itsetehty nenäköru

tattaratrdtdetredrtd

Miten voi tehdä itse nenäkorun? Tiedän kyllä että siinä on riskejä,kuten tulehtuminen,mutta ihan pakko tehdä.. eli siis minkälaisella neulalla? onko puudutus keinoa? voiko vahingossa osua johonkin hermoon? miten sen voisi vältää?Onko kellään kokemusta kuinka paljon sattui,olen kohtuullisen kipuherkkä...

40

16151

2Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemus..

      on katastrofi!.Tein nenäkorun ja puolesta naamasta lähti tunto.menin lääkäriin ja hän sanoin että olin lävistänyt hermoon ja puoli naamaa on nyt pilalla oman tekemän nenäkorun takia,hän sanoi että en voi enää korjata tätä:( älkää siis koskaan tehkö mitään lävistyksiä itse,lävistäjät tietäcvät yleensäkiin hermojen paikat

      • nenäkoru

        Lävistäjä ehkä tietää miten nenälävistys laitetaan mutta otithan avautuessasi huomioon, ettei suomessa saa minkään asteista koulutusta tullakseen lävistäjäksi = siihen pitää itse opiskella ja tieto haetaan sieltä mistä sitä milloinkin saa eli tietomäärä vaihtelee aivan laidasta laitaan koska "pystymetsästä" aloitetaan. Ammattilaiseksi tullaan, ei synnytä ja hekin yleensä aloittavat lävistämällä itseään...harjoituskappaleena.
        Tuo kasvojen lamaantuminen/ halvaantuminen on sen verran urbaanilegendaa että en ole eläissäni (ja olen jo lähes 40-vuotias) tavannut/kuullut/tiedä kenenkään tavanneet/tunteneen ketään jolle noin olisi käynyt.
        Itse olen omat (kolme kappaletta koko elämäni aikana) nenälävistykseni laittanut ilman sen suurempaa hässäkkää koko aiheesta. Kunhan hankkii OIKEAT välineet eli kunnon korun, tarkoitukseen tehdyn neulan, desifiointivälineet, kertakäyttökumihanskat yms. ja on vielä jälkeen päinkin huolellinen puhdistusten yms. kanssa, ei lävistyksen teki itse ole sen kummempi asia kuin mitä korvienkaan omatoiminen lävistäminen. Siitä on vaan tehty hirveä hälinän aihe viime vuosina...ihan kuin siinä olisi jotain suunnattoman mystistä.
        Ootteko koskaan miettineet miten ne silloin jo tuhansia vuosia sitten pärjäsi kun laitettiin lävistyksiä eikä ollut näitä kaikkia vempeleitä ja hienouksia? Silloinkin noita jo tehtiin (toisin kuin kieli- ja "kikkeli"lävistyksiä) eli ei ne ole niiiin kamalan suuren ihmetyksen aiheita kuin mitä tätä palstaa lukiessa voisi hyvinkin luulla. Maalaisjärjellä pärjää ja hyvällä puhtaudella = siinä se.


      • Röntkenikatse

        Vai että lävistäjät on käyny Teräsmies-kurssinkin, kun röntgenkatseellaan näkee hermojen paikat!? Oh, no! Eihän sitä kehtaa enää lävistettäväks mennä, kun näkevät vaatteidenkin läpi...huh ja kauhistus! Vaikka lävistäjät onkin aivan Suomen huippukoulutetuinta väkeä, niin en tienny että ihan röntgenkatsekin..........


      • Qookvghkb

        Tiiän että monta vuotta vanha keskustelu mut muuttuuks kasvojen ulkonäkö jos lävistää hermoon ja lähtee tunto puolesta naamasta


      • Anonyymi
        Qookvghkb kirjoitti:

        Tiiän että monta vuotta vanha keskustelu mut muuttuuks kasvojen ulkonäkö jos lävistää hermoon ja lähtee tunto puolesta naamasta

        Joo se tavallaan halvaantuu et puoletnaamasta voi
        roikkuun emt mikä sana tohon sopii mut jne (aina ajoissa)


      • Anonyymi
        Röntkenikatse kirjoitti:

        Vai että lävistäjät on käyny Teräsmies-kurssinkin, kun röntgenkatseellaan näkee hermojen paikat!? Oh, no! Eihän sitä kehtaa enää lävistettäväks mennä, kun näkevät vaatteidenkin läpi...huh ja kauhistus! Vaikka lävistäjät onkin aivan Suomen huippukoulutetuinta väkeä, niin en tienny että ihan röntgenkatsekin..........

        Lopeta se negatiivisuus


      • Anonyymi

        Oletko varma vai oliko tuo vitsi


    • hyvä ammatti

      Korujen tekeminen voi olla mukava harrastus, mutta tietoa ja taitoa vaativa. Tarvittavia asioita ei voi tällaisessa nettikeskustelussa jakaa. Itse tehdyt korut tulevat usein varsin kalliiksi, kun raaka-aineita ja työvälineitä joutuu hankkimaan melko paljon. Jos haluat korujen tekemisestä ammatin, paras paikka perusasioiden oppimiseen lienee ammattikorkeakoulun tai -opiston koruseppälinja.

      Tekstissä kirjoitat kuitenkin jostain syystä vain lävistyksistä?

      • aloittaja

        tein vähän väärin ruossa viestissäni.en tarkoittanut että itse haluan tehdä koruja,vaan haluan tehdä itse lävistyksen..
        Mutta olen päättänyt että voi tosiaan olla liiankin vaarallista tehdä itse.otan sitten joskus ammattilaisella.Kiitos järkipuheestasi,ehdin jo tosin sorkkimaan nenääni,mutta ihan sisimmän nenänahan läpi ei mennyt.. No tavallaan hyvä vain..

        Mutta asiasta toiseen:Yksi kamu meinaa tehä ittelleen korvaan reiän,onko siinä mitään tunnonmenemis.ym riskejä?


      • siiipe
        aloittaja kirjoitti:

        tein vähän väärin ruossa viestissäni.en tarkoittanut että itse haluan tehdä koruja,vaan haluan tehdä itse lävistyksen..
        Mutta olen päättänyt että voi tosiaan olla liiankin vaarallista tehdä itse.otan sitten joskus ammattilaisella.Kiitos järkipuheestasi,ehdin jo tosin sorkkimaan nenääni,mutta ihan sisimmän nenänahan läpi ei mennyt.. No tavallaan hyvä vain..

        Mutta asiasta toiseen:Yksi kamu meinaa tehä ittelleen korvaan reiän,onko siinä mitään tunnonmenemis.ym riskejä?

        Siis aivan typerää alkaa itseensä reikiä ITSE tekemään. Säästätte rahaa ja otatte kunnon paikassa. Sano kamullesi niin!

        Itse voi onnistua tekemmän reiän esim vinoon ja sitten on aijai. :/

        Eikai korvan lävistäminen nyt ketään tapa, mutta eihän sekään maksa paljoa mitään esim. kultasepällä.


      • ,,,
        aloittaja kirjoitti:

        tein vähän väärin ruossa viestissäni.en tarkoittanut että itse haluan tehdä koruja,vaan haluan tehdä itse lävistyksen..
        Mutta olen päättänyt että voi tosiaan olla liiankin vaarallista tehdä itse.otan sitten joskus ammattilaisella.Kiitos järkipuheestasi,ehdin jo tosin sorkkimaan nenääni,mutta ihan sisimmän nenänahan läpi ei mennyt.. No tavallaan hyvä vain..

        Mutta asiasta toiseen:Yksi kamu meinaa tehä ittelleen korvaan reiän,onko siinä mitään tunnonmenemis.ym riskejä?

        "otan sitten joskus ammattilaisella."

        Muista sitten, että kultaliikkeen myyjä, kampaaja, kosmetologi tai joku muu "pyssylävistäjä" ei ole se "ammattilainen". Toki noita lävistäjiäkin on joka lähtöön ja varmaan taas tällä palstalla joku höyrypää rupeaa puolustelemaan noita ammuttuja reikiä. Nenä kannattaa kuitenkin lävistää neulalla ja ensikoruksi kannattaa laittaa rengas, varsinkin jos haluat joskus luopua korustasi sillä ammutusta "napista" jää yleensä jäljelle ruma kraateri.

        Ollessani nuori nenäkorut olivat muotia ja silloin niitä hankittiin pääasiassa ampumalla, moni on katunut sitä jälkeenpäin. Jos olisin nyt lävistämässä nenääni niin tökkäisin reiän mieluummin itse kuin ottaisin "ampumalla". En toki sinun tapauksessasi suosittele diy-lävistämistä vaihtoehtona sillä ilman asianmukaisia välineitä/tarvittavaa tietotaitoa seuraukset voivat olla ikävät (kuten varmaan tajusitkin jo).


      • Lävistäjä
        ,,, kirjoitti:

        "otan sitten joskus ammattilaisella."

        Muista sitten, että kultaliikkeen myyjä, kampaaja, kosmetologi tai joku muu "pyssylävistäjä" ei ole se "ammattilainen". Toki noita lävistäjiäkin on joka lähtöön ja varmaan taas tällä palstalla joku höyrypää rupeaa puolustelemaan noita ammuttuja reikiä. Nenä kannattaa kuitenkin lävistää neulalla ja ensikoruksi kannattaa laittaa rengas, varsinkin jos haluat joskus luopua korustasi sillä ammutusta "napista" jää yleensä jäljelle ruma kraateri.

        Ollessani nuori nenäkorut olivat muotia ja silloin niitä hankittiin pääasiassa ampumalla, moni on katunut sitä jälkeenpäin. Jos olisin nyt lävistämässä nenääni niin tökkäisin reiän mieluummin itse kuin ottaisin "ampumalla". En toki sinun tapauksessasi suosittele diy-lävistämistä vaihtoehtona sillä ilman asianmukaisia välineitä/tarvittavaa tietotaitoa seuraukset voivat olla ikävät (kuten varmaan tajusitkin jo).

        Nenäkorun jos tekee itse kannattaa laittaa tappi eikä rengasta koska rengas tuottaa enemmän siihen reikään kudosnestettä ja saattaa tulehtua helpommin jote tappi on ensi siassa parempi vaihtoehto:)


      • Anonyymi
        Lävistäjä kirjoitti:

        Nenäkorun jos tekee itse kannattaa laittaa tappi eikä rengasta koska rengas tuottaa enemmän siihen reikään kudosnestettä ja saattaa tulehtua helpommin jote tappi on ensi siassa parempi vaihtoehto:)

        Niin on:)


      • Anonyymi
        siiipe kirjoitti:

        Siis aivan typerää alkaa itseensä reikiä ITSE tekemään. Säästätte rahaa ja otatte kunnon paikassa. Sano kamullesi niin!

        Itse voi onnistua tekemmän reiän esim vinoon ja sitten on aijai. :/

        Eikai korvan lävistäminen nyt ketään tapa, mutta eihän sekään maksa paljoa mitään esim. kultasepällä.

        mä itse tein toiselle puolelle korvareijän ja se oli sen jälkeen tosi kipee. se meni umpee sen jälkee yhessä illassa. onneks en tehny toiseen mut siihen olin kans yrittäny tehä moneen kohtaan ja siinä oli monta syvää reikää. voi sen korva reijän tehdä itelleen mutta itse kuulin sielt korvasta raksahduksia 😥 itse haluan septumin (ehkä) tai ”tavallisen” vasemmalle puolelle ja haluaisin myös smilen tai mikä onkaan ja saatan tehdä sen koska en usko että siitä tulee mitään.?


    • Ottakaa vain

      Aaattelin ottaa nenäkorun ja isosiskoni meinaa tehä sen. Se on aijemmin tehny niitä kans .... siis apteekista ostaa sen neulan ja tekee muutenkin huolellisesti :) ei siinä muuta jos osaa vain hoitaa hoikein ......

    • nenälävistys

      no siis itte tein nuppineulalla nenään reiän 2 vko sitte, mulla on tosi matala kipukynnys, ja mua sattuu oikeesti kaikki, mut ei se ollu edes niin kivulias. meni helposti läpi, ja ei tapahtunut mitään kummoisempaa, laitoin korvakorun siihen ekoiks päiviks mut sit vaihoin siihen renkaan, nyt on alkanut paranemaan, mut varotan, kun se paranee nenän sisältä se lävistys, niin se erittää paljon kudosnestettä joka saattaa haista pahalta, mutta niin kauaa kun se ei ole keltaista, eikä nenä turvonnu, tai kipeä, niin ei oo syytä huoleen, tietty jos se heti alussa on kipeä, niin se on ihan normaalia, kyllä mullakin kesti pari päivää että se kipu meni ohi, mut annan vinkin, ei ehkä kannata heti ensimmäiseksi laittaa rengasta jos haluaa ehkästä tulehdukset paremmin, koska kun rengas kierähtää yms, bakteerit pääsevät renkaan kautta lävistykseen, ja se voi tulehtuu.

      • Kiitos tästä tein itekkin tossa muutama viikko sit nenäkorun ja otin ja vaihdoin heti parin päivän päästä ja huolestuin kun jossain luki et siihen ei saa pariin viikkoon koskee mut hyvä tietää että joku muukin oli tehny niin ja sit äsken siltä rupes tuleen sitä kudosnestettä niin ai että kun säikähdin ja rupesin lukeen näitä keskusteluja mutta onneks ei ollutkaan mitään vaarallista kiitos vielä kerran❤️😂(minä aina ajan tasalla) 😂😂


      • Anonyymi

        Mulla on käyny nii:/


    • Anonyymi

      Siis mä oon aatellu tehä kans nenään lävistyksen mut en uskalla ku siinä on niitä riskejä. Kannattaako?

      • Anonyymi

        ei sulle mitää käy siin ite oon tehny smileyn, snake bites, ruston ja kaks nenäkoruu ja ihan hyvin mä täs vielki hengitän


    • Anonyymi

      Itellä menin tyhmänä ottamaan kampaamossa ammuttavaks. Kadun sitä sillä se kampaaja laittoi ihan väärään kohtaan ja väärälle puolelle. Ite olin niin paniikissa että en edes huomannut tarkistaa paikkaa. Sitten se sillä koneella sen siihe ampu ,mutta ei siinä vielä kaikki. Korussa ei ollut vastakappaletta ja siksi se lähti yöllä pois. Siihen sitten joutui työntämään jonkun renkaan. Mutta ei olisi pitänyt sillä harkkaria ei saa vaihtaa ennen kun se on ollut 1 kuukauden. Sitten se tulehtui ja siihen tuli mätäpallo. Otettiin se pari päivää sitten pois ja minun lävistyksistä kokenut äitipuoli tekee minulle uuden.:) älkää tehkö samaa virhettä.

    • Anonyymi

      Lävistyksen tekemisessä se kipu on yksilöllistä. Jos tekee ilman mitään erikoisia välineitä niin puuduttaa voi esim jääpaloilla ja neula olisi hyvä kuumentaa.

      • Anonyymi

        Mua taas vähän pelottaa haluisin tehä itse nenäkorun ja tein joku 2viikkoo sitte molemmille puolille korvaa neljännet korvareijät ja ne on parantunut hyvin ja ei mitää erityistä mutta jos tekisin nenään nii pelottaa vaan että lähtee puolet naamasta tunto nii onko se hyvin mahdollista käydä niin??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mua taas vähän pelottaa haluisin tehä itse nenäkorun ja tein joku 2viikkoo sitte molemmille puolille korvaa neljännet korvareijät ja ne on parantunut hyvin ja ei mitää erityistä mutta jos tekisin nenään nii pelottaa vaan että lähtee puolet naamasta tunto nii onko se hyvin mahdollista käydä niin??

        En oo koskaa tavannu ketää tai ees kuullut kestään kellä ois jotain todisteita siitä ”halvaantumisesta”
        Ite oon tehny snakebitesit ja labretin ittelleni korvat täyteen koruja ja tossa pari pv tein ittelleni toiselle puolelle nenäkorun ja laitoin siihe korviksen joka mun pitäs todellaki jo vaihtaa oikeesee lävistys koruu mut ku jos otan ton korun pois tosta ja laitan takasin tuntuu ihmeelline sellane pistely nenänpääs :D kannattaa tottakai mieluummi hakea lävistäjältä mut itsekkää tekemine ei oo mahdottomuus sattu se itellä ainaki jonku verra mut toistaseks on ainaki molemmilla puolilla kasvoissa tuntoo xdd


    • Anonyymi

      En tiiä lukeeks kukaa näit keskustelui enää mut tein ite eka yhen nenäkorun ja se onnistu hyvi nii päätin sit tehä toisenki ja osuin varmaa johonki hermoo ku nenä on silt puolelt vähä tunnoton, ei se mua sinäänsä haittaa mut voiko se tunnottomuus tässä vaiheessa viel tulla koko naamaa? Siit on siis jo muutama päivä

    • Anonyymi

      Itse tein nenäkorun, sattui saatanasti. Ei ollu kyllä fiksuin asia jonka oon tehnyt mut jos käyttää oikeita koruja ja puhdistaa KAIKEN ennen ku sen tekee, nii ei se maailmaa kaada tehä itte. Muista vaa puhdistaa aktiivisesti sen jälkeen ku oot ottanu

    • Anonyymi

      Mitä teille kuuluu nyt?

    • Anonyymi

      Itse otin nenäkorun tossa vähän yli kaks viikkoo sitten ja se vähän mäti mutta oon sitä desinfioinu (ammattilainen sanoi että ei kannata desinfioida ennen kun alkaa mätimään) ja kyllä se siitä on parantunu. En suosittele ite tekeen nenäkorua jos ei ole yhtään tietonen mihin kohtaan tekee.

    • Anonyymi

      Hei mä tarvisin apua kun mulla on harjotus nappi ollu nenässä jo aika kauan enkä halua rengasta koska se ei minulle sovi.. Niin minkäläinen takaosa siihen nenäkoruun kannattaa ottaa, L muotoinen, puoliympyrä vai pallo kun en yhtään tiedä.

    • Anonyymi

      No höh! Nenäkoru ei tulehdu, mutta nenä voi tulehtua. Ei kannata puoskaroida itse, mieluummin ollaan ilman korua. Nenäkoru ei tietääkseni ole pakollinen missään. Vai onko? Kerro lisää!

      • Anonyymi

        eihä se mikää pakolline oo mutta jos sen haluaa nii sillo sen ottaa!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eihä se mikää pakolline oo mutta jos sen haluaa nii sillo sen ottaa!!

        Jos sen haluaa, hankkiutuu osaavalle lävistäjälle! Hinta ei ole kallis.
        Itse sorkkiminen tuottaa usein huonon tuloksen ja turhaa kärsimystä.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Puhhuh.

    • Anonyymi

      Ainaki pitäs olla varovaine sillä kun mä otin mun nenäkoru turpos

      • Anonyymi

        Millainen nenäkoru turpoaa?


    • Anonyymi

      Voit myös laittaa magneettisen nenäkorun

    • Anonyymi

      "Miten voi tehdä itse nenäkorun?"
      Varmaan jollain askartelukursseilla opetetaan tekemään nenäkorujakin. Seuraa vaikka kansalaisopistojen kurssitarjontaa tai ehdota itse sellaista kurssia. Ensi syksyn kursseja suunnitellaan juuri nyt.

      Lävistämiseen liittyy aina riskejä, varsinkin itse lävistämiseen. Mistä kumpuaa tuo hillitön halu lävistää itse? Lävistäjiä on kuitenkin melkein joka korttelissa ja melkein joka kuusen juurella. Riskit ovat huonoimmillaankin pienemmät kuin itse lävistäen.

    • Anonyymi

      Moi, olen itse tehnyt nenäkorun jo monta kertaa se pelotti minua mutta se oli nopeasti tehty eikä edes sattunut eikä tulehtunut kun puhdistin joka päivä, en tiedä voiko mennä hermon läpi

    • Anonyymi

      minulla itse tehty nenäkoru! vähän kirpaisi tehdä. tulin sivustolle lukemaan kun tekisin kaverilleni. eli siis ei halvaantunut naama, tein lävistys neulalla ja kaikki fine jos vaan osaa tehdä. en tietenkään kellekkään suosittele, mielummin menisin ”ammattilaiselle” niin sanotusti. mutta kun ilmaiseksi saa niin mikä ettei!

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 188
      2146
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1992
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      158
      1682
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      136
      1614
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1334
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1247
    7. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1224
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      12
      1155
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1148
    Aihe