Hei,kaikki kynsientekijät!
Minkäläisilla soppareilla ja palkoilla teette töitä?
Palkollisena vaiko toiminimellä? Miten olisi kannattavimpaa?
Antakaa tarkkaa tietoa ja opastusta, pliis!
Kynsiteknikon palkka
12
4921
Vastaukset
- Kynsien kans
Mä teen töitä 40 tuntia viikossa ja palkka on 1600e /kk.
- palkkako
siis onko sulla kinteä liksa vai oletko yrittäjä vai paljollinen ja jos paljollinen niin onko sulla prosentti osuus ja jos on niin paljonko saat prossia?? Olis hauska tietää kun itse saan 30% tehdystä työstä, olenko alipalkattu?? Minun ei tarvitse huolehtia mistään tehdä vaan työni??
- EK-K
palkkako kirjoitti:
siis onko sulla kinteä liksa vai oletko yrittäjä vai paljollinen ja jos paljollinen niin onko sulla prosentti osuus ja jos on niin paljonko saat prossia?? Olis hauska tietää kun itse saan 30% tehdystä työstä, olenko alipalkattu?? Minun ei tarvitse huolehtia mistään tehdä vaan työni??
Oletko siis työsuhteessa vai toiminimellä itse? 30% tuntuu aika vähältä palkansaajan pussissa, mutta paljolta työntantajan pussista, jos työnantaja maksaa välineet/aineet, työntekijästä aiheutuneet kulut, alvit ja muut.
Kynsimuotoilijana ei kovin isoa tiliä tee, koska kynsiä ei ehdi tekemään niin montaa päivässä. Yrittäjänä voi pärjätä, jos on esim tuotteiden vähittäismyynti tai muu palvelu lisänä tuomassa lisätuloja.
Jaettu liiketilan vuokra tai vuokratuolipaikalla voi myös jakaa kiinteitä kuluja ja sillä saada molemminpuolisesti hyötyä liiketoimintaan. Yleisin on kaiketi provisiopalkka työstä 50%-50%, mutta silloin pitää sopia kuka maksaa ja mitä.
Loppuviimeksi laki määrittää milloin kyseessä on työsuhde. - Kristiina eteläsuomi
Moi!
Voisitko kertoa hieman tarkemmin. Olen itse sopparia kohta tekemässä, joten kaipaisin tietoa... - olen
EK-K kirjoitti:
Oletko siis työsuhteessa vai toiminimellä itse? 30% tuntuu aika vähältä palkansaajan pussissa, mutta paljolta työntantajan pussista, jos työnantaja maksaa välineet/aineet, työntekijästä aiheutuneet kulut, alvit ja muut.
Kynsimuotoilijana ei kovin isoa tiliä tee, koska kynsiä ei ehdi tekemään niin montaa päivässä. Yrittäjänä voi pärjätä, jos on esim tuotteiden vähittäismyynti tai muu palvelu lisänä tuomassa lisätuloja.
Jaettu liiketilan vuokra tai vuokratuolipaikalla voi myös jakaa kiinteitä kuluja ja sillä saada molemminpuolisesti hyötyä liiketoimintaan. Yleisin on kaiketi provisiopalkka työstä 50%-50%, mutta silloin pitää sopia kuka maksaa ja mitä.
Loppuviimeksi laki määrittää milloin kyseessä on työsuhde.mutta tahtoisin olla omalla toiminimellä toisen tilassa ns vuokralla, 50 % 50% olisi hyvä palkka ja tilan omistaja maksaisi kaikki kulut, paitsi ite tietenkin omat alv:it ja yel:it ym muut verot
- EK-K
olen kirjoitti:
mutta tahtoisin olla omalla toiminimellä toisen tilassa ns vuokralla, 50 % 50% olisi hyvä palkka ja tilan omistaja maksaisi kaikki kulut, paitsi ite tietenkin omat alv:it ja yel:it ym muut verot
Jos minulta kysyttäisiin, suosittaisin toiminimeä ja kiinteähintaista vuokratuolipaikkaa toiminimellä. Kiinteähintaisella vuokratuolipaikalla et sido liikevaihtoasi toiseen yrittäjään.
Alvrekisteriin ja ennakkoperintärekisteriin heti y-tunnusta haettaessa, koska silloin voit ostaa itse tuotteesi ja työvälineesi joita käytät ja saat niistä vähennykset. Jos liikevaihto jää vuodessa alle 8500€ saat palautuksena kaikki maksamasi alvit. Jos liikevaihto ylittää sen, mutta jää alle 22tuhatta euroa saat alv huojennusta ja osan takaisin maksamistasi alveista.
Toiminimi antaa vapauden tehdä vapaasti töitä myös eri paikoissa, asiakkaan luona, eri kynsistudioissa ja kampaamoissa tai vaikkapa mainostoimistoille jne.
Kannattaa suunnitella kirjanpito yms asiat valmiiksi, kuinka ne hoitaa. - Arvonlisävero
EK-K kirjoitti:
Jos minulta kysyttäisiin, suosittaisin toiminimeä ja kiinteähintaista vuokratuolipaikkaa toiminimellä. Kiinteähintaisella vuokratuolipaikalla et sido liikevaihtoasi toiseen yrittäjään.
Alvrekisteriin ja ennakkoperintärekisteriin heti y-tunnusta haettaessa, koska silloin voit ostaa itse tuotteesi ja työvälineesi joita käytät ja saat niistä vähennykset. Jos liikevaihto jää vuodessa alle 8500€ saat palautuksena kaikki maksamasi alvit. Jos liikevaihto ylittää sen, mutta jää alle 22tuhatta euroa saat alv huojennusta ja osan takaisin maksamistasi alveista.
Toiminimi antaa vapauden tehdä vapaasti töitä myös eri paikoissa, asiakkaan luona, eri kynsistudioissa ja kampaamoissa tai vaikkapa mainostoimistoille jne.
Kannattaa suunnitella kirjanpito yms asiat valmiiksi, kuinka ne hoitaa.Liikevaihto esim. 8000 euroa ja tarvikeostot esim. 3000 euroa; saako todella 3000 € ostojen alv-osuuden takaisin, vai ymmärsinkö jotenkin asian väärin???
- EK-K
Arvonlisävero kirjoitti:
Liikevaihto esim. 8000 euroa ja tarvikeostot esim. 3000 euroa; saako todella 3000 € ostojen alv-osuuden takaisin, vai ymmärsinkö jotenkin asian väärin???
Siis ostojen alvit saat vähentää joka tapauksessa, oli liikevaihtosi mikä hyvänsä.
Myynnistä ja palvelusta maksat alvit verottajalle joka kuukausi ja jos liikevaihtosi jää alle 8500€ saat hakea maksamasi alvit takaisin tilikauden päätyttyä.
Jos yritykselläsi on esim alv 22% ostoja 3000€ vuodessa, voit vähentää yhteensä vuoden aikana 540,98€.
Jos puolestaan alvillinen 22% myynti on 3000€, josta maksat verottajalle 540,98, saat tuon 540,98€ hakea takaisin tilikauden päätyttyä jos liikevaihtosi jää alle 8500€
http://www.vero.fi löydät lisää. - Kristiina eteläsuomi
palkkako kirjoitti:
Hei!
Minulle on tarjottu vuokratuolipaikkaa hintaan
1200€/kk (aineet sis.hintaan) ja toinen vaihtoehto 50/50% (aineet sis.hintaan), kummatkin toiminimellä tehden.
Mielestäni ei kovin kaksisia tarjouksia...
Minkäläista pohjapalkkaa saat? Maksaako työnantaja TEL-maksusi yms.? Kertyykö lomat...? - EK-K
Kristiina eteläsuomi kirjoitti:
Hei!
Minulle on tarjottu vuokratuolipaikkaa hintaan
1200€/kk (aineet sis.hintaan) ja toinen vaihtoehto 50/50% (aineet sis.hintaan), kummatkin toiminimellä tehden.
Mielestäni ei kovin kaksisia tarjouksia...
Minkäläista pohjapalkkaa saat? Maksaako työnantaja TEL-maksusi yms.? Kertyykö lomat...?Tarkoitatko että vuokraa maksaisit tuon 1200€ aineet?
Tuohon 1200€ saisit Helsingistä oman liikehuoneiston aineetkin ostettua. Katsopa liikehuoneistojen vuokrahintoja vaikkapa Hesarista ja laske mitä tekisi, jos ottaisit vuokratuolille siihen jonkun.
Aika kovalta kuullostaa.
- Tmitekijä
55h/vk, palkka 2000-2500€/kk.
- Ei huva
Itse en lähtisi prosenttivuokrasoppareihin. Mieheni nauroi ääneen kun kerroin miten ne toimii. Sanoi että tollaisella paperilla hän pyyhkis pakaroiden välistä.. Hommasin siis oman tilan ja en ole katunut. Joutuisin tällä hetkellä prossavuokraa maksamaan noin 1000-1300€ kuussa. Ihan shaissee tekijän näkökulmasta. Sen prosentin jälkeen jää edelleen maksettavaksi verot, alv, mitään veroja vähentävää ei ole kun kaikki edut menee sille emännälle! Tämä on vain salonkiemäntiä palveleva sopimus, ei tekijää! En todellakaan suosittele. En myöskään ole koskaan kuullut kenenkään tekijän kehuvan tällaista suhdetta, päinvastoin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367659Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361903Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251880- 911613
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791545Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104978- 49910
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28810Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4799- 241767