parodontax-hammastahnasta

hammaspeikko76

Ongelmia ikenien kanssa ja siitä johtuvia hajuhaittoja.
Hammaslääkäri käski käyttää hammaslankaa mutta lueskelin jostain että myös parodontax-hammastahna olisi ienongelmista kärsiville hyvä? Onko kokemuksia? Ilmeisesti pahanmakuista mutta se ei haittaa, pääasia jos on hyötyä. Saako tuota muualta kuin apteekista tai kenties netistä jostain, kun ei tuota apteekkia ole lähimaillakaan.

38

43635

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi auttaa

      Hei,

      Myös minulle hammaslääkäri suositteli kyseistä hammastahnaa ja kyllä se mielestäni kohtuullisesti toimi. Minulla ongelmia on pääosin vain silloin, kun hammaskiven puhdistamisesta on kulunut aikaa.

      Ainakin pääkaupunkiseudulla kyseistä hammastahnaa myydään kaikenlaisissa kaupoissa, myös halpahalleissa, joten luulisi sitä löytyvän sinun lähiseuduiltasi, vaikkei apteekkia olekaan mailla eikä halmeilla.

      Maku on todella paha, mutta kyllähän siihen pikku hiljaa tottuu.

      • Jockha

        Ei ollenkaan pahaa minun mielestä


    • porkkana.

      Hammaslankailun lisänä Parodontax-tahna on kyllä aivan loistava tulehtuville ikenille. Makuun kesti tottua parisen viikkoa. Eihän tahnaa miksikään hyvänmakuiseksi voi totuttelunkaan jälkeen sanoa, muttei se suoranaisesti pahaakaan ole. Ja tehosi ainakin minulle mahtavasti, joten mausta viis, ikenet kiittää.

      • tehoaa

        meridol-hammastahna tehoaa ientulehdukseen yhtä hyvin, maistuu vain paremmalta. Tosin saatavissa vain apteekeista.


    • On..

      Bakteeritulehdus, plakissa on miljoonia bakteereita jotka tulehduttavat ikenet. Harjaus tahna auttaa, mutta myös ne hammasvälit on puhdistettava, koska sinne ei mikään ham.harja mahdu. Eli periaatteessa, jos vain harjailee suusta jää puolet putsaamatta eli hammasvälit.

      Kiinnityskudostuho(=parodontiitti) alkaa useimmiten hammasväleistä, koska ihmiset ovat laiskoja putsailemaan niitä. Ientulehdus on parodontiitin ensi oire, joka kannattaa hoitaa.

      http://jasenpalvelut.hammasll.fi/suu/hammashoito/ientul.asp

    • Pyh..

      Hammaskivi on suun bakteereista ja kalkkisuoloista muodostunut kerrostuma hampaan pinnalla, jota ei irti saa kotikonstein.

      http://www.stadia.fi/sailio/suusiivous/karies.html

      Jos hampaita eli ole riittävän hyvin puhdistettu, bakteereiden muodostama tahmea kerros toimii kalkkisuolojen kiinnitysalustana. Hammasvälit, joihin harja ei ulotu, voivat täyttyä hammaskivellä.

      Millään hammastahnalla ei ole väliä, jos hyvin osaa puhdistaa hampaansa. Itse harjaa aivan normaali hammastahnalla (pepsodent ksylitoli vihreä)eikä ole vuosiin ollut hammaskiveä.

      Hammaskiveä tulisi,jos en puhdistaisin hyvin. Harjaan hampaat 2-3xpv:ssä ja puhdistan hammasvälit hammaslangalla 2-3xpv:ssä. Ksylitoli purukumia tulee pureskeltua joka aterian jälkeen(ksylitoli muuttaa plakin koostumusta vähemmän tarttuvammaksi).

      http://www.stadia.fi/sailio/suusiivous/ksylitoli.html

      Enemmän vaikutusta on hammasharjalla ja sillä kuinka puhdasta jälkeä sillä saa aikaiseksi(missä harja kulkee), sekä tärkeää on myös muistaa putsailla ne hammasvälit, koska hammasväleihinhän se hammaskivi ensimmäiseksi muodostuu.

      http://www.stadia.fi/sailio/suusiivous/suuhygienia.html

      Hammashoitoloissa hammaslangan käyttöä opetetaan jo 10-vuotiaille lapsille ja lapsetkin sen oppii nopeasti, jos vain viitsii opetella.

      Meridol suuvesi värjää hampaita pidemmällä aikavälillä ja kuivattaa suuta, koska sisältää alkoholia. Parodontax hammastahna maistuu pahalle, eikä ole yhtää sen tehokkaampi kuin mikään muu halvempi hammastahna.

      Hyvä tahna sisältää fluoria (1500ppm)ja lisänä olisi hyvä olla ksylitolia.

      Ei kannata uskoa kaikkea humpuukia..

      • pahaa!

        "Parodontax hammastahna maistuu pahalle," musta pepsodent maistuu pahalle.


      • .........

        Omasta kokemuksestani Parodontax on ainakin omille ikenilleni paljon parempaa kuin tavallinen hammastahna. Ikenet ovat paljon paremmassa kunnossa kuin ennen käytön aloittamista. Hammashoitajani suosituksesta aloin kyseistä tahnaa käyttää enkä ole ajatellut enää vaihtaa perinteisiin, sen verran loistavia tuloksia tuo "humpuuki" toi.

        Voihan toki olla, että kun tiedän tuotteen olevan kallis, tuntuu se olevan parempaa hampaillenikin... tiedä häntä, mutta tulokset ovat kiistattomat. Ihan sama minulle, johtuuko se hintalapusta vaiko itse tuotteesta. Pääasia, että suuni on nyt tiptopkunnossa.


    • tahna!

      minulla ei varsinaisesti ientulehdukset ole ongelmana, mutta hankin joskus Parodontax:ia ja minulle ainakin tuli lähinnä riippuvuus, eli aloin pitää mausta, ja tahna on hyvin puhdistavaa, hampaatkin tuli paljon valkoisemmaksi. Lisäksi on hyvä jos on taipumus aftoihin. Helsingissä sitä on ainakin Tarjoustaloissa, ja paljon edullisemmin kuin apteekissa, luultavasti löytyy kaikissa Tokmanin ketjun liikkeissä.

    • Kivetön Paro-fani

      Kävin jokin aika sitten hammaslääkärillä. Eikä yhtään hammaskiveä, ei hampaiden puhdistamista, ei tulehtuneita ikeniä, kiitos tuon tahnan.

      Aikaisemmin jouduin tosi tuskalliseen hammaskiven poistoon joka vuosi, hyvä etteivät kehottaneet käymään puolivuosittain, vaikka oli sähköhammasharja ja lankasin.

      Nyt käytän Parodontaxia aamuin illoin enkä suinkaan puhdista hammasvälejä erikseen. Eikä siis kiveä, ei mitään.

      Tämä kai riittää kukunepäilijöillekin. Karkkia mässytän siinä missä ennenkin.

      • Anonyymi

        joo, käytän minäkin tuota samaa hammatahnaa niinkuin sinäkin ja olen huomanut että erittäin hyvää jälkeä on tullut ja vaihtelen useimpiin eri merkkeihin mutta on tämä 1 paras hammastahna ainakin. nimim: parodontax hammaspeikko


    • Anonyymi

      Parodontaxia on kahta erilaista, toinen niistä on paremman makuista.
      Itse olen jo pitkään käyttänyt ja vaikuttaa ihan hyvältä hampaille. Lisäksi käytän vielä hammasväliharjaa.

      • Anonyymi

        Poistaa hyvät bakteerit samalla,ne jotka jo suussa aloittavat ruoan sulatuksen.


    • Anonyymi

      Olen käyttänyt kyseistä Parodontax hammastahnaa nyt kaksi kuukautta,eikä siitä ole ollut mitään apua.Siirryn itsehoitoon,Laitan ikenien päälle tuoreita valkosipuliviipaleita ja anna olla puoli tuntia.Näin teen muutamana päivänä ja tulehdus katoaa,tiedän kokemuksesta.

      • Anonyymi

        Auttaisko jos söis valkosipulia säännöllisesti ikeniin kun on vanha lääke muutenkin moniin vaivoihin sanotaan parantaa tulehduksia.


    • Anonyymi

      kyll, saa K-marketista ja se on aika tehokas tahna.

    • Anonyymi

      Oon ite vasta 4 kertaa pessyt kyseisellä hammastahnalla hampaat ja ala ien on ruvennu harmaantuun ja ikeniä kihelmöi. Onko se nyt ärsytystä sitten? Jaa'a

      • Anonyymi

        Tappaa myös hyvät bakteerit suusta.Suussa alkaa jo ruoan sulatus.


      • Anonyymi

        Itselläni kyseinen hammastahna kuivatti suun limakalvot todella rajusti. Ei ehkä paras ikääntyneille suun limakalvoille.


      • Anonyymi

        Minulla turpoo huulet 😱


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselläni kyseinen hammastahna kuivatti suun limakalvot todella rajusti. Ei ehkä paras ikääntyneille suun limakalvoille.

        Huomasin saman oireen itselläni, ilmenee aina viikon säännöllisen käytön jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselläni kyseinen hammastahna kuivatti suun limakalvot todella rajusti. Ei ehkä paras ikääntyneille suun limakalvoille.

        Sama oire ilmaantuu muutaman päivän säännöllisen käytön jälkeen. Itse joudun käyttämään muita hammastahna merkkejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselläni kyseinen hammastahna kuivatti suun limakalvot todella rajusti. Ei ehkä paras ikääntyneille suun limakalvoille.

        Olen samaa mieltä.


    • Anonyymi

      Mikä ihmeen tauti iski? Ikenet niin kipeet ettei pysty syömään. Kävin hammaslääkärillä, ei reikiä, kuvasi myös juuret, pitäs olla kunnossa. Vaan tuo poltto jatkuu. Tuntuu kuin koko poski olisi turvonnut. Välillä jomottaa leukaluuta, välillä poskea.
      Nyt rupee epätoivo valtaamaan. Menisikö toiselle hammaslääkärille vai jollekin yleislääkärille. Ottaisivat kaikki verikokeet ja muut. Tehkää jotain. Ei tämä ole kunnon elämää.

      • Anonyymi

        Oletko käyttänyt tuota Paradontax-tahnaa?

        Minulla tuli kahteen eri kohtaan ikeniin todella kipeitä kohtia, kun käytin kyseistä tahnaa.
        Parantui heti, kun vaihdoin tahnan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko käyttänyt tuota Paradontax-tahnaa?

        Minulla tuli kahteen eri kohtaan ikeniin todella kipeitä kohtia, kun käytin kyseistä tahnaa.
        Parantui heti, kun vaihdoin tahnan.

        Hyvä tahna on voi olla ettei kaikille käy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko käyttänyt tuota Paradontax-tahnaa?

        Minulla tuli kahteen eri kohtaan ikeniin todella kipeitä kohtia, kun käytin kyseistä tahnaa.
        Parantui heti, kun vaihdoin tahnan.

        Aiheuttaa kirvelyä ikenissä ja polttelee paikoin vielä tunteja käytön jälkeen.
        Voi olla hyvä tahna, mutta ei taida sopia ihan kaikille.


    • Anonyymi

      Hajuhaittaa täälläkin. Pahoja. Hävettää oikein. Putsaan ja jynssään. Näin seiskaasa minoksenZinq purkasta, jonka pitäisi jotenkin neutraloida niitä hahuja ja muutenkin hoitaa hampaita. Hain apteekista inkivääriapprelsiinipurkkapussin ja nyt lapset ei vät enää kaihda halaustani ja valita, että sun suu haisee… varasin kuitenkin vielä putsinkin. Kannattaapinkokeilla sitä purkkaa.

    • Anonyymi

      Hammaslääkärit suosittelevat jättämään hammastahnan suuhun sitä pois purskuttelematta. Oma lääkärini sanoi kuitenkin, ettei Paradontaxia pidä käyttää näin, miksiköhän. ..?Jäi kysymättä häneltä.

      • Anonyymi

        Lue ihmeessä käyttöohje!


    • Anonyymi

      Varmasti ikeniä hoitaa, minulle niin kävi. MUTTA hammastahna on sellaista ököttiä että suussa maistuu se koko päivän. Eikä ruokaa maista.

      • Anonyymi

        Höpö höpö. Joku muu suussasi haisee kuin ko. hammastahna.


    • Anonyymi

      On hyvä hammastahna, ei ole plakkia hampaissa enää. Kaksi tuubia käyttäneenä suuhun tuli paha maku. Sekin oli plussaa, ruoka alkoi maistua pahalle ja pääsin herkkujen himosta.

    • Anonyymi

      Natriumlaurylsulfaatti AIHEUTTAA tulehtuvat ikenet. Sehän on autonpesuaine.

      Kuitenkin sitä on myös Parodondaxissa. Lue vaikka osoitteesta www.siinto.com

    • Anonyymi

      Tahna maistuu ruokasoodalta, minulla alkoi hampaita vihlomaan käytettyäni kyseistä tahnaa, vaihdoin takaisin pepsodenttiin enää ei vihloo hampaita.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe