Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Leipomossa rikastuu

Hannaliiiiiiiiiiiiiiiiii

Leipomohommissa tienaan mielestäni aika mukavasti, peruspalkka n. 1700e kuukaudessa mutta koska työaikani on pääosin yöllä (tuplapalkka 21-06 välisenä aikana) niin saan käteen n. 2500 e/kk

12

12108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikä on palkkasi

      MUISTA., että vero voi olla ENNAKKO vaiika 100%. Siis mikä on BRUTTO! Palkat ilmotetaan aina BRUTTONA!

    • ton edellisen...

      Siis RUNKKARIT-kirjotuksen... Lue ja kirjota uudestaan mIKÄ ON PALKKASI!!!!!

    • HetMe

      Älä ota itseesi alempana viestittelevän kaverin "hörhöilystä". 2500€ kk/käteen on jo ns. perusjohtajatasonpalkkoja, joten en muuta voi sanoa kuin sen että "hiukkasen" taitaa kateus painaa (itse parikymmentä vuotta nilkin hommia kunnalla tehneenäen pääse lähellekään tuota mainitsemaasi summaa)

      • arvutimasiin

        jos ei maksa ollenkaan veroa. Loppuvuodesta maksaakin sitten 50 % tai vastaavaa.

        Itse tein muutama vuosi sitten pelkkää yötyötä (työ alkoi klo 23-01 yöstä riippuen ja loppui, yleensä n. klo 8-9 aamulla) leipomossa parin vuoden ajan. Tein siis jatkuvasti myös ylityötä (työvuoron tosiasiallinen pituus lähes aina yli 8h), usein tein myös vielä viikon kuudennen työvuoron pe-la välisenä yönä, joten viikottaiset tunnit olivat vähintään 45 h ja maksimissaan n. 60 h. Loppuaikoina tuolla tavalla työskennellen bruttoansio oli n. 3000e/kk, ja netto karvan yli 2000e.

        Aiempaa alan työkokemusta ei ollut, joten kokemuslisistä ei kovin paljon kertynyt ja palkkaryhmä on sieltä alimmasta päästä alan palkkataulukkoa. Perustuntipalkka lopussa taisi olla n. 9 e (alussa 6,20 e, harjoittelijan palkka), joka siis maksetaan tuplana klo 21-06.

        Tuo yötyön tuplapalkkahan kovasti tuntuu työnantajapuolta hiertävän ja se on aina työehtosopimusneuvottelujen aikaan työnantajan liipaisimella.


      • Hannaliiiiiiiiiiiiiiiiii
        arvutimasiin kirjoitti:

        jos ei maksa ollenkaan veroa. Loppuvuodesta maksaakin sitten 50 % tai vastaavaa.

        Itse tein muutama vuosi sitten pelkkää yötyötä (työ alkoi klo 23-01 yöstä riippuen ja loppui, yleensä n. klo 8-9 aamulla) leipomossa parin vuoden ajan. Tein siis jatkuvasti myös ylityötä (työvuoron tosiasiallinen pituus lähes aina yli 8h), usein tein myös vielä viikon kuudennen työvuoron pe-la välisenä yönä, joten viikottaiset tunnit olivat vähintään 45 h ja maksimissaan n. 60 h. Loppuaikoina tuolla tavalla työskennellen bruttoansio oli n. 3000e/kk, ja netto karvan yli 2000e.

        Aiempaa alan työkokemusta ei ollut, joten kokemuslisistä ei kovin paljon kertynyt ja palkkaryhmä on sieltä alimmasta päästä alan palkkataulukkoa. Perustuntipalkka lopussa taisi olla n. 9 e (alussa 6,20 e, harjoittelijan palkka), joka siis maksetaan tuplana klo 21-06.

        Tuo yötyön tuplapalkkahan kovasti tuntuu työnantajapuolta hiertävän ja se on aina työehtosopimusneuvottelujen aikaan työnantajan liipaisimella.

        Viime vuonna työskentelin 7 kk (opiskelin alkuvuoden) ja vuosityöansioni oli 32740e. Toki jouduin maksamaan koko vuoden opintotuet takaisin koska tienasin kesällä "liikaa". Olen ollut leipomohommissa jo 8 vuotta ja saan toki siitäkin syystä parempaa palkkaa. Mitään syytä mulla ei ole valehdella palkkaani teille, halusin vain kertoa noista yölisistä. Kun niin monella alalla ne ovat aivan toista luokkaa :(


    • ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,...

      tais amiksella mennä nyt vellit sekaisin..tarkoitit varmaan et saat juuri ja juuri yölisien kans ehkä 2000 - 2100 äkkiseltään laskettuna;)

    • päivällä leipomosta

      Ilta-, yö- ja pyhäkorvaukset ovat korvausta ei normaalista työajasta eikä ne ole palkkaa. Palkka on se 1700 e ja onko se sinusta riittävä ja rikastuuko sillä?

      • Hannaliiiiiiiiiiiiiiiiii

        En todellakaan olisi leipomotöissä päiväsaikaan. Olen tässä työssä vain ja ainoastaan noiden lisien vuoksi. Veroprosenttini on 25. Käteen jää välillä 2000 välillä 3500e/kk. Olen tehnyt aika paljon 6-päiväistä viikkoa. Toki saan roimat kilometrikorvaukset koska joudun omalla autolla veivaamaan työmatkat. En väitä että palkka olisi huippuluokkaa mutta ehdottomasti kannattavin ns. paskaduuneista joissa olen ollut. Ei ole tarvinnut osamaksulla ostella autoa, tietokonetta ym.


      • Pekatsu
        Hannaliiiiiiiiiiiiiiiiii kirjoitti:

        En todellakaan olisi leipomotöissä päiväsaikaan. Olen tässä työssä vain ja ainoastaan noiden lisien vuoksi. Veroprosenttini on 25. Käteen jää välillä 2000 välillä 3500e/kk. Olen tehnyt aika paljon 6-päiväistä viikkoa. Toki saan roimat kilometrikorvaukset koska joudun omalla autolla veivaamaan työmatkat. En väitä että palkka olisi huippuluokkaa mutta ehdottomasti kannattavin ns. paskaduuneista joissa olen ollut. Ei ole tarvinnut osamaksulla ostella autoa, tietokonetta ym.

        Itse tehnyt 23v leipurin hommia paras palkkaryhmä 6a ja tunti palkka on 10,80e johon päälle palvelusvuosilisä 52,00e työ aika 06-14.Ihmettelen todellakin miksi leipomot leipovat suurimman osan yöllä,koska kaupoissa suurin osa leivästä ostetaan kello 14.00 jälkeen.Mitä järkeä on myydä yöllä kahdelta leivottua leipää,muka tuoreena kovilla palkkakustannuksilla,ei ihme et Suomessa kaksi suurta jyllää ja ostavat muita leipomoja ympäri itä eurooppaa,Kohta meillä varmaan aletaan tyrkyttää Latviassa leivottua mukamas tuoretta leipää.


    • makke2

      Olen ollut leipomossa kohta 8v duunissa ja kk ansiot pyörii 3500-4000e välillä, bruttona tietenkin. Pääsisi kyllä yli neljän donankin jos vaan jaksaisi viikonloppuna täällä aikansa viettää. Välillä jaksan, ja kaikki rahat reissaan maailmalle. Love my life.

      • Kannattaakohakea

        Herätetään vanha keskustelu henkiin. Onko kenelläkään tietoa Fazerin palkoista ja työajoista?


      • Anonyymi
        Kannattaakohakea kirjoitti:

        Herätetään vanha keskustelu henkiin. Onko kenelläkään tietoa Fazerin palkoista ja työajoista?

        ei ole
        t. makke2


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2364
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      53
      2064
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1883
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1858
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1658
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1582
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1456
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1420
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1402
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1390
    Aihe