Moikka. Oon nyt 14 vuotta vanha tyttö. (täytän ens kesänä 15 ja oon siks kesäks aatellut kesätyöpaikka)Oon ahkera tekemään töitä, mutta työ ajat pitäis olla suht joustavat. Mist kannattais lähtee hakee kesätyöpaikka? Ottaako kaupat hyllyttämään? Oon kiinostunu hyllyttämisest, lastenvahtimisest, koiran ulkoiluttamisesta, jonkun laisest myymisest esim. lelukaupassa (ikäni takia en voi myydä alkohoolituotteita enkä tupakkatuotteita) ja monista muista ammateista.(Muumimaailmaan oon yrittäny hakee nyt parina vuonna mutten oo päässy.) Jos joku ois ystävällinen ja kertois mist ´kannattais hakee Raision- Turun ja Naantalin alueelta.
Kiitos vastauksista etukäteen.
Kesätyö 15 vuotiaalle
3
2295
Vastaukset
Tuota noin... 15 vuotiaana on aika turha hakea vielä mihinkään.. 16 :kin on vähän siinä rajoilla.
Tosin, 16 vuotias pääsee jo Naantalin kaupungille töihin kuukaudeks ja saa n.620€ kuussa. Minä olin kotipalvelussa, ja sanompahan vaan, et ainakaan siihen ei kannata mennä. Raha tuli hirveestä vastuusta, hiki hatussa raatamisessa, toisten palvelemisessa (siis ei asiakkaiden, vaan TOISTEN työntekijöiden). Palkka määrä oli liian heikko siihen verrattuna... EHDOTTOMASTI.
Minun ehdotukseni:
Ellet saa joltain tutun yrityksestä töitä, et saa mistään. Eikä kannata. Työ on liian raskasta. Ei ole "joustavia työaikoja", vaikka oletkin noin nuori! Norm. työaika: 8 tuntia. Piste.
En epäile, ettetkö osaisi siis tehdä töitä.. Minunkin mielestäni tuo, ettei saa 15 vuotiaana vielä töitä, on paska homma!
Mutta mutta, näin. Koita päästä Naantalin kaupungille vaikka puutarhahommiin (toissalta ne vaativat 16 vuoden ikää). Ja voithan sä aina kävellä Naantalin kaupungintalolle kysymään onko heillä jotakin tekemistä.. Kyllä heiltä löytyy aina jotakin, mutta palkka on huono, ja varmasti katsovat nuorta ikääsi.- tuosta alueesta
Täällä ainakaan kauppoihin ei pääse kuin peruskoulun päättävät, sillä heistä maksetaan kesätyöseteli, muuten pitää olla kaupallisen alan opiskelija.
Sinuna keskittyisin etsimään lastenvahtitöitä. Pula on usein ekaluokkalaisen kaverista kesäaikana. Kun pyydät kohtuullista palkkaa, sillä puolella voisi töitä löytyä. Kysele esim. tutuilta tai sukulaisilta tai heidän tutuiltaan, tietääkö joku tarvitsevaa, sillä useimmiten halutaan sellainen jota edes vähän tunnetaan ennestään.
Suhteillahan sitä töitä aina eniten saa. Oma ensimmäinen työpaikkani oli kauan sitten vahtia isäni pomon ekaluokkalaista. Silloin olin vasta 12v.- töitä
Ton ikäsenä on kyllä hankala saada mitään töitä ilman suhteita. Itelläni kävi hyvä tuuri että pääsin isäni kautta raksalle maalaamaan aitoja. Palkka tais olla TES:in mukanen eli jotain 6.5e/h, veikkaisin et vastais nykyään jotain 7e/h.
Olin huhtikuussa täyttäny 14 vuotta eli sain tehdä vaan 7 tunnin päiviä.
Veikkaisin että jos et suhteilla pääse mihinkään ni jotain kunnan töitä vois päästä tekemään.
Ahkerasti vaan hakemaa. Mitä nuorempana alotat kesätyöt, sitä parempi. Kokemusta karttuu ja saat jatkossa parempii töitä (ja palkkaa).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1113317GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys491213- 831182
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja561147Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351072- 601027
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn27930- 67888
- 53877
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39872