Mitä järkeä kuulua ammattiliittoon?

Ei enää

Kuulun ainoastaan http://www.iaet.fi/etusivu.htm tuohon kassaan.

Liitosta en saanut mitään etua itselleni, veroetukin oli surkea verrattuna nykyiseen 45 € kassamaksuun vuodessa.

10

1203

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • järkeä

mutta pääsisit maksamaan turhille kynänpyörittäjille
      isoa palkkaa, ylläpitäisit Lapin kelohuviloita
      joihin et ikinä pääsisi viettämään lomaa. Ovela
      veto "talousnero" Ihalaiselta joka veikkaa verojen
      nousevan saa taas nostaa omaa palkkaansa vedoten
      verojen nousuun, oma palkkasi ei nousisi mutta
      ei sen niin väliä. Palkannousu kustannetaan
      jäsenillä ja siivoojia irtisanomalla.

• taas..

Tulipa taas hätähuuto työnantajilta. Tyyli näyttää hieman muuttuneen.

• tajunnut

pointtiasi?

• vaan,,
        tajunnut kirjoitti:

pointtiasi?

Sitä vaan tarkoitan, että tälläiset viestit tulevat työnantajilta.Näitähän tulee jatkuvasti:" Erotkaa liitosta" "Liitoista ei ole mitään apua" " Samat edut saa yksityiseltä työttömyyskassalta". Tämä on se työnantajien hätähuuto, sillä heidän on helpompi "pelata" jos työntekijät eivät ole liiton jäseniä ja sitä kautta valvo etujaan.

• Sin Pin

"liitosta en saanut mitään etua". Ilmaisu on ympäripyöreä vailla alkua tai loppua. On suotavaa, että kritisoidessaan asioita yksilöi niitä siten, että lukijalle muodostuu selkeä käsitys puutteista tai vahvuuksista. Tässä tapauksessa ironisesti asiaa havannoiden; P..ua olisi tarvis, vasemmasta kädestäni ei ollut mitään hyötyä. Pahoittelen jos kirjoittaja loukkaantuu satiirista mutta ei tällaiseen voi muutenkaan suhtautua.

• EesTakas

Meillä on juupaseipäs-tilanne pomon kanssa siitä, kuulummeko TESin alaisuuteen.

Liityin liittoon ihan vain sen takia, että nyt minulla on lakimiehet parhaillaan tutkimassa asiaa ja he hoitavat loput keskustelut pomoni kanssa.
      Selvää on, että TESin alle kuulumme. Vielä on vähän auki, että mikä on meille oikea.

Mutta, jos en kuuluisi liittoon tämä asia ei ratkeaisi ikinä.

• höynäytytty

Lue tämä ja aattele mitä etua mulle oli kuulua tapauksessani ammattiliittoon. Seuraavia "palveluja" EN OLISI SAANUT LOIMAAN LIITOSTA. Loimaan lakimiehet eivät hoida työntekijän etu-asioita. Sieltä ei saa mitään apua asiassa jossa minä sain omalta ay-liikkeeltä. Loimaa vain kerää jäsenmaksut. Mitään ei saa korvikkeeksi.

Olin eräässä konepajassa (keplosellaisessa) Tampereen seudulla hommissa. Tulikin sitten yllättäen sieltä kenkää.
      Työpaikan luotto arveli asiassa olevan jotain mätää ja vei asiani liiton toimitsijan tutkittavaksi. Laadimme raportin. Toimitsija oli ta:han yhteydessä. Ei tullut vastakaikua ja ymmärrystä sieltä, joten asia meni Liiton lakimiehille. Ammattiliiton taholta lakimiehet tulivat apuun. Asia meni aikanaan oikeuteen saakka. Sain oikeusapua liiton taholta (ilmainen minulle), sekä voitettuani jutun sain melkein kahden vuoden bruttopalkan jonka työnantajani joutui maksamaan mulle ja lisäksi tämä joutui pulittamaan liitolle kalliit oikeudenkäyntikulut.
      Tuli vielä sekin seikka korjattua, että multa yritettiin pimittää liksaa ilmoittamalla irtisanomisaika 2 kk lyhyemmäksi kuin piti.
      On ollut Ay- liikkeestä muutakin etua mutta tämä on ollut suurinta apua ja etua mulle.
      Oli kiva katsoa entisen pomon kierimistä käräjillä. Sai mitä ansaitsikin.
      Loimaan Liitosta en olisi saanut kyseistä apua. Siksi kuulun alani ammattiliittoon.

• pilkun

viilamista. YTK eli ns. loimaan liitto on eri paikka kun alkuperäisen ilmoittama IAET-kassa. Siellä jäsenmaksu on vielä 20 eeroa pienempi kuin ytk:ssa, mutta sinne ei tavalliset viilaajat pääse.

• meillä,

Yrityksemme ottaa jatkuvasti uusia työntekijöitä kadulta sekä apulaisiksi että uusiksi työntkeijöiksi, vaikkapa laki sanoo, että osa-aikaisille on ensin tarjottava kaikki työmahdollisuudet.

Laki rikotaan jatkuvasti. Liitto on tietoinen kaikesta, muttei puutu asiaan. Samoin kaikenlaiseen ihmisten eriarvoiseen asettamiseen ja kiusaamiseen. Vaikkapa yrityksemme lehdessä oli kovin kaunis kirjoitus "työpaikan kisuaamisesta".

• hyöty

Ajatteleppa kun nykyisin tehän näitä paikallisia sopimuksia ja kaikki sopimukset on vähän siitä kiinni kuka niitä tulkitsee.
      Eli työnantaja tulkitsee tietysti omaanpäin ja työntekijä omaan.
      Nyt kun sitte olet sopimasa vaikka työajasta kun työnantaja sano että täällähän lukee näin ja itse et kuitenkaan ole koko sopimusta ennemmin nähnytkään ja itselläsi sitä ei ole, sovi sitten niinkuin pomo sanoo vaikka että nyt et saa palkkaa siltä ajalta kun täällä lukee.
      Tai sekin hyöty on jokin paikka jonne voi soittaa ja kysyä että miten tämä kun mulla on tämmöinen toimenkuva niin mitä vaikka tää henkilökohtaisen palkan osuuteen kuuluu, siis puhutaan tulospalkkauksesta jossa hyvä tekijä saa enemmän kun pomon laiska sukulainen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Petteri Orpo on satusetä

Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi
      Maailman menoa
      42
      2988
    2. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      87
      2886
    3. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      160
      2802
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      201
      2095
    5. Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta

Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä
      Maailman menoa
      14
      1954
    6. Minkä ikäinen

on kaipaamasi ihminen? Minä vuonna syntynyt?
      Ikävä
      111
      1949
    7. Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle

Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi
      Maailman menoa
      50
      1569
    8. Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!

Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li
      Euroviisut
      37
      1544
    9. Raiskaukset loppumaan?

Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön
      Sinkut
      368
      1407
    10. Gallup! Mitä kirjainta kaipaat ja rakastat?

Etunimen eka kirjain? Aloitan V
      Ikävä
      87
      1051
    Aihe