Onko kellään suomessa nelosia?

Nelinkertainen Mamma

Heippa..
Mulla on ns "ihmeneloset"
Syntyivät 24.12.2000, Sara, Sofia, Sonja ja Saana.
Ovat tosi reippaita tyttöjä. Olin naimisissa mieheni kanssa vajavat 20 vuotta, mutta pian tyttöjen syntymän jälkeen aika seksille ja yhdessä ololle jäi kortille, koska lähes jokainen sekunti meni vauvojen hoitoon. Mieheni jätti ja lähti. Ollaan pärjätty nytten tyttöjen kanssa viidestään 6- vuotta.
Onneksi on ollut kaksois siskot apuna. (Siis minä olen yksi kolmosista.) Ja jos vielä tulisin raskaaksi, voisinko saada esim: kaksoset? Voivatko lapseni saada kolmoset tai jotain?

22

10584

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wiisicco

      Lapsista on aina duunia,kun niitä on useampi.Itselläni on viisi lasta ja uskallan väittää,ettei nelosten hoitaminen ole sen helpompaa tai vaikeampaa kuin viisikon eteenpäin vieminen.
      Samaan aikaan syntyneissä on se helpotus,että ovat kehityksessä samssa vaiheessa toisin kuin eri aikoina syntyneet suurperheen lapset.Yksi on uhmaiässä,toinen esibuperteetissa jne jne.Ikään liittyvät harastukset samalla tasolla toisin kuin eri aikoina syntyneillä lapsilla.
      Koettakaa kestää!

    • narttulinja

      "Ja jos vielä tulisin raskaaksi, voisinko saada esim: kaksoset? Voivatko lapseni saada kolmoset tai jotain?"

      Vastauksena kysymykseesi: kyllä. Taipumus monikkoraskauksiin (=kuukautiskierrossa irtoaa normaalin yhden sijaan useita munasoluja) kulkee äidin puolen suvussa. Eli koirien (näin itse koiraharrastajana) jalostustermeillä narttulinjassa. :)

      Taipumus monikkoraskauksiin siis periytyy äidiltä tyttärille. On toki mahdollista, joskin aavistuksen epätodennäköisempää, että poikakin jättää ominaisuutta tyttärelleen.

      Eli jos sinä esim. saisit pojan on mahdollista että hänen saadessaan edelleen tyttären, periyttäisi hän geeneissään kantamaansa, sinulta perimäänsä taipumusta, useiden munasolujen irtoamiseen edelleen tyttärelleen.

      • tuplamammapilvi

        Oletko tutustunut Helsingin monikkoperheyhdistyksen sivuihin? Siellä on ollut vilkasta keskustelua joskus tuosta periytymisestä. Epäidenttisét kaksoset periintyy, mutta identtiset kaksoset ovat silkkaa sattumaa. Törmäsin tänään kaupassa naiseen joka kertoi olevansa kaksosparin puolikas, lisäksi äidillään oli ollut toiset kaksoset ja yhdet kolmoset ynnä viisi muuta lasta, yhteensä siis kaksitoista.. Tuplamamma


    • onnellinen perhetapahtuma

      Muru kissa synnytti viitoset 18.9.07. Pennut ovat ihaniiiii...

      Isästä ei ole tietoo ja ei ole tullut kyselee.

    • haloo hei

      Suomessa viimeiset neloset ovat syntyneet vajaa 20v. sitten eli se siitä taas. Nim. Kätilö

      • ...---...

        http://yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=1&ag=2&t=&a=4139
        vuonna 94, väittää tämä linkki.


      • taida..

        ensimmäisessä viestissä olla mainintaa siitä, ovatko ko. lapset syntyneet Suomessa? Katsokaas, suomalaisia lapsia voi syntyä myös ulkomailla..


      • nelmaunelma
        taida.. kirjoitti:

        ensimmäisessä viestissä olla mainintaa siitä, ovatko ko. lapset syntyneet Suomessa? Katsokaas, suomalaisia lapsia voi syntyä myös ulkomailla..

        Joopa joo. Mikähän kumma vimma näitä nelostarinoita on kehitellä.


      • Varma!
        taida.. kirjoitti:

        ensimmäisessä viestissä olla mainintaa siitä, ovatko ko. lapset syntyneet Suomessa? Katsokaas, suomalaisia lapsia voi syntyä myös ulkomailla..

        Tampereella syntyi 1979 neloset, joista 3 identtisiä ja yksi osittain erillainen. Siis tämä 1 oli kasvoiltaa erillainen, ruumiinrakenne taysin identtinen 2 kanssa.

        Tiedän sen koska olivat alemmalla luokalla. En ymmörrä miten tuota ei olla voitu tilastoida?


      • tunnen yhdet
        Varma! kirjoitti:

        Tampereella syntyi 1979 neloset, joista 3 identtisiä ja yksi osittain erillainen. Siis tämä 1 oli kasvoiltaa erillainen, ruumiinrakenne taysin identtinen 2 kanssa.

        Tiedän sen koska olivat alemmalla luokalla. En ymmörrä miten tuota ei olla voitu tilastoida?

        Tunnen yhdet Virroilla syntyneet neloset 1980 luvulla


      • samaa ikää
        tunnen yhdet kirjoitti:

        Tunnen yhdet Virroilla syntyneet neloset 1980 luvulla

        Olin muuten samaan aikaan laitoksella tämän nelosten äidin kanssa.Oma esikoiseni siis täytti 30 v.


    • g44

      mites nelosten lapsilisä menee? normaalisti vai kaikille sama?

    • Neloset Suomessa2014

      Oikeesti nelosia ei oo syntynyt 20v !!!
      Mutta ensivuoden puolella Suomeenkin on saatu 4.
      Tarkistakaapa vaikka 2015, se missä näin käy, en todellakaan kerro.

    • ykkösten äiti

      Mistäs näitä voi tarkistaa?

      • nelikko

        Eiköhän ne jonnekkin paineta, kun henkilötunnukset saa.


      • neloset
        nelikko kirjoitti:

        Eiköhän ne jonnekkin paineta, kun henkilötunnukset saa.

        On syntynyt muutama päivä sitten neloset,etelä Suomeen.


    • tilastoja

      Nelosia ei juuri synny. Nykyään ei suomessa enää istuteta 4 munasolua kerralla keinohedelmöityksessä, joten sekin on poistanut nämä neloset. Joskus tietty voi neljä munasolua irrota ja hedelmöittyä kerralla hormonihoitojen seurauksena, mutta tämäkin on tosi harvinaista. Luonnolliset neloset taas ovat enemmän kuin harvinaisia, vaikka kuitenkin mahdollisia

    • Turun_neloset
      • Anonyymi

        Asuivat Lausteella. meidän naapuripihassa, pääsivät myös televisioon johonkin mainokseen.


    • Skeidaa

      Ei ole sinulla nelosia.. ihan keksitty juttu taas!!!

    • Miia408

      Minä olin ehkä noin 7 v vanha kun naapuriimme Voikkaalla muutti perhe jossa oli neloset, kaksi tyttöä ja kaksi poikaa. Vuosi oli noin 1970. Muistan kuulleeni että Apu-lehti teki perheestä jutun koska tämä oli aika historiallista. Me pikkutytöt käytiin kaikki sinä äitiä auttelemassa. Olen yrittänyt löytää tietoa lapsista, mutta mitään ei näy netissä. Neloset ovat tänään noin 50 vuotiaita, luulen.

    • Marjon

      Kahet neloset on syntynyt, jotka ovat alle kouluikäisiä.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1907
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      9
      1539
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1499
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1477
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      150
      1415
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      107
      1350
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1307
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      648
      1239
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      16
      1147
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1108
    Aihe