Farkut tyylillä

..............

Elikkä olen tässä harkinnut laittaa yökerhopukeutumistani uuteen uskoon, koska se on aika retuperällä tällä hetkellä joten nyt kysyisinkin muotitietoisemman henkilön mielipidettä. Olen aina pitänyt farkuista ja pidän niitä ulkonakin baareissa ja yökerhoissakin jalassa mutta miten pystyisi yhdistämään tyylikkään pukeutumisen ja farkut. Eli hakisin sellaista kokonaisuutta kuin farkut kauluspaita kengät. Eli pitäisikö farkkujen olla esimerkiksi tummansiniset johonka sitten täysmustakauluspaita tai sitten mahdollisesti jokin vaaleampi raidallinen paita? Olen aatellun jonkinlaisia mustia nahkakenkiä jalkaan. Tietysti jokin säänkestävä päällystakki olisi plussaa myös. Eli kommentoikaa kuulostaako ihan karmealta ja tehkää ehdotuksia. Ikävä kyllä itseltäni puuttuu tyylitaju täysin joten odotan rakentavaa palautetta :) Sitten kysyisin vielä onko kenelläkään kokemusta dressmanista? Saako hyvää palvelua jos menee suoraan kysymään mihinkä tarkotukseen vaatteita hakee?

28

4151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • A.T.

      Farkut ovat kyseiseen paikkaan ihan ok. Suosisin juuri tummansinisiä suoralla lahkeella, ovat ns. klassiset, aina muodissa (vrt. Levi's 501, ollut vuosikymmeniä suosittu, aina tyylikäs). Kaikenmoiset kulutukset ja kivipesut kannattaa unohtaa, ovat taas pian out. Ja mielestäni vaaleansiniset farkut miehellä ovat jotain pahoja unia 80-luvulta.

      Kauluspaidan ei tarvitse olla musta, raidallisissa on kummasti enemmän näyttävyyttä. Ei mustassa silti mitään vikaa. Kun pidät kauluspaitaa ilman solmiota, muista jättää ylin nappi auki. Mutta kolme nappia auki, ja näytät gigololta.. Talvella voit pukea kauluspaidan päälle villa- tai puuvillaneuleen, mutta jos olet nuori kaveri, muista että karta napitettavia sellaisia (ne ovat enemmän isoisien klassikkoja). Esim. V-muotoinen kaula-aukko on tyylikäs neuleessa.

      Tärkeä vihje kengistä (ja vyöstä), jonka niin monet suomalaismiehet unohtavat: Jos sinulla on ruskeat nahkakengät, laita ruskea (nahka)vyö. Ja mustat kengät, musta vyö... helppo mutta tyylikäs yksityiskohta joka erottuu.

      • hakenut

        Juuri tuollaisia tummansinisiä farkkuja olen suunnitellut, koska sellaisia pidän ihan tavallisena arkipäivänäkin. Musta ja tummat värit ovat aina jostain syystä iskeneet minuun, joten varmaan ostan mustankauluspaidan, mutta täytyneen katsella raidallisia vaikka sitten myyjän kanssa, koska itselläni ei siihen silmää riitä. Kulutetut farkut on mielestäni muutenkin typerän näköisiä ainakin itseni päällä, mutta joillekkin se ehkä sopii (farkkutakkinikin on tummansininen)ja ikäni muuten on 22v, mitä tuossa jo jotkun vähän kyselikin epäsuorasti. Onko muuten tietoa mistä liikkeestä noita villa/puuvillaneuleita kannattaisi etsiä? Sitten kysymys mihin ei vielä kukaan vastannut. Minkälainen takki sopisi talvella tuollaisen kokonaisuuden päälle?


      • A.T.
        hakenut kirjoitti:

        Juuri tuollaisia tummansinisiä farkkuja olen suunnitellut, koska sellaisia pidän ihan tavallisena arkipäivänäkin. Musta ja tummat värit ovat aina jostain syystä iskeneet minuun, joten varmaan ostan mustankauluspaidan, mutta täytyneen katsella raidallisia vaikka sitten myyjän kanssa, koska itselläni ei siihen silmää riitä. Kulutetut farkut on mielestäni muutenkin typerän näköisiä ainakin itseni päällä, mutta joillekkin se ehkä sopii (farkkutakkinikin on tummansininen)ja ikäni muuten on 22v, mitä tuossa jo jotkun vähän kyselikin epäsuorasti. Onko muuten tietoa mistä liikkeestä noita villa/puuvillaneuleita kannattaisi etsiä? Sitten kysymys mihin ei vielä kukaan vastannut. Minkälainen takki sopisi talvella tuollaisen kokonaisuuden päälle?

        Villa- ja puuvillaneuleita saa melkein mistä vaateliikkeestä tahansa, missä myydään asiallisia miesten vaatteita. Dresmannistakin tosiaan niitä saa, mutta itse en sieltä yleensä vaatteita hanki: Ne voivat kyllä aluksi näyttää hyvältä, mutta ensimmäisen pesun jälkeen ei enää. Hinta ja laatu kulkevat aina käsi kädessä. Palvelu siellä kyllä pelaa.

        Päällystakiksi on talvella ja syksyllä ehdottoman tyylikäs esim. harmaa tai musta villakangastakki. Niitä saa eripituisia, aina lantiolta polvien alapuolelle asti. Lyhyet arkisempia, pidemmät juhlavampia/virallisempia.

        Suuremmin en halua osallistua alla olevaan kinasteluun, mutta sen nyt haluan todeta, että harva käyttää vapaa-ajalla paidan kanssa solmiota farkkuihin yhdistettynä, ja tuplamansettipaita farkkujen kanssa on pikemminkin koominen. Voihan joku Carson Kressley noin vetäistä, ja ihmiset ovat innoissaan, mutta kun tavallinen kaveri yrittää samanlaista, on aina riski että tekee itsestään pellen.


      • vinkistä
        A.T. kirjoitti:

        Villa- ja puuvillaneuleita saa melkein mistä vaateliikkeestä tahansa, missä myydään asiallisia miesten vaatteita. Dresmannistakin tosiaan niitä saa, mutta itse en sieltä yleensä vaatteita hanki: Ne voivat kyllä aluksi näyttää hyvältä, mutta ensimmäisen pesun jälkeen ei enää. Hinta ja laatu kulkevat aina käsi kädessä. Palvelu siellä kyllä pelaa.

        Päällystakiksi on talvella ja syksyllä ehdottoman tyylikäs esim. harmaa tai musta villakangastakki. Niitä saa eripituisia, aina lantiolta polvien alapuolelle asti. Lyhyet arkisempia, pidemmät juhlavampia/virallisempia.

        Suuremmin en halua osallistua alla olevaan kinasteluun, mutta sen nyt haluan todeta, että harva käyttää vapaa-ajalla paidan kanssa solmiota farkkuihin yhdistettynä, ja tuplamansettipaita farkkujen kanssa on pikemminkin koominen. Voihan joku Carson Kressley noin vetäistä, ja ihmiset ovat innoissaan, mutta kun tavallinen kaveri yrittää samanlaista, on aina riski että tekee itsestään pellen.

        Kiitos vinkeistä. En kyllä itsekkään pidä mitenkään järkevän näköisenä vetästä krakaa farkkujen kanssa, mutta kullakin makusnsa :)


      • pure

        Täällä yritetään saada nuori kaveri näyttämään urpolta. Parhaat kamat on hiukan persoonalliset, mutta ei liian huomiota herättävät. Siitähän tulee sellanen fiilis, että vau mikä kundi, sekä naiset, että miehet pitävät sitä tyylikkäänä. Ei kannata aina pukeutua samaan uniformuun, kuin ne Dresmanin mainosten hidastetut solarium tavikset. Ei persoonallisen mausteen tarvitse olla mikään iso juttu. Pieni nyanssi omasta itsestäsi riittää....


    • joonsas

      Itselläni on vähän samaa ongelmaa, tyylitajun puutetta. Kävin juuri uusimassa vaatekaappiani ja tein sen myyjää apuna käyttäen. Eli suoraan vaan kerrot myyjälle, mitä ja mihin tarkoitukseen haet. Jos myyjää ei kiinnosta, niin vaihda kauppaa. Dressmanilta olen saanut hyvää palvelua, mutta mukavia farkkuja en ole sieltä löytänyt. Paidat ovat ihan ok, mutta osa ovat vähän turhan kauluspaidan näköisiä. Toki riippuu paljon iästäsi, minkä tyylisiä paitoja ja farkkuja käytät.

    • ......

      Tummansiniset farkut kelpaavat, mutta niiden kanssa kannattaa olla vyö jossa on tyylikäs ja hieno solki katseenvangitsijana. Kovin halvalla tosi tyylikkäitä vöitä ei saa.
      Myös kauluspaita johon saa mansettinapit, sekä solmio ja hyvin valittu solmioneula.
      Kenkien tulee olla mustaa nahkaa ja kiiltävät, ilman kenkäharjaa ei pärjää.

      • Dieter Tugendbold

        farkut ja solmio sopii yhteen kuin bootsit ja Armanin puku. Eli en menisi yhdistämään. Erityisesti, jos ikää on yli 16 vuotta.

        Itse olen tosin sitä mieltä, että ei farkkujen värillä ole niin väliä. En kuitenkaan laittaisi mitään isosolkista vyötä sillä se antaa todella juntin vaikutelman.


      • ....
        Dieter Tugendbold kirjoitti:

        farkut ja solmio sopii yhteen kuin bootsit ja Armanin puku. Eli en menisi yhdistämään. Erityisesti, jos ikää on yli 16 vuotta.

        Itse olen tosin sitä mieltä, että ei farkkujen värillä ole niin väliä. En kuitenkaan laittaisi mitään isosolkista vyötä sillä se antaa todella juntin vaikutelman.

        ..että (siistien) farkkujen kanssa ei voisi käyttää solmiota. Kaikkialta muualta olen lukenut ja kuullut päinvastaista, eli solmiota voi käyttää jos haluaa.

        Vyön soljen tulee olla hillitty mutta silti tyylikäs ja hieno, ei mikään seppälän perussolki, eikä toisaalta mikään goottisolki tai iso naistensolki.


      • Dieter Tugendbold
        .... kirjoitti:

        ..että (siistien) farkkujen kanssa ei voisi käyttää solmiota. Kaikkialta muualta olen lukenut ja kuullut päinvastaista, eli solmiota voi käyttää jos haluaa.

        Vyön soljen tulee olla hillitty mutta silti tyylikäs ja hieno, ei mikään seppälän perussolki, eikä toisaalta mikään goottisolki tai iso naistensolki.

        voi käyttää myös puvun kanssa, jos haluaa, mutta minä en tekisi niin enkä käyttäisi solmiota farkkujen kanssa. Minusta ne ei sovi yhteen, mutta ehkä olen jo sen verran konservatiivinen; olenhan jo yli 30 vuotias.


      • .....
        Dieter Tugendbold kirjoitti:

        voi käyttää myös puvun kanssa, jos haluaa, mutta minä en tekisi niin enkä käyttäisi solmiota farkkujen kanssa. Minusta ne ei sovi yhteen, mutta ehkä olen jo sen verran konservatiivinen; olenhan jo yli 30 vuotias.

        kun taas bootsit eivät kuulu armanin pukuihin. Solmion & kauluspaidan vertaaminen pukuun & bootseihin on väärää analogiaa.


      • Dieter Tugendbold
        ..... kirjoitti:

        kun taas bootsit eivät kuulu armanin pukuihin. Solmion & kauluspaidan vertaaminen pukuun & bootseihin on väärää analogiaa.

        Jestas sentään. Solmio ei kuulu farkkujen kanssa yhteen. En ainakaan minä nähnyt Clint Eastwoodilla solmiota länkkäreissä, vaikka hänellä oli farkut ja kauluspaita. Mutta teen niin kuin haluat.


      • farkkujen kanssa
        Dieter Tugendbold kirjoitti:

        Jestas sentään. Solmio ei kuulu farkkujen kanssa yhteen. En ainakaan minä nähnyt Clint Eastwoodilla solmiota länkkäreissä, vaikka hänellä oli farkut ja kauluspaita. Mutta teen niin kuin haluat.

        Katsotaampa vastaus esim. men style FAQ:sta.


        Q: Is it a faux pas to sport a tie with a nice pair of jeans, or should one stick to the shirt with the top button undone?

        A: I was going to simply answer yes, but I think that needs some qualification. Andy Warhol always looked great in Levi’s, a button-down shirt and a tie, but in those days jeans were jeans. Today that category includes many items I don’t think a tie is going to work with: oversize jeans, distressed or artificially soiled jeans, and jeans that hang below the boxer line off your ignorant ass. Classic jeans and tie, OK. Experimental jeans and tie, forget it.


      • JT76
        farkkujen kanssa kirjoitti:

        Katsotaampa vastaus esim. men style FAQ:sta.


        Q: Is it a faux pas to sport a tie with a nice pair of jeans, or should one stick to the shirt with the top button undone?

        A: I was going to simply answer yes, but I think that needs some qualification. Andy Warhol always looked great in Levi’s, a button-down shirt and a tie, but in those days jeans were jeans. Today that category includes many items I don’t think a tie is going to work with: oversize jeans, distressed or artificially soiled jeans, and jeans that hang below the boxer line off your ignorant ass. Classic jeans and tie, OK. Experimental jeans and tie, forget it.

        ..sen sitten on olla totta..

        Itse en käytä, ei vaan jostain syystä ole toiminut kun on joskus kokeillut. Joskus olen nähnyt kyllä toimivia esimerkkejä, mutta olennaista on mielestäni ymmärtää se, että farkut eivät muutu skragalla yhtään sen muodollisemmaksi vaatteeksi. Solmiota voi käyttää asusteena esim. huivin tapaan, mutta asukokonaisuuden muodollisuus ei tuossa tapauksessa ole yhtään sen korkeampi kuin ilman solmiota.


      • mutu-tuntumalta
        JT76 kirjoitti:

        ..sen sitten on olla totta..

        Itse en käytä, ei vaan jostain syystä ole toiminut kun on joskus kokeillut. Joskus olen nähnyt kyllä toimivia esimerkkejä, mutta olennaista on mielestäni ymmärtää se, että farkut eivät muutu skragalla yhtään sen muodollisemmaksi vaatteeksi. Solmiota voi käyttää asusteena esim. huivin tapaan, mutta asukokonaisuuden muodollisuus ei tuossa tapauksessa ole yhtään sen korkeampi kuin ilman solmiota.

        ..mahdollisesti eivät kovin hyvin päde näihin Suomen oloihin.
        Suomessa turvallisempaa on vaihtaa puku tuulipukuun, ja kiiltävät kengät, solmiot ja mansettinapit ym. härpäkkeet voi jättää kotiin koska ne näyttävät lähinnä turhamaiselta tyyliniekka-pelleilyltä.


    • frank-18

      en suosittele _kiiltäviä_ mustia, tarkoittaen sarjassamme tanssikengät kiiltäviä, ei näytä hyviltä varsinkaan vapaa-ajalle, katoin et joku niitä suositteli. muuten kyllä mustat nahkakengät on ihan ässät.

      omat kokemukset dressmanista on hyvät, vaatteiden osto on kyllä viimeaikoina jääny vähemmäks kun jäänyt myyjän kaa jutut päälle. farkkuja dressmanista ei tosin löydy, kauluspaitoja ja pukuvöitä löytyy, muuta kivaa en oo löytäny.

      en suosittele suora tai -leveälahkeisia farkkuja, todella juntin näköiset. en tarkota että ihan pillit on paras vaihtoehto, mutta istuvat ohuelahkeiset on ehdottomasti parhaat. tärkeää: älä osta liian isoja, yleinen virhe ihmisillä, myyjät ei puutu näihin, ne vaan kysyy miltä tuntuu. kaiken lisäksi farkut venyy pesussa.

      tummat ja värikkäät kauluspaidat ovat molemmat hyviä.

      • olen katsonut

        Noi leviksen 501 näyttäis olevan aina muodissa ja ainakin omaan silmääni iskee, joten varmaan tuota kyseistä mallia aion hommata jossain vaiheessa.


      • frank_18
        olen katsonut kirjoitti:

        Noi leviksen 501 näyttäis olevan aina muodissa ja ainakin omaan silmääni iskee, joten varmaan tuota kyseistä mallia aion hommata jossain vaiheessa.

        älkää miettikö liikaa mikä on muodissa, panostakaa mikä näyttää hyvältä. jos ei sitten yhtään silmää ole niin painostakaa myyjiä.


      • Maija Muschi

        nähnyt farkkuja jotka venyvät pesussa! Farkut on puuvilla joka kutistuu 3-5 ekan pesun aikana.


      • kengät

        Kyllä armeijan maihareista lähtien kaikkien nahkakenkien pitää olla kiiltävät ja kenkäharjalla hoidetut, ei pelkästään tanssikenkien. Vinkki: lue vaikka netistä kenkien hoito-ohjeita.
        Toisaalta missään muussa maapallon kolkassa ei näy yhtä paljon kurakenkiä tai sameita vaahtomuovinpalalla sutaistuja kenkiä kuin Suomessa.


      • JT76
        kengät kirjoitti:

        Kyllä armeijan maihareista lähtien kaikkien nahkakenkien pitää olla kiiltävät ja kenkäharjalla hoidetut, ei pelkästään tanssikenkien. Vinkki: lue vaikka netistä kenkien hoito-ohjeita.
        Toisaalta missään muussa maapallon kolkassa ei näy yhtä paljon kurakenkiä tai sameita vaahtomuovinpalalla sutaistuja kenkiä kuin Suomessa.

        Tietenkin kengät tulee kiillottaa, mutta alkuperäinen kirjoittaja taisi viitata kiiltonahkakiiltäviin kenkiin tuossa.


      • frank__18
        Maija Muschi kirjoitti:

        nähnyt farkkuja jotka venyvät pesussa! Farkut on puuvilla joka kutistuu 3-5 ekan pesun aikana.

        kyllä, farkut venyvät pesussa. "Sillä Silmällä" -ohjelmassakin tämä todettiin.

        tarkotan nimenomaan kiiltonahkaa sellasta vähän erilaista ihan melkeen hehkuvaa nahkaa.


      • KKLT

        Hetkinen.. et suosittele leveälahkeisia etkä suoralahkeisia farkkuja? Mitä oikein suosittelet, lahkeesta kapenevia vai?

        Aika laajalti yksimielisiä ollaan siitä, että suoralahkeiset ovat klassiset ja aina tyylikkäät.


    • J-J-K2

      Hyvä vinkki on se, että älä pihtaa suotta. Sulle on kuitenkin tulossa jonkinlainen perintö jossain vaiheessa, koska Suomessakin kansallispääoma alkaa olla pikkuhiljaa samalla tasolla kuin muuallakin. Kaikkia rahoja ei tarvitse enää säästää ja sitten kirota kun inflaatio syö kaiken tjsp. Muista myös, että huonolaatuiset vaatteet menevät hajalle nopeammin!

      • laatuvaatteita

        "Hyvä vinkki on se, että älä pihtaa suotta."

        Jos jaksaa riittävästi kierrellä kirppareita, niistäkin voi löytyä siistejä laatuvaatteita.
        Esim. itäkeskuksen uffissa olisi muutamalla eurolla täysin ehjä ja siisti valkoinen kokoa 39 oleva Armani-kauluspaita piilonappikauluksella ja kaksoiskalvosimilla (minulle tosin hihat olivat vähän liian lyhyet), uusi vastaava maksaa yli 200e.
        Hyviä solmioita siellä ei enää ole, kun kävin eilen hakemassa sieltä ainoan käsintehdyn tosi hienon solmion 2e:lla - keskinkertaisia solmioita on parisataa.


    • sanokin

      hyvin: ei ole varsinaisesti mitään oikeata tapaa pukeutua. Pitää olla silmää, ja siinä kuluukin paljon aikaa, kun katselee, vertailee ja ihmettelee eri vaihtoehtoja.

      Jos osaa käyttää vaatteita oikein, niin melkein minkä tahansa vaatekappaleen saa näyttämään hyvältä, vaikkapa uffista ostettu kama. se mikä näyttää hyvältä, on yleensä jokin persoonallinen. siis, kun vaatteesi näyttävät tietoisesti valituilta, että olet katsonut niitä valmiiks annettuja vaihtoehtoja, joita näkee mainoksissa ja mediassa jne. mutta rakentanut niistä jutun joka toimii sulla.

      kokonaisuus ja sen osien väliset suhteet siis ratkaisee (harmonialla ja epäharmonialla leikkiminen). varmin tapa näyttää pelleltä on olla ensin tiedöstamatta omia vaatevalintojaan, ja sitten tehdä jokin yksi radikaali tyylimuutos. Radikaalit valinnat näyttävät helpommin hyviltä kun kaikki muu näyttää myös mietityltä. myös joillekin asioille tapahtuu inflaatio kun sitä liian monet tyypit rupee käyttää, esim. camouflage tai vihreet lippikset, tai ehkä vähän myös tuollainen isosolkinenvyöjuttu.

    • Anonyymi

      Voi luoja mitä landeja ihan koko suomi24 täynnä ja niin urpoine kysymyksineen ...vaatteistaan ja sun muusta oikeesti hei.....:D Kurt Cobain kääntyis haudassaan!!! :D

    • Anonyymi

      Mikäs on farkkujen lahkeen ns oikea pituus?. Jostain luin että lahkeen pitäisi kantapään kohdalta koskettaa melkein maahan ja toisaalta luin että farkkujen lahkeen ei pidä ns rönöttää kengän päällä, eli että lahje ei kasaannu kengän päälle??

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2804
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      520
      2642
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1845
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1767
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1723
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1659
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1272
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      87
      1106
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1082
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      54
      1067
    Aihe