Jostain syystä kaikki viestit eivät näy, joten laitan tämän toiseen kertaan omana aloituksena.
--
On hyvä, että keskuudessamme on kaltaisiasi muistuttajia ja "tähystäjiä".
Sinulle on annettu vastuullinen tehtävä.
Myös vaarat ovat suuret.
Luontokin opettaa tästä.
Minulla on kanoja. Kaksi kukkoa olen menettänyt pedoille, kun ne puollustivat kanalaumaansa kettua tai supikoiraa vastaan.
Oli liikuttavaa katsella, kuinka kukko aina oli valpas "tähystäjä". Vaaran ilmaantuessa se aina varoitti kanoja ja eturintamassa puollusti laumaansa.
Jos joku kanoista eksyi liian kauas laumasta, niin se vaivihkaa palautti sen takaisin.
Kiitos urhean kukon;Minulla on vielä jäljellä kolme kanaa...ne säästyivät!
Raamatussa meitä muistutetaan siitä kukosta, joka varoitti Pietaria tulevasta vaarasta; hän joutui kiusaukseen ja kielsi Jeesuksen. Jeesus oli jo edeltä varoittanut Pietaria: Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä yönä, ennenkuin kukko laulaa, sinä kolmesti minut kiellät" (Mt 26:34).
Raamatun keskeinen sanoma on Jeesuksen ristinkuolema. Ristillä Jeesus uhrasi itsensä meidän syntiemme tähden; Puollustaessaan meitä syntisiä Jeesus kuoli, jotta me saisimme elää!
Minulla on tallella lukukirja (Aukusti Salo: Meidän lasten aapinen), jota luettiin 50-luvulla alakansakoulussa.
Kannessa on kukon kuva. Kukko symbolisoi tietoa ja oppia.
Samoin kuin kukko tiedottaa vaarasta, samoin mekin saamme opetusta ja ohjausta Jumalan Sanasta (kirjoituksista) varjeltuaksemme oikeassa opissa ja uskossa.
Jeesus varoittaa meitäkin: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa” (Mt 22:29).
Seurakunnissamme tarvitsemme hyviä johtajia, "tähystäjiä", jotka varoittavat etukäteen tulevista vaaroista (harhaopeista) ja oikein opettavat Jumalan Sanaa. On laitettava itsensä "likoon".
Tälläkin palstalla on niitä, jotka ovat päässeet irti pedon kidasta.
Kiitos valppaitten "tähystäjien".
Jatketaan "tähystämistä", varoitteluamme ja rukouksiamme, ettei yksikään enää joutuisi hukkaan!
Kiitos muistuttajalle petovaarasta!
7
320
Vastaukset
- Skeba
Ketä vastaan Jeesus meitä puolusti?
Kuka meitä uhkasi?
Entä miten tehokkaasti puolustus toimii? Uhkaako ketään enää se paha?Skeba: "Ketä vastaan Jeesus meitä puolusti"?
--
Kannattaa lukea Jeesuksen opetus siitä, kuinka Hän on lammastarhan ovi ja hyvä paimen (Joh.10:1-16).
"Mutta palkkalainen, joka ei ole paimen ja jonka omia lampaat eivät ole, kun hän näkee suden tulevan, niin hän jättää lampaat ja pakenee; ja susi ryöstää ja hajottaa ne" (Joh. 10:12)
--
Lainaan nyt AAPELI SAARISALOA (Raamatun sanakirja):
”Parhaat laidunmaat (Palestiinassa) ovat vuorten pensaiset rinteet. Siellä liikkuu osa laumasta korkeilla kallioilla, osa toisinaan piiloutuu pensaisiin.
Toiset seuraavat paimenta läheltä, toiset poukkoilevat oikealle ja vasemmalle tai vetelihtivät kaukana jäljessä. Paimen kiukkuisena huutaa niille tai paiskaa kiven peloitukseksi.
Kuljettaessa houkuttelevien aidattomien viljapeltojen ohi lammasten on seurattava paimenen ääntä, etteivät poikkea tieltä.
Usein tulee monta paimenta samaan tarhapaikkaan yöksi ja suuret lammaslaumat joutuvat samaan joukkoon ja sekaisin.
Mutta aamulla, kun paimenet kutsuvat omansa, lauma tulee levottomaksi, ja pian on kullakin omat lampaansa ympärillään, sillä ”vierasta ne eivät seuraa” (Joh. 10:5).
Paimen kulkee edellä sekä näyttääkseen kulkusuuntaa, että valitakseen laidunta ja tutkiakseen tien turvallisuutta.
Petoeläimet saattavat tehdä hyökkäyksiä paimenten läsnäollessakin. Varkaita ja rosvoja kulkee myös, ja silloin voi koiran avusta huolimatta uskollinen paimen joutua panemaan henkensä alttiiksi laumansa puolesta. Eivät beduiini-rosvot sääliä tunne.
(Edellä oleva kuvaus ei ehkä täysin pidä paikkaansa tämän päivän Israelissa, mutta varmaankin Jeesuksen aikaan oli tilanne tämä. ).
Hyvä paimen ruokkii laumaansa, kokoaa karitsat syliinsä ja hellästi johdattaa imettäviä (Jes. 40:11).
Tavallisissa oloissa tosin ei paimenen tarvitse ruokkia laumaansa muulla tavalla kuin johdattamalla sen hyville laitumille. Mutta silloin kun laitumet ovat kokonaan kuivuneet pitää paimenen itsensä katkoa puitten lehviä syötäväksi. Tosin lampaat tyytyvät huonoonkin laitumeen, jolla ei ole enää muuta syötävää kuin juuria ja piikkikasveja.” (Lainaus loppu)
--
”Kaikki eksyneetkin lampaat saata,
Jeesus, laumaasi,
ettei niitä pedon hampaat
raatelisi, surmaisi.
Harhateiltään kotiin tuo ne,
että yksi lammashuone,
yksi paimen olisi,
armotyösi täyttyisi”.
(virsi 378:5).- Skeba
Tapio522 kirjoitti:
Skeba: "Ketä vastaan Jeesus meitä puolusti"?
--
Kannattaa lukea Jeesuksen opetus siitä, kuinka Hän on lammastarhan ovi ja hyvä paimen (Joh.10:1-16).
"Mutta palkkalainen, joka ei ole paimen ja jonka omia lampaat eivät ole, kun hän näkee suden tulevan, niin hän jättää lampaat ja pakenee; ja susi ryöstää ja hajottaa ne" (Joh. 10:12)
--
”Parhaat laidunmaat (Palestiinassa) ovat vuorten pensaiset rinteet. Siellä liikkuu osa laumasta korkeilla kallioilla, osa toisinaan piiloutuu pensaisiin.
Toiset seuraavat paimenta läheltä, toiset poukkoilevat oikealle ja vasemmalle tai vetelihtivät kaukana jäljessä. Paimen kiukkuisena huutaa niille tai paiskaa kiven peloitukseksi.
Kuljettaessa houkuttelevien aidattomien viljapeltojen ohi lammasten on seurattava paimenen ääntä, etteivät poikkea tieltä.
Usein tulee monta paimenta samaan tarhapaikkaan yöksi ja suuret lammaslaumat joutuvat samaan joukkoon ja sekaisin.
Mutta aamulla, kun paimenet kutsuvat omansa, lauma tulee levottomaksi, ja pian on kullakin omat lampaansa ympärillään, sillä ”vierasta ne eivät seuraa” (Joh. 10:5).
Paimen kulkee edellä sekä näyttääkseen kulkusuuntaa, että valitakseen laidunta ja tutkiakseen tien turvallisuutta.
Petoeläimet saattavat tehdä hyökkäyksiä paimenten läsnäollessakin. Varkaita ja rosvoja kulkee myös, ja silloin voi koiran avusta huolimatta uskollinen paimen joutua panemaan henkensä alttiiksi laumansa puolesta. Eivät beduiini-rosvot sääliä tunne.
(Edellä oleva kuvaus ei ehkä täysin pidä paikkaansa tämän päivän Israelissa, mutta varmaankin Jeesuksen aikaan oli tilanne tämä. ).
Hyvä paimen ruokkii laumaansa, kokoaa karitsat syliinsä ja hellästi johdattaa imettäviä (Jes. 40:11).
Tavallisissa oloissa tosin ei paimenen tarvitse ruokkia laumaansa muulla tavalla kuin johdattamalla sen hyville laitumille. Mutta silloin kun laitumet ovat kokonaan kuivuneet pitää paimenen itsensä katkoa puitten lehviä syötäväksi. Tosin lampaat tyytyvät huonoonkin laitumeen, jolla ei ole enää muuta syötävää kuin juuria ja piikkikasveja.” (Lainaus loppu)
--
Jeesus, laumaasi,
raatelisi, surmaisi.
että yksi lammashuone,
yksi paimen olisi,
armotyösi täyttyisi”.
(virsi 378:5).Ilmeisesti et osaa vastata kysymykseeni. Tai vastaus olisi liian kiusallinen.
Nimittäin kristinuskon mukaan
- Jeesus pelasti (ne jotka pelasti) Jumalan kauhealta tuomiolta.
- Jumala siis lähetti Jeesuksen pelastamaan ihmiset omalta tuomioltaan. (Vaikka olisi toki voinut jättää tuomitsematta muutenkin.)
- Jeesus ja Jumala ovat yhtä (Pyhä Kolminaisuus) joten Jumala lähetti itsensä pelastamaan ihmiset omalta tuomioltaan.
Jos tuntui vaikealta tai jopa mahdottomalta niin syy ei ole minun. Tommonen uskonhökötys on vuosisatojen saatossa kyhätty.
Ja jotkut... no olkoon, päätelkää itse. - skeba
Tapio522 kirjoitti:
Skeba: "Ketä vastaan Jeesus meitä puolusti"?
--
--
--
Jeesus, laumaasi,
raatelisi, surmaisi.
että yksi lammashuone,
yksi paimen olisi,
armotyösi täyttyisi”.
(virsi 378:5).Et siis osaa vastata. Tai et halua, lienee liian "kinkkinen".
No. vastaan itse:
- Jeesus puolusti meitä Jumalaa vastaan. Joka oli heittelemässä meitä Helvettiin.
- Jumala siis lähetti Jeesuksen puolustamaan ihmisiä itseään vastaan. Jotta Hän itse ei voisi tuomita niin monia.
- Jumala ja Jeesus ovat yhtä (Pyhä Kolminaisuus). Eli Jumala lähetti itsensä puolustamaan itseään vastaan.
Tuntuuko vaikealta ymmärtää? Ei voi mitään, tämmöiseksi kyhäelmäksi kristinusko on vuosisatojen saatossa kehittynyt.
Mutta halu uskoa on joillakin niin kova, että kelpaa paremman puutteessa. Skeba kirjoitti:
Ilmeisesti et osaa vastata kysymykseeni. Tai vastaus olisi liian kiusallinen.
Nimittäin kristinuskon mukaan
- Jeesus pelasti (ne jotka pelasti) Jumalan kauhealta tuomiolta.
- Jumala siis lähetti Jeesuksen pelastamaan ihmiset omalta tuomioltaan. (Vaikka olisi toki voinut jättää tuomitsematta muutenkin.)
- Jeesus ja Jumala ovat yhtä (Pyhä Kolminaisuus) joten Jumala lähetti itsensä pelastamaan ihmiset omalta tuomioltaan.
Jos tuntui vaikealta tai jopa mahdottomalta niin syy ei ole minun. Tommonen uskonhökötys on vuosisatojen saatossa kyhätty.
Ja jotkut... no olkoon, päätelkää itse.Skeba- Jumala siis lähetti Jeesuksen pelastamaan ihmiset omalta tuomioltaan.
--
"Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan" (2.Kor. 5:19).- Skeba
Tapio522 kirjoitti:
Skeba- Jumala siis lähetti Jeesuksen pelastamaan ihmiset omalta tuomioltaan.
--
"Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan" (2.Kor. 5:19).""Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan""
Ja mitähän tämäkin tarkoittaa? Lienee vain hyvä esimerkki Raamatun kummallisuudesta. Jos minun Jumalani kirjoittaisi ohjekirjan niin hänen luomansa olio ymmärtäisi sen sanoman. KariHenrik Minä en tietääkseni ole nimitellyt Tapio522:ta millään haukkumanimellä, olenko?
--
Puollustelet Sunin tekoja.
Käyttäydyt myös itsekkin hyökkäävästi niitä kohtaan, jotka eivät ajattele samalla tavoin kuin "sunilaiset".
Mielestäni teit väärin, kun toit esiin keskenämme käydyn keskustelun sähköpostin kautta.
Kun olen tunnustanut erheeni Jumalalle, ei niitä ole lupa levitellä eteenpäin. (Vaikka sen sinulle luottamuksellisesti kerroinkin).
Saat anteeksi erheesi!
Jumala on erheeni anteeksi antanut.
Hän armahtaa myös sinua.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.32613311- 2325430
Tänään olisn uskaltanut
Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny112958- 1712198
- 1362098
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il131708Tiistaina nähdään.
Pitkästä aikaa. Minua on alkanut jännittää kovasti se näkeminen ja miten taas osaan olla. En tiedä yhtään oletko kiinnos961403Sinusta jäi lopulta kuitenkin hyvä kuva
Vaikka voit ajatella itsestäsi kaikkea, mitä siinä mylläkässä saattoi tapahtua, mutta näin se on. Seurasin kyllä, ja mon451217Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa2411176- 891090