olen pitkään ihmetellyt miksi joitakin ihmisiä ärsyttää jos satut pitämään käsissäsi monta sormusta taikka kaulallasi ketjuja! Korvissanikin killuu milloin mitäkin koruja.
Tutummat ihmiset tulevat kysymään, että haluatko viestittää rahakkuuttasi noilla koruilla.
Siis hetkinen? Enkö saisi pitää koruja ylläni mitkä mieheni on ostanut minulle vuosipäivien kunniaksi tai lapseni äitienpäiväksi ostamiaan koruja.
En toki pukeudu joulukuusen tavoin vaan vaihtelen kuukausittain vaikka ketjuja.
Kultaiset korut
26
2087
Vastaukset
hyvä ihminen, ihan rauhassa vaan niitä korujasi..Mulla on jääny kaikki käyttämättä.Siellä ne lojuu rasioissaan ja olenkin jo sanonut kaikille,ettei mulle saa ostaa koruja.Mulla on katos huono tapa tiputtaakkin niitä..:(
Kaksi arvokasta käsikoruakin meni lyhyessä ajassa.Et arvaa miten harmitti...Nyt mulla on kädessä semmonen rihkama,ja se on kumma kyllä pysynyt tippumatta..
Ainahan ihmiset marisee jostakin..Anna mennä ohi korvien..rahojen tuhlausta tavallaan jos koskaan et niitä käyttäisi, minäkin pelkään jatkuvasti niiden häviämistä ja siksi hiplaan niiden lukkoja että varmasti olevat kiinni.
Rihkamaa en voi käyttää lainkaan allergian vuoksi, ainakaan korvissa.Nittaminax kirjoitti:
rahojen tuhlausta tavallaan jos koskaan et niitä käyttäisi, minäkin pelkään jatkuvasti niiden häviämistä ja siksi hiplaan niiden lukkoja että varmasti olevat kiinni.
Rihkamaa en voi käyttää lainkaan allergian vuoksi, ainakaan korvissa.mun koruista on semmosia,ettei niitä mitenkää käy oikeen pitää arkena.Ne on vaa jotenki liian semmosia juhlakaman näkösiä..Ja sit ku meikäläisellä ei juhlia paljon ole,nii siellähän ne sit lojuu..Se harmittaa..:(
Mullekkaa ei rihkamakorvikset käy...On noi korvat tullu nii krantuiks,ku ennen oli ihan sama mitä siellä oli..
- samaa
Itsekin pidän kultaisia kaulakoruja ja rannekoruja. Etenkin yks sukulainen jaksaa aina mainita niistä mun koruista...ja mikäli hän on kännissä, niin sit alkaa taas sama lässytys mun koruista. Ostais itekin sit vaimolleen koruja, jos kerta niin kateeks käy!!! En ole näköjään ainoa nainen, jolla on koruihin liittyviä ongelmia.
eikös ne korut ole ostettu juuri siksi että niitä käytetään, eikä piiloteta piironginlaatikkoihin. Vai luuleeko jotkut että niitä keräillään perinnöksi.
- tomppa2006
...mielestäni kultaiset korut kuuluvat ehdottomasti naisellisuuteen. Minä pidän siitä, että on nähty vaivaa yhdistelemällä ja löytämällä tilanteeseen sopivat korut...
Miehellä sitten taas ei pidäkään olla kuin vasemman käden nimettömässä sormus, jos sitäkään...miehellä pitää aina olla sormus esillä jos on kihloissa taikka aviossa. :) Toki naisellakin.
Miehellä vois myös olla tuo kravattineula joita löytyy tyylikkäitäkin. Ai niin ja kalvosinnapit.
Ei ole tullut pahemmin niitä pidettyä. Korvikset on ainoot joita pidän aina. Juhliin sitten laitan ranneketjun, kaulakorun ja ehkä pari sormusta.
Korut ovat kauniita ja kyllä niihin kiinnitän huomiota kenellä niitä yllään on. Itse pelkään että hävitän niitä. Olikos se Miisu jolla oli samanlaisia huolia :).Itse pidän arkenakin mielikorujani. Kerran minulta kysyttiin että olenko ortodoksi kun oli sormessa kolme sormusta samaan aikaan. Siis vasemmassa sormessa.
Nittaminax kirjoitti:
Itse pidän arkenakin mielikorujani. Kerran minulta kysyttiin että olenko ortodoksi kun oli sormessa kolme sormusta samaan aikaan. Siis vasemmassa sormessa.
..ammattisi, entinen sirkkelisahuri varmaankin? kun sormia on jäljellä enää kaksi, vasen ja oikea ;D
Kadunmies kirjoitti:
..ammattisi, entinen sirkkelisahuri varmaankin? kun sormia on jäljellä enää kaksi, vasen ja oikea ;D
Olen kevytmetalli puristintyöntekijä. Sinne kuules ku sormi laitetaan puristimen väliin tulee siistiä jälkeä. ;)
Nittaminax kirjoitti:
Itse pidän arkenakin mielikorujani. Kerran minulta kysyttiin että olenko ortodoksi kun oli sormessa kolme sormusta samaan aikaan. Siis vasemmassa sormessa.
Mitähän tekemistä ortodoksisuudella on sormusten määrän kanssa, ja vieläpä vasemmassa kädessä?
Sen kyllä ymmärrän, jos ortodoksi pitää kihlasormusta oikean käden nimettömässä. Niinkuin slaavinaapurimme, ja monet muutkin kyseistä uskontoa tunnustavat ovat aina tehneet. Tietysti on mahdollista, että poikkeusiakin löytyy.Mitä niitä siellä laatikon kätköissä piiloittelet. Korut vain esille ja käytöön, sitä varten ne tehty. Kadonneiden tilalle miehet mielellään hommaavat uusia:)
Waffen-ss kirjoitti:
Mitä niitä siellä laatikon kätköissä piiloittelet. Korut vain esille ja käytöön, sitä varten ne tehty. Kadonneiden tilalle miehet mielellään hommaavat uusia:)
mut jotenkin vaan arkikäyttöön en niitä osaa laittaa. Sinne ne tuppaa laatikkoon jäämään.
Ai oikeinko mielellään ostavat kadonneiden tilalle uusia. Toruja miehet vaan antaa kun korut hävittää. Ei sitä edes uskalla kertoa että toinen korvis on pudonnut tai kellon ranneke auennu ja kello pudonnut jonnekin.Mariet kirjoitti:
mut jotenkin vaan arkikäyttöön en niitä osaa laittaa. Sinne ne tuppaa laatikkoon jäämään.
Ai oikeinko mielellään ostavat kadonneiden tilalle uusia. Toruja miehet vaan antaa kun korut hävittää. Ei sitä edes uskalla kertoa että toinen korvis on pudonnut tai kellon ranneke auennu ja kello pudonnut jonnekin.Sulla on vain huonosti lukot kiinni, jos ne tuolleen aukeilee. Kyllä ne miehet niitä koruja mielellään ostelee, usko pois vaan. Hieman siinä viekkuatta tarvitaan, mutta eiköhän sitä teillä naisilla ole jo luonnostaan.
Yksi hyvä konsti on viedä mies kävelylle ja aina lenkillä pysähtyä kultakaupan eteen ihailemaan koruja. Tätä kun tekee muutaman kerran, niin eiköhän mies ymmärrä viedä naista sinne liikkeeseen sisälle asti.)
Loppu menee sitten sen vanhan kaavan mukaan, eli naismyyjä osaa esitellä ne kauneimmat korut. Niistä sitten mies valitsee sen sopivimman.:)Waffen-ss kirjoitti:
Sulla on vain huonosti lukot kiinni, jos ne tuolleen aukeilee. Kyllä ne miehet niitä koruja mielellään ostelee, usko pois vaan. Hieman siinä viekkuatta tarvitaan, mutta eiköhän sitä teillä naisilla ole jo luonnostaan.
Yksi hyvä konsti on viedä mies kävelylle ja aina lenkillä pysähtyä kultakaupan eteen ihailemaan koruja. Tätä kun tekee muutaman kerran, niin eiköhän mies ymmärrä viedä naista sinne liikkeeseen sisälle asti.)
Loppu menee sitten sen vanhan kaavan mukaan, eli naismyyjä osaa esitellä ne kauneimmat korut. Niistä sitten mies valitsee sen sopivimman.:)Noinko se käy :). Kiitti vinkistä.
Minä kun luulin että mies alkaa kiukuttelemaan että kylläpäs minä tulen kalliiksi.Mariet kirjoitti:
Noinko se käy :). Kiitti vinkistä.
Minä kun luulin että mies alkaa kiukuttelemaan että kylläpäs minä tulen kalliiksi.Näin se käy:)
Sitten niiden korujen oston jälkeen, arvaappa mitä sitten tapahtuu.:)
Mies ajaa autolla ja sinä istut vieressä ja kas kummaa, miehen ilmee muuttuu äkkiä hyvin huolestuneen näköiseksi. Mies aukaisee auton ikkunan, työntää pään ulos ja kuulostelee moottorista kantautuvaa ääntä. Hädissäsi kysyt mitä nyt! Mies murahtaa, että kuuletko? Koneesta tulee jotain outoa sivuääntä. Sinäkin yrität kuunnella, mutta et osaa eroittaa mitään eritysistä. Lopulta matka jatkuu ja pääsette turvallisesti perille.
Seuraavalla viikolla olette lähdössä kauppaan, ja käynistettäessään autoa mies sammuttaa nopeasti moottorin ja ryntää nokkapellin alle. Hetken tiirailtuaan kone huoneeseen, hän lyö nokkapellin kiinni ja katsoo sinua huolestuneena.
Auto käynnistyy ja pääsette jatkamaan taas matkaa. Pienen ajomatkan olette molemmat aivan hiljaa, ja lopulta sinö saat kysytyksi. Pitääkö meidän vaihtaa autoa? Mies katsoo silmiisi luotettavan näköisenä ja vastaa rehellisesti.
Kyllä täytyy, tämä on jo aivan loppu. Kytkin, moottori ja pellit ovat tässä mallissa tunnetusti huonot. Onhan tämä Toyota 03 jo viisi vuotta vanha auto. Olen jo itse asiassa jo käynyt valmiiksi katsomassa meille uudempaa peliä. Ja muutenkin on hyvä vaihtaa kun mittarissa ei vielä ole edes sataatuhatta rikki. Saadaan vielä hyvä hyvitys vaihdossa.Waffen-ss kirjoitti:
Mitähän tekemistä ortodoksisuudella on sormusten määrän kanssa, ja vieläpä vasemmassa kädessä?
Sen kyllä ymmärrän, jos ortodoksi pitää kihlasormusta oikean käden nimettömässä. Niinkuin slaavinaapurimme, ja monet muutkin kyseistä uskontoa tunnustavat ovat aina tehneet. Tietysti on mahdollista, että poikkeusiakin löytyy.niinkuin sanoit että ne sormukset ovat oikeassa kädessä, mutta miksi kolme? sitä en muista tarkkaan. Suomessahan sekoitetaan paljon näitä käsityksiä. Olikohan se niin että Saksassakin sormukset ovat oikean käden sormessa?
Nittaminax kirjoitti:
niinkuin sanoit että ne sormukset ovat oikeassa kädessä, mutta miksi kolme? sitä en muista tarkkaan. Suomessahan sekoitetaan paljon näitä käsityksiä. Olikohan se niin että Saksassakin sormukset ovat oikean käden sormessa?
Ei nähdäkseni kolmella sormuksella ole mitään merkitystä missään muodossa. En koskaan ole edes kuullut moisesta, ja luulen että tässä on vain tapahtunut väärikäsitys hänellä joka niin on väittänyt.
En ole aivan varma, mutta eiköhän Saksassa pidetä kihlasormus vasemmassa. Muutenhan sormuksia saa pitää missä sormessa haluaa.
Se miksi kihlasormusta pidetään vasemmassa, johtuu kait siitä että se on lähempänä sydäntä. Huonohan tuo epäilyksni on, mutta parempaa en tähän hätään keksi:)Waffen-ss kirjoitti:
Ei nähdäkseni kolmella sormuksella ole mitään merkitystä missään muodossa. En koskaan ole edes kuullut moisesta, ja luulen että tässä on vain tapahtunut väärikäsitys hänellä joka niin on väittänyt.
En ole aivan varma, mutta eiköhän Saksassa pidetä kihlasormus vasemmassa. Muutenhan sormuksia saa pitää missä sormessa haluaa.
Se miksi kihlasormusta pidetään vasemmassa, johtuu kait siitä että se on lähempänä sydäntä. Huonohan tuo epäilyksni on, mutta parempaa en tähän hätään keksi:)ohjelmissa vain heillä on ollut sormus oikeassa sormessa. En tiedä siitä sen kummempaa.
Olen joskus kuullut tuon kolmannen sormuksen viittaavan lapsen syntymään siis esikoisen. Tämäkin varmaan on vain jokin legenda.- pidetään
Waffen-ss kirjoitti:
Se miksi kihlasormusta pidetään vasemmassa, johtuu kait siitä että se on lähempänä sydäntä. Huonohan tuo epäilyksni on, mutta parempaa en tähän hätään keksi:)siellä oikean käden nimettömässä.
- Masse setä
Tarinahan kertoo, että kulta ei huku. Inkat voisiva olla eri mieltä, jos niiltä pystyisi sitä kysymään tänään.
Hukkuuhan nitä hanskoja ja takkeja aina silloin tällöin meikäläiseltäkin, mutta sormuksia harvemmin.
Esimerkiksi kadotin kerran hopeisen luokkasormuksen kauppamatkalla ja lunta satoi koko ajan aika kovasti. Menin kaupan pihaan ja potkaisin kerran pihassa lumikasaa ja ihmeekseni huomasin, että sormus löytyi heti.
Tosin kuvittelin esimerkikisi kerran kadottaneeni kultasormuksen ulkohuussikeikalla, mutta onneksi se löytyi villasormikkaan sisältä. - mayanna
kanssa viitsii puuttua. Eiköhän korut ole niitä henkilökohtaisimpia asioita. Ei minua ainakaan häiritse muiden korut tai vaatetus.
Itselläni oli parikymppisenä kihla-ja vihkisormuksen lisäksi kultainen perintösormus ja kultainen rippilahjasormus. Kaulalla ohuessa ketjussa vaihdellen kultainen sydän tai jokin muu pieni juttu. Pienet kultaiset korvikset.
Jossain vaiheessa kulta alkoi 'ällöttää', ja tykästyin pronssiin. Pronssi- ja valurautakoruja minulla on nykyään useita. Lähinnä riipuksia nahkanauhassa, jokunen kalevalakin löytyy. Pari vuotta sitten tuli toiseen korvaan toinen reikä (toisessa on vain yksi) ja siihen pieni hopeinen lahjarengas. Sen jälkeen olen myös joitakin hopeisia koruja hankkinut. Löydettyäni kadulta hopeisen Kalevala-rannekorun olen siihen hankkinut täydennystä. Arkena kaulassa yleensä killuu jotain nahkanauhassa ja sormissa on pari hopeista sormusta, korvikset korvissa, pitkään roikotin tiikerinsilmähelmiä, nyt liskot tuon hopeisen renkaan lisäksi. En ole koskaan ajatellut, että ne olisivat jotenkin pröystäilyä. Miksi olisi kultakaan? Joku tykkää kullasta, toinen hopeasta, kolmas pronssista. Lasiakin minulla joskus, ja puuta, luuta ja höyheniä :) Kanna sinäkin sitä, mikä hyvältä tuntuu! - Anonyymi
Pysykää kaukana koruista. Hävitin juuri yli tuhannen euron arvoisen korun, jolla oli vielä tunne arvoakin. Onko mahdollista että joku remontti miehistä tai onko joku muu yleisavaimella vienyt sen asunnosta.
- Anonyymi
Pidä korusi ja sormuksesi niin kuin itse haluat pälläsi.Sama asia on vaatetus. Mitä se muille kuluu miten pukeudut?Ei tarvitse kysyjälle selittää miksi pidät koruja tai määrätyn lailla pukeudut.Älä edes lähde sihen selitys kierteeseen.Ihmiset ovat ilkeitä.Anna heidän olla vaihda seuraa.Vaikka olisi sukua. Miksi olla pahansuopeisten ihmisten kanssa?
Ketjusta on poistettu 31 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113485MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681878Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811194Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt213886- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768