Värianalyysi/TALVI

talvitypy

Moi,

Kävin noin vuosi sitten värianalyysissä ja talveksi todettiin. Sieltä kyllä vinkkejä sain, mutta osa on valitettavasti unohtunut. Eli jos löytyy talvelle vinkkejä, niin kiitos!
Toinen juttu, kiinnostaisi ketkä julkkikset ovat talvityyppejä? Olisi kiva nähdä vähän millaista meikkiä ym talvi-ihmiset käyttävät. Olen itse vähän urpo näiden meikkijuttujen kanssa.
Minulla on aika tummanvihreät silmät, joissa ruskeaa vähän. Hiukset tummanruskeat (ei tosin luonnostaan näin tummat..), iho aika valkoinen.
Thänks juu kaikille jotka jaksaa vastata!

21

9713

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • talvitypy

      Unohtui mainita, että häiritsee hieman käsitystäni omista väreistäni kesäisin ilmestyvät pisamat/kesakot/mitkä lie. Nämä eivät ainakaan omien tietojeni mukaan kuulu kyllä talvelle, vai miten on? Muuten kyllä koen olevani talvinen lumikkityyppi. Ehdottomasti ainakin viileä, kultakorut eivät sovi minulle laisinkaan.

      • Anonyymi

        Tervetuloa värianalyysiin! www.taikapeili.fi tarjoaa erilaisia vuodenaikapaletteja.
        Hinta alkaen 119e. Soita p. 050 2918 ja kysy lisää. Myös miehille.
        Ps. Maailmassa on yli 20 miljoonaa sävyä, joten pienesti uskallamme kirjoitusten perusteella värejä ja sävyjä käyttää...

        Värianalyysi kestää n. reilun tunnin. Saamme selville vuodenaikasi, parhaat korostusvärit sekä vuodenaikasi alalajikkeen. Itse olen Vaalea Talvi ja ennen maantienruskeena Todellinen Kesä. Hiusten sävy on siis dominoivin. Toinen tapaaminen sisältää paletin käyttöopastuksen sekä leikittelyä huiveilla ja koruilla.


        Värianalyysi käyttää samoja värejä ja sävyjä kuin pakkausteollisuus, autoteollisuus, vaateteollisuus sekä rakentaminen. Joten ei siis humpuukia lainkaan vain totisinta totta väreistä ja sen antamista vaikutelmista.


    • Talvelle ja muille vuodenaj...
      • aika meni jo aikoja sitten

        Mutta näin ei ilmeisesti olekaan. Sehän on joku 80-luvun humpuukijuttu.


      • ...........
        aika meni jo aikoja sitten kirjoitti:

        Mutta näin ei ilmeisesti olekaan. Sehän on joku 80-luvun humpuukijuttu.

        Miten tämä kommentti liittyy tähän asiaan?

        Nyt kun aloitit niin jatketaan:

        Kuka tahansa joka on opiskellut vähänkin jotain väreihin liittyvää tietää, että värianalyysissä on kyllä perua. Väri muuttaa "luonnettaan" toisen värin rinnalla.

        Itse olen esim. markkinoinnin ja viestinnän alalla.


      • mut vähä
        ........... kirjoitti:

        Miten tämä kommentti liittyy tähän asiaan?

        Nyt kun aloitit niin jatketaan:

        Kuka tahansa joka on opiskellut vähänkin jotain väreihin liittyvää tietää, että värianalyysissä on kyllä perua. Väri muuttaa "luonnettaan" toisen värin rinnalla.

        Itse olen esim. markkinoinnin ja viestinnän alalla.

        No eihän se paljoa asiaan liittynyt...
        Oon lukenu monia kirjoja noista värianalyyseistä ja ne kaikki on 80-luvulta-90-luvun alusta. Onhan siinä vähän perua, mutta kun jos niissä kirjoissa oli se sama ihminen vaikka laivastonsinisessä paidassa ja toisessa kuvassa oranssissa, niin se muka oikein "hehkuu" siinä oranssissa paidassa, kun on kevättyyppi, vaikka oikeastaan niissä ei olisi mitään eroa.

        Värivuodenaikajutut on monet muutkin ammattilaiset teilannut siksikin, että yleensä ihminen näyttää parhaalta niissä väreissä joista itse pitää


    • tietoa talven väreistä

      Mulla luonnostaan tummat hiukset, mustat kulmat&ripset, ja hyvin vaalea norsunluuiho. Silmät vihertävän harmaat, joissa sisäreunat ruskeat. Talvelle ominaista onkin yleensä voimakkaat ja "graafiset" ominaisvärit, eli kalpea iho ja tumma muuten. Sellainen "Lumikki"-tyyppi.

      Kaikista väreistä on olemassa lämmin ja kylmä versio. Talvelle käy kylmät versiot, se kaikki lyhykäisyydessään mitä talvi-tyypistä pitää tietää. Musta ja kirkkaanvalkoinen kuuluu talven väriskaalaan myös. Itse käytän paljon mustaa ja valkoista vaatetuksessa, meikeissä kylmää roosaa esim. poskilla ja huulikiillossa, silmämeikissä kylmää savunsinistä ja valkoista helmiäistä.

      Eron huomaa heti, eli jos laitan lämpimänruskeaa luomiväriä, näytän heti aneemisen kuolleelta ja tylsältä. Kylmät sävyt taas saa kasvot hohtamaan.

      Eli avainsanat talvelle on graafisuus ja kylmät sävyt.

      • talvitypy

        Oi tuota savunsinistä luomiväriä pitää kokeilla, kuulostaa hyvältä. Jos on lisää meikkivinkkejä niin kelpaa kyllä!
        Miten meikkivoiteet yleensä? Olen huomannut, että melkoisen paljon on lämpimille ihosävyille värejä, mutta kylmille ei niinkään. Ja kun yleensä pitää valita se kaikista vaalein sävy, niin se saa ihon näyttämään todella aneemiselta.

        Ja sinulle, joka totesit että värianalyysit ovat humpuukia: edelleen näitä tehdään! Ehkä enemmän vanhemmille naisille, mutta nuorten kyllä kannattaisi myös tehdä. Kannattaa katsoa tuo linkkivinkki, näkee selvästi kuinka erisävyisiä ihoja on. Sen näkee jo kauas jos jollakin on väärää väriä päällä. Eniten ainakin itselläni pistää silmään jos kesä/talvityyppi pitää kultakoruja. Se jotenkin oikein korostuu, että viileä ja lämmin ei vain sovi yhteen. Itse näytän aivan naurettavalta jos laitan kultakorun kaulaan. Saa ihoni näyttämään melko sinertävältä.


      • tietoa talvityypistä...
        talvitypy kirjoitti:

        Oi tuota savunsinistä luomiväriä pitää kokeilla, kuulostaa hyvältä. Jos on lisää meikkivinkkejä niin kelpaa kyllä!
        Miten meikkivoiteet yleensä? Olen huomannut, että melkoisen paljon on lämpimille ihosävyille värejä, mutta kylmille ei niinkään. Ja kun yleensä pitää valita se kaikista vaalein sävy, niin se saa ihon näyttämään todella aneemiselta.

        Ja sinulle, joka totesit että värianalyysit ovat humpuukia: edelleen näitä tehdään! Ehkä enemmän vanhemmille naisille, mutta nuorten kyllä kannattaisi myös tehdä. Kannattaa katsoa tuo linkkivinkki, näkee selvästi kuinka erisävyisiä ihoja on. Sen näkee jo kauas jos jollakin on väärää väriä päällä. Eniten ainakin itselläni pistää silmään jos kesä/talvityyppi pitää kultakoruja. Se jotenkin oikein korostuu, että viileä ja lämmin ei vain sovi yhteen. Itse näytän aivan naurettavalta jos laitan kultakorun kaulaan. Saa ihoni näyttämään melko sinertävältä.

        Se piti vielä lisätä että julkkiksista Liv Tyler ja Jennifer Connelly taitavat ainakin olla talvityyppejä, eli kantsii tsekkailla jostain kuvista millasia meikkejä käyttävät.

        Olen kanssa huomannut että ihomeikkien, eli meikkivoiteen ja peitepuikon löytyminen on vaikeaa. Suurin osa on jotain vaaleanpunaisia. Yleensä joku "pale ivory" sävy käytössä, norsunluu ainakin on vaalea kylmä sävy.


      • talvinen nainen
        tietoa talvityypistä... kirjoitti:

        Se piti vielä lisätä että julkkiksista Liv Tyler ja Jennifer Connelly taitavat ainakin olla talvityyppejä, eli kantsii tsekkailla jostain kuvista millasia meikkejä käyttävät.

        Olen kanssa huomannut että ihomeikkien, eli meikkivoiteen ja peitepuikon löytyminen on vaikeaa. Suurin osa on jotain vaaleanpunaisia. Yleensä joku "pale ivory" sävy käytössä, norsunluu ainakin on vaalea kylmä sävy.

        käytän luomiväreinä esim. jäistä pinkkiä, valkoista, jäinen turkoosi/v.sin (hento), lilaa, ja iltameikkinä juuri grafiitinharmaa/hopea. Rajauskynistä talvelle sopii musta tai sitten erityisesti vihreäsilmäisille talville petrooli. Poskipunana aina kylmä sinipohjainen pinkki ja huulipunissa käytän "nudena" ihan hentoa pinkkiä ei siis persikkapohjaista vaaleanpunaista. Joillekin talville käy sekä kulta että hopea, itse olen sellainen. Useimmille vain hopea. Kävin värianalyysissa viime keväänä ja sain väripaletin sieltä matkaani. Suurin osa väreistä oli sellaisia mitä olen käyttänyt aina, osa oli ihan uusia yllättäviä. Esim. kirkas keltainen on tosi hyvä tehosteväri,sopii minulle mutta olen vain aina inhonnut keltaista enkä siis käyttänyt..


      • värianalyysejä?
        talvinen nainen kirjoitti:

        käytän luomiväreinä esim. jäistä pinkkiä, valkoista, jäinen turkoosi/v.sin (hento), lilaa, ja iltameikkinä juuri grafiitinharmaa/hopea. Rajauskynistä talvelle sopii musta tai sitten erityisesti vihreäsilmäisille talville petrooli. Poskipunana aina kylmä sinipohjainen pinkki ja huulipunissa käytän "nudena" ihan hentoa pinkkiä ei siis persikkapohjaista vaaleanpunaista. Joillekin talville käy sekä kulta että hopea, itse olen sellainen. Useimmille vain hopea. Kävin värianalyysissa viime keväänä ja sain väripaletin sieltä matkaani. Suurin osa väreistä oli sellaisia mitä olen käyttänyt aina, osa oli ihan uusia yllättäviä. Esim. kirkas keltainen on tosi hyvä tehosteväri,sopii minulle mutta olen vain aina inhonnut keltaista enkä siis käyttänyt..

        Niin kuka tekee värianalyysejä? Itse olen ihan pihalla näitten asioitten kanssa, ja kun sitten joskus lähden isompaan kaupunkiin niin jossain olisi mahtavaa päästä tekemään sellaisen.

        Ovatko nämä analyysit muuten kalliita?


      • miettii vielä....
        värianalyysejä? kirjoitti:

        Niin kuka tekee värianalyysejä? Itse olen ihan pihalla näitten asioitten kanssa, ja kun sitten joskus lähden isompaan kaupunkiin niin jossain olisi mahtavaa päästä tekemään sellaisen.

        Ovatko nämä analyysit muuten kalliita?

        minun mielestä nämä värianalyysit ovat humpuukkia. Mielestäni pitäs kattoo mikä sopii vartalolle. Entä jos joku todetaan vuodenajaksi vaikka kesä ja suositelltavat värit olisivat beigee ja valkoista niin ehkä iho näyttäisi kivallta mutta se korostaisi naisen pyöreyttä enemmän niin koko homma menee pieleen. Värianalyysi sopii ehkä nykyään paremmin kasvoille meikkimielessä ja hiuksiin stylauksena.


      • Väri ja sävy
        miettii vielä.... kirjoitti:

        minun mielestä nämä värianalyysit ovat humpuukkia. Mielestäni pitäs kattoo mikä sopii vartalolle. Entä jos joku todetaan vuodenajaksi vaikka kesä ja suositelltavat värit olisivat beigee ja valkoista niin ehkä iho näyttäisi kivallta mutta se korostaisi naisen pyöreyttä enemmän niin koko homma menee pieleen. Värianalyysi sopii ehkä nykyään paremmin kasvoille meikkimielessä ja hiuksiin stylauksena.

        "Entä jos joku todetaan vuodenajaksi vaikka kesä ja suositelltavat värit olisivat beigee ja valkoista "

        Värianalyysi ei tuota mitään suositeltavia värejä, vaan pelkästään sävyjä. Jos on pullukka, niin sitä suuremmalla syyllä kannattaa käyttää sävyjä jotka sopivat eikä harmauttaa itseään.

        Minä olen talvi ja mun lempivärit ovat valkoinen ja beige ja molemmista tietysti kylmät sävyt.


      • ano123
        Väri ja sävy kirjoitti:

        "Entä jos joku todetaan vuodenajaksi vaikka kesä ja suositelltavat värit olisivat beigee ja valkoista "

        Värianalyysi ei tuota mitään suositeltavia värejä, vaan pelkästään sävyjä. Jos on pullukka, niin sitä suuremmalla syyllä kannattaa käyttää sävyjä jotka sopivat eikä harmauttaa itseään.

        Minä olen talvi ja mun lempivärit ovat valkoinen ja beige ja molemmista tietysti kylmät sävyt.

        Talvityypille sopivat selkeät värit, yleensä hieman kylmään vivahtavat. Talvityyppi on ainoa jolle suositellaan mustaa. Itse olen talvityyppi ja olen aina valinnut pukeutumiseen selkeitä ja kirkkaita värejä ja inhokkeja ovat olleet murretut sävyt. Murrettuja sävyjä ei suositella talvityypille.


    • värianalyysi

      Itse olen lukenut pari kirjaa värianalyyseista. Talvelle käy vitivalkoinen, musta, laivastonsininen, luunharmaa sekä viininpunainen.
      Murretut sävyt eivät sovi laisinkaan.
      Talvi ihmisille käy usein myös monet pinkit esim. shokkipinkki.

      Tässä linkki talven värikokoelmaan: http://www.facefactory.fi/varianalyysi

      Muita vinkkejä:
      Jos olet pitkäkaulainen olet niitä harvoja joille sopii putkikaulus.
      Pitkäkaulaisille sopii usein myös huivi kaulaan.
      Lyhytkaulaisetkin kyllä voivat pitää huiveja mutta mielummin pieniä.

      Talven värejä ovat selkeät sekä kylmät värit.

      Olen itsekin luultavasti talvi.

      Ja minulla on hyvin pitkä kaula.

      Haluaisin värianalyysiin, mutta eivätkö ne ole hirmu kalliita?

    • värianal.opiskelija

      Suomalaista noin 10% on talvi-ihmisiä, joten vain harvalle näinollen käy musta.
      Julkkiksista talvia on esim. Paula Koivuniemi, Hanna Pakarinen ja Jenni Vartiainen.
      Huomasitte varmaan linnanjuhlista ettei oranssiväri pue häntä parhaitaiten vaikka puku itsessään olikin upea. Tämä johtuu puhtaasti siitä syystä että puvun sävy oli lämmin kun puolestaan hänen ihon sävynsä on viileä talvi-ihmisenä. :S

    • Lumikello

      Suvi-Anne Siimes on myös talvi. Loistava esimerkki tuo Paula Koivuniemi ja muut edessä mainitut. Syksyjä Tarja Halonen,Arja Koriseva,Riitta Väisänen. Kevät ja kesäihmisiä ei äkkisältään tule mieleen. Talvityypillä voi myös olla pisamia ja punainen tukka kuten Peppi Pitkätossulla.

    • wipe1
    • köpsy

      Ei Jenni Vartiainen ole talvi, sehän on luonnostaan vaaleahiuksinen. Eli siinä tapauksessa ennemmin kesä. On todella vaikea analysoida varsinkin naisia kuvien perusteella, kun ovat täysin meikattuja ja hiukset useimmiten värjätyt. Ja Tarja Halonen on aika vaalea, eli ennemmin lämmin kevät kuin syksy. Peppi Pitkätossukaan ei ole Talvi missään nimessä. Talvella ja kesällä voi olla hitusen punertavat hiukset muttei missään nimessä oranssit. Ne ovat syksyn ja kevään lämpimiä sävyjä.

      • lumicccci

        Kyllä vaaleahiuksinenkin voi olla talvi. Esim. minä :)
        Hassua muuten, kun kävin analyysissä niin huomasin että olin jo valmiiksi käyttänyt talven sävyjä meikeissä ja vaatteissa. Jopa kodissani! Todellakin sopii minulle ne talven sävyt, olen vaalea lumikki-ihoinen nainen. Jos joku ei usko näihin kokeile laittaa vaikka jollekin talvi-ihmiselle ruskeaa tai murtosävyistä tekstiiliä kasvoja vasten ja hämmästy miten kamalan näköiseksi hän muuttuu :)


    • väripaletti

      Tervetuloa värianalyysiin! www.taikapeili.fi - turha pähkäillä peilin edessä, kun apua on tarjolla :) Voit valita itsellesi mieleisen väriplaetin useista vaihtoehdoita. Tervetuloa!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4603
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1443
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe