haluaisin kysyä, miksi nuorempia punk-musiikin kuuntelijoita vihataan? eikö nuoria punk-faneja pitäisi juuri ohjata oikeaan suuntaan jne. . nuoremmistahan se punk jatkuu..tuntuu kuin vanhemmat punkkarit haluaisivat tappaa punkin kokonaan, koska halveksuvat nuorepia punkkarin alkuja. mitä mieltä te olette?
nuoria punk-musiikin kuuntelijoita vainotaan
15
1237
Vastaukset
ehkä ne on vähän sitä mieltä, että nuoret punkin harrastajat eivät ole niin sanottuja "oikeita" punkkareita, eivätkä ymmärrä punkin luonnetta tai jtn. kun itse ovat ns. vanhan koulukunnan punkkareita. Olen kyllä vähän samaa mieltä kanssasi. Itse olen myös melko nuori, mutta luulen että sinun tarkoittamasi ryhmä on vielä nuorempaa väkeä
- .....
mulla ihan sama juttu. olen 20v. ja kyllä mua aina katsotaan vähän siihen sävyyn kuin olisin muotipunkkari. ei se mulla kyllä juurikaan pukeutumisessa näy ja kuuntelen erityisesti 'protopunkkia'.
- Mr.Ramone
Joo, toi on aika totta. Kaipa se johtuu siitä, että useimmat "vanhat" punkkarit ovat eläneet sen punkin kulta-ajan, eli 70-80 luvun. Ja varmaan johtuu myös osaksi siitä, että nykyään on noita muotipunkkareita. Vaikea vanhan on nuorista erotella ne wannabe-punkkarit ja sitten aidot...
Mä en ole onneksi koskaan joutunut mihinkään selkkaukseen vanhempien punk-diggareiden kanssa. Mutta en mä välittäisi, vaikka joku nokan vartta pitkin katsoisikin. Mä pidän siitä musiikista ja musiikkityylistä oikeesti. Se riittää mulle. Mä en tarvi muiden hyväksyntää. Kunhan itse on sinut tyylinsä kanssa, niin hyvin menee (eli ei yritä väkisin kuulua siihen "ryhmään"...).- punkkarikloppi
mr.ramonee. osuvasti sanottu.
- .vaari
Minä en suostu edes myöntämään, että 80-luvun nuoret enää tajusivat aitoa punkkia. Punk oli noin vuosina 1955-62 syntyneiden kova juttu. Kaikilla ilmiöillä on oma aikansa ja punkin aika oli Suomessa vuosina 1977-79.
Tämän ketjun aloittaja puhui jotakin ohjaamisesta oikeaan suuntaan. Minusta se on täysin punkille vieras ajatus. Me teimme aikanamme juttuja, jotka poikkesivat meitä edeltävien sukupolvien jutuista. Ei puhettakaan, että olisimme huolineet ohjausta vanhemmilta ihmisiltä. Tehkää te nykynuoret jotain omaa, jota meidän sukupolvi ei ole tehnyt ja jota me emme ymmärrä. Silloin teissä elää punkin henki. - punkkarikloppi
.vaari kirjoitti:
Minä en suostu edes myöntämään, että 80-luvun nuoret enää tajusivat aitoa punkkia. Punk oli noin vuosina 1955-62 syntyneiden kova juttu. Kaikilla ilmiöillä on oma aikansa ja punkin aika oli Suomessa vuosina 1977-79.
Tämän ketjun aloittaja puhui jotakin ohjaamisesta oikeaan suuntaan. Minusta se on täysin punkille vieras ajatus. Me teimme aikanamme juttuja, jotka poikkesivat meitä edeltävien sukupolvien jutuista. Ei puhettakaan, että olisimme huolineet ohjausta vanhemmilta ihmisiltä. Tehkää te nykynuoret jotain omaa, jota meidän sukupolvi ei ole tehnyt ja jota me emme ymmärrä. Silloin teissä elää punkin henki.vaarin mielestä punk on kuollut ja
kuopattu. - nuori,
punkkarikloppi kirjoitti:
vaarin mielestä punk on kuollut ja
kuopattu.niin te vanhat punkkarit pyöritte samoissa kuvioissa, mutta me nuoret keksitään jotain mistä te ette tajua vittuakaan!
- meetwurstinakki
.vaari kirjoitti:
Tämän ketjun aloittaja puhui jotakin ohjaamisesta oikeaan suuntaan. Minusta se on täysin punkille vieras ajatus. Me teimme aikanamme juttuja, jotka poikkesivat meitä edeltävien sukupolvien jutuista. Ei puhettakaan, että olisimme huolineet ohjausta vanhemmilta ihmisiltä. Tehkää te nykynuoret jotain omaa, jota meidän sukupolvi ei ole tehnyt ja jota me emme ymmärrä. Silloin teissä elää punkin henki.Joo, kyllähän meidänkin sukupolvi on jo keksinyt vaikka mitä, mutta entä jos tän päivän meininki ei vaan miellytä? Mielummin ärsytän teitä olemassaolollani kuin että olisin joku pissis tai emo.. Ne on tätä päivää. Ei oikein kiinnosta. ;F
- ........
meetwurstinakki kirjoitti:
Joo, kyllähän meidänkin sukupolvi on jo keksinyt vaikka mitä, mutta entä jos tän päivän meininki ei vaan miellytä? Mielummin ärsytän teitä olemassaolollani kuin että olisin joku pissis tai emo.. Ne on tätä päivää. Ei oikein kiinnosta. ;F
luuletko että kaikkia nuoria kiinnostaa olla jotain visalla ranteitaan viilteleviä emoja?
- meetwurstinakki
........ kirjoitti:
luuletko että kaikkia nuoria kiinnostaa olla jotain visalla ranteitaan viilteleviä emoja?
Se on kiva juttu se. Tai sitten mulla meni nyt joku vähän ohi?
- .Vaari
punkkarikloppi kirjoitti:
vaarin mielestä punk on kuollut ja
kuopattu.Punk elää toisaalta vanhojen punkkareiden sydämissä ja toisaalta uusissa tyyleissä ja jutuissa, joita punkin jälkeiset ikäpolvet ovat kehittäneet. Minun mielestäni punk on pikemminkin tietynlainen asenne musiikkiin, pukeutumiseen ja muuhun tekemiseen, kuin vain tietty musiikkityyli. Tänä päivänä on nuoria, joilla on tuo oikea "punk-asenne", mutta he eivät ole niitä, jotka 2000-luvun nuorina kutsuvat itseään punkkareiksi. 70-luvulla tuo asenne synnytti punkkia. Tänä päivänä jotakin muuta.
Nuorina ollaan liian suvaitsevaisia, vanhoina liian konservatiivisia?
- kiinnostaa ku kilo paskaa
joo kaikki papat kattoo mua ku hulluu jossai ulkona kun on hajonneet pillifarkut tai jokku skottiruutuhousut ja rotsi.oikeesti emojako täs pitäis olla? voi itku, mä en saanu niitä stringejä, ranteet auki!!
- p.unkki
kiinnostaa ku kilo paskaa kirjoitti:
joo kaikki papat kattoo mua ku hulluu jossai ulkona kun on hajonneet pillifarkut tai jokku skottiruutuhousut ja rotsi.oikeesti emojako täs pitäis olla? voi itku, mä en saanu niitä stringejä, ranteet auki!!
sehän on helvetin hienoa jos tulee uusia nuoria punkkeja,aina niistä jotkut jää kuviohin.Nykyisin vaan hämää todella pahasti se,että punk on muotia,ehkä enemmän kuin koskaan ennen.Jos yhdeksän kymmenestä nuoresta vastaantulijasta kadulla näyttää kuin suoraan 80-luvun glamrockarilta tai punkilta,niin menee maku koko hommasta.No,ensi kesänä voi olla uudet muodit (toivottavasti),tätä ei ole tarkoitettu moitteeksi nuorille,mut mua hävettää pukeutua punk-henkisesti juuri tämän muotihössötyksen takia,vaikka olen punkkia kuunnellut ja soitellut jo yli 20 vuotta..
sitäpaitsi ainahan uusia punkkeja aluksi katsellaan vähän pitkin nenänvartta.. - minäjjjjjj
p.unkki kirjoitti:
sehän on helvetin hienoa jos tulee uusia nuoria punkkeja,aina niistä jotkut jää kuviohin.Nykyisin vaan hämää todella pahasti se,että punk on muotia,ehkä enemmän kuin koskaan ennen.Jos yhdeksän kymmenestä nuoresta vastaantulijasta kadulla näyttää kuin suoraan 80-luvun glamrockarilta tai punkilta,niin menee maku koko hommasta.No,ensi kesänä voi olla uudet muodit (toivottavasti),tätä ei ole tarkoitettu moitteeksi nuorille,mut mua hävettää pukeutua punk-henkisesti juuri tämän muotihössötyksen takia,vaikka olen punkkia kuunnellut ja soitellut jo yli 20 vuotta..
sitäpaitsi ainahan uusia punkkeja aluksi katsellaan vähän pitkin nenänvartta..hei mutta miten te ootte sitte "alkanu" punkkareiksi. enkä sitte kaipaa mitään "ei punkkareiksi aleta, vaan synnytään"- vastauksia :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022156- 991547
- 1211273
- 791255
- 1171226
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘571034Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis601014- 51997
- 36922
- 33804