Apple julkaisi eilen iPod touch soittimen sekä uuden version iPod nanosta. Tuo touch sai minut kuolaamaan hipaisunäytöllään ja ominaisuuksillaan.
iPod Touch ja iPod nano
49
18931
Vastaukset
- papple
Aika hintava näyttäisi olevan
http://www.hilavitkutin.com/2007/09/06/kosketusnaytolla-varustetut-apple-ipod-touch-mediasoittimet-julkistettu/- netta
onko netin käytöstä kuukausimaksuja?
- retgdfg
Tuli myös iPod Classic
80gb ja 160gb versio. - tilasin sen jo
Kyllä tuo wlan tuo uuden ulottuvuuden iPod touchiin. Touchiin verrattuna, muut soittimet tuntuvat jo nyt vanhanaikaisilta niin käyttöliittymältään, kuin ominaisuuksiltaan.
- iPod 30 GB omistaja
Kyllähän tuo iPod Touch on vaikuttava laite, mutta miksi ihmeessä suurin koko on vain 16 GB? Soitin eilen Applen puhelintukeen ja kysyin, että onko laitteessa flash-piiri vai ihan oikea kiintolevy ja kyseinen asiakasneuvoja oli vakaasti sitä mieltä, että siinä on nimenomaan kiintolevy. Samalla kysyin myös, että onko virallista tietoa, että mahtaako lähiaikoina olla tulossa isommalla kiintolevyllä varustettu versio. Tähän asiakasneuvoja ei osannut sanoa mitään.
Siis mitä ihmettä, Apple? Miksi tehdään superhyvä laite ja sitten sen kaveriksi tallennuskapasiteetiltaan alimitoitettu kiintolevy? Tämähän on tietysti ihan käyttäjäkohtainen asia, että kuinka paljon tuo tilanpuute rassaa, mutta itse en saisi "elintärkeitä" tiedostojani millään mahtumaan tuohon 16GB malliin. Nykyisellään 30 GB mallikin huutaa jo vuorotellen äitiä ja leipää, kun rupeaa olemaan ahdasta biisien, leffojen ja muiden tiedostojen kanssa.
Muutoin tuo iPod Touch vaikuttaa tosi asialliselta ja ennen kaikkea tyylikkäältä laitteelta. Heti kun ko. mallista tulee vähänkin isommalla tallennuskapasiteetilla varustettu malli, niin ostan sen, vaikka siinä olisi ns. "Apple-satanen" hintaeroa edelliseen malliin.
Niin, ja vielä kerran : WLAN iTunes yksiin kuoriin oli hyvä veto! - S K
iPod 30 GB omistaja kirjoitti:
Kyllähän tuo iPod Touch on vaikuttava laite, mutta miksi ihmeessä suurin koko on vain 16 GB? Soitin eilen Applen puhelintukeen ja kysyin, että onko laitteessa flash-piiri vai ihan oikea kiintolevy ja kyseinen asiakasneuvoja oli vakaasti sitä mieltä, että siinä on nimenomaan kiintolevy. Samalla kysyin myös, että onko virallista tietoa, että mahtaako lähiaikoina olla tulossa isommalla kiintolevyllä varustettu versio. Tähän asiakasneuvoja ei osannut sanoa mitään.
Siis mitä ihmettä, Apple? Miksi tehdään superhyvä laite ja sitten sen kaveriksi tallennuskapasiteetiltaan alimitoitettu kiintolevy? Tämähän on tietysti ihan käyttäjäkohtainen asia, että kuinka paljon tuo tilanpuute rassaa, mutta itse en saisi "elintärkeitä" tiedostojani millään mahtumaan tuohon 16GB malliin. Nykyisellään 30 GB mallikin huutaa jo vuorotellen äitiä ja leipää, kun rupeaa olemaan ahdasta biisien, leffojen ja muiden tiedostojen kanssa.
Muutoin tuo iPod Touch vaikuttaa tosi asialliselta ja ennen kaikkea tyylikkäältä laitteelta. Heti kun ko. mallista tulee vähänkin isommalla tallennuskapasiteetilla varustettu malli, niin ostan sen, vaikka siinä olisi ns. "Apple-satanen" hintaeroa edelliseen malliin.
Niin, ja vielä kerran : WLAN iTunes yksiin kuoriin oli hyvä veto!Ei ole kovalevyä vaan 8GB tai 16GB flash drive
http://www.apple.com/fi/ipodtouch/specs.html - netta
mikä on käyttöliittymä???
- wlan mp3
Ipdo markkinoi:
"Laite hakee verkot automaattisesti ja ottaa aiemmin käytettyihin verkkoihin yhteyden käyttäjää vaivaamatta."
Kysyn vaan mistä ipod luulee löytävänsä vapaita langattomia verkkoja. Kaikki ovat salattuja, lukuunottamatta joitain kahviloita...
- tietoa janoava
Onko touchissa vaihdettava akku? Aika kallis peli jos ei ole.
- hipaisu toimii
nykyään. Esittelin messuilla vuonna -96 Sharpin kännykkää, jossa oli toiminnon mukaan vaihtuva kosketusnäyttö. Siinä oli suomalaiset suu auki ihmetellen, mitä tollasella tekee. Ja nyt täällä ollaan kieli poskella kaikesa, mitä apple tekee. Ja vanhaa tekniikkaa.
- tietääx gurut
Jos ostan nyt esim. 8GB iPod touchin, voinko halutessani päivittää pelkän muistin myöhemmin esim. 16GB:een?
- ...........
Epäkäytännöllistä tekniikkaa. Kokemusta on kalliista Prontosta monelta vuodelta ja kosketusnäytöstä en keksi mitään hyvää sanottavaa, 90 % toimintosarjoista pyrin ohjelmoimaan kovanäppäimiin ettei aina tarvitsi tuijotella näyttöä. Turhin ostos mitä on tullut tehtyä ja nykyiseen halpaan Harmonyyn olen paljon tyytyväisempi.
- fat beat
Mulle tuli tänään postissa applelta tuo uusittu ipod nano red. ihan loisto peli se tuntuu toistaiseksi olevan.
melko pieneltä tuntuu tuo ulostulo tehohot, niinkuin ipodeissa yleensä.
auttaako kunnon kuulokkeet ja mitkäköhän semmoiset olisi?- jason-blue
Euro-malleissa sitä äänen ulosantia on rajotettu. Ja riippuuhan se ihan levyn masteroinnistakin, että kuinka lujalla se musa soi.
Ainakin vanhemmille iPodeille oli sellanen softa jolla sen rajotuksen sai poistettua.
Napeista ainakin KOSSin The Plugit on hyvät hinta/laatu -suhteeltaan ja "aika hyvin jytisee".
- entä muut?
iPod touchia joudun odottamaan vielä 2,5 viikkoa. Onko joku jo saanut tuon itselleen?
- turhaa
ipod nano 8g on niin turha laite kuin mikään voi olla!
Pieni kokoko tästä tekee hienon? Piuhathan vievät samanverran tilaa kuin itse laite ja purettuna ne ovat todella kiusallisia. Laitehan pysyy kädessä kuin märkä saippuapala, mutta onneksi noi piuhat pelastaa tilanteen.
Eikä muuten saa liitettyä esim. autostereoihin ollenkaan USB:n kautta. Ja se, että yleensä tarvii käyttää just tota sen omaa piuhaa, niin sekin on turhaa. Autostereot antaa vaan ilmoitusta READING - FAIL -READING -FAIL..., kun oletin, että pääsen noista MP3 levyistä eroon tämän 8Gt muistin avulla. Onko sama lopputulos muissakin laitteissa kun yrittää kytkeä tätä TURHAKETTA niihin?
Kuulokkeet ovat kuin kivet korvissa ja ääni sen mukainen.
Käyttöliittymä ja ohjain on hanurista!
Kuka maksaa tästä laitteesta yli kakshunttii?
Toi on TURHA!- haitari
Ei tullut mieleen, että iPodit ei tue levyprofiileja, eikä niitä näin ollen voi käyttää tavallisen USB-tikun tapaan, ellet sitten tökkää iTunesista "Manually manage music and videos" täppää päälle.
Kanattaa tässäkin tapauksessa muistaa, että jos käyttöjärjestelmä synkkauskoneessa on Mac OS X, iPodin levyjärjestelmä on todennäköisesti HSF . Tämä puolestaan tarkoittaa sitä, että n.100% todennäköisyydellä automankelisi ei tule tukemaan iPodi levynä edes manuaalisäätö päällä. Wintoosalla formatoidun iPodin kanssa tilanne saattaa olla toinen.
Jos autossa muuten on pakko niiden piuhojen kanssa leikkiä, ei voi mitään, mutta kannattaa helppouden ja käyttömukavuuden nimissä harkita vaikkapa verkkokauppa.com:sta saatavaa FM-lähetintä. Laite sopii suoraan iPodin Universal Dockiin ja autosi äänentoisto tuskin on niin hi-fi tasoa, että huomaisit juurikaan eroa kuunnellessasi MP3-tiedostoja. - elluskaaaa
haitari kirjoitti:
Ei tullut mieleen, että iPodit ei tue levyprofiileja, eikä niitä näin ollen voi käyttää tavallisen USB-tikun tapaan, ellet sitten tökkää iTunesista "Manually manage music and videos" täppää päälle.
Kanattaa tässäkin tapauksessa muistaa, että jos käyttöjärjestelmä synkkauskoneessa on Mac OS X, iPodin levyjärjestelmä on todennäköisesti HSF . Tämä puolestaan tarkoittaa sitä, että n.100% todennäköisyydellä automankelisi ei tule tukemaan iPodi levynä edes manuaalisäätö päällä. Wintoosalla formatoidun iPodin kanssa tilanne saattaa olla toinen.
Jos autossa muuten on pakko niiden piuhojen kanssa leikkiä, ei voi mitään, mutta kannattaa helppouden ja käyttömukavuuden nimissä harkita vaikkapa verkkokauppa.com:sta saatavaa FM-lähetintä. Laite sopii suoraan iPodin Universal Dockiin ja autosi äänentoisto tuskin on niin hi-fi tasoa, että huomaisit juurikaan eroa kuunnellessasi MP3-tiedostoja.Olin viime vkolla new yorkissa. kävin maailman suurimassa ja eniten myyvässä elektroniikka kaupassa . ostin ipod touchin sieltä hintaan n. 250 dollaria eli about 200 euroa ? ipod nanotki oli siellä jtn 120 euroa. että silleen...
- piuviu
elluskaaaa kirjoitti:
Olin viime vkolla new yorkissa. kävin maailman suurimassa ja eniten myyvässä elektroniikka kaupassa . ostin ipod touchin sieltä hintaan n. 250 dollaria eli about 200 euroa ? ipod nanotki oli siellä jtn 120 euroa. että silleen...
joo, mä sain iskält synttärilahjaks kyseisen podin... ainoo ongelma on, että mulla ei ole havaintoakaa miten kyseiseen laitteeseen siirretään musiikkia... kun mukana ei tullu mitää ohjelmaa. Paketis oli laite, kuulokkeet ja usb...
- kyllä minä osaan...
piuviu kirjoitti:
joo, mä sain iskält synttärilahjaks kyseisen podin... ainoo ongelma on, että mulla ei ole havaintoakaa miten kyseiseen laitteeseen siirretään musiikkia... kun mukana ei tullu mitää ohjelmaa. Paketis oli laite, kuulokkeet ja usb...
Jos haluut siirtää musiikkia siihen, sul pitää olla iTunes...
- Ipod 8
elluskaaaa kirjoitti:
Olin viime vkolla new yorkissa. kävin maailman suurimassa ja eniten myyvässä elektroniikka kaupassa . ostin ipod touchin sieltä hintaan n. 250 dollaria eli about 200 euroa ? ipod nanotki oli siellä jtn 120 euroa. että silleen...
Ipod touch 8 GB myynnissä huuto.netissä hakunumerolla 129365249. Tuote on aivan uusi ja käyttämätön, paketti avaamaton. Kohde voimassa 5.3.2010 asti. Katso ihmeessä ja tarjoa, jos kiinnostaa ko. laite.
- niksi ismo
ipod touch on vain kallis kopio..miellummin kasaan itse tuollaisen soittimen..menee n. parisen viikkoa..ja välil syön luumukiisseliä ja kokoliha pihvin!
- juuuuuuuuuu
mites nuo internet jutut, että onko maksullista surffailla siellä youtuubissa? ja saako mussiikkia laitettua ilmasiksi tuohon koneeseen
- ande999
juuuuuuuuuu kirjoitti:
mites nuo internet jutut, että onko maksullista surffailla siellä youtuubissa? ja saako mussiikkia laitettua ilmasiksi tuohon koneeseen
netti ei ole maksullinen se vaatii tosin wlan yhteyden eli langatonverkko pitää olla
- shieni
Mulla on ollu nano jo joulusta asti ja hyvin on toiminu. Rupesin vaan miettimään että saako sillä kuunneltua radiota? Ja sitten kun esimerkikse appelin sivuilla mainostetaan että nanosta olisi hyvä katsoa videoita, miten se tapahtuu? Olen ladannu siihe yhden musiiikkivideon ja yhden elokuvan, mutta aina kun niitä yrittää katsoa, se ilmottaa että yhdistä johonkin tv härveliin ?? Sitä mä en tajua, sama juttu tulee jos katon valokuvia ja painan playtä sillonkin se ilmottaa sen härveli jutun. Jos joku on tähän asiaan perehtyny niin vois ilmotella :)
- Nimetön
NIIN ETTÄ NIIN VARMAAN!!!
- asiis helppii!!!!!!!!!!
nii et moro vaa ni tarvisin jotaa ipodeista kiinnostunutta tyyppii auttaa ku mul on yks problem..et en tiiä miten muistii siirretää iodii ku oon lukenu et siirtoo ei pysty tekee wlanin kautta vaa usb väylän kautta ni et pitääks tietokoneel mennä jollekki sivulle lataamaa biisit ja si laittaan ne podii?
ja si vie tälläne et mistä löydän sen wlan jutun ipodista?
- bbbiibb
saako ipod touchin kielen suomeksi ? (:
- Auttaja
Saa touchis kielen suomeksi :)
- blaaaa...
Auttaja kirjoitti:
Saa touchis kielen suomeksi :)
mistä sn kielen saa suomeks ?
- ajrwt
blaaaa... kirjoitti:
mistä sn kielen saa suomeks ?
asetukst-yleiset-maakohtaiset-kieli
- asdasdasdasdukko
Eli onko iTunes ihan pakko ladata ja onko se maksullista?
- huuni
on pakollista mutta ei ole maksullista jos ei lataa maksullista sisältöä.
- Ipodia nytkin
huuni kirjoitti:
on pakollista mutta ei ole maksullista jos ei lataa maksullista sisältöä.
Lataa iTunes jos ei ole. Lataa netistä musaa tietokoneelle. Kytke ipodi kiinni synkronoi
- Eienäänäitä
Mul oli kolmannen polven ipod nano joka lakkas toimimasta heti ku takuu meni umpeen. Revin laitteen just kappaleiksi ja heitin roskiin. Oli muuten mulle ensmäinen ja viiminen ipod tai muukaan applen laite.
- podistaan huolehtiva
podi pysyy kasassa vain jos siit pitää hyvää huolta. kato peiliin jos se menee heti kättelyssä rikki.
- ipod huijauksen maku
Mitä ihmettä tekee ipodilla joka vaatii langattoman verkon toimiakseen.
Kun ei edes Helsingissä ole avoimia langattomia verkkoja juuri missään.
Laite toimii vain musiikkisoittimena silloin kun olen poissa kotoa.
Ipodissa mm. hienot karttanavigaattorit, mutta navigointi osaa kertoa reitin VAIN
kotona langattoman ääressä - tosi kätevää.... Karttatoiminto ei toimi kaupungilla.
Samoin kaikki muut toiminnot vaativat langattoman. Olen PETTYNYT IPODIIN.
Myös ärsyttää se että laitteeseen mainostetaan Genius-toimintoa jonka saadakseen
täytyy " avata tili" itunesiin ja tämä tarkoittaa todella sitä että avaat tilin, eli
JOUDUT ANTAMAAN LUOTTOKORTIN NUMERON. Pelkkä rekisteröinti ei riitä.
Törkeää, mitä tähän sanoo KULUTTAJAVIRANOMAISET?- 1stMacFinn
No se on nimeltään iPhone...
Toki iPod Touch toimii myös HD videokamerana poissa kotoa vai väitätkö ettei kamera toimi kuin wlan verkossa? Tai että kaikki pelit vaativat langattoman verkon toimiakseen? Tai etteivät Touchilla voi katsoa videota kuin langattomassa verkossa? Huoh. mä olen pettynyt sinuun!
Ja tuo luottokortin numerokin on puppua:
http://support.apple.com/kb/HT2534?viewlocale=fi_FI
Ostaa et toki voi ilman lahjakorttia tai luottokorttia. - ApuaKaipaava...
1stMacFinn kirjoitti:
Toki iPod Touch toimii myös HD videokamerana poissa kotoa vai väitätkö ettei kamera toimi kuin wlan verkossa? Tai että kaikki pelit vaativat langattoman verkon toimiakseen? Tai etteivät Touchilla voi katsoa videota kuin langattomassa verkossa? Huoh. mä olen pettynyt sinuun!
Ostaa et toki voi ilman lahjakorttia tai luottokorttia.Voiko iPodiin ladata musaa ja videoita tietsikalta ilman iTunesia?
- 1stMacFinn
ApuaKaipaava... kirjoitti:
Voiko iPodiin ladata musaa ja videoita tietsikalta ilman iTunesia?
Tai siis kyllä ladata vissiin voi, mutta toisto iPodissa ei sitten onnistu.
- ApuaKaipaava...
1stMacFinn kirjoitti:
Tai siis kyllä ladata vissiin voi, mutta toisto iPodissa ei sitten onnistu.
ookko ihan varma??
ApuaKaipaava... kirjoitti:
ookko ihan varma??
ihan varma, ettet osaa googlettaa?
http://www.google.com/search?client=safari&rls=en&q=adding music to ipod without itunes&ie=UTF-8&oe=UTF-8
Omalla vastuulla sitten, jos tuolta jokin kikka löytyy. Itse en ole tarvinnut...- Kalakkuna
1stMacFinn kirjoitti:
Ostaa et toki voi ilman lahjakorttia tai luottokorttia.Miten kamera tai video liittyy navigaattoriin?
Ps. Joikuspotillahan tuohon saa vissiin netin, vai saako? - haistakaa V***u
Kalakkuna kirjoitti:
Miten kamera tai video liittyy navigaattoriin?
Ps. Joikuspotillahan tuohon saa vissiin netin, vai saako?ootte kaikki niin homoja ku olla ja voi
- ipodtouchfree
http://apple.freebiejeebies.co.uk/537940 tuolta sais ilmasia ipod toucheja ei oo vaike saada ja ilmaset toimitus kulut =)
- myykää
myykää mulle ipod touch 8gb :DDD
- applepie-
Olen hankkimassa ipod touchia 8Gt. Miten paljon mahtuu musiikkia kyseiseen kapistukseen? :)
- norssinpaa
Ei kannata ostaa kun takuu 12 kk menee umpeen niin samantien alkaa tulemaan vikoja ja apple ei korvaa takuupoikkeuksia ja korjaus on hulvattoman kallista. Suosittelen muunmerkkistä laitetta!
- joku xd123
mite toi facetime toimii tarviiko siit maksaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446