Rintojen suurennus olisi mielessä ja tuolta Tallinnasta saisi ne niiiin paljon halvemmalla kuin täältä suomesta. Tuntuu että kotimaassa ne maksaa kaikkialla 7000eurosta ylöspäin ja Virossa olisi puolta halvempi.
Mikähän mahtais olla paras klinikka Tallinnan puolella,Laatukirurgiako?
Kertokaa kokemuksista kokeneet?
uskallanko lähteä tallinnaan,kokemuksia??!!
17
2904
Vastaukset
- aliisalli
Ei suomessa kannata rintojen suurennosta suorittaa. Itse olin Laatukirurgian asiakkaana Tallinnassa operaatiossa. Maksoi tasan 3500€ kaikkineen, matkoineen. Paikanpäällä homma toimi hyvin. Autokuski haki terminaalista ja toi seuraavana päivänä takaisin.
Suosittelen. Itse laitatin aika suuret rinnat (400cc:n Mentorit) ja olen todella tyytyväinen lopputulokseen. Rinnat ovat pehmeät ja aivan aidon näköiset. Kirurgi Jyri Kullamaa on alansa huippu. - Susa
Samaa pohtinut ja paljon. Olin kuukausi sitten yhteydessä Jyväskylän Ludwig-sairaalaan, jossa suurennusleikkauksen hinta on alk 4968, leikkaavana kirurgina kehuttu Jussi Rintamäki. Käyttävät pääasiassa McGhanin proteeseja, mutta Mentoritkin saa, jos asiakas niin toivoo. Ensikäynnillä hinta varmistuu; nousee luonnollisesti jos tarvitaan muutakin kuin proteesien "asennus". Ja toki kuluja tulee matkustamisesta, ensin ensikäynnille (joko Jkylään tai Kouvolaan) ja toisen kerran sitten itse leikkaukseen. Mutta silti kustannukset jäävät paljon alle tuon 7000 euron; olen huomannut ihan saman kuin sinä, että Helsingin plastiikkakir sairaaloissa ei suurennusleikkausta alle tuon summan saa.
Mutta tosiaan Tallinnassa lienee mahdollista saada suurennus ( tarvittaessa kohotus) kolmella tonnilla. Olen usein käynyt Laatukirurgian sivuilla, ja kerran jopa konsultaatiossa..
Christinas Clinicin sairaanhoitajan kanssa olen myös asiasta keskustellut, ja hän vaikutti asialliselta. Sen sijaan Eerikinkadulla sijaitsevasta "salongista" pysyisin kaukana. - minäkin!
Laatukirurgian kautta minäkin kävin. Toiveenani oli luonnollisen näköiset normaalikokoa olevat rinnat. C-kuppi tuli 300cc Mentorin implantilla ja olen tyytyväinen. Rinnat ovat niin luonnollisen näköiset ja tuntuiset ettei parannelluiksi huomaakaan. Maksoi kaikkine kuluineen 3500€, nyt hinnat on nousseet 200-300€.
Pahimmillaan tuolla hintaerolla pistää samalla reissulla vatsankin timmiin.- Susa
Olitko täysin tyytyväinen toimintaan? Onko mitään negatiivista sanottavaa? Osasivat suomea? Tunsit tulleesi hyvin hoidetuksi? Milloin kävit operoitavana? Millaiset arvet ovat?
- tyytyväinen!
Susa kirjoitti:
Olitko täysin tyytyväinen toimintaan? Onko mitään negatiivista sanottavaa? Osasivat suomea? Tunsit tulleesi hyvin hoidetuksi? Milloin kävit operoitavana? Millaiset arvet ovat?
Ei mitään negatiivista omalta kohdaltani, mutta onhan jollekin voinut tulla jotain ongelmia. Kaikki minua hoitaneet osasivat suomea ja asiat selvisivät hyvin. Varmistin jo ennakkoon että lääkärini osaa suomea, että ei tule epäselvyyksiä. Minua hoidettiin hyvin, mutta käytäntöhän tuolla on erilainen eli potilas saa olla omissa oloissaan, hoitaja eivät käy katsomassa kuin määrättynä hoitoaikana. Tarvittaessa nappia painamalla sai heti hoitajan paikalle jos tarvitsi jotain. Kävin keväällä operoitavana. Arvet ovat n. 5 cm pitkät ja parantuneet aika vaaleiksi ja huomaamattomiksi. Paraneminen tapahtui hyvin ja nopeasti ilman mitään tulehduksia. Mustelmia tuli, mutta ne hävisivät melko nopeasti. Kipujakaan ei ollut kovin pitkään. Minä olin matkassa yksikseni ilman saattajaa, mutta jotkut voivat haluta saattajan mukaan.
- Bdpm
Laatukirurgian kautta. 3500 euroa, saattajan kulut mukana. Sisälsi kaiken matkat mukaanlukien. Leikkaava lääkäri puhui suomea, anestesialääkäri ja hoitajat englantia.
Aikaa ei ole vielä kulunut paljoa mutta toistaiseksi ei ole pahaa sanottavaa. Ainoastaan kun kuljettaja haki terminaalista, tuli hieman karjamarkkinafiilis kun paperilla oli useita nimiä ja meitä leikattavia sitten odoteltiin siinä...- riippuen...
eli työvuoroista ja varaustilanteesta. Minulla kaikki hoitajatkin puhuivat suomea. Anestesialääkäristä en tiedä, kun ei ehtinyt puhua minulle sanaakaan. Hoitaja tiedusteli allergiat leikkauspöydällä, vaikka ne oli ilmoitettu ennakkoonkin.
"Ainoastaan kun kuljettaja haki terminaalista, tuli hieman karjamarkkinafiilis kun paperilla oli useita nimiä ja meitä leikattavia sitten odoteltiin siinä..."
Minulle sattui sellainen päivä että minua kuljetettiin yksin mennen-tullen. - hmmhmmhmm
riippuen... kirjoitti:
eli työvuoroista ja varaustilanteesta. Minulla kaikki hoitajatkin puhuivat suomea. Anestesialääkäristä en tiedä, kun ei ehtinyt puhua minulle sanaakaan. Hoitaja tiedusteli allergiat leikkauspöydällä, vaikka ne oli ilmoitettu ennakkoonkin.
"Ainoastaan kun kuljettaja haki terminaalista, tuli hieman karjamarkkinafiilis kun paperilla oli useita nimiä ja meitä leikattavia sitten odoteltiin siinä..."
Minulle sattui sellainen päivä että minua kuljetettiin yksin mennen-tullen.Itsellä on isoin pelko Viron leikkauksista juuri tietotaidon puute sekä tuo potilasvahinkovakuutuksen puute. Virossa ei myöskään ole (omien selvityksien mukaan) kuin yksi lisensioitu plastiikkakirurgi ja hänkään ei työskentele Tallinnassa.... :-/
Tälläiseen törmäsin viime viikolla, kannattaa lukea. On monta suomalaista plastiikkakirurgia haastateltu juuri tästä aiheesta..
http://www.rolf.fi/?p=52
"Korvausta voi saada tapauksissa, joissa hoidon taso on ollut luvattua heikompi ja joissa voidaan osoittaa selkeä hoitovirhe.
Jos menee leikkaukseen vaikkapa Tallinnaan, korvauksia mahdollisista hoitovirheistä ei voi hakea Suomesta.
Muussa maassa suoritetut leikkaukset kun eivät kuulu Suomen potilasvahinkolain alaisuuteen." - kommentteja
hmmhmmhmm kirjoitti:
Itsellä on isoin pelko Viron leikkauksista juuri tietotaidon puute sekä tuo potilasvahinkovakuutuksen puute. Virossa ei myöskään ole (omien selvityksien mukaan) kuin yksi lisensioitu plastiikkakirurgi ja hänkään ei työskentele Tallinnassa.... :-/
Tälläiseen törmäsin viime viikolla, kannattaa lukea. On monta suomalaista plastiikkakirurgia haastateltu juuri tästä aiheesta..
"Korvausta voi saada tapauksissa, joissa hoidon taso on ollut luvattua heikompi ja joissa voidaan osoittaa selkeä hoitovirhe.
Jos menee leikkaukseen vaikkapa Tallinnaan, korvauksia mahdollisista hoitovirheistä ei voi hakea Suomesta.
Muussa maassa suoritetut leikkaukset kun eivät kuulu Suomen potilasvahinkolain alaisuuteen.""Itsellä on isoin pelko Viron leikkauksista juuri tietotaidon puute sekä tuo potilasvahinkovakuutuksen puute."
Minä ainakin luotin virolaisen lääkärini ammattitaitoon ja ainakin omalta osaltani sain ehkäpä vähän paremmankin hoidon kuin Suomesta. Kyllä Virossa on tietotaitoa aivan yhtä paljon kuin Suomessakin, ellei mene jollekin aivan tuntemattomalle lääkärille. Suomalaiset välitysfirmat käyttävät päteviä lääkäreitä. Ainakin Viron lääkäriluettelon mukaan nämä pätevimmät lääkärit ovat erikoistuneet plastiikkakirurgiaan, vaikka alkuperäinen koulutus olisikin esimerkiksi yleiskirurgi. Näinhän se on Suomessakin, ensin kouluttaudutaan vaikkapa kirurgiksi ja myöhemmin erikoistutaan plastiikkakirurgiksi ja siellä vielä johonkin erikoisalaan.
Aika harvoin potilasvakuutuksesta saa korvauksia Suomessakaan. Pitää todellakin olla todella huono työn laatu jos korvauksia saa, kuten tuossa edellisen viestin lainauksessakin oli mainittu. Jos huono lopputulos johtuukin potilaasta, korvauksia ei tipu. Minä en halunnut maksaa lähes tuplahintaa "vakuutuksena" että saisin mahdollisen virheen tapahtuessa korvauksia potilasvakuutuksesta.
Tuon linkin mielipiteet voidaan arvioida hieman puolueelliseksi. Jokainen professorilta Tallinnaan "karannut" potilas on tilipussista pois. - faktaa kehiin
hmmhmmhmm kirjoitti:
Itsellä on isoin pelko Viron leikkauksista juuri tietotaidon puute sekä tuo potilasvahinkovakuutuksen puute. Virossa ei myöskään ole (omien selvityksien mukaan) kuin yksi lisensioitu plastiikkakirurgi ja hänkään ei työskentele Tallinnassa.... :-/
Muussa maassa suoritetut leikkaukset kun eivät kuulu Suomen potilasvahinkolain alaisuuteen."Toi on aina se mihin koitetaan vedota Suomessa. Sitten ei kuitenkaan "muisteta" kertoa sitä ratkaisevaa tietoa, että esimerkiksi vuonna 2006 lieviä vammoja koskeva asteikko on Potilasvakuutuksessa 200–1000 euroa. Eli jos suomalainen plastiikkakirurgi tekee virheen, niin virheestä saatava korvaus on niin pieni, että vaikka saisit Potilasvahinkokeskukselta korvaukset, niin suomalainen palvelu tulee korvauksien kanssakin kalliimmaksi. Ei se paljon lohduta jos maksat esim. rintojen suurennuksesta 5000 euroa, valitettavasti joudut potilasvahingon kohteeksi ja saat korvauksena 500 euroa. Se tuli kalliiksi ja korvausmäärät olivat surkeat. Sitä ei myöskään "muisteta" mainita, että vain alle kolmasosa hakijoista saa korvauksia. Plastiikkakirurgia-alan potilasvahinkoturva on Suomessa niin surkea, että siihen vetoaminen on mielestäni lähellä harhaanjohtavaa markkinointia. Parempi vaatia toimenpiteen suorittavalta osapuolelta kunnon sopimus, joka takaa potilaalle hyvät oikeudet. Tärkeintähän on kuitenkin se, että potilas on tyytyväinen toimenpiteen lopputulokseen.
- ei muista
faktaa kehiin kirjoitti:
Toi on aina se mihin koitetaan vedota Suomessa. Sitten ei kuitenkaan "muisteta" kertoa sitä ratkaisevaa tietoa, että esimerkiksi vuonna 2006 lieviä vammoja koskeva asteikko on Potilasvakuutuksessa 200–1000 euroa. Eli jos suomalainen plastiikkakirurgi tekee virheen, niin virheestä saatava korvaus on niin pieni, että vaikka saisit Potilasvahinkokeskukselta korvaukset, niin suomalainen palvelu tulee korvauksien kanssakin kalliimmaksi. Ei se paljon lohduta jos maksat esim. rintojen suurennuksesta 5000 euroa, valitettavasti joudut potilasvahingon kohteeksi ja saat korvauksena 500 euroa. Se tuli kalliiksi ja korvausmäärät olivat surkeat. Sitä ei myöskään "muisteta" mainita, että vain alle kolmasosa hakijoista saa korvauksia. Plastiikkakirurgia-alan potilasvahinkoturva on Suomessa niin surkea, että siihen vetoaminen on mielestäni lähellä harhaanjohtavaa markkinointia. Parempi vaatia toimenpiteen suorittavalta osapuolelta kunnon sopimus, joka takaa potilaalle hyvät oikeudet. Tärkeintähän on kuitenkin se, että potilas on tyytyväinen toimenpiteen lopputulokseen.
"Parempi vaatia toimenpiteen suorittavalta osapuolelta kunnon sopimus, joka takaa potilaalle hyvät oikeudet."
Kävin Tallinnassa leikkauksessa ja neuvontavastaanotolla kyllä selvitettiin myös noita ongelmakohtia. Ainoa joka jäi hyvin mieleen oli valmistajan antama ikuinen takuu implanttien rikkoutumistapauksessa. Kyllähän siinä taidettiin puhua myös muista korjausleikkauksista jos jotain ongelmia syntyy, mutta niistä en muista tarkemmin. Sehän selviää jos menee neuvontavastaanotolle ja kysyy. Nuo vastaanotothan on maksuttomia, muistaakseni aika monella suomalaisellakin sairaalalla. - Sinikello67
ei muista kirjoitti:
"Parempi vaatia toimenpiteen suorittavalta osapuolelta kunnon sopimus, joka takaa potilaalle hyvät oikeudet."
Kävin Tallinnassa leikkauksessa ja neuvontavastaanotolla kyllä selvitettiin myös noita ongelmakohtia. Ainoa joka jäi hyvin mieleen oli valmistajan antama ikuinen takuu implanttien rikkoutumistapauksessa. Kyllähän siinä taidettiin puhua myös muista korjausleikkauksista jos jotain ongelmia syntyy, mutta niistä en muista tarkemmin. Sehän selviää jos menee neuvontavastaanotolle ja kysyy. Nuo vastaanotothan on maksuttomia, muistaakseni aika monella suomalaisellakin sairaalalla.Tahdon tässä nyt vain kertoa oman tarinani Viron plastiikkakirurgiasta. Ttse kävin Tallinnassa rintojen suurennus leikkauksessa nimeltä mainitsemattoman välitysfirman asiakkaana vuonna 2005 ja rintaleikkauksessa sattuneen hoitovirheen tähden vasemmassa kädessäni on nyt hermovaurio ja en ole sen jälkeen työelämässä enää omalla alallani pystynyt työskentelemään. Olen käynyt nyt monessa korjausleikkauksessa Suomen puolella ja edes alkuperäiseen kuntoon kehoani ei tulla koskaan saamaan.
En itse vaatinut mitään sopimusta ennen toimenpidettä ja nyt tässä sitä kärsitään.
Tuo Keskisuomalaisen artikkeli olisi ollut hyvä olla olemassa 3v sitten niin olisin valinnut esim. Nordströmin sairaalan koska ainakin artikkelin mukaan heillä ei olisi yhtään korvattua tapausta 30 vuoden ajalta...
Voihan toisaalta olla, että ne on "hoidettu" jotenkin muuten mutta ainakin omalta kohdalta luottamus kirurgian laatuun etelä-naapurissamme on mennyt täysin.
Asiakaspalvelu Suomen päässä oli asiallista mutta kirurgin (jonka nimi on tälläkin palstalla monta kertaa noussut esiin) sekä hoitohenkilökunnan kokemattomuus/tietotaidon puute aiheutti vammani ja yli kahden vuoden ajan olen tuloksetta taistellut hoitovirhettä vastaan.
Toivon kaikkea hyvää jokaisen valitsemalla tiellä mutta suosittelen kovasti tutustumaan oikeisiin faktoihin ennen hoitopaikan valitsemista.
Näilläkin sivuilla tuntuu olevan melkoisesti promootiotyyppisiä keskustelijoita jotka yrittävät revittää asiaa oman työpaikkansa hyväksi.
Kannattaakin suhtautua jokaiseen kirjoitukseen varauksella ja itse ottaa faktoista selvää mitä voi leikkauksessa tapahtua ja mitkä ovat oikeutesi leikkauksen jälkeen, niin Suomessa kuin Virossakin. - Tietäisitpä enemmän
Sinikello67 kirjoitti:
Tahdon tässä nyt vain kertoa oman tarinani Viron plastiikkakirurgiasta. Ttse kävin Tallinnassa rintojen suurennus leikkauksessa nimeltä mainitsemattoman välitysfirman asiakkaana vuonna 2005 ja rintaleikkauksessa sattuneen hoitovirheen tähden vasemmassa kädessäni on nyt hermovaurio ja en ole sen jälkeen työelämässä enää omalla alallani pystynyt työskentelemään. Olen käynyt nyt monessa korjausleikkauksessa Suomen puolella ja edes alkuperäiseen kuntoon kehoani ei tulla koskaan saamaan.
En itse vaatinut mitään sopimusta ennen toimenpidettä ja nyt tässä sitä kärsitään.
Tuo Keskisuomalaisen artikkeli olisi ollut hyvä olla olemassa 3v sitten niin olisin valinnut esim. Nordströmin sairaalan koska ainakin artikkelin mukaan heillä ei olisi yhtään korvattua tapausta 30 vuoden ajalta...
Voihan toisaalta olla, että ne on "hoidettu" jotenkin muuten mutta ainakin omalta kohdalta luottamus kirurgian laatuun etelä-naapurissamme on mennyt täysin.
Asiakaspalvelu Suomen päässä oli asiallista mutta kirurgin (jonka nimi on tälläkin palstalla monta kertaa noussut esiin) sekä hoitohenkilökunnan kokemattomuus/tietotaidon puute aiheutti vammani ja yli kahden vuoden ajan olen tuloksetta taistellut hoitovirhettä vastaan.
Toivon kaikkea hyvää jokaisen valitsemalla tiellä mutta suosittelen kovasti tutustumaan oikeisiin faktoihin ennen hoitopaikan valitsemista.
Näilläkin sivuilla tuntuu olevan melkoisesti promootiotyyppisiä keskustelijoita jotka yrittävät revittää asiaa oman työpaikkansa hyväksi.
Kannattaakin suhtautua jokaiseen kirjoitukseen varauksella ja itse ottaa faktoista selvää mitä voi leikkauksessa tapahtua ja mitkä ovat oikeutesi leikkauksen jälkeen, niin Suomessa kuin Virossakin.Luuletko todella ettei Nordströmin potilaille ole koskaan tullut komplikaatioita? Älä ole naiivi. Sen ex-henkilökunta tietää aika paljon juttuja.
- Sinikello67
Tietäisitpä enemmän kirjoitti:
Luuletko todella ettei Nordströmin potilaille ole koskaan tullut komplikaatioita? Älä ole naiivi. Sen ex-henkilökunta tietää aika paljon juttuja.
Lähinnä tuossa vain viittasin tuohon Keskisuomalaisen juttuun, itse en kyllä sitä epäile etteikö jotain olisi 30 vuoden aikana tapahtunut. Potilasvakuutukseen ne kuitenkaan eivät artikkelin mukaan ole menneet. Mutta kuten sanoinkin, että voi olla että ovat hoidettu jollain muulla tavalla ennen vakuutusta.
Myönnän olleeni naiivi koska lähdin hinnan perässä Viroon mutta en todellakaan enään leikkauksen jälkeen ole. Tiedän tarkalleen mitä tekisin toisin jos nyt lähtisin käymään koko rumpaa uudelleen. - ei auta
Sinikello67 kirjoitti:
Lähinnä tuossa vain viittasin tuohon Keskisuomalaisen juttuun, itse en kyllä sitä epäile etteikö jotain olisi 30 vuoden aikana tapahtunut. Potilasvakuutukseen ne kuitenkaan eivät artikkelin mukaan ole menneet. Mutta kuten sanoinkin, että voi olla että ovat hoidettu jollain muulla tavalla ennen vakuutusta.
Myönnän olleeni naiivi koska lähdin hinnan perässä Viroon mutta en todellakaan enään leikkauksen jälkeen ole. Tiedän tarkalleen mitä tekisin toisin jos nyt lähtisin käymään koko rumpaa uudelleen."Tiedän tarkalleen mitä tekisin toisin jos nyt lähtisin käymään koko rumpaa uudelleen."
Mutta vahinko voi tulla aivan missä tahansa ja mille lääkärille tahansa vaikka olisi kuinka pätevä. Siihen ei paljon auta potilasvakuutuksen muutama satanen korvausta, eihän se edellytä että potilas korjattaisiin ennalleen. Eikä se korjauskaan aina ole mahdollista pätevänkään lääkärin tekemänä. Täytyy myöntää että luotin tilastoihin ja onnistuin, eli olen siinä huomattavan suuressa joukossa jonka leikkaus menee "putkeen" ilman pienintäkään komplikaatiota. Tietenkin varauduin että jotain voi mennä pieleen, mutta en olisi uskaltanut leikkaukseen lainkaan jos olisin tuijottanut vain näitä sittenkin harvoja pahoja komplikaatioita. Pienemmät komplikaatiot joko korjaantuvat itsestään tai leikannut lääkäri (Tallinnassakin) korjaa ne. - Tarkka markka
Sinikello67 kirjoitti:
Myönnän olleeni naiivi koska lähdin hinnan perässä Viroon mutta en todellakaan enään leikkauksen jälkeen ole. Tiedän tarkalleen mitä tekisin toisin jos nyt lähtisin käymään koko rumpaa uudelleen.Potilasvahinkolaki laajeni VASTA toukokuun 1999 alusta koskemaan myös kosmeettista kirurgiaa. Siihen asti ilman terveydellisiä syitä tehdyistä hoidoista kuten kauneusleikkauksista ei ollut voinut saada korvauksia, vaikka seurauksena olisi ollut vakava tulehdus tai leikkaus olisi kokonaan epäonnistunut.
Siksi on turhaa puhua 30:stä vuodesta, kun on ollut vasta 8 vuotta edes mahdollista saada korvauksia. Sinäkin aikana sinne on voinut tulla valituksia, mutta vain noin kolmasosa valituksista menee läpi. Ton artikkelin kirjoittanut toimittaja ei tiedä noista asioista.
Ei ole kuule monenkaan itseään tykö tuovan suomalaisen plastiikkakirurgin maine niin puhdas kuin antaa ymmärtää. - 4 korjaus leikkausta
Tarkka markka kirjoitti:
Potilasvahinkolaki laajeni VASTA toukokuun 1999 alusta koskemaan myös kosmeettista kirurgiaa. Siihen asti ilman terveydellisiä syitä tehdyistä hoidoista kuten kauneusleikkauksista ei ollut voinut saada korvauksia, vaikka seurauksena olisi ollut vakava tulehdus tai leikkaus olisi kokonaan epäonnistunut.
Siksi on turhaa puhua 30:stä vuodesta, kun on ollut vasta 8 vuotta edes mahdollista saada korvauksia. Sinäkin aikana sinne on voinut tulla valituksia, mutta vain noin kolmasosa valituksista menee läpi. Ton artikkelin kirjoittanut toimittaja ei tiedä noista asioista.
Ei ole kuule monenkaan itseään tykö tuovan suomalaisen plastiikkakirurgin maine niin puhdas kuin antaa ymmärtää.Kävin Tampereella vuonna 1994.Eräällä erittäin kuululla lääkärillä,joka on myos opettanut alaa.Voi jeesus kyllä oli sellainen episodi,et huh huh.Nyt kyllä tuumailen pitäisikö laittaa rinnat kuntoon,kun ala on mennyt varmasti rutkasti eteenpäin.ketä suosittelette?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan533278Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan282939- 1212346
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281442- 111366
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131088- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802