Akne pillereiden lopettamisesta?

Mikäs juttu tämä oikein on, kun vaahdotaan siitä, että pillereiden lopettamisesta tulisi aknea? Onko täällä ketään, jolle EI ole tullut finnejä?

Minulla on aina ollut siloinen iho kuin vauvan pylly ja meinasin nyt monen vuoden pillerinpopsimisen jälkeen heittää pillereillä vesilintua. Voiko minullekin tulla akne, jos lopetan pillerit, vai tuleeko se vain sellaisille, joilla on ennestään jo huono iho?
6690
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 6

Vanhimmat

se voi tulla kelle vaan, voimakkuus voi tietenkin vaihdella. Itse lopetin pilsut elokuun 10pvä ja kyllähän tuota näppyä on puskenut ihan eri malliin kuin ennen..poskeen tuli mm. rivistö kipeitä paukamia,jollaisia on ollut vain harvoin yksitellen, ja otsassa pikku "röpelöä" iho ei tosin ennenkään ole ollut mitenkään erityisen siloinen.

Äänestä

sama juttu. Lpeti elokuun alussa pillerit ja johan naama on taas karmee. Sama juttu oli joskus aiemminkin kun lopetin! Ja näppylöihin ja ihon rasvoittumiseen kun ei auta mikään. Ei superpuhdistus, ei voiteet, ei ruokavalio, ei mikään! Ainut joka vähän auttaa, on apteekista saatava aknevoide jonka nimi on tuo... viddu, en muista. Valkoinen putkilo jossa vihreetä. maksaa n. 10 eur. Se kuivattaa ihoa todella tehokkaasti, päivittäin käytettynä liikaakin.

Ainut hyvä mikä on kun lopettaa pillerit, niin selluliitti vähenee pikkuhiljaa...

Äänestä

Pillereiden lopettamisen jälkeen elimistön hormonitasapaino muuttuu ja tämä voi näkyä myös ihossa. Yleensä pillereitä syödessä korkeat naishormonit ovat saaneet ihon parempaan kuntoon ja kun tabut äkkiä lopettaa, voi olla järkytys, että näppyjä tulee helpommin ja iho rasvoittuu nopeammin.

Pillereiden lopettaminen ei kuitenkaan aiheuta mitään aknea, joka on ihosairaus. Kyse on vain hormonitasapainon muutoksesta. Luultavasti tämä "e-pillerit aiheuttavat aknea"-leganda johtuu siitä, että joitain e-pillereitä käytetään aknen hoitoon ja osalla pillereiden käyttäjistä vanha akne palaa, kun pillerien popsiminen lopetetaan:( Samoin käy lievemmissä tapauksissa eli iho näyttää siltä kuin ennen pillereitten aloittamista. Jos on nappaillut tabuja pitkään, voi olla unohtanut miltä se iho ennen näytti ja järkytys on suurempi kuin ihon muutos oikeasti. Kun elimistö tottuu uuteen hormonimäärään, saattavat iho-ongelmat taas helpottaa. Toivoa siis on;)

Äänestä

Pyydä lääkäriltä rasvaa jonka nimi on Skinoren. Sain sitä mustapäitä vastaan mutta on auttanut myös aknen. Minulla oli viimeinen finni kesäkuussa.

Äänestä

minulla ollut kovan luokan finniongelmaa. söin pillereitä 15 vuotta ja kerran lopetin lopettamisen, kun uusia finnejä en enää kestänyt.

mutta nyt toinen lopetus: ensin feidaus matalahormonisempiin pillereihin, diane novasta yasminelleen. puolen vuoden päästä lopetus mutta ensin resepti ihotautilääkäriltä, skinoren, sitä käytän aamuin ja illoin ja dalacin on jos tulee hormonipaiseita. vielä ei ole tullut. reilu kk lopetusta takana, yhdet menkat, vähän tullut röpöläisyyttä ja muutama kunnon finni ollut ja mustapäitä tullut lisää.

eli yllättävän ok on iho mutta tiedän että parin kk päästä voi olla hirveä mutta saa nähdä..

Äänestä
  • Minulla iho meni ihan kamalaksi kun lopetin Melianen käytön. Mitään finni ongelmaa ei ole koskaan teininäkään ollut ja iho on ollut aina kuiva.Näppyjä riitti selkään ja rintaan asti. Aloitin lopulta pillerit uudestaan. Nyt haluasin niistä eroon, mutta tämä iho asia todella huolettaa...

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


?Kysymysmerkki? kirjoitti:

Mikäs juttu tämä oikein on, kun vaahdotaan siitä, että pillereiden lopettamisesta tulisi aknea? Onko täällä ketään, jolle EI ole tullut finnejä?

Minulla on aina ollut siloinen iho kuin vauvan pylly ja meinasin nyt monen vuoden pillerinpopsimisen jälkeen heittää pillereillä vesilintua. Voiko minullekin tulla akne, jos lopetan pillerit, vai tuleeko se vain sellaisille, joilla on ennestään jo huono iho?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu