jos jättää maksamatta

wertyu

Auto on rahoitusyhtiön ja siitä on vielä reilusti maksamatta.Jos jätän lainaerät maksamatta, auto tietty haetaan pois.Kysynkin, että säilyykö tästä johtuva merkintä luottotietoihin sen normaalit neljä vuotta? Kiitos jos joku voisi vastata..

10

2673

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toimii...

      Vie auto itse pois (sinne mistä ostit) niin mitään lainaeriä ei jää maksamatta. Autoliike hoitaa loppuvelan. Kunnosta riippuen voit saada rahaakin takaisin tai vaikka halvemman vaihtoauton.

      • asiasta jotain tietävä

        Ei se nyt ihan noin mene. Autoliikkeellä ei ole mitään velvollisuutta ottaa vastaan autoa takaisin jos se ei kelpaa tai ei pysty maksamaan.

        Tietysti ihan mikä hyvänsä liike joka ostaa autoja voi ostaa velkaisen ajopelin jos hinta on kohdallaan, siis lunastaa loppuvelankin.

        Muussa tapauksessa jos jää laskut maksamatta, ottaa vouti jossain kohtaa yhteyttä ja auto ulosmitataan ja siinä ne luottotiedot sitten menee.

        Kannattaa vaan etsiä autolle ostaja ja selvitä mahdollisin pienin vahingoin. Tai sitten ottaa yhteyttä rahoitusyhtiöön ja sanoa tilanne ja yrittää sopia jotain jos haluaa luottotietonsa säilyttää.


    • Jimper

      Moi, älä niin tyhmä ole että jätät erät maksamatta ja odotat että auto haetaan pois! Ilmoita rehellisesti että rahat loppu, et pysty maksamaan loppuvelkaa niin eiköhän päästä sopimukseen. Jos luottotietoihisi tulee merkintä, sen jälkeen et saa lainaa enää mihinkään, et saa vuokra-asuntoja jne.

    • kokemusta on

      Soitto rahoitusfirmaan, kerro tilanteesi ja kysy neuvoa. He voivat noutaa auton póis, tai osoittaa yhteistyö-autoliikkeen joka ostaa auton pois. Toinen keino koettaa itse myydä auto yksityiselle tai helpommalla siten että myyt autoja ostavaan autoliikkeeseen (esim. Rinta-Jouppi). paska tilanne on se että loppuvelka on suurempi kuin auton ostoarvo, silloin joudut vielä pulittamaan erotuksen rahoitusyhtiölle, itse jouduin aikoinaan tekemään niin ja paloi 5000 euroa ylimääräistä -kalliit oppirahat.

      Vältä sitä luottotietomerkintää, joudut jossain vaiheessa sen takia vaikeuksiin.

      • suoraan yksityiselle

        Auton haltijaksi on rekisteriotteessa merkitty rahoitusfirma joka taitaa vielä pitää ilmoitusosankin itsellään joten sitä autoa ei pahemmin kannata kaupitella omin päin yksityiselle tai rintajupille.

        Eri asia sitten jos joku työkaveri tai sukulainen tuntee auton ja on valmis ostamaan sen tiettyyn hintaan. Tällainen tarjous kannattaa mainita rahoitusfirmalle kun otat yhteyttä.

        Muuten neuvo oli täsmälleen oikea eli soitto rahoitusfirmaan ja selität tilanteen. Eivät ihan kauheasti päivittele miten tämmöistä on päässyt käymään. Ovat taineet muutamankin kerran käydä prosessin läpi....


      • Herra Autoilija
        suoraan yksityiselle kirjoitti:

        Auton haltijaksi on rekisteriotteessa merkitty rahoitusfirma joka taitaa vielä pitää ilmoitusosankin itsellään joten sitä autoa ei pahemmin kannata kaupitella omin päin yksityiselle tai rintajupille.

        Eri asia sitten jos joku työkaveri tai sukulainen tuntee auton ja on valmis ostamaan sen tiettyyn hintaan. Tällainen tarjous kannattaa mainita rahoitusfirmalle kun otat yhteyttä.

        Muuten neuvo oli täsmälleen oikea eli soitto rahoitusfirmaan ja selität tilanteen. Eivät ihan kauheasti päivittele miten tämmöistä on päässyt käymään. Ovat taineet muutamankin kerran käydä prosessin läpi....

        Kyllä auton voi myydä autoliikkeelle (esim. vaikka Rinta Joupille) vaikka omistaja olisikin luottofirma. Käytännössä autoliike maksaa loppuvelan ja erillsiellä sopimuksella auton omistus siirtyy luottoyhtiöltä maksun jälkeen heille. Tätä tehdään suuremmissa autoliikkeissä varmaan päivittäin ja ihan sama menettely on käytössä silloin kun vaihtaa vielä velallisen auton toiseen.

        Periaatteessa vastaavanlainen sopiminen onnistuu yksityisenkin kanssa mutta eipä se taida kovin tavanomaista olla. Tavallisempi tapa myydä velallinen auto itse yksityiselle on ottaa pankista lainaa jolla maksaa velka pois ja sitten normaalisi myydä auto yksityiselle ja niistä saaduilla rahoilla sitten maksaa pankkilaina. Pankista lainan saanti voi olla ilman mitään takuita vaan hieman hankalaa.

        Ja tosiaan, kevyesti kaikkein huonoin vaihtoehto on menettää luottotietonsa tuollaisen takia.


      • Vt4
        Herra Autoilija kirjoitti:

        Kyllä auton voi myydä autoliikkeelle (esim. vaikka Rinta Joupille) vaikka omistaja olisikin luottofirma. Käytännössä autoliike maksaa loppuvelan ja erillsiellä sopimuksella auton omistus siirtyy luottoyhtiöltä maksun jälkeen heille. Tätä tehdään suuremmissa autoliikkeissä varmaan päivittäin ja ihan sama menettely on käytössä silloin kun vaihtaa vielä velallisen auton toiseen.

        Periaatteessa vastaavanlainen sopiminen onnistuu yksityisenkin kanssa mutta eipä se taida kovin tavanomaista olla. Tavallisempi tapa myydä velallinen auto itse yksityiselle on ottaa pankista lainaa jolla maksaa velka pois ja sitten normaalisi myydä auto yksityiselle ja niistä saaduilla rahoilla sitten maksaa pankkilaina. Pankista lainan saanti voi olla ilman mitään takuita vaan hieman hankalaa.

        Ja tosiaan, kevyesti kaikkein huonoin vaihtoehto on menettää luottotietonsa tuollaisen takia.

        Pari vuotta sitten myin itse rahoitusyhtiön omistaman autoni yksityiselle, eikä siinä ole mitään ongelmaa. Ostaja maksoi rahoitusyhtiöön suoraan jäljellä olleen velan ja loput käteisellä minulle. Teimme normaalin luovarin autosta ja rahoitusyhtiö postitti uudelle omistajalle auton paperit.
        Homma toimii. Joten jos tiedät saavaasi autosta tarpeeksi loppuvelan kuittaamiseen, niin myy se yksityiselle! Liikkeet eivät maksa siitä sulle tarpeeksi, se on varmaa!


    • beach

      Mitä viitua luottotiedottomuus vaikuttaa vuokra asuntoon?Ei mitään ellei ole vuokra rästejä!

      • LONG Beach

        Kokeile. Vtun luottotiedoton kun on usein vtun tyhmä muutenkin.


      • ihanat luotot

        se että on luottotiedoton ei ole välttämättä tyhmyydestä johtuvaa, vaikka usein onkin, mutta jos inttää vuoden 2007 ketjussa moisia, niin se on jo täyttä tyhmyyttä. Tilanne realisoituu jos haet vuokra-asuntoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1215
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      894
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      777
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      749
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      593
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe