3D-visualisoija

arkkitehtitoimistossa

Hei,

elikkäs olen tämän vuoden keväänä valmistunut 3D-visualisoija (AMK, medianomi, pääaine 3D-visualisointi, sivuaine graafinen suun.). Kiva duuni ei siinä mitään, mutta naisena hankala oli löytää alan töitä, niin miesvoittoista. Tällä hetkellä olen töissä yhdessä Suomen suurimmista arkkitehtitoimistoista. Valitettavasti arkkitehtuuriala on tällä hetkellä melko huonosti palkattua ja se heijastuu myös minun tuloihini, vaikkein arkkitehti ole. Eli palkka hikiset n. 2000-2100e miinus verot/kk. Ei paljon juhlita. Työnhaku on kokoajan päällä, jos vaikka mainostoimistosta avautuisi ovet joku päivä, olisi mahdollista saada koulutusta ja osaamista vastaavaa palkkaa.

4

3906

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xyz,render

Jos tuo palkka ei tyydytä vasta valmistunutta 3d-kuvan tekijää, niin jo on aikoihin eletty! Miten älyttömästi sitä pitäisikään "juhlia"?

• tietäjä iänikuinen.

Itseasiassa tuo aika hyvä palkka vastavalmistuneelle medianomille. Asiaan vaikuttanee se että työtilanne vielä aika hyvä ja arkkitehtitoimistoissa on ihan kohtuullinen palkkataso.

Mainittakoon että graafisilla suunnittelijoilla on mollin mukaan keskipalkka vähän yli 1700 euroa kuussa, siis keskipalkka, vastavalmistuneelle maksetaan vähän yli 1600 melkein paikasta riippumatta. Ja siihen on laskettu taideteollisesta ja Lahden muotoiluinstituutista valmistuneet.

Mainostoimistossa voi tosiaan saada korkeampaa palkkaa jos on kertynyt kokemusta jokunen vuosi ja muutenkin on kertynyt referenssejä. Mutta ei vastavalmistuneena.

Tekijöitä on muuten tulossa noihin 3d- kuvioihin runsaasti lisää muutamassa vuodessa kun joka niemessä ja notkelmassa on koulutusta. Epäilen vähän samaa kuin kävi uusmediavillityksessä alkuvuosituhannesta. Sivun vääntäjiä tunki työpaikkoihin postiluukuistakin. Töitä ei yllättäen niin helposti saanutkaan ja palkoistakin otettiin ilmat pois.

Arkkitehti toimisto on muuten työpaikkana paljon vakaampi kuin mainoshommelit. Ollaan elettty nousukautta jo pitkään ja kun lama iskee niin se sitten iskee tosi lujaa mainos toimistoihin. Asiakkaat kun ensitöikseen leikkaavat turhia kuluja ja niin järjettömältä kuin se kuulostaakin niin mainos ja markkinointi budjetit ovat ensimmäisenä tulilinjalla.

• k3d

3d-animaattorilla on parempi palkka. 2400 euroa kuussa. Olen jutellut palkankorotuksesta. Ehkä toteutuu kun työ vakiintuu.

• k3d

Hei

Lopeta turha valittaminen. Olin hetken saksassa 3d-visualisoijana pikkufirmassa ja palkka 1700 € - verot 500 €. Verojen jälkeen käteen siis 1200 € /kk.
      Suomessa nyt alkupalkkana 2200 € ja verojen jälkeen käteen tuo joku 1750 €.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      44
      5785
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      45
      5295
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3688
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      3643
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      90
      3181
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3126
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2864
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      57