Kuvan väärinkäyttö

olenka25

Sain tietää että täällä on olemassa profiili nikillä sugababe, jossa on julkaistettu minun kuva. (siis ei ole minun tekemä profiili) Otin yhteyttä ylläpitoon, mutta mitään ei ole kuulunut heistä eikä profiilia ole poistettu. Olen tehnyt asiasta myös rikosilmoituksen. Onko samanlaisia tapauksia?

14

5507

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neito.

Tosi ikävää kuulla että joku on tehnyt noin. :( Onko kuva siellä siis edelleen? Painajaismainen tilanne. Voisikohan siihen suomi24 puhelinpalveluun soittaa ja selvittää tilanne että sais kuvan äkkiä pois väärästä profiilista?

Alkaa itsekin miettimään, kun on kuvansa eri henkilöille lähettänyt kuvienvaihto tilanteessa. Toivoo ettei kukaan käytä väärin. No toivotaan että sun tilanne selviää. Et oo varmaan ensimmäinen jonka kuvaa joku käyttää tolleen väärässä profiilissa. Olisiko joku katkera henkilö asialla siinä jutussa? Vai mikähän sillä on.

• JoskusKaltoinKohdeltu

Hyvä, että teit rikosilmoituksen. Ja toivotaan, että mahdollisimman moni muukin vastaavassa tilanteessa tekisi niin, jotta saataisiin siistittyä nämä kaikki Suomi24palstat kaikesta kuonasta. Olipa sitten kysymys treffipalstasta tai keskustelupalstoista, joissa avoimesti herjataan ihmisiä nimillä.

En ole joutunut itse noin härskin hyväksikäytön uhriksi kuin sinä, mutta sen sijaan minua on herjattu netissä, ja olen ilmiantanut lukuisia väärällä kuvalla esiintyviä ihmisiä, jotka ovat käyttäneet selkeästi tunnistettavia julkisuuden henkilöiden kuvia.

Tiedän myös erään tapauksen, naispuolisen, joka käyttää jonkun muun kuin itsensä kuvaa. Ko. naista en tunne, mutta hän myönsi sen minulle kun ihmettelin "tiettyjä juttuja" kuvaan liittyen.
      Hänellä on edelleen profiili Suomi24:ssä.

Olen ylipäänsä sitä mieltä, että ihmisten pitäisi tiedostaa nämä asiat ja väärinkäytökset ja ryhtyä toimintaan sen sijaan, että pelkästään niistä kirjoitellaan silloin tällöin keskustelupalstalla.

Ihmettelen, että ylläpito ei ole poistanut ko. profiilia. Todella outoa.

Olisi mielenkiintoista tietää millaisia sanktioita tuosta jutusta aiheutuu kuvasi varastajalle herjaavine profiiliteksteineen.

• polliisi.

Ei mitään sanktioita. Toisena esiintyminen ei ole enää muutamaan vuoteen ollut rangaistavaa, valitettavasti...

• jos esiintyy
        polliisi. kirjoitti:

Ei mitään sanktioita. Toisena esiintyminen ei ole enää muutamaan vuoteen ollut rangaistavaa, valitettavasti...

toisena henkilönä niin että olen kyllä erimieltä. Kuvan pölliminen sinänsä on tekijänoikeusrikkomus, joskin on kyseenalaista alkaako poliisi tutkia tämän mittakaavan tekijänoikeusrikosta. Mutta se että joku muu esiintyy sinuna, täyttää petoksen merkit! Jos väärennät asiakirjan eli laitat jonkun muun nimen ja tiedot, syyllistyt petokseen.

• olenka25
        jos esiintyy kirjoitti:

toisena henkilönä niin että olen kyllä erimieltä. Kuvan pölliminen sinänsä on tekijänoikeusrikkomus, joskin on kyseenalaista alkaako poliisi tutkia tämän mittakaavan tekijänoikeusrikosta. Mutta se että joku muu esiintyy sinuna, täyttää petoksen merkit! Jos väärennät asiakirjan eli laitat jonkun muun nimen ja tiedot, syyllistyt petokseen.

Mielenkiintoisen tilanteesta tekee vielä se, että olen naimisissa ja kuvan imuroinut henkilö oletettavasti tästä tiesi, koska samassa galleriassa oli julkaistettu myös hääkuvia ja profiilissa - naimisissa, joten kuvan ilmestyminen treffiprofiilin täytää jo sinänsä kunnialoukkauksen merkit, I hope
        Syy, miksi kuvani oli cityssä on se, että mä saan mallitöitä niiden avulla. Ei tullutkaan mieleen että
        joku voi käytää kuvia hyödykseen. Toivottavasti tässä maassa lait toimivat...

• eilen kirjautunut

Taidat vain yrittää peitellä jälkiäsi.

• olenka25

Mieti vielä kerran, olisinkö niin tyhmä, että tekisin siitä rikosilmoituksen? Mä saan oikeassa elämässä IHAN riittävästi huomiota, usko pois.

• JoskusKaltoinKohdeltu
        olenka25 kirjoitti:

Mieti vielä kerran, olisinkö niin tyhmä, että tekisin siitä rikosilmoituksen? Mä saan oikeassa elämässä IHAN riittävästi huomiota, usko pois.

Vai tällainen "tapaus" tällä kertaa...

Rikosilmoituksen tekeminen ei ole tyhmää, JOS on joutunut herjaamiseksi rinnastetun toiminnan kohteeksi.

Kysymyshän ei ole rikosilmoituksen tekemisessä siitä saatko huomiota vai ei vaan oikeuden hakemisesta omalle asiallesi.

Päätös on tottakai sinun itsesi vallassa miten toimit.

• John Holmes
        olenka25 kirjoitti:

Nimittäin kun kerroit tuon profiilin tunnuksen niin nyt kaikki näkevät kuvasi. Vai oliko sen tarkoituksesi?

• olenka25
        John Holmes kirjoitti:

Nimittäin kun kerroit tuon profiilin tunnuksen niin nyt kaikki näkevät kuvasi. Vai oliko sen tarkoituksesi?

Kyllä on tarkoitus. Tämä henkilö oli saanut runsaasti vastauksia, ja hän olisi voinut olla ilkeä
        jollekulle/ilkeästi torjua. En halua, että loukataan ihmisiä minun nimessä.

• ja itse hankaan

vastaan jos joku vaatii että kuva pitäis olla profiilissa. Noh, profiilia ei ole mutta jos olisi niin kuvaani en sinne laittaisi. Odottakoot nainen että saa sähköpostitse mun kuvan. Tosin eihän naiset muutenkaan miehille vastaile joten eipä totakaan ongelmaa ole.

Mutta aina joku jänkää ja jänkää että kuva pitää profiilissa olla ja mä olen jängännyt vastaan että mikä helvetin pakko just profiilissa ja olen perustellut sille vänkääjälle että kuvia voidaan käyttää väärin. Tossa se nähtiin että OLIN TAAS OIKEASSA!

Aloittajalle, ikävä kuulla että sulle on käynyt noin mutta ota sinäkin vinkistä vaarin, ei kannata omia kuviaan levitellä netissä koska ne on kohta jonkun pirulaisen hallussa ja se mikä kerran on nettiin laitettu, on ja pysyy siellä ja väärissä käsissä kuviasi voidaan käyttää ties mihin tarkoituksiin.

• nimetön........

Monesta profiilista olen tehnyt yläpidolle ilmoituksia ,jops useamman kerran.Eikä mitään tapahdu.Onhan täällä julkkiksenkin kuvia,esim laulajien.Eikä ylläpito varmaan edes tarkista vaikka olen antanut tietoa siitä että kuka se henkilö on ketä kuvaa esittää.Eikä todella ole se mikä on siinä profiilissa.

• kuusta

Olen huomannut vastaavaa väärinkäytöstä...jopa laajamittaisestikin lähipäivinä... Itse en juuri sen takia laita kuvaani minnekään. Suomi24 sivustoilta en etsi enään kumppania!!!

• pissed

Itsellä sama ongelma..löysin oman vanhan profiilini käytössä vaikka en ole ollut tuolla vuoteen,toinen kerta jo..eikä tunnu ylläpitoa kiinnostavan koko asia saatika sen poisto oikeasti..katotaan mitä vastaavat tällä kertaa..varmaa samaa kuin ennenkin..teen kohta rikos ilmoituksen koko paskasta kun rupee kypsyttään Tää touhu. En edes pääse salasanoilla tai millään edes kirjautumaan sisälle poistaakseni koko hommaa..nii enkä jaksa uskoa että käyttäjiä olisi 144000..tuntuu olevan fuulaa koko palvelu.kyllä jengi täältä kokonaan poistuu kun ei enää profiilia tarvitse,ainakin treffi osiosta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      140
      4422
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      350
      2230
    3. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      3
      2114
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      248
      1891
    5. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      107
      1820
    6. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      456
      1787
    7. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      483
      1621
    8. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      57
      1479
    9. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      488
      1363
    10. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      44
      1338
    Aihe