Värikkäitä palestiinahuiveja

Que

Heips! Hakusessa olisi punainen palestiinahuivi. Markkinoilla olen niitä nähnyt ja nyt harmittaa kun en ostanut. Tietääkö kukaan mistä niitä voisi saada, etenkin nettikauppoja, mutta muutenkin? Voisin myös ostaa jos joku myy hyväkuntoisen ja sopivaan hintaan.

15

3033

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gggggggggggggggggggggggggg

      Ainakin back streetilta saa ymmärtääkseni, ja forumin ylimmässä kerroksessa olevasta jostain pikku puljusta... Jack & Jonesista ostin omani, muttei taida sieltä enää löytyä >:

    • ..löytyy..

      www.savanni.com löytyy 12 euron hintaan,eikä tule noihin palestiinalaishuiveihin postikulujakaan.
      Sieltä löytyy tota huivia monissa eri väreissä.
      "Kuvio on kudottu, ei painettu kuten halvoissa kopioissa" sivuilla luki. Toimituskin on todella nopeaa ja muutenkin luotettava paikka tilata. Suosittelen:)

      • Que

        Kiitos! Harmittaa kun tommosia nettikauppoja ei googlellakaan niin helposti löydy :< Mutta hyvä kun joku tiesi!


      • niitä oli
        Que kirjoitti:

        Kiitos! Harmittaa kun tommosia nettikauppoja ei googlellakaan niin helposti löydy :< Mutta hyvä kun joku tiesi!

        Indiska:ssa punaisena :)


    • saddamismi?

      Palestiina huivi ei ole muoti asuste vaan se kantaa aatetta oletko tietoinen mitä sen kantaminen viestittää?

      • Que

        toki tiedän että huivia pidetään esimerkiksi viestittämään rasismia vastaan ja muutenkin tuota lähi-idän tilannetta puoltaen. itse en tue rasismia tai mitään näitä siihen liittyviä asioita mutta olen kuitenkin erittäin neutraali kannanottojen suhteen. huivilla ei itselleni ole mitään muodikasta merkitystä, muodikkuus ei mielestäni ole sitä että olet massaa tms näin raa'asti sanottuna. itse pidän ko huiveja koska pidän niistä "ihan muuten vaan". tietenkään itseäni ei haittaa tulla spotatuksi hyvän aatteen puolesta huivia pitävänä vaikka se ei sataprosenttisesti sitä itselläni ehkä olekkaan. pinnallista, tai sitten ei. ehkä itseäni vähemmän sivistyneitäkin tämän asian puitteista kumminkin löytyy.


      • siksi että muut sitä pitää
        Que kirjoitti:

        toki tiedän että huivia pidetään esimerkiksi viestittämään rasismia vastaan ja muutenkin tuota lähi-idän tilannetta puoltaen. itse en tue rasismia tai mitään näitä siihen liittyviä asioita mutta olen kuitenkin erittäin neutraali kannanottojen suhteen. huivilla ei itselleni ole mitään muodikasta merkitystä, muodikkuus ei mielestäni ole sitä että olet massaa tms näin raa'asti sanottuna. itse pidän ko huiveja koska pidän niistä "ihan muuten vaan". tietenkään itseäni ei haittaa tulla spotatuksi hyvän aatteen puolesta huivia pitävänä vaikka se ei sataprosenttisesti sitä itselläni ehkä olekkaan. pinnallista, tai sitten ei. ehkä itseäni vähemmän sivistyneitäkin tämän asian puitteista kumminkin löytyy.

        Jos käytät tuota huivia olet kylmästi saddamin puolella ja jos edes tiedät mitä hän on saanut oman kansansa kärsimään massamurhilla. Keksi muu syy kun rasismin murtaminen se huivi ei liity siihen mitenkään.


      • Que
        siksi että muut sitä pitää kirjoitti:

        Jos käytät tuota huivia olet kylmästi saddamin puolella ja jos edes tiedät mitä hän on saanut oman kansansa kärsimään massamurhilla. Keksi muu syy kun rasismin murtaminen se huivi ei liity siihen mitenkään.

        Kuten siis jo sanoin, siksi en sitä käytä. Ylipäätään noista huiveista on muutenkin nostettu hirveä haloo, farkut ovat lähtöisin cowboylta ja harva pitää farkkuja siksi että ne ovat länkkärimäiset, lehmipojilta lähtöisin tms. Ne on ollu muotia piiiiitkään. Kuka tietää jos palestiinahuivit pysyvät muodissa pitkään tai haihtuvat siitä? Itseäni ei kiinnosta, muotia tai ei omiani käytän jatkossakin. Enkä mielestäni tarvi Erityistä Syytä käyttää yhtään mitään vaatetta.


      • elliltä
        siksi että muut sitä pitää kirjoitti:

        Jos käytät tuota huivia olet kylmästi saddamin puolella ja jos edes tiedät mitä hän on saanut oman kansansa kärsimään massamurhilla. Keksi muu syy kun rasismin murtaminen se huivi ei liity siihen mitenkään.

        Kansainvälinen aktivismi, lähi-idän kriisit ja sympatia palestiinalaisia kohtaan ovat lisänneet Palestiina-huivin käyttöä viime vuosina. Huivin ehdottomasti tunnetuin käyttäjä on ollut Palestiinan entinen presidentti Jasser Arafat, joka vain harvoin esiintyi ilman huiviaan. Vaikka huivi nähdään maskuliinisuuden symbolina, myös naiset saattavat käyttää sitä perinteisen hunnun eli hijabin tapaan.

        Palestiina-huivi, toiselta nimeltään kafiya, tunnetaan myös muilla termeillä, kuten ghutra, shmagh tai hatta. Kafiya on saattanut saada nimensä irakilaisen Kufan kaupungin nimestä. Huivi on käytännöllinen lämpötilan vaihteluista huolimatta, sillä se on usein sekoitus villa ja puuvillaa. Kafiyaa käytetään monella eri tavalla perinteisen huivin lisäksi, esimerkiksi turbaanina tai hartiahuivina.

        Useimmiten katukuvassa näkyvä kafiya on mustavalkoinen, mutta sitä esiintyy myös muissa väreissä. Punainen Palestiina-huivi voidaan assosioida sosialismiin tai panarabismiin ja vihreä islamismiin. Vastaavista mielikuvista huolimatta huivi ei välttämättä kerro mitään länsimaisen kantajansa poliittisista mielipiteistä tai suuntautumisesta. Huivin käyttäjä ei välttämättä ole edes tietoinen kafiyan alkuperästä.


      • Sgt Major

        Ns. Palestiinahuivia käyttää mm. Britannian ja USAn joukot, tuskin he kannattavat Saddamin aatetta!

        Ei tehdä vaatekappaleista liian poliittisia, ihmisiä on tapettu vähemmästäkin.

        Itse käytän tuota huivia koska se toimii kuten pitää, lämmittää kylmällä, viilentää kuumalla.

        http://www.rangerjoes.com/scarf-british-sas-shemagh-p-1623.html


    • Jesp

      Miten tollanen palestiina huivi 'taitellaan' jotenki hienosti? :)

    • miiamii

      vastaan nyt tähän viestin... vaikkakin pari vuotta "myöhässä", siis myyn erivärisiä palestiina huiveja huuto.netissä, hakusana "palestiina huivi" tai myyjänimikkeellä miiamii, niin löytyy tällä hetkellä monia eri värejä.

    • sieltävaanostamaan
    • vink vink

      Vasemmistonuorten kautta saa aitoja Palestiina-huiveja , samalla tuet paikallisten ahdinkoa.

    • Aleksandra1234

      "He käyttävät nykyisin myös palestiinahuiveja, joiden tarkoitus on osoittaa, että he vastustavat Israelia."
      Lainaus Wikipedian tekstistä suomen uusnatseista, Suomen Vastarintaliikkeestä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4709
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      124
      4290
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2800
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1911
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1680
    7. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1679
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      94
      1635
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1583
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1531
    Aihe