Sinkut ne vaa valittaa

Ryhdistäytykää

Kauheeta valitusta tääl sinkkujen kurjuudesta, onko se nyt nin kauheeta jos ei sitä kumppania ole ja auttaako täällä itkeminen joitain.Itekki sinkku, enkä pidä sitä ongelmana ja jää sitä suremaan.Mul kuitenki ystäviä, opiskelut, harrastuksia... ni ei sitä ehtii ees tuollasia asioita miettii.Jos joku jossai vaihees vastaa tulee ni ihan ok, jos ei niin ei.Pari vuotta nyt sinkkuna ollu, enkä valita.On täs kuitenki omat hyvät puolensa.En ala ketää etsimäl etsimään.Niin kauan ku ihmiset on sinkkuja ni eiks kannattas keskittyy muihin kivoihin ja iloisiin asioihin, eikä jäädä murehtii, että ei saa tai löydy ketään.Elämässä kuitenki paljon muutakin.Kai teis nyt työssäkäyviä, opiskelijoita on, ja on kait teil ystäviä, harrastuksia vai mistä aikaa jää niin paljon valittamiselle.Onko kenties teidän tavote vaan saada joku ja äkkiä, ettei tarvis yksin olla.Mua ei ees ikimaailmas vois kiinnostaa sellanen, joka jatkuvasti valittaa sinkkuuttaan ja haluis jonku löytää.Tosi masentavia tekstejä, ihan ku elämäs ei muuta tekemist sellasil ole, ku vaa etsiä ja etsiä.

8

659

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kimmo karvalaukku

      On monta asiaa, jotka sinkuille eivät käy. Yhteiskunnan asennoituminen, läheisten sääli ja ties mitä muuta. Sitten on tietenkin se yksinäisyys ja onnistumisen vaikeus ihmissuhderintamalla. Antaa ihmisten kertoa ongelmistaan ja kysyä neuvoa mieliänsä painaviin asioihin. Miten se on sinulta pois? Itse tavallaan pidän sinkkuudesta, mutta kaikki eivät tunne samalla tavalla. Kysykää ja "valittakaa" kaikki vain ihan rauhassa.

      • Hoh hoijaa

        ...lukea valitustekstiä siitä, miten ei jaksais kuunnella toisten valitusta. Hmm..


    • ole siitä

      Että ei muuta tekemistä olisi. Nyt on vain niin, että kun ymmärtää todennäköisesti jäävänsä yksin koko loppuelämäkseen, niin se ei varsinaisesti hurraahuutoja sisimmästä kirvoita.

      Asiaa ei myöskään auta yhtään se että käsketään ryhdistäytymään ja lopettamaan valittaminen.

      Kardinaalivirhe on olettaa, että se miten ihmiset tuovat itseään julki täällä palstalla on jollain tapaa suoraan verrainnollinen siihen tapaan millä tavalla julkisesti, omana itsenään ja omilla kasvoillaan toimii.

      Ymmärrän hyvin pointtisi silti, on siinä järkeäkin. Harrastukset yms. voivat toki tuoda rikkautta elämään, mutta jos kuitenkin itselle on tärkeää jakaa elämänsä jonkun muun kanssa, eikä se tunnu ikinä onnistuvan ja koska on ilmiselvää että monelle se ei tule ikinä onnistumaankaan ("kaikille on joku"-sanonta on yksiselitteisesti bullshittia), niin oletko sinä se ihminen joka vaatii toisia patoamaan tunteet sisälleen jopa täällä internetin anonyymissa maailmassa?

      Mutta sehän on varsinkin suomalaisessa yhteiskunnassa tunnusomaista että kaikki pitää padota sisälle ja näytellä että ei tunnu missään.

      Sitten juodaan liikaa viinaa, tapellaan, tehdään itsemurhia, syödään masennuslääkkeitä, syrjäydytään, ollaan yleisesti ottaen etäisiä ja kylmiä.

      • edelliseen kirjoitukseen

        Kirjoituksestasi päätellen olet viel suht nuori, ehkä vähän päälle kaksikymppinen. Silloin on hyvä olla sinkku, kun on koko elämä vielä edessä ja mahdollisuudet avoinna.

        Mutta kun aikaa kuluu, niin yhä useampi ystävä muuttaa pois tai perustaa perheen ja sulkeutuu yhä enenevissä määrin sen suojiin. Yhtäkiä huomaa että erottuu toisista juuri siinä asiassa, kaikki saavat ympärillä lapsia, niillä on talojen ostot ja asuntolainat jne. edessä.

        Elämäntilanteet alkavat erota liiaksi muista. Ei ole enää yhteistä säveltä. Toisella maailma keskittyy perheen ja perhe-elämän sisälle ja siihen liittyviin asioihin, toinen on enemmän kiinnostunut harrastamisesta ja "itsensä toteuttamisesta", koska perhettä ei ole. On tapahtunut lopullinen murros, eikä yhteyttä enää ole kuin harvoin, ehkä baarissa. Silloinkin kummatkin puhuvat eri asoista toisilleen. Kännissä se vaan ei haittaa.

        Harrastuksissa tapaa ihmisiä, kuten työssäkin, mutta ne ovat keinotekoisia tapoja pitää yllä ihmissuhteita. Ne ovat hyvänpäivän tuttavuuksia, ystäviä joita näkee siksi että on yhteinen kiinnostus jotain kohtaan, mutta muuten mitään yhteistä ei välttämättä olekaan.

        Yhteiskunnan asennekaan ei ole järin suopea sinkkuja kohtaan, varsinkin kun mediassa ollaan lopullisesti leimattu kaikki sinkut vain hedonistisiksi seksihurjastelijoiksi, vaikka suurimmalla osalla tilanne on ainakin seksin osalta täysin päinvastainen.

        Enää ketään ei avoimesti halveksita sinkkuudesta, kuten ennen, mutta monenmoiset vihjailut henkilön seksuaalisesta suunteutumisesta ja arvailut hänen luonnevioistaan eivät ainakaan edistä sopeutumista erilaisena olemiseen.

        Nuorena kuvittelee kaiken olevan aina ikuista ja ihanaa, yhtä suurta vuoristorataa ja itsensä toteuttamisen ihmemaata.

        Mutta sitten kun ystävät, ne oikeat vanhat ystävät katoavat ja tilalle tulee vain tuttavuuksia, alkaa huomata millaista elämä todella on kun ei ole ketään. Kun ei ole sitä ihmistä joka olisi sinusta ja sinun kuulumisistasi aidosti kiinnostunut.

        Täytyy olla vahva.


      • Sinkut, eronneet, avoeronne...
        edelliseen kirjoitukseen kirjoitti:

        Kirjoituksestasi päätellen olet viel suht nuori, ehkä vähän päälle kaksikymppinen. Silloin on hyvä olla sinkku, kun on koko elämä vielä edessä ja mahdollisuudet avoinna.

        Mutta kun aikaa kuluu, niin yhä useampi ystävä muuttaa pois tai perustaa perheen ja sulkeutuu yhä enenevissä määrin sen suojiin. Yhtäkiä huomaa että erottuu toisista juuri siinä asiassa, kaikki saavat ympärillä lapsia, niillä on talojen ostot ja asuntolainat jne. edessä.

        Elämäntilanteet alkavat erota liiaksi muista. Ei ole enää yhteistä säveltä. Toisella maailma keskittyy perheen ja perhe-elämän sisälle ja siihen liittyviin asioihin, toinen on enemmän kiinnostunut harrastamisesta ja "itsensä toteuttamisesta", koska perhettä ei ole. On tapahtunut lopullinen murros, eikä yhteyttä enää ole kuin harvoin, ehkä baarissa. Silloinkin kummatkin puhuvat eri asoista toisilleen. Kännissä se vaan ei haittaa.

        Harrastuksissa tapaa ihmisiä, kuten työssäkin, mutta ne ovat keinotekoisia tapoja pitää yllä ihmissuhteita. Ne ovat hyvänpäivän tuttavuuksia, ystäviä joita näkee siksi että on yhteinen kiinnostus jotain kohtaan, mutta muuten mitään yhteistä ei välttämättä olekaan.

        Yhteiskunnan asennekaan ei ole järin suopea sinkkuja kohtaan, varsinkin kun mediassa ollaan lopullisesti leimattu kaikki sinkut vain hedonistisiksi seksihurjastelijoiksi, vaikka suurimmalla osalla tilanne on ainakin seksin osalta täysin päinvastainen.

        Enää ketään ei avoimesti halveksita sinkkuudesta, kuten ennen, mutta monenmoiset vihjailut henkilön seksuaalisesta suunteutumisesta ja arvailut hänen luonnevioistaan eivät ainakaan edistä sopeutumista erilaisena olemiseen.

        Nuorena kuvittelee kaiken olevan aina ikuista ja ihanaa, yhtä suurta vuoristorataa ja itsensä toteuttamisen ihmemaata.

        Mutta sitten kun ystävät, ne oikeat vanhat ystävät katoavat ja tilalle tulee vain tuttavuuksia, alkaa huomata millaista elämä todella on kun ei ole ketään. Kun ei ole sitä ihmistä joka olisi sinusta ja sinun kuulumisistasi aidosti kiinnostunut.

        Täytyy olla vahva.

        sinkusta, taroitan niitä viittäkymmentä prossaa eronneista ja melkein kaikkie avoeronneita, paitsi siitä, että niillä on niitä kakkapyllyjä pyyhittävinä?
        Te luulette, että sinkut pysyvät aina sinkkuina ja jos pysyvätkin, niin eivät ne naineet pysy aina tai juuri koskaan yhdessä vaan eroavat ja sitten se suuri poru alkaakin.
        Toimikaa vaikka ajan kuluksi olkapäänä.


    • Heh, heh

      Oma otsikkosi, nimimerkkisi ja suurin osa viestistäsi on pelkkää masentavaa valittamista. Joten, eiköhän anneta kaikkien valittaa tasapuolisesti niistä asioista joista kukin haluaa valittaa.

    • Keskenkasvuinen

      ".Mul kuitenki ystäviä, opiskelut, harrastuksia..."

      Kun kaikki kaverit ovat avoliitossa ja puolilla on jo lapsia, niin saattaa se ääni muuttua kellossa. Nuorena parikymppisenä opiskelijana ei ole mitään ongelmaa kun kaikki kaveritkin ovat samassa tilantessa.

    • eniten ihmettelen sitä kun täällä joku valittaa tyyliin "On niin vaikeaa kun oon ollut nyt 2 viikkoa sinkkuna, pitäis äkkiä saada joku kumppani ettei tarvitsisi olla yksin kun tää yksinäisyys on niin kurjaa" Itse en ole koskaan seurustellut ja silti elämä hymyilee, kaverit tosin jotka noita naisjuttuja harrastaa niin heidän tilitystään saa kuulla näin: "Voi vittu kun mä oon yksin mitä mä nyt teen"

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      115
      926
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      658
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      621
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      566
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      549
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe