Aikuisten oikeesti -sanonta

zzzz....

Mistä ihmeestä tämä "aikuisten oikeesti" -paska on lähtenyt? Onko se naisen keksintö sille, että kun on ensin pompoteltu miestä sinne tänne ja lupailtu ja taas pompoteltu lisää, niin sitten lopulta sanotaan, että "ihan aikuisten oikeesti mä tykkään sinusta, teet vaan sen mitä pyysin (=käskin)".

Vituttaa toi. Se on kömpelö ja nolo sanonta. Lopettakaa sen käyttö. Ja sorry jos ei oo naisilta lähteny vaan jostain vitun bb:stä. Vai mistä se tulee?

15

4945

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vetää hernettä

nenään. Mun mielestä ihan lapsuudesta asti ja lapset erityisesti on käytetty tota sanontaa. Mut kun aikuinen käyttää niin se kertoo siitä minkä arvon voit antaa sen normaaleille väitteille/lupauksille kun niitäkin on siis vähintäin kahta astetta. Tai sitten se ei anna paljon arvoa sun lupauksilles ja yrittää voimistaa edellistä tehtävänantoaan.

• -tartar-

niminen musikaali oli muutama vuosi sitten, taisi olla Linnanmäen Peacock -teatterissa.

• Älä naisia syytä

Googletin vähän, ja tuota kysymystä, mistä sanonta on lähtöisin, on pohdittu aiemminkin. Sanontahan on ollut käytössä jo useita vuosia.

Löysin mm. tällaisen selityksen:

"Lähetetty: Maa Elo 22, 2005 16:13 Viestin aihe: Re: "Ihan aikuisten oikeesti"
      -----------------------------------------------
      Sanonta lähti liikenteeseen maikkarin mainiosta Käenpesä TV-sarjasta. Muistaakseni Pete Karstula tivasi jotain asiaa Pirjo Räsäseltä Käenpesän ekoissa jaksoissa ja varmisti sen vielä kysymällä "ai aikuisten oikeesti?".

Miljonäärijussissa tuota "aikuisten oikeesti"-läppää sitten hoettiin "huomattavasti" enemmän. Käenpesässä kuitattiin takaisin toisella tuotantokaudella ja yhdessä jaksossa pöytäseurue kilisteli laseja ja jauhamalla "Cin cin"-läppää. "

Eli telkkaristahan se on levinnyt, kuten kaikki muutkin rasittavat, kuluneet hokemat vuosien varrella.

Itse en myöskään pitäisi henkilölle minään meriittinä sitä että käyttäisi tuota sanontaa. Oli henkilö sitten mies tai nainen.

• pesässä

• Toisten klooniko? (N)

se taitaa olla minun sanonta alumperin, (AINAKIN välillä TUNTUU SILTÄ). Minun sanomisia on usein apinoitu. Nimimerkkejä matkittu. Matkijoita näköjään oli kuin meren mutaa.. Jopa nimeäni on käytetty * ja se ei kivaa..Halusin vaan alumperin saada erään huomion, vaikka olinkin oikeasti ujo..Mutta nyt liian paljon pahaamieltä..Ja elämäni ehkä lyhyt..Who knows..

• Toisten klooniko (N)

Olen vain 2 kertaa käyttänyt aikuisten oikeesti sanaa..eli aikas vähän kuitenkin..No hällä väliä..

• fi.

Minuakin tuo kyseinen "aikusten oikeesti"-sanonta on alkanut aäsyttää, kun kuulen sitä nykyisin päivittäin tietyiltä henkilöiltä.

Ja jo vuosia on kuultu. Itsekin ihmettelin, sitä viljellään tietyssä paikassa ja olinkin päätellyt, että siellä keksitty juttu ja sitten levinnyt kaikkien suuhun.
      Mut on pitänyt ihan tietoisesti estää tulemasta omaan puheeseen...tarttuu niin helposti. Tyyliin ensin heitetään huumorilla läppää ja sitten sanotaan "ei mut,..aikusten oikeesti olen kuitenkin sitä mieltä...yök..

• Kielentrimmaaja

Kun monet aikuiset käyttäytyvät jatkuvasti niin lapsellisesti niin täytyy hieman muistuttaa heitä heidän oikeasta iästään, arvostaan ja asemastaan.

• Pöhve

toi sanonta on ihan perseestä. Oon samaa mieltä. Todella köyhä ilmaisu

• Argh!!! "aikuisten oikeesti" Lähes yhtä ärsyttävää kuin ketä -sanan väärinkäyttö (sillon ku pitäs sanoa kuka tai joka) ja "nii justiinsa" vastauksena joka asiaan. Ja olihan siinä Käenpesäsä ärsyttävä kans se yks nysvä joka muka puhu Oulun murretta.
      Mur

• Suomi pilalla

toistelevat telkkarista oppimiaan muotihokemia, kun yksi idiotismi unohtuu, toinen on jo koko kansan huulilla!

Mutta tämähän onkin pikku-Amerikka. Hyvästi sivistys jota sitkeästi esivanhempamme rakensivat!

Itse en hukkaa elämääni television toljotukseen.

Ihmettelen vain ihmisiä, jotka surutta heittävät kymmenen vuotta (laskennallinen aika minkä keskivertoihminen katsoo eläissään telkkaria) sinne big brothersien persiiseen!

• "Olette tyhmiä"

on Aikuisten oikeesti.

• Lstnlek

Tämä on yli 10vuotta vanha viestiketju, silti yksi kaveri käyttää päivittäin kokoajan tuota sanontaa, ihan hiton ärsyttävä sanonta edelleen

• Kopotitikoo

Ainakin meillä oli käytössä 90-luvun alussa jo, kun pentuja oltiin.
      "Ja sit mä sain hain!"
      "Ai niiku aikuisten oikeesti?"
      "Joojoo aikuisten oikeesti!"

• aikuinennn

Päiväkotitädeiltä lähtenyt hokema. Näin yleensä puhutaan lapsille eikä aikuisille. Vitsiksi jossain vaiheessa väännetty.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3161
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1610
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1462
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1369
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1324
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1236
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe