Tietääkö kukaan. Mikä mahtaa vaivata mun polvea.
Polvi tuli kipeäksi ihan yllättäen takaosasta.
En pysty menämään polvilleen ja laskeutumaan siitä istumaan jalkojen päälle. Polven takaosaan sattuu niin hirvittävästi. En ole loukannut sitä mitenkään. Se vaan on tullut kipeäksi kesän aikana.
Oisko nivelsiteen venähtäneet tms? Onko kellään muulla ollut vastaavaa juttua?
Polven takaosa kipeä
2
2360
Vastaukset
- -87
Voi olla, että sinulla popliteus ligamentin alueella vamma. Minulla nimittäin on. Jos kävelet mäkeä alaspäin yltyykö kipu silloin? Onko kipusi vihlovaa ja kuumottavaa?
- voisi olla
Olen kokenut tuollaisen kivun parikin kertaa ja hämmästyttävistä syistä. Eka oli kun polven etuosa tuli kivuliaaksi ja syytä etsittiin ensin röntgenillä, sitten fysioterapeutin testauksilla, polven lihasvoimat ym. Kun terapeutti piti vastaan säärestäni - minun istuessa laverin reunalla - ja yrittämällä saada oikaistua jalkaani hänen kättään vastaan, sain siitä kuvaamasi kivun. Jouduin hoidattamaan sen kipupiikillä, lääkäri sanoi terapeutin käyttäneen liian voimallista vastaliikettä. Lopullinen syy etuosan kipuun löytyi pienestä repeämästä nivelkierukasta. Tämä tapahtui aikaan, jolloin ei ollut tähystysleikkauksia, siis kauan sitten.
Toisen kerran koko polvenseutuni oli jotenkin arka, myös takakipua, joka säteili ylös ja alaspäin repivänä - varsinkin kun olin joutunut reuhtaisemaan hotellissa painavaa laukkuani muutaman rappusen ylöspäin. Kipu saattoi hävitäkin välillä. Siitä menin keskussairaalan pitkäveteisiin tutkimuksiin, lopullinen tulosoli patellan artroosi, eli polvilumpion pohja oli piikikäs. Lihasvoimat olivat ajan myötä huonontuneet ja hoito oli kuntoutusta eri tavoin, ja ihme kyllä, kaikki liikkeet sujuivat taas.
Eräs vaatimaton harjoitus tehosi ja tekee sitä edelleen, koska en tule kuntoilleeksi tarpeeksi.
Käyttämäsi liike on liian rankka, joten jos et sitä esim. työssäsi tarvitse,niin kokeilepa ensi hätään tätä, useita kertoja päivässä sarjoina: istu tuolilla, koukista nilkkasi ja nosta sääri voimakkaasti, hitaasti vaakasuoraksi. Laske alkuasentoon samoin jännittäen ja hitaasti. Vaihda jaksottain jalkaterän asentoa sisään- ja ulospäin.
Mutta eihän tämä sinun vaivaasi mikään hoitoresepti ole,lääkäriin varmaan on asiaa. Istumatyöläisenä tämä harjoitus on lievemmissä tapauksissa pelastanut minuut pulasta auttaen muistamaan jumpan ja liikunnan tarpeellisuuden ja jalkojen lihasten kunnossapidon - varsinkin kun kulumat alkavat vaivata. Eikös kuluminen ala jo kolmenkympin jälkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922865
- 512105
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201565- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181260
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232