Kyseessä on entinen paras ystäväni ja elämäni rakkaus. Pistimme välit kokonaan poikki muutama vuosi sitten, mutta ajauduimme samoille kursseille puolisen vuotta sitten. Itselleni oli järkytys, kun tajusin kyseisen henkilön ravaavan sairaalassa viikoittain ja saavan sytostaattihoitoja. Juttelimme jopa hyvässä hengessäkin kaikesta yleisestä maan ja taivaan välillä. Henkilökohtaisuuksiin emme sattuineista syistä menneet. Hänellä tuntui olevan kovin selvät suunnitelmat opintoja koskien. Tiedän kuitenkin, että kyseinen henkilö ei sitten lopulta suorittanutkaan mitään koko kevään aikana ja nyt henkilöä ei näy koko oppilaitoksen listoilla.
Elämäni tuskin tulisi kuolintiedosta järkkymään suuntaan tai toiseen, mutta tahtoisin siihen silti saada varmistuksen. Onko Suomessa mitään keinoa saada tietää henkilön kuolinstatusta anonyymina, jos henkilöstä tietää kaiken sosiaaliturvatunnukseksa kengännumeroon? Esimerkiksi voiko väestörekisteristä kysellä osoitetietoja ja kertovatko he, että kyseinen henkiö on mahdollisesti kuollut? Tahtoisin nimittäin saada asian omalta osaltani päätökseen mahdollisimman äänettömästi. En nimittäin halua sotkea itseäni enää minkäänlaiseen yhteyteen kyseisen henkilön kanssa jos sitä on vain mahdollista välttää.
Mistä tietää onko joku kuollut?
5
3920
Vastaukset
- helppoa
Soita 118, varmasti selviää elääkö henkilö.Kuolinsyytä et saa tietää, jos on kuollut mutta eiköhän se olisi selvää.
- saa mitään sellaisia
tietoja! Katso Väestörekisteristä.
Siis 118 ei todellakaan ole oikea paikka saada selville onko joku elossa vai ei...oletan että tuo ed.viesti oli joku tsoukki.. - vitsi
saa mitään sellaisia kirjoitti:
tietoja! Katso Väestörekisteristä.
Siis 118 ei todellakaan ole oikea paikka saada selville onko joku elossa vai ei...oletan että tuo ed.viesti oli joku tsoukki..Eipä ollutkaan tsoukki.Lähetin ex-appiukolle kortin, mutta pakko oli varmistaa, että onko ylipäätään elossa.Soitin 118 ja kysyin.Vastaus:elossa on!Ja kortti lähti.
- väärä päätelmä
vitsi kirjoitti:
Eipä ollutkaan tsoukki.Lähetin ex-appiukolle kortin, mutta pakko oli varmistaa, että onko ylipäätään elossa.Soitin 118 ja kysyin.Vastaus:elossa on!Ja kortti lähti.
Ehkä näin, mutta jos hän olisikin ollut kuollut, et olisi sitä tietoa 118:sta saanut. Sieltä saisit tiedon, onko hänellä voimassaolevaa puhelinliittymää, muttei heidän tehtäviinsä kuulu kertoa, mistä syystä jonkun liittymä ei enää ole voimassa, jos sitä ei löydy.
- tähdenlento77
Osioiterekisterikeskuksesta kysyt niin saat osoitteen selville. Jos osoitetta ei löydy hän on kuollut tai ei ainakaan asu Suomessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi2432201Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151440Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141406Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko3711255Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t21978Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist176877Ensi viikolla tulen takaisin
Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin19816- 75762
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.57746Oon varma siitä
Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä101685