeä, mutta voin hyvin ’nähdä’ hänen tuhahtelevan joillekin kirjoituksille ruutunsa takana.

        NorMix – Maailmanmatkaaja. Innostuja. Vähän ähäkutti ehkä?

        Jermuxi – Velmuilija?

        Nittaminax – Sisupussi. Tarttuu sarvista härkää kuin härkää. Herkkyys vähän piilossa, mutta pilkistelee. Kirjoittaa mitä haluaa, missä haluaa ja milloin haluaa.

        Kuunkulkija – Vaikea ’lähestyttävä’ poikkeuksellisten palstallaoloaikojensa vuoksi. Kiinnostavia ajatuksia kauniisti puettuina löytyy välillä aamuisin tämän oman polun kulkijan jäljiltä. Asiantuntija-ainesta.

        Kahjovaakutin – Sanataiteilija monessa mielessä. Viitsii nähdä vaivaa, jota toiset eivät viitsi. Nokkela. Osaa pitää hauskaa.

        Ex-Koltis – Maailmanmatkaaja. Perusteltuja väitteitä, siis hyvä keskustelija halutessaan.

        Not.Perfect – Vilkkusilmä. Osaa käyttäytyä ja olla käyttäytymättä. Kyselijä/kyseenalaistaja?

        ikävää hminen – Ei oikeasti ikävä. Herättelijä.

        Waffen-ss – Tarinoitsija. Kaunista sanailua. Ystävällinen ja huomioiva.


        -- varmaan jäi vielä monta pois, jatkan kunjos tulee mieleen --

        annalyysi minusta, vähän saman tapainen kuin taikiksenkin. Mutta mitä tarkoittaa pillistely. :))


      • mayanna
        Nittaminax kirjoitti:

        annalyysi minusta, vähän saman tapainen kuin taikiksenkin. Mutta mitä tarkoittaa pillistely. :))

        mun vielä lisätä siihen sun juttuun, että 'Nittaminaxin olisi syytä hankkia uudet silmälasit'? :D


      • mayanna kirjoitti:

        mun vielä lisätä siihen sun juttuun, että 'Nittaminaxin olisi syytä hankkia uudet silmälasit'? :D

        vasta jälkeenpäin että puhuit pilkistelystä, mutta en jaksanut oikaista viestiäni. Uudet rillit olisivat kuitenkin aika hyvät. Eihän näillä aataminaikuisilla tuppaa mitään näkemään. :) *kuka mulle vastas* ?? täh häh...


      • könttäaivo
        mayanna kirjoitti:

        näkemyksiä sinäkin. Aloita omakuvasta ;)

        ..taikka asiantuntemuksia, osittain Osakan aiheuttamina mielikuvina liittelin tämän sivun nikkeihin (joille en ole jo mahdollisesti jossain kommentoinut) mieleen putkahtaneita urheilu- ym. harrasteita. Laajempia analyysejä turha yrittääkään. :)

        Siis:

        Vegetable - rintauinti
        Siri-Inna - nauhavoimistelu
        Kadunmies - kalpamiekkailu
        yopollo - eritasonojapuut
        NainenKirjoittaa - kuviokellunta
        NorMix - nuorallakävely
        Nittaminax - uppopallo
        Kuunkulkija - tulennielentä
        Kahjovaakutin - trapetsi
        Not.Perfect - skeittaus
        Waffen - ratapyöräily
        Judge - pellehyppy
        jane.london - rytminen voimistelu
        Mil-Lan - pikaluistelu
        Jermuxi - kyykkä
        Masse setä - rullahiihto
        capt.cöpenick - sauvakävely
        Pumpulipaj - kaunoluistelu
        StarAngel - ponnahduslautahyppy
        Mayanna - varjoliitely

        Turha kysyä könttäaivolta, mistä moiset.


      • jane.london
        könttäaivo kirjoitti:

        ..taikka asiantuntemuksia, osittain Osakan aiheuttamina mielikuvina liittelin tämän sivun nikkeihin (joille en ole jo mahdollisesti jossain kommentoinut) mieleen putkahtaneita urheilu- ym. harrasteita. Laajempia analyysejä turha yrittääkään. :)

        Siis:

        Vegetable - rintauinti
        Siri-Inna - nauhavoimistelu
        Kadunmies - kalpamiekkailu
        yopollo - eritasonojapuut
        NainenKirjoittaa - kuviokellunta
        NorMix - nuorallakävely
        Nittaminax - uppopallo
        Kuunkulkija - tulennielentä
        Kahjovaakutin - trapetsi
        Not.Perfect - skeittaus
        Waffen - ratapyöräily
        Judge - pellehyppy
        jane.london - rytminen voimistelu
        Mil-Lan - pikaluistelu
        Jermuxi - kyykkä
        Masse setä - rullahiihto
        capt.cöpenick - sauvakävely
        Pumpulipaj - kaunoluistelu
        StarAngel - ponnahduslautahyppy
        Mayanna - varjoliitely

        Turha kysyä könttäaivolta, mistä moiset.

        Ilman puhe-eleitä olen voimistellut rytmisissä ihan oikeesti:)


      • Kuunkulkija-
        mayanna kirjoitti:

        Nainen.Kirjoittaa – Kirjoittaa, ei kirjoita, ota siitä sitten selvän. Omaa kiinnostavia ajatuksia joita ripsauttelee palstalle omaan tahtiinsa. Ei ilkeä, mutta voin hyvin ’nähdä’ hänen tuhahtelevan joillekin kirjoituksille ruutunsa takana.

        NorMix – Maailmanmatkaaja. Innostuja. Vähän ähäkutti ehkä?

        Jermuxi – Velmuilija?

        Nittaminax – Sisupussi. Tarttuu sarvista härkää kuin härkää. Herkkyys vähän piilossa, mutta pilkistelee. Kirjoittaa mitä haluaa, missä haluaa ja milloin haluaa.

        Kuunkulkija – Vaikea ’lähestyttävä’ poikkeuksellisten palstallaoloaikojensa vuoksi. Kiinnostavia ajatuksia kauniisti puettuina löytyy välillä aamuisin tämän oman polun kulkijan jäljiltä. Asiantuntija-ainesta.

        Kahjovaakutin – Sanataiteilija monessa mielessä. Viitsii nähdä vaivaa, jota toiset eivät viitsi. Nokkela. Osaa pitää hauskaa.

        Ex-Koltis – Maailmanmatkaaja. Perusteltuja väitteitä, siis hyvä keskustelija halutessaan.

        Not.Perfect – Vilkkusilmä. Osaa käyttäytyä ja olla käyttäytymättä. Kyselijä/kyseenalaistaja?

        ikävää hminen – Ei oikeasti ikävä. Herättelijä.

        Waffen-ss – Tarinoitsija. Kaunista sanailua. Ystävällinen ja huomioiva.


        -- varmaan jäi vielä monta pois, jatkan kunjos tulee mieleen --

        mitä silmäni näkevätkään:

        "Kuunkulkija – Vaikea ’lähestyttävä’ poikkeuksellisten palstallaoloaikojensa vuoksi. Kiinnostavia ajatuksia kauniisti puettuina löytyy välillä aamuisin tämän oman polun kulkijan jäljiltä. Asiantuntija-ainesta."

        Olen saanut siis kohtuuttomasti palstatilaa. En tunne ansaitsevani tätä.

        Lähestymiseen muutama vinkki jotka varmaan ei ketään kiinnosta; Sano reippaasti mitä ajattelet, niin minäkin teen, koetan viesteillä silloin kun on aikaa ja sanottavaa, siedän aika paljon kaikenlaista enkä käytä energiaa turhiin hermostumisiin vaan voin käyttää tuon ajan johonkin tärkeämpään, omien viestien poisto on pelkurimaista eli mitä sitä kirjoittaa jos poistaa ne sillä eivät ne tilaa vie eivätkä ole pois toisilta kirjoittajilta.

        On hauska kuulla että joku sentään lukee sienimäisiä juttujani mutta puolustukseksi sanon että oli hyvä sienivuosi. Riittää ainakin Jouluun saakka.

        Aika on suhteellinen käsite jonka käyttöön vaikuttavat asiat joita teet. Kieltämättä viideltä aamulla nukkumaanmeno vaikuttaa tehokkuuteen yhdeksältä aamulla. Olen kuitenkin vielä elossa. Aamulla herätessään kuolleena ei tunnu ehkä kauhean kivalta. Tai mistä sen tietää. Eiköhän senkin pääse vielä kokemaan. Sitten kirjoitan kokemuksestani tänne utuisella ja hennolla värillä.

        Asiantuntijoita ei ole olemassa. On vain ihmisiä jotka yrittävät ottaa asioista selvää jos ne ovat kiinnostavia. Asioista selvänottamisessa on vaikeinta löytää luotettavan tiedon lähteet. Netistä löytyy yllättävän vähän luotettavaa ja syvälleluotaavampaa tietoa joka on sijoitettu neutraalisti asiayhteyteen kokonaiskuvan luomiseksi. Wikipediassa ärsyttävät epäluotettavuus ja tiedon huono esilletuonti koska kirjoittajat eivät yleensä ole hyviä siten että osaisivat tuoda tiedon oikein käsitettävässä muodossa esille. Samoin runsaat "sensuroinnit" sattumanvaraisten tahojen taholta eli tiedon muuttaminen taloudellisen hyödyn takia ärsyttää sekin. Yksinkertaisia asioita löytyy toki sieltäkin.
        Yliopistojen tutkimussivut ovat hyviä. Huonona puolena taas tutkijoiden toimituksellinen kokemattomuus eli lukija joutuu kaivamaan tiedon kirjoituksesta itse ja tekemään monasti tiedon perusteella johtopäätöksensä myös itse.
        Tuossa yksi mielenkiintoinen julkaisu netissä mikä on aika puolueeton:

        http://environment.newscientist.com/article/dn12453-prepare-for-another-ten-scorching-years.html

        Sen verran vielä tulevista muutoksista, kiinnostaisi hyvät ennusteet ilmastomuutoksien seurauksena tapahtuvista kansanvaelluksista, teollisuuden muuttumisesta, ainakin Suomen kohdalle tulevista ympäristön haittavaikutuksista uusine eliö- ja kasvilajeineen sekä tuholaisineen. Ja kiinnostaisi tuulien arvioidut keskimääräiset voimakkuusmuutokset eli alammeko jo kasaamaan omia yksityiseen käyttöön tarkoitettuja tuulivoimageneraattoreita saadaksemme sähköä sen hinnan noustessa pilviin lähivuosina?

        Ei tässä muuta. Hmm, kymmentä yli 2. Herätys seitsemältä. Eikö pitäisi nukkua jo tähän aikaan?


      • könttäaivo
        jane.london kirjoitti:

        Ilman puhe-eleitä olen voimistellut rytmisissä ihan oikeesti:)

        ..näin hiukan enemmän hmisenä näkee, vaikka ajatuksen matka perille on pitempi. :D


      • Siri-Inna*
        könttäaivo kirjoitti:

        ..taikka asiantuntemuksia, osittain Osakan aiheuttamina mielikuvina liittelin tämän sivun nikkeihin (joille en ole jo mahdollisesti jossain kommentoinut) mieleen putkahtaneita urheilu- ym. harrasteita. Laajempia analyysejä turha yrittääkään. :)

        Siis:

        Vegetable - rintauinti
        Siri-Inna - nauhavoimistelu
        Kadunmies - kalpamiekkailu
        yopollo - eritasonojapuut
        NainenKirjoittaa - kuviokellunta
        NorMix - nuorallakävely
        Nittaminax - uppopallo
        Kuunkulkija - tulennielentä
        Kahjovaakutin - trapetsi
        Not.Perfect - skeittaus
        Waffen - ratapyöräily
        Judge - pellehyppy
        jane.london - rytminen voimistelu
        Mil-Lan - pikaluistelu
        Jermuxi - kyykkä
        Masse setä - rullahiihto
        capt.cöpenick - sauvakävely
        Pumpulipaj - kaunoluistelu
        StarAngel - ponnahduslautahyppy
        Mayanna - varjoliitely

        Turha kysyä könttäaivolta, mistä moiset.

        On sulla näkemystä, osuvia näkemyksiä.
        Kaunista on katsella sellainen nauhojen pyörittely ja leijuttelu, kaikenmaailman spiraalit... rytmisessä voimistelussa. Ihania todella.

        Ehken mulle tarjosit sitä kuminauhojen venyttelyä ;) Onnistuu, kaikenvärisillä tasoilla joten nappiin meni :D


      • norMix evk
        mayanna kirjoitti:

        'huomaamaton hiirulainen' ;D

        Tulin ekan kerran palstalle maaliskuussa - ja ihan tosisti uutena.

        tarkoittanut. Viime kuukausina on tullut palstailua vain satunnaisesti ja pintapuolisesti, jolloin yleensä vain poikkeusilmiöt jäävät mieleen. Muutta tervetuloa vain palstalle näin huomattavan jälkijättöisesti. Käytännössä olet jo paikkasi lunastanut!


      • könttäaivo
        Siri-Inna* kirjoitti:

        On sulla näkemystä, osuvia näkemyksiä.
        Kaunista on katsella sellainen nauhojen pyörittely ja leijuttelu, kaikenmaailman spiraalit... rytmisessä voimistelussa. Ihania todella.

        Ehken mulle tarjosit sitä kuminauhojen venyttelyä ;) Onnistuu, kaikenvärisillä tasoilla joten nappiin meni :D

        nauhat niitä leveinä, värikkäinä leijuvia, joita joukkuetovereillesi heität ja siihen piruetti.
        Tämähän on vain ajatusleikkiä, ehkä itse miellät mieluummin venytteleväsi kuminauhoja?


      • norMix evk
        könttäaivo kirjoitti:

        ..taikka asiantuntemuksia, osittain Osakan aiheuttamina mielikuvina liittelin tämän sivun nikkeihin (joille en ole jo mahdollisesti jossain kommentoinut) mieleen putkahtaneita urheilu- ym. harrasteita. Laajempia analyysejä turha yrittääkään. :)

        Siis:

        Vegetable - rintauinti
        Siri-Inna - nauhavoimistelu
        Kadunmies - kalpamiekkailu
        yopollo - eritasonojapuut
        NainenKirjoittaa - kuviokellunta
        NorMix - nuorallakävely
        Nittaminax - uppopallo
        Kuunkulkija - tulennielentä
        Kahjovaakutin - trapetsi
        Not.Perfect - skeittaus
        Waffen - ratapyöräily
        Judge - pellehyppy
        jane.london - rytminen voimistelu
        Mil-Lan - pikaluistelu
        Jermuxi - kyykkä
        Masse setä - rullahiihto
        capt.cöpenick - sauvakävely
        Pumpulipaj - kaunoluistelu
        StarAngel - ponnahduslautahyppy
        Mayanna - varjoliitely

        Turha kysyä könttäaivolta, mistä moiset.

        Nyt on reitti auki uran huipulle...toivottavati ei ala huimaamaan :))


      • könttäaivo
        norMix evk kirjoitti:

        Nyt on reitti auki uran huipulle...toivottavati ei ala huimaamaan :))

        ...kun pidät keskijakauksen (tämä on kaikilla nuorallatanssijoilla ja -kävelijöillä työturvallisuustekijöiden ykkönen) millilleen paikallaan. Ynnä ajatukset tasaisesti levittäytyneinä.


      • könttäaivo

        Ehkä sulle ominaisinta olisi formula-maailma, joko tallipäällikkönä tai kuskina, joka ottaa vastaan aina parhaimman tarjouksen. Vähän miehinen ympäristö, muttet ehkä varikkofaninakaan viihtyisi?

        (mielestäni olin sulle jo jotain kommentoinut???)


      • -NK
        könttäaivo kirjoitti:

        ...kun pidät keskijakauksen (tämä on kaikilla nuorallatanssijoilla ja -kävelijöillä työturvallisuustekijöiden ykkönen) millilleen paikallaan. Ynnä ajatukset tasaisesti levittäytyneinä.

        Nyt mokoma PALJASTUIT! 'HAH*
        Tuo kuvaus normiksen keskipääjakauksesta kertoo, että olet vaha vakkari.
        *miepä muistan tän jutun*

        Kiitti vaan kuviokellunnasta:-)

        Olen jo pitkään pohtinut---kuka oikein olet-----'


      • könttäaivo
        -NK kirjoitti:

        Nyt mokoma PALJASTUIT! 'HAH*
        Tuo kuvaus normiksen keskipääjakauksesta kertoo, että olet vaha vakkari.
        *miepä muistan tän jutun*

        Kiitti vaan kuviokellunnasta:-)

        Olen jo pitkään pohtinut---kuka oikein olet-----'

        Keskustan T. Soinin kampauksestahan paljonkin poristiin. :)
        Unohtuiko sulle nyt se nipistin nenään?


      • -NK-
        könttäaivo kirjoitti:

        Keskustan T. Soinin kampauksestahan paljonkin poristiin. :)
        Unohtuiko sulle nyt se nipistin nenään?

        ole se, joksi epäilin-----tai .....?

        Mikä ihmeen nipistin?


      • könttäaivo

        Jossain taisin mainita olevani nyt vähän enemmän hminen, joten suorempi yhteys ikäävään jotensakin katkolla, tai pienellä breikillä.


      • könttäaivo

        ilmastonmuutoksen etenemistä, ehkä ne voisi yhdistää?

        (huono idea)


      • mayanna
        könttäaivo kirjoitti:

        ..taikka asiantuntemuksia, osittain Osakan aiheuttamina mielikuvina liittelin tämän sivun nikkeihin (joille en ole jo mahdollisesti jossain kommentoinut) mieleen putkahtaneita urheilu- ym. harrasteita. Laajempia analyysejä turha yrittääkään. :)

        Siis:

        Vegetable - rintauinti
        Siri-Inna - nauhavoimistelu
        Kadunmies - kalpamiekkailu
        yopollo - eritasonojapuut
        NainenKirjoittaa - kuviokellunta
        NorMix - nuorallakävely
        Nittaminax - uppopallo
        Kuunkulkija - tulennielentä
        Kahjovaakutin - trapetsi
        Not.Perfect - skeittaus
        Waffen - ratapyöräily
        Judge - pellehyppy
        jane.london - rytminen voimistelu
        Mil-Lan - pikaluistelu
        Jermuxi - kyykkä
        Masse setä - rullahiihto
        capt.cöpenick - sauvakävely
        Pumpulipaj - kaunoluistelu
        StarAngel - ponnahduslautahyppy
        Mayanna - varjoliitely

        Turha kysyä könttäaivolta, mistä moiset.

        - laskuvarjohypystä ja kuumailmapallokyydistä olen joskus haaveillutkin.

        Sen liitimen kanssa laskeutuminen lienee hankalaa? No, on sitä ennenkin menty kuraan rähmälleen...


      • mayanna
        Kuunkulkija- kirjoitti:

        mitä silmäni näkevätkään:

        "Kuunkulkija – Vaikea ’lähestyttävä’ poikkeuksellisten palstallaoloaikojensa vuoksi. Kiinnostavia ajatuksia kauniisti puettuina löytyy välillä aamuisin tämän oman polun kulkijan jäljiltä. Asiantuntija-ainesta."

        Olen saanut siis kohtuuttomasti palstatilaa. En tunne ansaitsevani tätä.

        Lähestymiseen muutama vinkki jotka varmaan ei ketään kiinnosta; Sano reippaasti mitä ajattelet, niin minäkin teen, koetan viesteillä silloin kun on aikaa ja sanottavaa, siedän aika paljon kaikenlaista enkä käytä energiaa turhiin hermostumisiin vaan voin käyttää tuon ajan johonkin tärkeämpään, omien viestien poisto on pelkurimaista eli mitä sitä kirjoittaa jos poistaa ne sillä eivät ne tilaa vie eivätkä ole pois toisilta kirjoittajilta.

        On hauska kuulla että joku sentään lukee sienimäisiä juttujani mutta puolustukseksi sanon että oli hyvä sienivuosi. Riittää ainakin Jouluun saakka.

        Aika on suhteellinen käsite jonka käyttöön vaikuttavat asiat joita teet. Kieltämättä viideltä aamulla nukkumaanmeno vaikuttaa tehokkuuteen yhdeksältä aamulla. Olen kuitenkin vielä elossa. Aamulla herätessään kuolleena ei tunnu ehkä kauhean kivalta. Tai mistä sen tietää. Eiköhän senkin pääse vielä kokemaan. Sitten kirjoitan kokemuksestani tänne utuisella ja hennolla värillä.

        Asiantuntijoita ei ole olemassa. On vain ihmisiä jotka yrittävät ottaa asioista selvää jos ne ovat kiinnostavia. Asioista selvänottamisessa on vaikeinta löytää luotettavan tiedon lähteet. Netistä löytyy yllättävän vähän luotettavaa ja syvälleluotaavampaa tietoa joka on sijoitettu neutraalisti asiayhteyteen kokonaiskuvan luomiseksi. Wikipediassa ärsyttävät epäluotettavuus ja tiedon huono esilletuonti koska kirjoittajat eivät yleensä ole hyviä siten että osaisivat tuoda tiedon oikein käsitettävässä muodossa esille. Samoin runsaat "sensuroinnit" sattumanvaraisten tahojen taholta eli tiedon muuttaminen taloudellisen hyödyn takia ärsyttää sekin. Yksinkertaisia asioita löytyy toki sieltäkin.
        Yliopistojen tutkimussivut ovat hyviä. Huonona puolena taas tutkijoiden toimituksellinen kokemattomuus eli lukija joutuu kaivamaan tiedon kirjoituksesta itse ja tekemään monasti tiedon perusteella johtopäätöksensä myös itse.
        Tuossa yksi mielenkiintoinen julkaisu netissä mikä on aika puolueeton:

        http://environment.newscientist.com/article/dn12453-prepare-for-another-ten-scorching-years.html

        Sen verran vielä tulevista muutoksista, kiinnostaisi hyvät ennusteet ilmastomuutoksien seurauksena tapahtuvista kansanvaelluksista, teollisuuden muuttumisesta, ainakin Suomen kohdalle tulevista ympäristön haittavaikutuksista uusine eliö- ja kasvilajeineen sekä tuholaisineen. Ja kiinnostaisi tuulien arvioidut keskimääräiset voimakkuusmuutokset eli alammeko jo kasaamaan omia yksityiseen käyttöön tarkoitettuja tuulivoimageneraattoreita saadaksemme sähköä sen hinnan noustessa pilviin lähivuosina?

        Ei tässä muuta. Hmm, kymmentä yli 2. Herätys seitsemältä. Eikö pitäisi nukkua jo tähän aikaan?

        ole, milloin nukkuu, kunhan nukkuu tarpeeksi. Itse olen iltauninen, aamupäivisin eniten aikaansaava. Öisin en juuri valvo, ellen pippaloi tai lue hyvää kirjaa.
        Aika on ehdottomasti hyvin suhteellinen käsite :)

        Hmm.. asiantuntijaksi voisi siis sanoa ihmistä, joka osaa valikoida informaatiotulvasta sen olennaisen ja oikean, sekä vielä sisäistää sen?

        Hätäisesti tutustuin antamaasi linkkiin. Ilmastonmuutos on kiinnostava asia. Luonnon kautta sitä tulen ajatelleeksi, ruohonjuuritasolta, lähes päivittäin. Tänään on meneillään kurkunsäilöntäurakka, ja totesin, että kruunutillini ei tänä vuonna oikein onnistunut. Syynä pilvisenkostea heinäkuu? Liian kuuma alkukesä? (Omassa toiminnassa ei tietenkään mitään vikaa.) Pienilmastonmuutoksia ihmiset ovat havainnoinneet ja kirjanneet maailman sivu. Tai sivuun.

        Minä edelleen ihmettelen sitä, miten vähän puhutaan tuon suuren tsunamin aiheuttamista muutoksista maapallon ilmastoon. Jos maapallon akselin kaltevuus muuttui jopa yhdellä prosentilla, on sen pakko vaikutta kaikkeen ja paljon. Merivirrat tulee ensimmäisenä mieleen.


      • Kuunkulkija-
        mayanna kirjoitti:

        ole, milloin nukkuu, kunhan nukkuu tarpeeksi. Itse olen iltauninen, aamupäivisin eniten aikaansaava. Öisin en juuri valvo, ellen pippaloi tai lue hyvää kirjaa.
        Aika on ehdottomasti hyvin suhteellinen käsite :)

        Hmm.. asiantuntijaksi voisi siis sanoa ihmistä, joka osaa valikoida informaatiotulvasta sen olennaisen ja oikean, sekä vielä sisäistää sen?

        Hätäisesti tutustuin antamaasi linkkiin. Ilmastonmuutos on kiinnostava asia. Luonnon kautta sitä tulen ajatelleeksi, ruohonjuuritasolta, lähes päivittäin. Tänään on meneillään kurkunsäilöntäurakka, ja totesin, että kruunutillini ei tänä vuonna oikein onnistunut. Syynä pilvisenkostea heinäkuu? Liian kuuma alkukesä? (Omassa toiminnassa ei tietenkään mitään vikaa.) Pienilmastonmuutoksia ihmiset ovat havainnoinneet ja kirjanneet maailman sivu. Tai sivuun.

        Minä edelleen ihmettelen sitä, miten vähän puhutaan tuon suuren tsunamin aiheuttamista muutoksista maapallon ilmastoon. Jos maapallon akselin kaltevuus muuttui jopa yhdellä prosentilla, on sen pakko vaikutta kaikkeen ja paljon. Merivirrat tulee ensimmäisenä mieleen.

        mutta joku Wolkowitch vai mikä olikaan maalaa siitä uhkakuvia. Luulen että vaikutus on aika vähäinen. Tuolla sivustolla on perusjuttu siitä ja muiden massiivisten planeettojen liikkeet kai meinaavat paljon enemmän.

        http://earth.usc.edu/~geol150/variability/orbitalchanges.html


      • könttäaivo
        mayanna kirjoitti:

        - laskuvarjohypystä ja kuumailmapallokyydistä olen joskus haaveillutkin.

        Sen liitimen kanssa laskeutuminen lienee hankalaa? No, on sitä ennenkin menty kuraan rähmälleen...

        ..taisi luonnehtia "iloinen tuuliviiri"? Olisiko tuosta tullut oma mielleyhtymäni, liitelijähän on käsittääkseni enimmäkseen tuulien kuljetettavana?

        Varjoliito kuulostaa mielestäni kevyemmältä kuin riippuliito, omia mielikuvia. Heittäytyä kai pitää aluksi kummassakin, voi itse myös ohjailla suuntia, näköalat laajat ja jos alastulo surettaa niin voi lohduttautua miten yksityiskohtia alkaa monesti nähdä vasta kurassa rähmällään.


      • könttäaivo
        -NK- kirjoitti:

        ole se, joksi epäilin-----tai .....?

        Mikä ihmeen nipistin?

        T.Soinikaan Keskustalainen. :)

        Klipsi nenässä estää kuviokellujaa 'nuuskuttamasta' vettä.


      • mayanna
        Kuunkulkija- kirjoitti:

        mutta joku Wolkowitch vai mikä olikaan maalaa siitä uhkakuvia. Luulen että vaikutus on aika vähäinen. Tuolla sivustolla on perusjuttu siitä ja muiden massiivisten planeettojen liikkeet kai meinaavat paljon enemmän.

        http://earth.usc.edu/~geol150/variability/orbitalchanges.html

        :D Yritän tutustua jossain välissä, nyt on täällä Telluksella puuhaa noitten kurkkujen kanssa.

        Mites muuten sun tomaatit?


      • yopollo
        könttäaivo kirjoitti:

        ..taikka asiantuntemuksia, osittain Osakan aiheuttamina mielikuvina liittelin tämän sivun nikkeihin (joille en ole jo mahdollisesti jossain kommentoinut) mieleen putkahtaneita urheilu- ym. harrasteita. Laajempia analyysejä turha yrittääkään. :)

        Siis:

        Vegetable - rintauinti
        Siri-Inna - nauhavoimistelu
        Kadunmies - kalpamiekkailu
        yopollo - eritasonojapuut
        NainenKirjoittaa - kuviokellunta
        NorMix - nuorallakävely
        Nittaminax - uppopallo
        Kuunkulkija - tulennielentä
        Kahjovaakutin - trapetsi
        Not.Perfect - skeittaus
        Waffen - ratapyöräily
        Judge - pellehyppy
        jane.london - rytminen voimistelu
        Mil-Lan - pikaluistelu
        Jermuxi - kyykkä
        Masse setä - rullahiihto
        capt.cöpenick - sauvakävely
        Pumpulipaj - kaunoluistelu
        StarAngel - ponnahduslautahyppy
        Mayanna - varjoliitely

        Turha kysyä könttäaivolta, mistä moiset.

        voimistelu varsinkin naisille rakennetuilla eritasonojapuilla ja kaikilla muillakin kidutusvälineillä on muutaman valovuoden päässä persoonastani, jo kakarana koulussa vihasin sydämestäni noita tunteja (opettajana oli koulun rehtori, itse intohimoinen telinevoimistelija, pikkuhitleriäkin pienempi muttei henkisesti hävinnyt sille yhtään muiden kyykytysinnossa), täytyy vissiin terävöittää profiiliaan.


      • könttäaivo
        yopollo kirjoitti:

        voimistelu varsinkin naisille rakennetuilla eritasonojapuilla ja kaikilla muillakin kidutusvälineillä on muutaman valovuoden päässä persoonastani, jo kakarana koulussa vihasin sydämestäni noita tunteja (opettajana oli koulun rehtori, itse intohimoinen telinevoimistelija, pikkuhitleriäkin pienempi muttei henkisesti hävinnyt sille yhtään muiden kyykytysinnossa), täytyy vissiin terävöittää profiiliaan.

        ..näyt selvinneen. :)

        Nuo mielleyhtymät rakentuivat luullakseni nojapuista yhdistettynä rekkiin.
        Muistelen sinun olevan perheenne molemmat huoltajat, joten eräänlaisilla eritasonojapuilla kuitenkin päivittäin askaroit, näissä mielikuvissa?

        Tuskin kuitenkaan koet sitä tai näitä juttuja kidutusvälineinä?


      • mayanna
        könttäaivo kirjoitti:

        ..taisi luonnehtia "iloinen tuuliviiri"? Olisiko tuosta tullut oma mielleyhtymäni, liitelijähän on käsittääkseni enimmäkseen tuulien kuljetettavana?

        Varjoliito kuulostaa mielestäni kevyemmältä kuin riippuliito, omia mielikuvia. Heittäytyä kai pitää aluksi kummassakin, voi itse myös ohjailla suuntia, näköalat laajat ja jos alastulo surettaa niin voi lohduttautua miten yksityiskohtia alkaa monesti nähdä vasta kurassa rähmällään.

        että saatat tuntea minut jopa paremmin kuin tuuliviiriksi luonnehtinut. Ihan mukavia 'mielikuvia' molemmat.

        Heittäytyjä olen ja pää on välillä pilvissä kyllä. Rähmällään on tullut oltua, mutta turpeista esiin kömpiminen silloin tällöin tekee hyvää. Sitäpaitsi olen maanläheinen ihminen. Kerran juurtuneena, irtirevittynä, sitä mieluusti on hetken tuulen kuljetettavana.

        "Olen tuulen henki, ystäväsi
        vaikka et mua nää,
        tuulen henki, ystäväsi,
        ken kaipaa eikä jää,
        seikkailuille tilaa teen,
        sydämestä uuteen sydämeen.."


      • yopollo
        könttäaivo kirjoitti:

        ..näyt selvinneen. :)

        Nuo mielleyhtymät rakentuivat luullakseni nojapuista yhdistettynä rekkiin.
        Muistelen sinun olevan perheenne molemmat huoltajat, joten eräänlaisilla eritasonojapuilla kuitenkin päivittäin askaroit, näissä mielikuvissa?

        Tuskin kuitenkaan koet sitä tai näitä juttuja kidutusvälineinä?

        mutta urheilulajeista tosiaan on vaikea keksiä persoonalleni sopivaa, kyllä se joku sellainen on missä jalat pysyvät tukevasti maassa koko ajan eikä vauhti ole vallan kauhia.

        Kävely (kunto-, ei kilpa-)? Petankki? Keilaaminen? Onhan noita...


      • könttäaivo
        mayanna kirjoitti:

        että saatat tuntea minut jopa paremmin kuin tuuliviiriksi luonnehtinut. Ihan mukavia 'mielikuvia' molemmat.

        Heittäytyjä olen ja pää on välillä pilvissä kyllä. Rähmällään on tullut oltua, mutta turpeista esiin kömpiminen silloin tällöin tekee hyvää. Sitäpaitsi olen maanläheinen ihminen. Kerran juurtuneena, irtirevittynä, sitä mieluusti on hetken tuulen kuljetettavana.

        "Olen tuulen henki, ystäväsi
        vaikka et mua nää,
        tuulen henki, ystäväsi,
        ken kaipaa eikä jää,
        seikkailuille tilaa teen,
        sydämestä uuteen sydämeen.."

        Noista "riveistäsi" muistuu Diana, josta nelkku lähettää parhaillaan koosteita. Iloinen ja traaginen hahmo - halusi olla "sydämien kuningatar". Niinkö sinäkin?


      • könttäaivo
        yopollo kirjoitti:

        mutta urheilulajeista tosiaan on vaikea keksiä persoonalleni sopivaa, kyllä se joku sellainen on missä jalat pysyvät tukevasti maassa koko ajan eikä vauhti ole vallan kauhia.

        Kävely (kunto-, ei kilpa-)? Petankki? Keilaaminen? Onhan noita...

        Eivät oikeastaan liity niinkään fyysisiin ominaisuuksiin tai mahdollisuuksiin. Pintapuolisia assosiaatioita luetuista kommenteista.

        Vaikkei se mitenkään harvinaista ole, että huippu-urheilujatkin runoilevat.
        Blogisi taitaa olla sinun 'rakkaasi'?


      • mayanna
        könttäaivo kirjoitti:

        Noista "riveistäsi" muistuu Diana, josta nelkku lähettää parhaillaan koosteita. Iloinen ja traaginen hahmo - halusi olla "sydämien kuningatar". Niinkö sinäkin?

        en oikein ole kuningatarainesta, pikemminkin iloinen kylänoita, joka tykkää valkosipulista ja lipstikasta (lipstikka käsketään istuttaa ikkunan alle, jotta noidat pysyvät loitolla).

        Avoimen luonteeni vuoksi ystävystyn helposti, tulen myös helposti väärinymmärretyksi. Perusluonne vaan on sellainen naiivi, enkä itseäni kovin ennakkoluuloisenakaan pitäisi, pikemminkin kokeilunhaluisena ja uteliaana. Hymyilen herkästi, mutta en väkinäisesti. Vitutus näkyy naamastani ja kuuluu äänestäni kyllä! Ja niin halutessani varmasti näkyy tekstissänikin.

        Dianan elämänkertaa en ole tullut lukeneeksi, toki pääpiirteet tiedän, mutta minulla ei oikein ole kuvaa sille, mitä tarkoitat, kun mainitset hänet sydämien kuningattareksi.

        Tuulta taas pidän ystävänäni, siksi tuo lainaus. Varjoliito ja tuuliviiri saivat sen tähden minut hymyilemään.


      • könttäaivo
        mayanna kirjoitti:

        en oikein ole kuningatarainesta, pikemminkin iloinen kylänoita, joka tykkää valkosipulista ja lipstikasta (lipstikka käsketään istuttaa ikkunan alle, jotta noidat pysyvät loitolla).

        Avoimen luonteeni vuoksi ystävystyn helposti, tulen myös helposti väärinymmärretyksi. Perusluonne vaan on sellainen naiivi, enkä itseäni kovin ennakkoluuloisenakaan pitäisi, pikemminkin kokeilunhaluisena ja uteliaana. Hymyilen herkästi, mutta en väkinäisesti. Vitutus näkyy naamastani ja kuuluu äänestäni kyllä! Ja niin halutessani varmasti näkyy tekstissänikin.

        Dianan elämänkertaa en ole tullut lukeneeksi, toki pääpiirteet tiedän, mutta minulla ei oikein ole kuvaa sille, mitä tarkoitat, kun mainitset hänet sydämien kuningattareksi.

        Tuulta taas pidän ystävänäni, siksi tuo lainaus. Varjoliito ja tuuliviiri saivat sen tähden minut hymyilemään.

        "Iloinen kylänoita? Lipstikka pitää noidat loitolla" ja tämä sitä syö? Sisäistä minääsikö sillä torjut? :)

        Sanonta "sydänten kuningatarhan" oli Dianan itsensä lanseeraama, kun "ei voinut olla todellinen kuningatar", kyllä hän minusta siinä onnistuikin.

        Jaahah- totta puhuen, kuka meistä ei haluaisi hallita sydämiä.


      • mayanna
        könttäaivo kirjoitti:

        "Iloinen kylänoita? Lipstikka pitää noidat loitolla" ja tämä sitä syö? Sisäistä minääsikö sillä torjut? :)

        Sanonta "sydänten kuningatarhan" oli Dianan itsensä lanseeraama, kun "ei voinut olla todellinen kuningatar", kyllä hän minusta siinä onnistuikin.

        Jaahah- totta puhuen, kuka meistä ei haluaisi hallita sydämiä.

        sisäistä minääni torju. Pitäiskö?

        Noitaa minussa on sen verran, että käytän usein huivia ja kaikenmaailman rehut, rontit ja yrtit ovat mieluisia. Tytär kyllä väittää, etten ole vielä 'valmis' noita, koska noidilla kuulemma kasvaa ihoa varpaanväleissä. Odottelen siis vielä räpylöiden ilmaantumista ja yritän silläaikaa kouluttaa sammakoitani. Lipstikka sattuu olemaan yksi lemppariyrteistäni, joten olen kai noitapiireissä eräänlainen kapinallinen :D Tosin se minulla kasvaakin kiltisti kasvimaalla, ei ikkunani alla, vaikka en senpuoleen kyllä ikkunasta kuljekaan. Valkosipuli taas vissiin olikin vampyyrien karkottamiseksi.

        En tiedä tuosta hallitsemisesta, hallitsijalla on myös aikamoinen vastuu....

        *lähtee viemään lemmenliemikeitoksia (kurkkupurkkeja) kellariin*


      • yopollo
        könttäaivo kirjoitti:

        Eivät oikeastaan liity niinkään fyysisiin ominaisuuksiin tai mahdollisuuksiin. Pintapuolisia assosiaatioita luetuista kommenteista.

        Vaikkei se mitenkään harvinaista ole, että huippu-urheilujatkin runoilevat.
        Blogisi taitaa olla sinun 'rakkaasi'?

        omatkin ehdotukseni olivat enemmän henkiseen mielenmaisemaan kuin fyysiseen kuntoon sopivía (en ole niitä edes liiemmin kokeillut, paitsi että nurkassa on kävelysauvat ja aiemmin sitä jaloitteli koirien kanssa). Nuorena olin suht hyvä juoksemaan kestävyysmatkoja, mutta se oli tylsää, maastojuoksu vielä miten kuten meni nukahtamatta. Suunnistuksessa unohduin yleensä katsomaan puita väärii, linnun lentoo ja sen tapaista, kilpailu ei motivoinut.

        Kirjoitellut olen pitkään, niiden juttujen kasaaminen omaan blogiin on uusi hupi ja harrastus, tosin olen jo aiemmin toimittanut Aforismiblogiakin, kirjoittajia on onneksi muitakin siellä.


      • könttäaivo
        yopollo kirjoitti:

        omatkin ehdotukseni olivat enemmän henkiseen mielenmaisemaan kuin fyysiseen kuntoon sopivía (en ole niitä edes liiemmin kokeillut, paitsi että nurkassa on kävelysauvat ja aiemmin sitä jaloitteli koirien kanssa). Nuorena olin suht hyvä juoksemaan kestävyysmatkoja, mutta se oli tylsää, maastojuoksu vielä miten kuten meni nukahtamatta. Suunnistuksessa unohduin yleensä katsomaan puita väärii, linnun lentoo ja sen tapaista, kilpailu ei motivoinut.

        Kirjoitellut olen pitkään, niiden juttujen kasaaminen omaan blogiin on uusi hupi ja harrastus, tosin olen jo aiemmin toimittanut Aforismiblogiakin, kirjoittajia on onneksi muitakin siellä.

        ..osaan kuvitella sinut suunnistuskisassa. :D
        Mainiosti natsaa haikujen kirjoittaja-imagoosi.
        Blogistit ovat pitkäjänteistä porukkaa, olen ollut huomaavinani. Kaikki kunnioitukseni teille!


      • könttäaivo
        mayanna kirjoitti:

        sisäistä minääni torju. Pitäiskö?

        Noitaa minussa on sen verran, että käytän usein huivia ja kaikenmaailman rehut, rontit ja yrtit ovat mieluisia. Tytär kyllä väittää, etten ole vielä 'valmis' noita, koska noidilla kuulemma kasvaa ihoa varpaanväleissä. Odottelen siis vielä räpylöiden ilmaantumista ja yritän silläaikaa kouluttaa sammakoitani. Lipstikka sattuu olemaan yksi lemppariyrteistäni, joten olen kai noitapiireissä eräänlainen kapinallinen :D Tosin se minulla kasvaakin kiltisti kasvimaalla, ei ikkunani alla, vaikka en senpuoleen kyllä ikkunasta kuljekaan. Valkosipuli taas vissiin olikin vampyyrien karkottamiseksi.

        En tiedä tuosta hallitsemisesta, hallitsijalla on myös aikamoinen vastuu....

        *lähtee viemään lemmenliemikeitoksia (kurkkupurkkeja) kellariin*

        Nyt tuon kuvauksesi perusteella vaikutat vahvasti....jaa, enpäs menekään kertomaan.
        Olet siis vasta pikkunoita, kyllähän sinulla täytyy ihoa varpaiden välissä jonkun verran kasvaa kuitenkin.

        Kurkkujasi tuskin kuivaa? :)


      • mayanna
        könttäaivo kirjoitti:

        Nyt tuon kuvauksesi perusteella vaikutat vahvasti....jaa, enpäs menekään kertomaan.
        Olet siis vasta pikkunoita, kyllähän sinulla täytyy ihoa varpaiden välissä jonkun verran kasvaa kuitenkin.

        Kurkkujasi tuskin kuivaa? :)

        - mutta liemessä ovat.

        Käytät sitten perinteistä 'Miten hullu saadaan uteliaaksi? No, kerron huomenna' -metodia :D Vaikutan siis vahvasti ..narsistiselta? ..skitsofreniselta? maanis-depressiiviselta? keskeneräiseltä?

        *venyttelee nahkaa varpaittensa väleissä*

        Se sisäinen minä pitäisi varmaan ensin kutakuinkin kokonaan hahmottaa, ennenkuin tietäisi, torjuuko sitä tahtomattaan vai ei?


      • könttäaivo
        mayanna kirjoitti:

        - mutta liemessä ovat.

        Käytät sitten perinteistä 'Miten hullu saadaan uteliaaksi? No, kerron huomenna' -metodia :D Vaikutan siis vahvasti ..narsistiselta? ..skitsofreniselta? maanis-depressiiviselta? keskeneräiseltä?

        *venyttelee nahkaa varpaittensa väleissä*

        Se sisäinen minä pitäisi varmaan ensin kutakuinkin kokonaan hahmottaa, ennenkuin tietäisi, torjuuko sitä tahtomattaan vai ei?

        sinun tuntevan kuitenkin itsesi parhaiten, taidan pitää nämä omat luuloni umpiossaan.

        Oikeinko kellaritalossa asustelet, sinne niitä liemiäsi säilöt?


      • mayanna
        könttäaivo kirjoitti:

        sinun tuntevan kuitenkin itsesi parhaiten, taidan pitää nämä omat luuloni umpiossaan.

        Oikeinko kellaritalossa asustelet, sinne niitä liemiäsi säilöt?

        rakennuksessa ei ole kellaria, pitää kävellä pihan poikki 'naapuriin', jossa on kellarintapainen. Siellä minulla hiukan kurkku- ja kurpitsasäilykkeitä, mehua, puolukka- ja omppuhilloa. Aioin tänään lähteä metsästämään puolukoita, mutta näyttää tuo taivas vähän uhkaavalta. Odottelen sitäpaitsi vierasta, joten taitaa metsäretki siirtyä johonkin toiseen päivään. Viiden kilon kurpitsamöllykkä odottaa ulkorapulla, ehkä käyn tänään käsiksi siihen. Persiljaa taidan myös leikata kuivattavaksi ja pakastettavaksi. *katselee ulos ja suunnittelee päiväohjelmaa*

        Onko sinulla kellari?


      • könttäaivo
        mayanna kirjoitti:

        rakennuksessa ei ole kellaria, pitää kävellä pihan poikki 'naapuriin', jossa on kellarintapainen. Siellä minulla hiukan kurkku- ja kurpitsasäilykkeitä, mehua, puolukka- ja omppuhilloa. Aioin tänään lähteä metsästämään puolukoita, mutta näyttää tuo taivas vähän uhkaavalta. Odottelen sitäpaitsi vierasta, joten taitaa metsäretki siirtyä johonkin toiseen päivään. Viiden kilon kurpitsamöllykkä odottaa ulkorapulla, ehkä käyn tänään käsiksi siihen. Persiljaa taidan myös leikata kuivattavaksi ja pakastettavaksi. *katselee ulos ja suunnittelee päiväohjelmaa*

        Onko sinulla kellari?

        ketjussakin menty vähän 'pihan yli'? :))

        Kurja juttu, miten takkuista ketjuun osallistuminen alkaa olla, päreitäkään paljon varastoitu. Mukava olisi ollut lukea lisää kuvitelmia. :D
        Eijuu, ei ole kellareita näissä taloissa, sitä tavanomaista kylmäviileetä seinällä, niihin ei ihmeesti mahdu. Kaupat onneks likellä, siinä mielessä onneks.


    • ketjua töniä

      etteenpäin

      • jane.london

        On uteliaan ja raikkaan oloinen myötätuntija.
        Hän havaitsee rattaiden pyörimättömyyden omaksi ja muidenkin kohtalokseen.
        Voitelija piilossa,mutta tahtoo tavata kaikki:)


      • tässä toinen
        jane.london kirjoitti:

        On uteliaan ja raikkaan oloinen myötätuntija.
        Hän havaitsee rattaiden pyörimättömyyden omaksi ja muidenkin kohtalokseen.
        Voitelija piilossa,mutta tahtoo tavata kaikki:)

        sais tämä vitja jo ymmärtää yskämme ja tarita lääkettä.


    • tämän tehtävän olevan vaikea. Vaikka osan täällä kirjoittavista jo tunteekin" pitemällä ajalla, niin ei siltikään kykene edes heistä, sanomaan heitä ihmisinä tuntevansa. Mielikuva, joka on muodostunut, saattaisi suurestikkin muuttua, jos kirjoittajan kohtaisi livenä. Moni saattaisi olla paljonkin herkempi, syvällisempi ja vilkkaampi, tai ujompi.

      Mielikuva, jonka alussa on saanut, muuttuu, kun tekstejä on lukenut enemmän. Se muuttuu aivan samoin, kun johonkin ihmiseen tutustuu paremmin.

      Kiva näitä on lukea. Saa ulottuvuutta omillekin mielikuvilleen.

    • Mayanna:Hyvänsydäminen kiltti kirjoittaja,jonka kanssa ei takuulla kukaan pysty riitelemään.
      Aikamoinen näppäintaikuri,joka loihtii välillä aivan uskomattoman kaunista tekstiä.

      Satutätönen:Haluaisin kyllä nähdä hänen tietsikkansa näppäimistön!Taitaa joutua usein vaihtamaan sen,sillä edellisestä ovat jo ruuvit lentäneet.
      Kaikkien kanssa toimeen tuleva,mutta jos joku ärsyttää,niin tekstiä tulee niin paljon,ettei kone pysy perässä.
      Aikamoisen elävä naisihminen,mukava ja hauska sellainen..:)
      Taikis:Taikiksesta tulee aina mieleen aikuinen nainen..:))Järkeä ja älliä löytyy, ja osaa myös käyttää niitä.
      Joskus saattaa kyllä olla sillä tuulella,että päästelee mustaa savua korvistaan.Varsinkin silloin,kun joku astuu hänen kynsilleen.
      Jos palstalle pitäisi valita pääjohtaja,niin löisin vaikka mistä vetoa,että se johtaja olisi Taikis..:)

      • mayanna

        Paljastan sinulle salaisuuden; osaan kyllä riidelläkin. Epäoikeudenmukaisuus saa vereni äkkiä kiehahtamaan ja teksti voi olla täysin sensuroitavaa. Ymmärtäväisyydelläkin on joskus rajansa :)


      • enempi aikaa olla koneella..Ku on vähän aikaa,niin ei oikein voi keskittyä kaikkiin juttuihin, ja siks menee enempi sillai hupsuttelun puolelle..:)


      • mayanna kirjoitti:

        Paljastan sinulle salaisuuden; osaan kyllä riidelläkin. Epäoikeudenmukaisuus saa vereni äkkiä kiehahtamaan ja teksti voi olla täysin sensuroitavaa. Ymmärtäväisyydelläkin on joskus rajansa :)

        ole sit ainakaan täällä palstalla vielä näkynyt...:)


    • wiltzu

      kyllähän tuo tätix on aika veikeä tappaus.. sille sattuu ja tapahtuu kaikenlaista koko ajan..

    • Kirjuutti Mademe Petrska

      'hinkkaa ristallipallon*
      Tähän nyt läväytin Tarotit pöytään.

      Mennäänpäs nyt ensinnä näihin tissi-ihmisiin.
      Kovin ovat ärhäkkää feminiiniä. Ties millaisessa mimmiliigassa ovat oppinsa käyneet. Eipä silti etteikö niiltä käy yhtälaisesti pomppopalloilu, kuin
      tuo kimppakamppailukin.
      Kohtsilleen ko toisistaan ovat tukkaa nyhtäneet, niin sovussa soffalla istuvat ristipistoa nypläämässä.
      Taihkiss pyrkii etupäässä joukkoa riviin komentaan. Seisooki haara-asennossa kärpäslätkällä uhaten. Sandra sotkee lankakerän, jota Mari yrittää saada selvitettyä. Eipä silti, ettäkö se siitä selvemmäksi tulisi. Ei ei. Hurlumi hihkuu:
      -Jokos sitä ristipistoa taas aletaan!
      Tapis taas ratkoo ristisanoja virnien itsekseen.
      Milla heittää kauhansa soppaan. Miisu yrittää onkia sen sieltä ja polttaa näppiksensä.
      Nou Perfekti taas on saanut gauheen ongelman.
      Siri lusikoi tulista soppaa kieli karhella ja MayAnni kaataa kiehuvan veden lattialle.
      Tulvahan siitä tulee. NittaX puhaltaa pelastusrengasta, joka tietysti on puhkottu rikki. Pumpuli kroolaa koiraa ja Nou Perfekti lusikoi vettä muoviämpäriin.
      -Kuka taas sai aikaan tän kaaoksen, Taihkiss huutaa naama sinipunaisena keikkuvalla pöydällä.
      Tapis on löytänyt Wissypullon ja vetäisee nokoset
      kostealla soffalla. Hurlumi uittaa korkkia kontallaan virtaavassa vedessä.
      Mutta ei se mitään. Sefu on saapunut ja julistautunut laivan kapteeniksi.

      ....golleista sitten, kunhan ehdin...

    • Vege,Vegetable ymm....Rakkaalla lapsella on monta nimeä..;)Koko palstan pikku lemmikkikurkku..Lähtee mukaan juttuun kuin juttuun.Yritti aikoinaan kirjoittaa autojuttuja,mutta pian huomasi,että suurin osa kirjoittajista on hameväkeä joten ei autoilla pitkälle päässy..(ei ainakaan sillä Ladalla)!

      NK:Varmasti joku ylemmästi koulutettu naisimmeinen..Ei välttämättä sorru kirjoittelemaan kaikenmaailman höpöjuttuihin,mutta osallistuu kyllä järkeä sisältäviin aloituksiin.Ennen oli sellainen kuva,että olisi vähän "ylypiän" oloinen,mutta se luulo ei ollu tiedon väärti..:)

      Jermu:Vanha kunnon tykkimies..Tuntuu hakevan palstoilta rentoa hupailua ja käykin aina sohaisemassa porukkaa,mutta valitettavasti häipyy yhtä nopeaa kuin on tullukkin.Jermu on tosi kiltti nallekarhu,joka on aina valmis puolustamaan sorsittuja palstakamuja ja ampumassa tykillä puskajänöjen persuuksille..:)

    • umpimähkään

      pimeään, keskiaikaiseen hämäryyteen, jossa kirjaimet teeskentelevät näkymätöntä ja odottavat Suuren Vapauttajan maagista kosketusta.
      Tulehan jo!

      • yopollo

        että umpimähkään tekevät retkiä vain ex-anoppini eläkeläiskerhon jäsenet. Ja vaikka kuvittelen myös ettei sieltä ole paluuta, aina ne tulevat kuitenkin takaisin.

        Taidat olla samasta porukasta.


      • umpimähkään
        yopollo kirjoitti:

        että umpimähkään tekevät retkiä vain ex-anoppini eläkeläiskerhon jäsenet. Ja vaikka kuvittelen myös ettei sieltä ole paluuta, aina ne tulevat kuitenkin takaisin.

        Taidat olla samasta porukasta.

        se sinua haittaisi, jos olisinkin?
        Ai niin, hänhän oli (on?)ex-anoppi, me olemme bumerangibalsasta (puhtoinen arvaus) valmistettuja.


      • suosiolla
        umpimähkään kirjoitti:

        se sinua haittaisi, jos olisinkin?
        Ai niin, hänhän oli (on?)ex-anoppi, me olemme bumerangibalsasta (puhtoinen arvaus) valmistettuja.

        ihmisillä on asioitakin.


      • yopollo
        umpimähkään kirjoitti:

        se sinua haittaisi, jos olisinkin?
        Ai niin, hänhän oli (on?)ex-anoppi, me olemme bumerangibalsasta (puhtoinen arvaus) valmistettuja.

        että haittaisi? Sellaisesta mitään puhetta ollut. Kunhan ihmettelin yhtä ja eppäilin toista.


    • puks

      pukspuks....

      • yopollo

        oma viestini oli heti seuraavana aamuna luettavissa...


    • uudestaan taas

      pukata

    • Tämä ketju on ponkaissut tuonne viikon suosittuihin:-)

      *tässä täytyykin pukeutua pyhämekkoon*

      • norMix evk

        kun kerran olet toppilistalle päässyt ;-DD


      • mayanna

        *ujuttaa aurinkolasit silmilleen ja vetää hupun päähän*


      • -sormi

        kipeenä F5:n nappulan painelusta ?


      • Kuunkulkija-

        että viestien määrä elokuussa on ollut paras tämän palstan historiassa. No onhan toki ollut ihan kaikenlaisia tarinoita täällä.
        Hyvä tuo juttu on siinä mielessä etteivät ehkä sulje heti tätä suljettua osastoa. Tai niin kun avonaista osastoa suljetulle osastoille sullotuille henkilöille... tai siis oikeastaan avonaisten henkilöiden suljetunkaltaista osastoa.. ääh, tai niinkun avonaisen suljetun osaston aukinaisia henkilöitä... ei tää nyt oikein onnaa. Paras mennä nukkumaan ja koettaa huomenna uudestaan.


      • Kuunkulkija- kirjoitti:

        että viestien määrä elokuussa on ollut paras tämän palstan historiassa. No onhan toki ollut ihan kaikenlaisia tarinoita täällä.
        Hyvä tuo juttu on siinä mielessä etteivät ehkä sulje heti tätä suljettua osastoa. Tai niin kun avonaista osastoa suljetulle osastoille sullotuille henkilöille... tai siis oikeastaan avonaisten henkilöiden suljetunkaltaista osastoa.. ääh, tai niinkun avonaisen suljetun osaston aukinaisia henkilöitä... ei tää nyt oikein onnaa. Paras mennä nukkumaan ja koettaa huomenna uudestaan.

        ???? suljetussa tilassa???? 'köh* kutittaa tuota kurkkua*

        Oiskohan kukaan tohtinut suut,,,tuot päät...ää,,,n
        aukoa noikaan levelille..siis leveeksi,,,jos ois aavistanut tuonne suosikkeihin joutuvansa....

        Miepä oonkin varma, että nyt kaikki laiffarit somistautuvat ykkösiin, kun näin ylläittäin joutuivat estraadille:-)

        Mutta eipä hätää, suosio on niin hetkellistä ......just ehdittiin vaan käydä kierrokset tekemässä *nif*


    • nyt on pukattu

      Tämä ketju lensi -------- Toppi listalle!!!
      *uupuneena*

      • sulle

        rasitusvamma sormeen ?


    • umpimähkään

      illan ratoksi.

      Sisäsiistin sipulin sivuilta:

      Mikä joululaulu tuo mieleen Suomen yleisurheilujoukkueen?
      "En etsi valtaa loistoa, en kaipaa kultaakaan"

    • umpimähkään

      Mitä avoauton omistaja joutuu varomaan helteellä?
      -Ettei kärähdä ratissa.

    • umpimähkään

      Miten uusavuton äiti kutsuu lapset syömään?
      - Pizzataksi tuli!

      Hyvää yötä ja nukkukaa makoisasti!

    • könttäaivo

      näyttää menevän pelkäksi umpiperän pökkimiseksi, ei jaksa enää!

    • umpimähkään

      Niin olen iloisen yllättynyt, taas kerran.
      Lopetan umpimähkäisen uraputkeni Sisäsiistin sipulin

      positiivisen ajattelun huippuun:

      Kalju pappa peilin edessä: "Hyvin olen säilynyt, 80v. eikä yhtään harmaata hiusta".

      Se oli siinä!

    • ylipitkät

      ketjut manuaalisesti, kun nyt viikonloppuna ei toimi silleenkään kuin 'normaaliarkena'.

      Voi tätä!

      • tulla maanantaina

        lukemaan mitä tähän ketjuun on tänään ja huomenna kirjoitettu. Päivittyy tämäkin varmaan siihen mennessä näkyviin.


      • nyt maanantai
        tulla maanantaina kirjoitti:

        lukemaan mitä tähän ketjuun on tänään ja huomenna kirjoitettu. Päivittyy tämäkin varmaan siihen mennessä näkyviin.

        tökitään ja pukitaaan. Eikö teiltä muilta mee hermo? Se viimenenkin


    • tää ketju

      jumittaa :((

    • tää ketju

      jumittaa :((

    • te ootte

      paljastuneet! Pelkkää riviväliä työ ootta joka sorkka, siruetanaa,,,,,,,,,,

    • joskus jossain jotenkin

      väitätkö vitja vastaan?

    • tömps

      ja puks. 10 tuntia kulunut, eiköhän viesti ois valmis... :D

    • ???????????

      Viikon suosituin? Minkä viikon?

    Ketjusta on poistettu 173 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe