Kauneimmat pianokappaleet?

Marketta84

Voisitteko kertoa minulle kauniita pianokappaleita? En nyt tarkoita mitään klassikoita Mozartilta, vaan normaaleja hiukan tuntemattomampien säveltäjien kappaleita. Haluaisin tietää myös sellaisia pianokappaleita, joissa soitetaan nopeasti.

Tässä loistava esimerkki pianokappaleesta, jonka tyylisiä etsin!
http://www.youtube.com/watch?v=T8etyZkfvs0
Älkää välittäkö mainoksesta, itse kappale on sellainen mitä haen.

49

20907

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oisin just ehottanu

      Kun nehän ne kauneimmat on säveltäneet.... Mozartin "sonata facilen" toinen osa ja Beethovenin "kuutamosonaatin" ensimmäinen ja kolmas osa. No entäs Chopin? Onks sekin liian tunnettu? Chopinin nocturnet Op.9. Michael Nymanin pianokonsertto on upea, vaikka siinä ei ookkaa vaan piano. Sitten tuota Bachin Goldberg-muunnelmien pianosovitukset. Sekin taitaa olla liian tunnettu säveltäjä. Örh, faktahan on se, että tunnetut säveltäjät on ne parhaat säveltäneet. Ja miten niin muka "normaaleja" kappaleita? Eiks noi mestarit säveltäny normaalii? Määrittele normaali (ei matemaattisesti). Plööp, nyt tuli mieleen jotain "vähän tuntemattomamman" säveltämää. Erik Satien "Trois Gymnopédies".

      • Marketta84

        Olen kuullut ja soitellut joitakin Mozardin, Beethovenin ja Chopinin kappaleita, joten niistä tiedän jo jokin verran. Tietenkään en tunne heidän tuotannosta kuin pienen osan, mutta lähinnä ne tunnetut. Jos löytyy edellä mainitsemiltani säveltäjiltä joitain muita hiukan tuntemattomampia hyviä kappaleita, niin kerro! Täytyy myöntää että sanavalinta oli väärä tuossa "normaaleja säveltäjiä"... Tarkoitin tuolla enemmänkin näitä nykypäivän pianovirtuoosien/säveltäjien teoksia. Eli tavallaan mitkä uudet pianokappaleet ovat tänä päivänä todella suosittuja (90-luku, 2000-luku)... Sellaisia siis tarkoitin.


      • Arriettys

        Arrietty's piano song on niin lempeä ja kaunis! Se on mestari Joe Hisaishin luomaa, joten kannattaa kuunella läpi. Todella persoonallinen ja mieleenpainuva, rauhoittava biisi, joka on yhtä aikaa onnellinen ja hieman surullinenkin.

        https://youtu.be/dqtUxHIGfgk


      • Arriettys

        Sekä sitten on tietenkin tämä Titanicin piano klassikko, joka on minusta hyvin kaunis ja liikuttava, varsinkin kun tietää Titanic elokuvan tarinan.

        https://youtu.be/OSZCFFpix2g


    • viulistipianisti

      http://www.youtube.com/watch?v=3FniHgiyaTY

      Kuuntelepas tuo. Alku on mielestäni aika tylsä mutta loppua kohti paranee. Glass on mielestäni aika "ykstoikkonen" säveltäjä, eli hän käyttää paljon samankaltaisia elementtejä musiikissaan ja juuri tuo The Hours kertoo hyvin paljon Glassin musiikista.

    • nopeaa soittoa.

      "Haluaisin tietää myös sellaisia pianokappaleita, joissa soitetaan nopeasti."

      On minun suosikkini.

    • 6tt

      janne mertanen.erik satie. you tube.

    • Satie
      • piano<3

        Missä se linkki on;D??


      • Anonyymi

    • pianisti 34526

      tässäpä yksi taatusti tuntematon naruto sadness and sorrow

      ja tässä toinenvielä kauniimpi ffx-to zandarkand
      '
      molempien nuotit löydät osoitteesta www.pianosquall.com siltä voi tulostaa niiden nuotit

    • kaikki kuunnellut
      • vähännopeampaa

      • krixis

      • krixis
        krixis kirjoitti:

        Robert Schumannin Carnival op.9 ja Papillons op.2 "sarjat "tulee heti mieleen.

        Meinasi unohtua samalta säveltäjältä Toccata op.7


    • Täs näin

      Enya - watermark.

    • ravelia
      • Chopinin

        Poloneesi As-duuri


    • snibu

      Tietääkö kukaan sellaista "biisiä" kuin kasa kat tai tuollainen minusta se on tosi kaunis ja haluaisin tietää sen oikean nimen
      :)

    • plörr

      Itse olen virtuoosimaisen, mahtipontisen, melankolisen ja kauniin pianomusiikin ystävä. Täten suosittelen tutustumista Franz Lisztin tuotantoon, kuten esim. puolituntinen järkäle; sonaatti h(b)-molli,etydit, espanjalainen rapsodia, schubert-muunnokset; gretchen am spinnrade, erlkönig. Rachmaninov on myös loistava, erityisesti hänen preludit.
      Muita yksittäisiä upeita kappaleita, mitä äkkiseltään tulee mieleen:
      Mendelssohn: song of the gondolier, rondo capriccioso
      Bach-Busoni: Chaconne
      Chopin: Preludit, nocturnot, etydit
      Schubert: Fantasia f-molli (nelikätinen!)

      Ylivoimaisesti kaikkien aikojen paras pianisti on mielestäni Vladimir Horowitz; suosittelen hänen tulkintoihin tutustumista myös. Nuoremman polven pianisteista parhaita ovat Evgeny Kissin ja Arcadi Volodos. Mutta kaikillahan on oma suosikkinsa :)

      • Lisabethhh

      • KisSin-89

      • Sulervo

        Ymmärrän, että virtuoosimaisen ja mahtipontisen pianomusiikin ystävä arvostaa Horowitzin, Kissinin ja Volodoksen tulkintoja. Toisin ajattelen esim. minä, joka pidän tärkeänä jotakin jota voisimme sanoa syvällisyydeksi tai soittamiseksi musiikin itsensä ehdoilla. Kun kuuntelen esim. Horowitzin tulkintaa Beethovenin Keisarikonsertosta, voin kuulla Horowitzia mutta en Beethovenia.

        Ainakin levytyksissä minä täten arvostan mm. Rubinsteinia ja Richteriä, nykyisestä sukupolvesta esim. Nikolai Demidenkoa. Kyllä sitä virtuoosisuuttakin heistä löytyy silloin kun tarvitaan, mutta show-henkisiä he eivät ole.


      • Sulervo
        Sulervo kirjoitti:

        Ymmärrän, että virtuoosimaisen ja mahtipontisen pianomusiikin ystävä arvostaa Horowitzin, Kissinin ja Volodoksen tulkintoja. Toisin ajattelen esim. minä, joka pidän tärkeänä jotakin jota voisimme sanoa syvällisyydeksi tai soittamiseksi musiikin itsensä ehdoilla. Kun kuuntelen esim. Horowitzin tulkintaa Beethovenin Keisarikonsertosta, voin kuulla Horowitzia mutta en Beethovenia.

        Ainakin levytyksissä minä täten arvostan mm. Rubinsteinia ja Richteriä, nykyisestä sukupolvesta esim. Nikolai Demidenkoa. Kyllä sitä virtuoosisuuttakin heistä löytyy silloin kun tarvitaan, mutta show-henkisiä he eivät ole.

        Miten voi lähetettyä viestiä editoida? Yllä kirjoitin Kissin kun pitäisi olla Kisin, mutta en löydä korjausnappia.


    • sasasaa...
      • yann tiersen

    • finerthings
    • no esmes

      Schubert - Impromptu op 90 no 3, fantasia f-molli, sonaatti D960, D959 2. osa!!
      Brahms - Intermezzo op 118 no 2
      Chopin - Nokturno op 48 no 1, op 9 no 2, op 27 no 2, etydi op 10 no 3
      Rachmaninov - preludit op 32 no 10 ja 12

      Ai niin ja ehdottomasti Schubert - Der Müller und der Bach!!! Sen kauniimpaa ei voi olla.

    • Valte Vähäheijainen

      Schumannin toccata on nopea.

    • Tintin Dubbeldupont

      Beethovenin adagio hammerklavier sonaatista. Syvemmälle ja korkeammalle ei pianoa kilkuttamalla pääse.

    • Sulervo

      Alkanin preludeista op. 31 esim. numerot 1 ja 13. Nämä ovat kauniita, kylläkin hitaanpuoleisia, mutta sopivat sellaisina amatöörinkin soitettavaksi. Ainakin jos hänellä on isokokoinen oikea käsi; tuo no. 13 (J'etais endormie) vaatii yhdessä kohdassa desimin.

    • Eine kleine Yskös

      Thelonious Monk on vastaus kaikkiin mistä löytäisi hyvää pianomusikkia kysymyksiin.

      Unohtakaa homeiset Mozartit ja Beethovenit, se mailma jossa silloinen feodaaliylhäisö tarvitsi illan ratokseen moista hissimusaa meni jo.

    • piano<3

      chopinin fantasie impromptu on ainakin hieno ja nopea kappale

    • klavieristi

      http://www.youtube.com/watch?v=a_Am4cHMBKM

      Tämä ainakin on todella kaunis mutta aika rauhallinen, voihan siihen lisätä toki tempoa jonkin verran jos haluaa. Sitten Oskar Merikannolla on hienoja kappaleita pianolle kuten Romanssi ja Kesäillan valssi, mutta ne ovat jo aika haastavia.

    • Cillo

      Löysin sellaiset kuin Vadim Kiselev. Tässä yksi hieno kappale häneltä: https://www.youtube.com/watch?v=vVodchbAx0w
      Voi että miten kaunista musiikkia. Etsin henkilöstä lisää tietoa ja sehän onkin nuori poika! Ensin luulin että henkilö on vanhempi mies, mutta että noin nuori poika. Luulisin että hän on venäläinen. Venäläiset osaavat tehdä kaunista musiikkia, kuten esimerkiksi tämä (jos on edes venäläinen): https://www.youtube.com/watch?v=JZZ3y30leUM

    • sryjiikr

      Seitsemän vuoden ohjelmisto näyttää hyvältä.
      Ei muuta kuin harjoittelemaan.

    • Pianomice

      No jos oikeesti haet kaunista pianolla soitettavaa laulua, niin tässä ainakin yksi. Queen - Love of my life. Kauniimpaa rakkauslaulua saa hakea!

    • kabalevski

      Kabalevskin kappaleet, en muista ovatko ne kovin nopeita, mutta kauniita.

    • Anonyymi

      - The Endy - Findico -
      by The Endyman, 2013

      https://youtu.be/X2UVDrRoG7c

      Kuunnelkaapa tämä kaunis nelikätinen pianokappale! Samalta käyttäjältä myös mm. Stormico ja Throssico. :)

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Eivätkö schubertin wanderer fantasia tai mozartin d molli fantasia kv 397 ole ihan kauniita pianokappaleita joita kuuntelee mielellään yhä uudelleen.

    • Anonyymi

      Mozartin Adagio pianolle KV 540, joka ei luonteeltaan ja sävellajinvalinnaltaan tosiaankaan kuulu iloisten teosten kategoriaan. On sanottu, että sitä voi lähestyä vaikka kuinka syvällisen analyysin avulla, mutta kaiken vaivannäön jälkeen odottaakin toteamus, että nyt salaisuus vasta alkaakin. Pianokonsertoita tulikin mieleeni, että n:o 23 A-duuri KV 488 hidas osa on erikoisessa sävellajissa fis-mollissa, joka on ylimalkaan Mozartin ainoa tähän sävellajiin säveltämä osa. A molli rondoa kv 511 hildesheimer kutsuu mozartin valse tristeksi ja on kuulevinaan siinä chopinmaista salonkimaisuuttakin.

    • Anonyymi

      Miten olisi schubertin f molli fantasia nelikätisesti.

    • Anonyymi

      Schubertin A duuri pianosonaatin D 959 toinen osa andantino on eräs kauneimmista pianokappaleista mitä on sävelletty.

    • Anonyymi

      Vaikuttava on myös Schubertin B duuri sonaatin D 960 andante

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2733
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      74
      1460
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      40
      1433
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      1211
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1163
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1151
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe