Värikkäitä palestiinahuiveja

Que

Heips! Hakusessa olisi punainen palestiinahuivi. Markkinoilla olen niitä nähnyt ja nyt harmittaa kun en ostanut. Tietääkö kukaan mistä niitä voisi saada, etenkin nettikauppoja, mutta muutenkin? Voisin myös ostaa jos joku myy hyväkuntoisen ja sopivaan hintaan.

17

3564

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gggggggggggggggggggggggggg

      Ainakin back streetilta saa ymmärtääkseni, ja forumin ylimmässä kerroksessa olevasta jostain pikku puljusta... Jack & Jonesista ostin omani, muttei taida sieltä enää löytyä >:

    • ..löytyy..

      www.savanni.com löytyy 12 euron hintaan,eikä tule noihin palestiinalaishuiveihin postikulujakaan.
      Sieltä löytyy tota huivia monissa eri väreissä.
      "Kuvio on kudottu, ei painettu kuten halvoissa kopioissa" sivuilla luki. Toimituskin on todella nopeaa ja muutenkin luotettava paikka tilata. Suosittelen:)

      • Que

        Kiitos! Harmittaa kun tommosia nettikauppoja ei googlellakaan niin helposti löydy :< Mutta hyvä kun joku tiesi!


      • niitä oli
        Que kirjoitti:

        Kiitos! Harmittaa kun tommosia nettikauppoja ei googlellakaan niin helposti löydy :< Mutta hyvä kun joku tiesi!

        Indiska:ssa punaisena :)


    • saddamismi?

      Palestiina huivi ei ole muoti asuste vaan se kantaa aatetta oletko tietoinen mitä sen kantaminen viestittää?

      • Que

        toki tiedän että huivia pidetään esimerkiksi viestittämään rasismia vastaan ja muutenkin tuota lähi-idän tilannetta puoltaen. itse en tue rasismia tai mitään näitä siihen liittyviä asioita mutta olen kuitenkin erittäin neutraali kannanottojen suhteen. huivilla ei itselleni ole mitään muodikasta merkitystä, muodikkuus ei mielestäni ole sitä että olet massaa tms näin raa'asti sanottuna. itse pidän ko huiveja koska pidän niistä "ihan muuten vaan". tietenkään itseäni ei haittaa tulla spotatuksi hyvän aatteen puolesta huivia pitävänä vaikka se ei sataprosenttisesti sitä itselläni ehkä olekkaan. pinnallista, tai sitten ei. ehkä itseäni vähemmän sivistyneitäkin tämän asian puitteista kumminkin löytyy.


      • siksi että muut sitä pitää
        Que kirjoitti:

        toki tiedän että huivia pidetään esimerkiksi viestittämään rasismia vastaan ja muutenkin tuota lähi-idän tilannetta puoltaen. itse en tue rasismia tai mitään näitä siihen liittyviä asioita mutta olen kuitenkin erittäin neutraali kannanottojen suhteen. huivilla ei itselleni ole mitään muodikasta merkitystä, muodikkuus ei mielestäni ole sitä että olet massaa tms näin raa'asti sanottuna. itse pidän ko huiveja koska pidän niistä "ihan muuten vaan". tietenkään itseäni ei haittaa tulla spotatuksi hyvän aatteen puolesta huivia pitävänä vaikka se ei sataprosenttisesti sitä itselläni ehkä olekkaan. pinnallista, tai sitten ei. ehkä itseäni vähemmän sivistyneitäkin tämän asian puitteista kumminkin löytyy.

        Jos käytät tuota huivia olet kylmästi saddamin puolella ja jos edes tiedät mitä hän on saanut oman kansansa kärsimään massamurhilla. Keksi muu syy kun rasismin murtaminen se huivi ei liity siihen mitenkään.


      • Que
        siksi että muut sitä pitää kirjoitti:

        Jos käytät tuota huivia olet kylmästi saddamin puolella ja jos edes tiedät mitä hän on saanut oman kansansa kärsimään massamurhilla. Keksi muu syy kun rasismin murtaminen se huivi ei liity siihen mitenkään.

        Kuten siis jo sanoin, siksi en sitä käytä. Ylipäätään noista huiveista on muutenkin nostettu hirveä haloo, farkut ovat lähtöisin cowboylta ja harva pitää farkkuja siksi että ne ovat länkkärimäiset, lehmipojilta lähtöisin tms. Ne on ollu muotia piiiiitkään. Kuka tietää jos palestiinahuivit pysyvät muodissa pitkään tai haihtuvat siitä? Itseäni ei kiinnosta, muotia tai ei omiani käytän jatkossakin. Enkä mielestäni tarvi Erityistä Syytä käyttää yhtään mitään vaatetta.


      • elliltä
        siksi että muut sitä pitää kirjoitti:

        Jos käytät tuota huivia olet kylmästi saddamin puolella ja jos edes tiedät mitä hän on saanut oman kansansa kärsimään massamurhilla. Keksi muu syy kun rasismin murtaminen se huivi ei liity siihen mitenkään.

        Kansainvälinen aktivismi, lähi-idän kriisit ja sympatia palestiinalaisia kohtaan ovat lisänneet Palestiina-huivin käyttöä viime vuosina. Huivin ehdottomasti tunnetuin käyttäjä on ollut Palestiinan entinen presidentti Jasser Arafat, joka vain harvoin esiintyi ilman huiviaan. Vaikka huivi nähdään maskuliinisuuden symbolina, myös naiset saattavat käyttää sitä perinteisen hunnun eli hijabin tapaan.

        Palestiina-huivi, toiselta nimeltään kafiya, tunnetaan myös muilla termeillä, kuten ghutra, shmagh tai hatta. Kafiya on saattanut saada nimensä irakilaisen Kufan kaupungin nimestä. Huivi on käytännöllinen lämpötilan vaihteluista huolimatta, sillä se on usein sekoitus villa ja puuvillaa. Kafiyaa käytetään monella eri tavalla perinteisen huivin lisäksi, esimerkiksi turbaanina tai hartiahuivina.

        Useimmiten katukuvassa näkyvä kafiya on mustavalkoinen, mutta sitä esiintyy myös muissa väreissä. Punainen Palestiina-huivi voidaan assosioida sosialismiin tai panarabismiin ja vihreä islamismiin. Vastaavista mielikuvista huolimatta huivi ei välttämättä kerro mitään länsimaisen kantajansa poliittisista mielipiteistä tai suuntautumisesta. Huivin käyttäjä ei välttämättä ole edes tietoinen kafiyan alkuperästä.


      • Sgt Major

        Ns. Palestiinahuivia käyttää mm. Britannian ja USAn joukot, tuskin he kannattavat Saddamin aatetta!

        Ei tehdä vaatekappaleista liian poliittisia, ihmisiä on tapettu vähemmästäkin.

        Itse käytän tuota huivia koska se toimii kuten pitää, lämmittää kylmällä, viilentää kuumalla.

        http://www.rangerjoes.com/scarf-british-sas-shemagh-p-1623.html


    • Jesp

      Miten tollanen palestiina huivi 'taitellaan' jotenki hienosti? :)

    • miiamii

      vastaan nyt tähän viestin... vaikkakin pari vuotta "myöhässä", siis myyn erivärisiä palestiina huiveja huuto.netissä, hakusana "palestiina huivi" tai myyjänimikkeellä miiamii, niin löytyy tällä hetkellä monia eri värejä.

    • sieltävaanostamaan
    • vink vink

      Vasemmistonuorten kautta saa aitoja Palestiina-huiveja , samalla tuet paikallisten ahdinkoa.

    • Aleksandra1234

      "He käyttävät nykyisin myös palestiinahuiveja, joiden tarkoitus on osoittaa, että he vastustavat Israelia."
      Lainaus Wikipedian tekstistä suomen uusnatseista, Suomen Vastarintaliikkeestä

    • Anonyymi

      Iik. Lopetin palestiinahuivin käytön, koska vastustan Palestiinan terroristeja ja sitä miten siellä kohdellaan seksuaalivähemmistöihin kuuluvia. Pidin kovasti huivistani, mutta on nykyään pöytäliinana parvekkeella. Olin Israelissa vuonna 1991. Sekopäät viskelivät kiviä Palestiinan puolelta ja räjäyttivät viikko ennen meidän saapumista turistibussin.

      • Anonyymi00017

        Mitä jos vaan ajattelisit että se on vain vaatekappale? Koskeeko se vain tätä valkoista mustilla pilkuilla? Minulla on sellainenkin mutta koska se on valkoinen niin en pitnyt siitä. Käytän kokomustaa. Sehän on vain neliö.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      182
      1800
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      997
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      884
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      703
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      172
      534
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      26
      511
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe