taksin yössä

duunarirenki

Teen joskus ajokeikkoja. Olin viime ti-ke yön "ajossa". Tein 11 tunnin hukin ja lopetin aamulla klo 07. Palkkaa tuli mulle bruttona 26,30.
Ei silti. Kerran sattui samanlainen yötuuri. Silloin auto ei liikkunut lainkaan. Ansio oli sillon nolla.
Eipä silti tämä homma ole kovin terveellistä. Esim: Olen asemalla makuulla puolihorteessa tai vallan unessa. Tulee ajohälytys keskuksen kautta. On minuutin verran aikaa mennä "kuittaan" kyyti painamalla erästä nappulaa autossa. Ryntään makuulta pystyyn kuin pupu palmun alta. Mahtaa sisäelimet tykätä moisesta äkkinäisestä ryntäämisestä. Ainakin on kova verenpaineen nousu. Väliin on kuin känniläinen ja painaa hoiperrellen tukka pystyssä mersuun. Kerran unohdin vetää kengät koipiin ja painelin ajoon sukkasillani.Kerran taas sieppasin tv-n kaukosäätimen mukaan kännykän korvikkeeks ja vähän ihmettelin miksei känny oikein toimi.
Vähän sairasta touhua.

2

1425

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suomessa

      Naurettava palkka yötyöstä. Siihenhän kuuluisi maksaa jo yö-lisäkin. Aatteles nyt, ettet olis saanut taaskaan mitään europuolta vaikka olit YÖTÖISSÄ.
      Taksi-ala onkin Suomessa se AINOA ALA jossa ei noudateta työaikalakia minimipalkasta puhumattakaan ja monista muista rengille kuuluvista maksuista. Näitä rengille kuuluvia rahoja on pitkä lista ja taksiala onkin SE ainoa ala joka harrastaa sen suhteen laittomuutta.

      Itse tein rengin hommia aikanaan. En saanut kuin mittariprovision. En muuta. Sain muut rahani vasta oikeusteitse. Kiitos siitä kuuluu ammattiliitolleni (Metalli), josta tultiin apuun. Lakimiehet hoitivat minulle ilmaiseksi hommansa.

      • työhalukas

        Jos näin on en mene taksialalle edes sivutoimiseksi!
        Isäntien on syytä katsoa peiliin. Näkisivät, että mistä alan työvoimapula oikeestaan johtuu.
        Kyllä nykyaikana taksiautoilijoidenkin on maksettava työntekijälleen palkka voimassaolevien lakien mukaan. Maksakaa siitä mistä kuuluu niin saatte porukkaa autoihinne asumaan.
        Työaikalakiakin alalla rikotaan pilvin pimein.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5429
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3355
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1873
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1855
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1695
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      12
      1443
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1327
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      21
      1295
    Aihe