LIHOTTAAKO VIINA?

Leijona nam

Usein kuulee että kirkas viina ei lihota juurikaan vaan ne mehut siellä seassa. Sitten taas kuulee että viinassa on hirveästi kaloreita ja sitä pitää välttää viimeiseen asti? Mikä on siis totuus? Kyllä vai ei? Minä juon muutenkin viinan yleensä raakana eli ei ainakaan mehuista tule kaloreita enkä haluaisi olla koko loppu elämääni kokonaan juomatta.

63

11683

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hiton hyvä neuvoja

      sen enempää kuin mikään muukaan. enemmän lihottaa ne kaikki mätöt mitä tulee kännipäissään vedettyä. ite tiiän monta laihaa densoa ja itekki olin pari vuotta sitten laihempi ku dokasin enemmän ja söin vähemmän. piste.

      • Roboottti

        kuka syö ryypätessä?? Itellä ainakaa ei tee mieli ruokaa ku on ottamassa.


      • Anonyymi
        Roboottti kirjoitti:

        kuka syö ryypätessä?? Itellä ainakaa ei tee mieli ruokaa ku on ottamassa.

        Niin ku ei maista sitä ruokaa


    • Totuus.

      Totuus on että sekä alkoholi että monet muut alkoholijuomien ainesosat sisältävät PALJON energiaa. Totta hemmetissä alkoholissa itsessään on myös PALJON energiaa kuten on myös alkoholijuomaan lisätyssä sokerissa. Lisäksi alkoholi lisää ruokahalua.

    • Jojo

      Mikä tahansa lihottaa, mitä laittaa suuhunsa yli kulutuksen.

      Alkoholi on siinä mielessä huono elintarvike, ettei siinä ole mitään hyödyllisiä ravintoaineita (paitsi punaviinissä vähän flavonoideja, mutta nekin saa terveellisemmin marjoista ja vihanneksista). Siinä on vain puhdasta energiaa, ja sitä onkin melkein yhtä paljon kuin rasvassa, seitsemän kilokaloria grammassa.

      Mitä vahvempaa ja makeampaa juoma on, sitä enemmän siinä on energiaa. Väite siitä, että kirkas viina ei lihottaisi, johtuu luultavasti siitä, että sitä juodaan vähemmän. Olutta tai siideriä menee hyvinkin pari-kolme litraa näin perjantai-iltana, mutta kuka nyt joisi tiukkaa viinaa niin paljon?

      Finelin mukaan liköörissä on 258 kcal/100 g (= noin desi), kirkkaassa viinassa 229 ja miedossa viinissä 68. Keskioluessa on 43 kcal/desi, mutta yhdessä tavanomaisessa ravintola-annoksessa eli puolen litran tuopissa onkin jo yli 200 kaloria.

      http://www.fineli.fi/food.php?foodid=908&lang=fi

    • jos et juo sitä

      tyhjään vatsaan, jotain proteiinipitoista, kunnon ruokaa alle.

      • ällikällä lyöty

        alkoholi sisältää 7 kcl/gramma nautti sen vaikka talonmiehen kanssa päällään seisten !

        Jos nauttii enemmän kaloreita kuin kuluttaa, tuli ne sitten hiilareista, rasvasta, valkuaisesta tai sitten alkoholista, niin paino nousee...


      • -25kg
        ällikällä lyöty kirjoitti:

        alkoholi sisältää 7 kcl/gramma nautti sen vaikka talonmiehen kanssa päällään seisten !

        Jos nauttii enemmän kaloreita kuin kuluttaa, tuli ne sitten hiilareista, rasvasta, valkuaisesta tai sitten alkoholista, niin paino nousee...

        Alkoholi aina tyhjään vatsaan, korkeintaan muutaman suolapähkinän kera. Tehoaa parhaiten ja määrät pysyy kohtuullisena,koska onnellisuus saavutetaan nopeammin:)


      • :))
        -25kg kirjoitti:

        Alkoholi aina tyhjään vatsaan, korkeintaan muutaman suolapähkinän kera. Tehoaa parhaiten ja määrät pysyy kohtuullisena,koska onnellisuus saavutetaan nopeammin:)

        Minä ainakin käytän samaa logiikkaa kuin muussakin ruuassa, eli lasken yksinkertaisesti viinasta kalorit. 0,7 l kirkasta viinaa esim. pepsi maxin kanssa, tuli muistaakseni joku 1600 kcal. Peruskulutukseni n. 2000 kcal eli voi jopa laihtua jos ei syö koko päivänä mitään =) Tälläkin hetkellä naukkailen tässä ekoja, ja täysin tyhjään vatsaan.

        Mutta se on kyllä totta että baarista lähtiessä laihtuminen/lihominen kiinnostaa kuin kilo kiviä ja todella helposti tulee käytyä sitten grillillä. Noh, itseasiassa aina. Mutta eipä tuosta paljon pääse lihomaan vaikka pari sataa kaloria menis yli kulutuksen yhtenä päivänä.


      • känän maksimointi
        -25kg kirjoitti:

        Alkoholi aina tyhjään vatsaan, korkeintaan muutaman suolapähkinän kera. Tehoaa parhaiten ja määrät pysyy kohtuullisena,koska onnellisuus saavutetaan nopeammin:)

        Ja muistakaa vielä, että ruumiin (vartalon) lämpöisellä 10 -12 % wiinalla on kaikkein suurin imeytymisnopeus.

        Eli väriviinaa (viski, konjakki tms) lantattuna kädenlämpöiseen veteen noin 1 osa 40 % viinaa ja hieman alle 3 osaa sitä lillulämmintä vettä... Kovin humala ja aivan varmasti kovin krapula, eli ei seuraavaan kolmeen päivään tarvitse syödä mitään !!!


    • Leijona nam

      No sieltä tuli nyt sitten taas keskenään ristiriitaisia vastauksia :) Eli taitaa jäädä vielä kaivelemaan...

    • tm--

      Sn kun juot,kunhan et joka viikonloppu. Suurin syy miksi alkoholi lihottaisi, johtuu siitä, että monille tulee juodessa tarve mässätä jotain. Kun juot alkoholia, sen poistaminen elimistöstä on kaikkein tärkeintä. Eli tulee stop rasvan palamiselle, kun maksa polttaa etanolia ja kaikki syömäsi menee "varastoon". Alkoholin polttaminen kuitenkin kuluttaa myös jonkin verran energiaa, joidenkin mukaan jopa 4kcal/gramma.

      Eli ei tarvitse loppuelämäänsä olla juomatta, kunhan katsot mitä juot(raaka viina,laitti juomat),et syöpöttele kauheasti välittömästi ryyppäämisen jälkeen etkä seuraavana päivänä. Itse olen juomisistani huolimatta laihtunut noin kilon viikossa.

      • Leijona nam

        En yleensä syökkään kun juon ja krapulaan menee yleensä (nykyään) feta salaattia,mässyt ym olen jättänyt pois vaikka niitä tekeekin mieli mutta kun ei niitä osta valmiiksi ja krapulassa ei huvita kauppaan mennä niin hyvä,jää nekin syömättä. ihan näin mielenkiinnosta kysyn, mitä ja kuinka paljon olet juonut kun kuitenkin se kilo aina tippunut? itse juon noin 1-2 kertaa kuussa. Paitsi nykyään ei oikein uskalla kun tuntuu että kilot palaavat ym.


      • terve mies

        Alkoholi käytännössä pysäyttää kaiken muun energian kulutuksen ja humalassa käydään "viinan voimalla".

        Elikkä viikonlopun kännäämisen jälkeen elimistöösi on jäänyt 2 x päivittäinen tarve eli n. 4000 kcal se kaikki mitä olet syönyt.

        Aika mälli.


      • adfasferf

      • tm--
        Leijona nam kirjoitti:

        En yleensä syökkään kun juon ja krapulaan menee yleensä (nykyään) feta salaattia,mässyt ym olen jättänyt pois vaikka niitä tekeekin mieli mutta kun ei niitä osta valmiiksi ja krapulassa ei huvita kauppaan mennä niin hyvä,jää nekin syömättä. ihan näin mielenkiinnosta kysyn, mitä ja kuinka paljon olet juonut kun kuitenkin se kilo aina tippunut? itse juon noin 1-2 kertaa kuussa. Paitsi nykyään ei oikein uskalla kun tuntuu että kilot palaavat ym.

        Minä juon todella harvoin, nyt kuukauden sisässä tuli 2 baari-iltaa, sitä ennen oli monta kuukautta väliä. Juon yleensä 4-5 light siideriä, ja valitettavasti myös syön jos vain jotain on tarjolla... Mutta urheilen aika paljon, ja jos vain on tiedossa että viikonloppuna ottamaan, niin tiukistan vielä hiukan, tai jos tulee "yllätyksenä" niin sitten jälkeenpäin. Tilannetta auttaa myös se, että kotikaupungissani ei baarien lähistöllä ole yhtään pikaruokapaikkaa öisin auki. Lisäksi tanssiessa palaa kaloreita kummasti. Minä olen nyt alkanut oppimaan, että elämästä tulee laihduttaessakin nauttia, enhän minä aio loppuelämääni alkoholia ottamatta olla. :)


    • olen siitä malliesimerkki

      Juon joka ilta väh. 3 pulloa keskaria.
      En liho.
      En syö samalla.

      Alkoholin kalorit ei ole samoja kuin ruuassa.

      Alkoholi palaa maksassa ja palamistuotteet ei ole läskiä. ( Siis vaikka alkoholi on energiaa.)

      Bensiinissä on energiaa enemmän kuin alkoholissa. Lihotteko te jos juotte bensiiniä?

      • on noin 300cal

        Elikkä yhden aterian verran. Ei ihme että et liho. Mutta vedäppä 12 kaljaa illassa,sitten lihot ;)


      • Muille mutta,
        on noin 300cal kirjoitti:

        Elikkä yhden aterian verran. Ei ihme että et liho. Mutta vedäppä 12 kaljaa illassa,sitten lihot ;)

        Meikä lomailee joka neljännen viikon näin syksyisin johtuen työrytmistä... Lomilla tulee vedettyä viinaa lähes päivittäin. Tarkoitus olisi myös laihtua, joten olen karsinut nopeat hiilarit (paitsi alkoholista johtuvat) ruokavaliostani lähes kokonaan. Tuloksia on syntynyt upeasti, paino on pudonnut 12kg ja rasva% tipahtanut 10 pykälää vuoden alusta... Juon noin 6-12 keppanaa tai vastaavaa päivittäin lomillani ja paino on pudonnut jo alle ihanne painon. Työ aikana en käytä alkoholia lainkaan, mutta ruokavalio on vakio jonka olen oivalliseksi havainnut.... Alkoholismi on hiipivä vitsaus jonka oireet jo minullakin orastaa, joten tätä en muille suosittele, mutta tiedoksi kalori on kalori joka vaikuttaa eri yhteyksissä eri tavoin;) Siis nauttikaa te jotka kohtuuden ymmärrätte alkoholissa, minä ymmärrän sen vain ruuissa?


      • hee
        Muille mutta, kirjoitti:

        Meikä lomailee joka neljännen viikon näin syksyisin johtuen työrytmistä... Lomilla tulee vedettyä viinaa lähes päivittäin. Tarkoitus olisi myös laihtua, joten olen karsinut nopeat hiilarit (paitsi alkoholista johtuvat) ruokavaliostani lähes kokonaan. Tuloksia on syntynyt upeasti, paino on pudonnut 12kg ja rasva% tipahtanut 10 pykälää vuoden alusta... Juon noin 6-12 keppanaa tai vastaavaa päivittäin lomillani ja paino on pudonnut jo alle ihanne painon. Työ aikana en käytä alkoholia lainkaan, mutta ruokavalio on vakio jonka olen oivalliseksi havainnut.... Alkoholismi on hiipivä vitsaus jonka oireet jo minullakin orastaa, joten tätä en muille suosittele, mutta tiedoksi kalori on kalori joka vaikuttaa eri yhteyksissä eri tavoin;) Siis nauttikaa te jotka kohtuuden ymmärrätte alkoholissa, minä ymmärrän sen vain ruuissa?

        edelliseen yhtyen :)
        kuka on nähnyt ylipainoisen alkoholistin?


      • TenukEppiTeuvo
        hee kirjoitti:

        edelliseen yhtyen :)
        kuka on nähnyt ylipainoisen alkoholistin?

        Alkoholistit taitaa syödä harvakseltaan.


    • veksilaittoitaas

      vanhoja täytyy kaivella ja samoja satuja toistella. Naurettavaa

    • veijoväsyiodottamaan

      Ja lopulta sitten vastaus aloittajan asettamaan kysymykseen.

      Vahva alkoholi ei nosta verensokeria (ei hiilihydraattia) mutta kaloreissa (jos nyt uskoo kaloriteoriaan) löytyy noin 230kcal/100gr.

      Olut on taas sitten nestemäistä leipää.

    • ihanhetiaamusta

      Ei lihota. Kannattaa juoda koko ajan viinaa. Heti aamusta.

    • liuottaa_nupin

      rasvamaksa,haimatulehdus, aivojen pehmeneminen,impotenssi

    • VHH-lainen

      Viina on puhdasta enrgiaa, joten se ei lihota, mutta mitä sen viinan kanssa otetaan onkin aivan toinen juttu

      • Anonyymi

        Puhdaskin energia lihottaa jos sitä saa liikaa. Sokeri ja rasva ovat myös puhdasta energiaa. 0,5 l kirkasta (tai värillistäkin) viinaa sisältää n. 900 kcal. Kun syö pävällä normaalisti ja illan mittaan naukkailee pullollisen "energiajuomaa" niin täytyyhän sen ennenpitkää jossakin näkyä. Helposti sen energiajuoman sivussa menee myös litra sokeroitua mehua tai muuta juomaa joista kertyy 500 kcal lisää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhdaskin energia lihottaa jos sitä saa liikaa. Sokeri ja rasva ovat myös puhdasta energiaa. 0,5 l kirkasta (tai värillistäkin) viinaa sisältää n. 900 kcal. Kun syö pävällä normaalisti ja illan mittaan naukkailee pullollisen "energiajuomaa" niin täytyyhän sen ennenpitkää jossakin näkyä. Helposti sen energiajuoman sivussa menee myös litra sokeroitua mehua tai muuta juomaa joista kertyy 500 kcal lisää.

        Puhdas energia ei lihota. Puhdas energia palaa ensin kehossa , sitten vasta kehon oma rasva jota syömällä olet kerryttänyt.


    • Anonyymi

      Jos teet kotiviiniä pöntöllisen, niin siihen menee 6kg sokeria. Kova juomari juo nopeasti tuollaisen määrän. Aika paljon sokeria tulee ahdettua kroppaansa. Viina on vain vahvempaa tavaraa pienemmässä tilavuudessa.

      • Anonyymi

        Puolet viinin tekemisen sokerista häipyy ilmaan hiilidioksidina!


    • Anonyymi

      Usean kerran kokemus.
      Kuukauden päivittäinen, aamusta alkava ryyppääminen pudottaa painoani noin 3kg. Olen testannut tämän erittäin monta kertaa.
      Juon brandyä, eniten votkaa, olutta ja hieman viiniä.
      Syön kohtuullisesti, mukana myös makeita leivonnaisia ja jäätelöä.
      Yhden rupeaman aikana pistelin poskeeni ylimääräisenä 7kg:n imakuivatun kinkun.
      Johtopäätös: Alkoholi ei lihota. Pikemminkin päin vastoin, Jatkuva, lieväkin humalatila pitää elimistön ylikierroksilla kuluttaen energiaa.

      • Anonyymi

        Alkoholi poistaa nestettä kehosta väliaikaisesti. Se selittää painon laskun.


    • Anonyymi

      alkoholin lihottava vaikutus on kaksitahoinen. Ensinnäkin alkoholissa ON paljon kaloreita ja toiseksi alkoholi häiritsee aineenvaihduntaa, sotkien maksan toiminnan. Tästä tulee välillinen lihottava vaikutus, kun aineenvaihdunta hidastuu, eikä kroppa polta kaloreita kunnolla.

    • Anonyymi

      Alkoholi todellakin lihottaa, myös kirkas viina. Lisäksi alkoholi turvottaa. Join viime perjantaina punaviiniä ja vodkaa, ja paino nousi 5 kiloa.

      Alkoholi (etanoli) palaa maksassa rasvaksi, joka kertyy maksan lähistölle eli vyötärön ympäristöön. Siitä tulee sanonta "olutmaha", joka ei suinkaan tule oluesta vaan juuri siitä, että alkoholi kertyy vyötärölle (ei perseeseen, tisseihin jne.) Oluen sokerit voivat kertyä muuallekin kun ne eivät maksassa pala samalla tavalla.

      Lisäksi alkoholi tosiaan tukkii aineenvaihdunnan, kuten joku sanoi. Myös ketoosissa alkoholi katkaisee ketoosin aivan kuten millä tahansa muullakin dieetillä etanolin polttamisesta tulee elimistön prioriteetti koska myrkky pitää saada neutralisoitua kehosta.

      Minä olen onnistunut lihottamaan itseni juurikin sillä, että muutin espanjaan ja join lähes joka päivä muutamia laseja viiniä. Vuodessa paino nousi melkein 20 kiloa, vaikka kasvisten syöminen lisääntyi moninkertaiseksi. Toinen ongelma alkoholissa on, että minulle tulee aivan järkyttävä nälkä! Jos juon viiniä, pystyn vetäisemään kaksi pizzaa siinä sivussa tai pari kebabannosta. Jos tulee yhtään krapulaa, seuraavana päivänä syön kuin hevonen - menee toiset kaksi pizzaa jos ihan aamupalaksi - ja koko päivä on yhtä syömistä. Se on vieläpä tosi hallitsematonta. Varmaan tulee siitä, että jos meinaa olla heikko happi, elimistö yrittää tasapainottaa suolatasapainoa tai jotain..

      Noh.. nyt viikonlopun jälkeen, kun oon palannut arkeen. Esim. eilen maanantaina ei tullut syötyä kuin muutama kananmuna, kun en nyt sattunut jaksamaan tehdä ruokaa. Eikä tehnyt edes tiukkaa olla niin vähällä ruoalla, koska en ole juonut. Joi pari kuppia kahvia ja nälkä meni ohi.

      Vähensin juomista nyt reippaasti siten, että ehkä kerran tai kaksi viikossa vähän juon viiniä. Paino on pudonnut kuukauden sisällä jo 13 kiloa.

      • Anonyymi

        << Alkoholi todellakin lihottaa, myös kirkas viina. Lisäksi alkoholi turvottaa. Join viime perjantaina punaviiniä ja vodkaa, ja paino nousi 5 kiloa. >>

        Vai oliko tähän syynä sittenkin se hallitsematon syömähimo, josta kerroit, joka nostaa syötyjen kasvisten mutta myös pizzojen jne. määrän monikertaiseksi ?

        Tosiaan, pullollinen kirkasta viinaa on sellainen tuhannen kilokalorin luokkaa. Ei sillä energiamäärällä kukaan liho. Laihtuu vaan. Sehän on ihan selvä laihdutusruoka - äh korjaan - juomavalio. Jos sitten taas syö saman päivän aikana esim. normaalit ruuat/juomat esim. 2500 kcal, niin yhteismäärä onkin jo 3500 kcal, joka kuluu vasta kun on hyvin aktiivinen päivän aikana. Ylimääräiset, kuluttamattomat kalorit kertyy rasvaksi. On siis omasta tärkeysjärjestyksestä kiinni, lihottaako viina vai lihottaako viinan ohessa nautitut ruuat/juomat. Jos viinaa on pakko saada, pitää jättää muita kaloreita vähemmälle, ettei lihoaisi. Jos syö muita ruokia/juomia normaalisti, pitää jättää viinaa vähemmälle, ettei lihoaisi. Toisina päivinä kalorisaanti voi olla enemmän kuin kulutus, mutta sitten pitää ymmärtää, että toisina päivinä pitää karsia kaloreita, ettei lihoaisi kun katsotaan pidempää aikaväliä.

        Ei tämä niin vaikeaa ole. Yhteenlaskustahan on kyse. Ainoa vaikeus taitaa olla liian hyvältä maistuva ruoka ja mukavasti nautiskeltavat juomat. Niitä pitäisi ainakin yleensä ottaen pystyä vastustamaan.

        << Alkoholi (etanoli) palaa maksassa rasvaksi, joka kertyy maksan lähistölle eli vyötärön ympäristöön. Siitä tulee sanonta "olutmaha", joka ei suinkaan tule oluesta vaan juuri siitä, että alkoholi kertyy vyötärölle (ei perseeseen, tisseihin jne.) >>

        Ei. Kyllä etanoli hapettuu maksassa asetaldehydin kautta etikaksi. Siinä vaan maksa on kaiketi sen verran lujilla, että sinne alkaa kertyä rasvaa.

        Tuo kaljamaha on vain myytti, joka tulee kyllä luonnostaan, sillä aika monet keski-ikäiset miehet puhuvat (ja näyttävät) oluen juomisesta ja kun samaan aikaan heillä kertyy miehille tyypillisesti keskivartaloon lihavuutta, niin nämä kaksi asiaa yhdistyy. Tosiasiallisesti kyse on vaan liiasta kalorisaannista.


    • Anonyymi

      Kaikkea mikä vaan kiiltää voi soveltaa juopuneena.

    • Anonyymi

      Itse sain sulatettua vatsarasvat pois 2 viikon etelän reissulla. Vyötärön ympärys pieneni merkittävästi. Join joka ilta alkoholia aika reippaasti ja päivisin rannalla vielä olutta. Söin vain yhden aterian illalla ravintolassa noin klo 20-21 aikaan, aamiaista ei ollut ja sen lisäksi kävelin noin 10km joka päivä ja uin myös meressä joka päivä.

      • Anonyymi

        Saman suuntaisia kokemuksia useita kertoja. En mittaillut vyötäröä mutta kotona vaka näytti jokainen kerta pienempiä lukemia.
        Tosin söin päivällä eukon kanssa asunnolla tehdyn lounaan ja myöhemmin tuli närkityksi pikkusuolaisia mutta ei perunalastuja tai vastaavia.
        Join votkaa, brandyä, olutta ja hieman viiniä.
        Omat rupeamani ovat olleet 1kk >.

        Ajattelin päissäni,että pieni a-stimulaatio pitää yllä elimistön kierroksia ja kulutus on siten hieman suurempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saman suuntaisia kokemuksia useita kertoja. En mittaillut vyötäröä mutta kotona vaka näytti jokainen kerta pienempiä lukemia.
        Tosin söin päivällä eukon kanssa asunnolla tehdyn lounaan ja myöhemmin tuli närkityksi pikkusuolaisia mutta ei perunalastuja tai vastaavia.
        Join votkaa, brandyä, olutta ja hieman viiniä.
        Omat rupeamani ovat olleet 1kk >.

        Ajattelin päissäni,että pieni a-stimulaatio pitää yllä elimistön kierroksia ja kulutus on siten hieman suurempi.

        "Ajattelin päissäni,että pieni a-stimulaatio pitää yllä elimistön kierroksia ja kulutus on siten hieman suurempi."

        Ajattelit väärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ajattelin päissäni,että pieni a-stimulaatio pitää yllä elimistön kierroksia ja kulutus on siten hieman suurempi."

        Ajattelit väärin.

        Kerrohan sitten miten on mahdollista, että paino laskee juopotteluputken aikana syömisestä huolimatta!
        1kk > -3kg. Toistuva havainto!

        Kertooko syke mitään? "Vaikuttuneena" pulssi vetelee tuntuvasti korkeampia lukemia kuin selvin päin. Eikö sillä ole mitään yhteyttä muun elimistön aktiivisuuteen?
        Löytyykö JÄRKEVÄÄ perustelua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrohan sitten miten on mahdollista, että paino laskee juopotteluputken aikana syömisestä huolimatta!
        1kk > -3kg. Toistuva havainto!

        Kertooko syke mitään? "Vaikuttuneena" pulssi vetelee tuntuvasti korkeampia lukemia kuin selvin päin. Eikö sillä ole mitään yhteyttä muun elimistön aktiivisuuteen?
        Löytyykö JÄRKEVÄÄ perustelua?

        "Kerrohan sitten miten on mahdollista...."

        Kännissä kaikki on mahdollista ;=))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrohan sitten miten on mahdollista, että paino laskee juopotteluputken aikana syömisestä huolimatta!
        1kk > -3kg. Toistuva havainto!

        Kertooko syke mitään? "Vaikuttuneena" pulssi vetelee tuntuvasti korkeampia lukemia kuin selvin päin. Eikö sillä ole mitään yhteyttä muun elimistön aktiivisuuteen?
        Löytyykö JÄRKEVÄÄ perustelua?

        << Kerrohan sitten miten on mahdollista, että paino laskee juopotteluputken aikana syömisestä huolimatta! >>

        Kerroit, että syöt vain yhden aterian ja ettei juuri muuten tullut syötyä kovin kaloripitoisia ruokia. Lisäksi lomailu oli sittenkin kohtalaisen aktiivista elämää: käveltiin ja liikuttiin paikasta toiseen - eikä siis lösähdetty sohvalle kanavapujottelemaan. Osaatko jo nähdä metsän puilta ?

        Jep, vähemmän suusta sisään menneitä kaloreita, enemmän kulutusta - ja "kas kummaa" paino putoaa.

        Jos tuosta oikein saivarrellaan, niin onhan alkoholissa ihan pieni termogeneettinen etu: se voimistaa ihon pintaverenkiertoa sen verran, että ihon lämpötila nousee, mikä lisää lämmön (energian) karkaamista iholta. Vaikutus on kuitenkin älyttömän pieni (eikä se taida kovin relevantti olla ETELÄNloman aikaan).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        << Kerrohan sitten miten on mahdollista, että paino laskee juopotteluputken aikana syömisestä huolimatta! >>

        Kerroit, että syöt vain yhden aterian ja ettei juuri muuten tullut syötyä kovin kaloripitoisia ruokia. Lisäksi lomailu oli sittenkin kohtalaisen aktiivista elämää: käveltiin ja liikuttiin paikasta toiseen - eikä siis lösähdetty sohvalle kanavapujottelemaan. Osaatko jo nähdä metsän puilta ?

        Jep, vähemmän suusta sisään menneitä kaloreita, enemmän kulutusta - ja "kas kummaa" paino putoaa.

        Jos tuosta oikein saivarrellaan, niin onhan alkoholissa ihan pieni termogeneettinen etu: se voimistaa ihon pintaverenkiertoa sen verran, että ihon lämpötila nousee, mikä lisää lämmön (energian) karkaamista iholta. Vaikutus on kuitenkin älyttömän pieni (eikä se taida kovin relevantti olla ETELÄNloman aikaan).

        Olen katsellut metsää jo yli 10 vuotta.
        Kotioloissakin syön yhden lämpimän aterian. Lounaan. Aamuisin suuri mukillinen sokeritonta kahvia ja yksi banaani.
        Normaali lounas jolla jälkkärinä joku pulla.
        Alkuillasta le,ipäsiivu tai kaksi päällä voita ja jotain leikkelettä.
        Kourallinen pähkinöitä.
        Muutamana päivänä viikossa 80% protskua noin 60g, Rasvatonta raejuustoa 200g - 400g ja kaksi keitettyä kananmunaa.

        Katsellessani keväisin ja syksyisin metsää 4 - 6 viikkoa jäävät varmennus protskut pois mutta vastaavasti syön sapuskan lisänä makeita tössyröitä ja jäätelöä.
        Ylimääräisenä vakiona ilmakuivattua kinkkua parhaimmillaan 7,5kg/ 2 viikkoa.
        A-annoksia törkeä määrä.

        Paino putoaa mutta olen tarkoituksella jättänyt mainitsematta,että paino lähtee reisistä, pakaroista ja selästä. Laiska elämäntapa näivettää lihaksia mutta vyötärö ei ohene lainkaan.
        Mutta, syödessään vähintään normaalisti ja ryypätessään miehekkäästi ukko "laihtuu"!
        Tämä on protestini kaloreiden laskijoita ja indeksiin tuijottajia kohtaan.
        Laihtuminen on muutakin, ja varsinkin muuta kuin vaakalukeman putoaminen!

        Ps. Naukkailu alkaa ennen klo 9:ää reippaalla brandy paukulla, jatkuu maltillisesti oluella, votkalla, viskillä, viinillä ja viimeinen annos katoaa suuhun ennen ilta 23:a.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen katsellut metsää jo yli 10 vuotta.
        Kotioloissakin syön yhden lämpimän aterian. Lounaan. Aamuisin suuri mukillinen sokeritonta kahvia ja yksi banaani.
        Normaali lounas jolla jälkkärinä joku pulla.
        Alkuillasta le,ipäsiivu tai kaksi päällä voita ja jotain leikkelettä.
        Kourallinen pähkinöitä.
        Muutamana päivänä viikossa 80% protskua noin 60g, Rasvatonta raejuustoa 200g - 400g ja kaksi keitettyä kananmunaa.

        Katsellessani keväisin ja syksyisin metsää 4 - 6 viikkoa jäävät varmennus protskut pois mutta vastaavasti syön sapuskan lisänä makeita tössyröitä ja jäätelöä.
        Ylimääräisenä vakiona ilmakuivattua kinkkua parhaimmillaan 7,5kg/ 2 viikkoa.
        A-annoksia törkeä määrä.

        Paino putoaa mutta olen tarkoituksella jättänyt mainitsematta,että paino lähtee reisistä, pakaroista ja selästä. Laiska elämäntapa näivettää lihaksia mutta vyötärö ei ohene lainkaan.
        Mutta, syödessään vähintään normaalisti ja ryypätessään miehekkäästi ukko "laihtuu"!
        Tämä on protestini kaloreiden laskijoita ja indeksiin tuijottajia kohtaan.
        Laihtuminen on muutakin, ja varsinkin muuta kuin vaakalukeman putoaminen!

        Ps. Naukkailu alkaa ennen klo 9:ää reippaalla brandy paukulla, jatkuu maltillisesti oluella, votkalla, viskillä, viinillä ja viimeinen annos katoaa suuhun ennen ilta 23:a.

        Maito unohtui. Kotona käytän maitoa noin 1,5l/vrk. Espanjalaisten iskukuumennettua käytän ainoastaan kahvimaitona. Siellä syön jonkin verran sokerittomia ja rasvattomia jugurtteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen katsellut metsää jo yli 10 vuotta.
        Kotioloissakin syön yhden lämpimän aterian. Lounaan. Aamuisin suuri mukillinen sokeritonta kahvia ja yksi banaani.
        Normaali lounas jolla jälkkärinä joku pulla.
        Alkuillasta le,ipäsiivu tai kaksi päällä voita ja jotain leikkelettä.
        Kourallinen pähkinöitä.
        Muutamana päivänä viikossa 80% protskua noin 60g, Rasvatonta raejuustoa 200g - 400g ja kaksi keitettyä kananmunaa.

        Katsellessani keväisin ja syksyisin metsää 4 - 6 viikkoa jäävät varmennus protskut pois mutta vastaavasti syön sapuskan lisänä makeita tössyröitä ja jäätelöä.
        Ylimääräisenä vakiona ilmakuivattua kinkkua parhaimmillaan 7,5kg/ 2 viikkoa.
        A-annoksia törkeä määrä.

        Paino putoaa mutta olen tarkoituksella jättänyt mainitsematta,että paino lähtee reisistä, pakaroista ja selästä. Laiska elämäntapa näivettää lihaksia mutta vyötärö ei ohene lainkaan.
        Mutta, syödessään vähintään normaalisti ja ryypätessään miehekkäästi ukko "laihtuu"!
        Tämä on protestini kaloreiden laskijoita ja indeksiin tuijottajia kohtaan.
        Laihtuminen on muutakin, ja varsinkin muuta kuin vaakalukeman putoaminen!

        Ps. Naukkailu alkaa ennen klo 9:ää reippaalla brandy paukulla, jatkuu maltillisesti oluella, votkalla, viskillä, viinillä ja viimeinen annos katoaa suuhun ennen ilta 23:a.

        Vielä yksi lisäys joka on ristiriidassa laihtumisteorian kanssa. Kotioloissa rähjään salilla noin 10 tuntia viikossa. Syketaso koko ajan yli 115.
        Eikös tämän pitäisi laihduttaa kun vastaavasti Espanjan viikkoina en kuntoile lainkaan?
        Kotiin tulon jälkeen tämä kotoinen "laihdutusohjelma" lihottaa 70v vanhuksen ennalleen muutamassa viikossa.

        Kaikki teoriat heittävät volttia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä yksi lisäys joka on ristiriidassa laihtumisteorian kanssa. Kotioloissa rähjään salilla noin 10 tuntia viikossa. Syketaso koko ajan yli 115.
        Eikös tämän pitäisi laihduttaa kun vastaavasti Espanjan viikkoina en kuntoile lainkaan?
        Kotiin tulon jälkeen tämä kotoinen "laihdutusohjelma" lihottaa 70v vanhuksen ennalleen muutamassa viikossa.

        Kaikki teoriat heittävät volttia!

        << Vielä yksi lisäys joka on ristiriidassa laihtumisteorian kanssa. >>

        Ai, tämä onkin tällainen jatkokertomus, missä keksitään aina vaan lisää paskaa/valehtelua.

        << Kaikki teoriat heittävät volttia! >>

        Tuskin olet maailmanhistorian ensimmäinen yksilö, jonka kohdalla esim. energian säilymislaki ei jostain syystä toimikaan. Ehkä olet tosiaan niin kummallinen, että fysiikan lait vaan eivät päde - vai olisikohan sittenkin niin, että kuvittelet kaikessa suurpiirteisyydessäsi asioita, jotka eivät ole totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        << Vielä yksi lisäys joka on ristiriidassa laihtumisteorian kanssa. >>

        Ai, tämä onkin tällainen jatkokertomus, missä keksitään aina vaan lisää paskaa/valehtelua.

        << Kaikki teoriat heittävät volttia! >>

        Tuskin olet maailmanhistorian ensimmäinen yksilö, jonka kohdalla esim. energian säilymislaki ei jostain syystä toimikaan. Ehkä olet tosiaan niin kummallinen, että fysiikan lait vaan eivät päde - vai olisikohan sittenkin niin, että kuvittelet kaikessa suurpiirteisyydessäsi asioita, jotka eivät ole totta.

        Liikaa vaadittu! Ensin pitäisi lukea. Sitten yrittää ymmärtää sisältö. Ymmärtämistä helpottaa kun pyrkiin jonkin tason objektiivisuuteen hieman tinkien omasta kaikkitietävyyden asenteestaan.

        En tiedä mitää tarkoitat hengentuotteellasi mutta tuo mitä kilkuttelin on täyttä totta mitään lisäämättä.
        Minua säälittävät nämä kaloriteoreetikot. Rasvan osuus kehon painosta on lihavuuden mitta! Ei pitäisi olla vaikea ymmärtää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        << Kerrohan sitten miten on mahdollista, että paino laskee juopotteluputken aikana syömisestä huolimatta! >>

        Kerroit, että syöt vain yhden aterian ja ettei juuri muuten tullut syötyä kovin kaloripitoisia ruokia. Lisäksi lomailu oli sittenkin kohtalaisen aktiivista elämää: käveltiin ja liikuttiin paikasta toiseen - eikä siis lösähdetty sohvalle kanavapujottelemaan. Osaatko jo nähdä metsän puilta ?

        Jep, vähemmän suusta sisään menneitä kaloreita, enemmän kulutusta - ja "kas kummaa" paino putoaa.

        Jos tuosta oikein saivarrellaan, niin onhan alkoholissa ihan pieni termogeneettinen etu: se voimistaa ihon pintaverenkiertoa sen verran, että ihon lämpötila nousee, mikä lisää lämmön (energian) karkaamista iholta. Vaikutus on kuitenkin älyttömän pieni (eikä se taida kovin relevantti olla ETELÄNloman aikaan).

        "onhan alkoholissa ihan pieni termogeneettinen etu"

        Siis, jäykillä viinoilla (noin > 40% VOL etanoli) on "thermic effect of food" (TEF), eikä se ole ihan pieni, luokkaa 20% etanolin metabolisoituvasta kokonaisenergiasta. Siis noin viidennes jäykän viinan metabolisoituvasta energiasta menee kehon ydinlämmön kohottamiseen.

        "se voimistaa ihon pintaverenkiertoa sen verran, että ihon lämpötila nousee, mikä lisää lämmön (energian) karkaamista iholta."

        Ei todellakaan, vaan päinvastoin, kohottaa kehon ydinlämpöä.

        Jäykkä viina on erittäin tunnettu selvitymisapu hyytävissä olosuhteissa, tarpeen niin vaatiessa. Luulen että vastaava etanolimäärä oluena nautittuna ei toimisi samoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikaa vaadittu! Ensin pitäisi lukea. Sitten yrittää ymmärtää sisältö. Ymmärtämistä helpottaa kun pyrkiin jonkin tason objektiivisuuteen hieman tinkien omasta kaikkitietävyyden asenteestaan.

        En tiedä mitää tarkoitat hengentuotteellasi mutta tuo mitä kilkuttelin on täyttä totta mitään lisäämättä.
        Minua säälittävät nämä kaloriteoreetikot. Rasvan osuus kehon painosta on lihavuuden mitta! Ei pitäisi olla vaikea ymmärtää.

        << tuo mitä kilkuttelin on täyttä totta mitään lisäämättä. >>

        "Varmasti."

        << Minua säälittävät nämä kaloriteoreetikot. >>

        Jotka kuitenkin nojaavat yhteen vankimmista fysiikan lainalaisuuksista: energian säilymislaki. Sitä ei ole vielä koskaan murrettu - etkä sinä ole se ensimmäinen fysiikanlakien murtaja. Et vaan ole vaikka kuinka luulottelisit itsellesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "onhan alkoholissa ihan pieni termogeneettinen etu"

        Siis, jäykillä viinoilla (noin > 40% VOL etanoli) on "thermic effect of food" (TEF), eikä se ole ihan pieni, luokkaa 20% etanolin metabolisoituvasta kokonaisenergiasta. Siis noin viidennes jäykän viinan metabolisoituvasta energiasta menee kehon ydinlämmön kohottamiseen.

        "se voimistaa ihon pintaverenkiertoa sen verran, että ihon lämpötila nousee, mikä lisää lämmön (energian) karkaamista iholta."

        Ei todellakaan, vaan päinvastoin, kohottaa kehon ydinlämpöä.

        Jäykkä viina on erittäin tunnettu selvitymisapu hyytävissä olosuhteissa, tarpeen niin vaatiessa. Luulen että vastaava etanolimäärä oluena nautittuna ei toimisi samoin.

        << "onhan alkoholissa ihan pieni termogeneettinen etu"
        Siis, jäykillä viinoilla (noin > 40% VOL etanoli) on "thermic effect of food" (TEF), eikä se ole ihan pieni, luokkaa 20% etanolin metabolisoituvasta kokonaisenergiasta. Siis noin viidennes jäykän viinan metabolisoituvasta energiasta menee kehon ydinlämmön kohottamiseen. >>

        Joka sitten taas on pois jonkin toisen aineen metaboliasta, jos kerran lämpöä jo on.

        Energiaa tulee ravintoaineista kehon lämmittämiseen ja liikkeeseen. Jos lämpöä tai liikettä ei tarvita lisää, ravintoaineet ei sitten palakaan lämpöenergiaksi tai liike-energiaksi.

        << "se voimistaa ihon pintaverenkiertoa sen verran, että ihon lämpötila nousee, mikä lisää lämmön (energian) karkaamista iholta."
        Ei todellakaan, vaan päinvastoin, kohottaa kehon ydinlämpöä. >>

        Ja tosiaan, kun se lämpöenergia jää kehon sisään, niin sitä ei kulu mihinkään yhtään sen enempää. No, toki se ihan pieni ihon pinnan lämpötilavaikutus sillä on. Iholta niitä kaloreita, katsos, karkaa. Sitä energiaa omasta kehosta kuluu ympäristön lämmittämiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        << tuo mitä kilkuttelin on täyttä totta mitään lisäämättä. >>

        "Varmasti."

        << Minua säälittävät nämä kaloriteoreetikot. >>

        Jotka kuitenkin nojaavat yhteen vankimmista fysiikan lainalaisuuksista: energian säilymislaki. Sitä ei ole vielä koskaan murrettu - etkä sinä ole se ensimmäinen fysiikanlakien murtaja. Et vaan ole vaikka kuinka luulottelisit itsellesi.

        Olisit lukenut 11:13!
        Kun laiskottelee niin lihasta katoaa! Vaakauskovaiset tulkitsevat, että henkilö laihtuu vaikka kyse on kehon koostumuksen muutoksesta läskin hyväksi.
        Painavan lihaksen tilalle tulee kevyttä laardia. Tuota minä kutsun lihomiseksi vaikka vaakalukema pieneneekin.
        Tämän ymmärtäminen ei vaadi mitään tohtorin väitöstä.
        Onnistuu myös ryyppäämättä mutta ryyppääminenkään ei estä sitä.

        En luulottele mitään vaan olen todennut tuon hyvin monena keväänä ja syksynä.
        Tietenkin on yksi reunaehto. Jos ei ole lihasta niin "laihtuminen" on vähäisempää.

        Kuka tahansa jolla on koipi ollut kipsissä pari, kolme kuukautta on havainnnut saman. Huilannut reisi on kutistunut. Mikäs luonnonlaki kumoaa tämän?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisit lukenut 11:13!
        Kun laiskottelee niin lihasta katoaa! Vaakauskovaiset tulkitsevat, että henkilö laihtuu vaikka kyse on kehon koostumuksen muutoksesta läskin hyväksi.
        Painavan lihaksen tilalle tulee kevyttä laardia. Tuota minä kutsun lihomiseksi vaikka vaakalukema pieneneekin.
        Tämän ymmärtäminen ei vaadi mitään tohtorin väitöstä.
        Onnistuu myös ryyppäämättä mutta ryyppääminenkään ei estä sitä.

        En luulottele mitään vaan olen todennut tuon hyvin monena keväänä ja syksynä.
        Tietenkin on yksi reunaehto. Jos ei ole lihasta niin "laihtuminen" on vähäisempää.

        Kuka tahansa jolla on koipi ollut kipsissä pari, kolme kuukautta on havainnnut saman. Huilannut reisi on kutistunut. Mikäs luonnonlaki kumoaa tämän?

        << Painavan lihaksen tilalle tulee kevyttä laardia. >>

        Adipose tissue has a density of ~0.9 g/ml
        muscular tissue has a density of 1.06 g/ml

        Wikipedia.

        Jep, eipä se ero kovin kummoinen ole.

        Ja tosiaan, miten tämä tarina nyt sitten kaloriteorian vastainen olisi ? Rasva (kehon energiasisältö kokonaisuudessaan, kaloreiksi laskettuna) lisääntyy kehossa, jos syö enemmän kuin kuluttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        << "onhan alkoholissa ihan pieni termogeneettinen etu"
        Siis, jäykillä viinoilla (noin > 40% VOL etanoli) on "thermic effect of food" (TEF), eikä se ole ihan pieni, luokkaa 20% etanolin metabolisoituvasta kokonaisenergiasta. Siis noin viidennes jäykän viinan metabolisoituvasta energiasta menee kehon ydinlämmön kohottamiseen. >>

        Joka sitten taas on pois jonkin toisen aineen metaboliasta, jos kerran lämpöä jo on.

        Energiaa tulee ravintoaineista kehon lämmittämiseen ja liikkeeseen. Jos lämpöä tai liikettä ei tarvita lisää, ravintoaineet ei sitten palakaan lämpöenergiaksi tai liike-energiaksi.

        << "se voimistaa ihon pintaverenkiertoa sen verran, että ihon lämpötila nousee, mikä lisää lämmön (energian) karkaamista iholta."
        Ei todellakaan, vaan päinvastoin, kohottaa kehon ydinlämpöä. >>

        Ja tosiaan, kun se lämpöenergia jää kehon sisään, niin sitä ei kulu mihinkään yhtään sen enempää. No, toki se ihan pieni ihon pinnan lämpötilavaikutus sillä on. Iholta niitä kaloreita, katsos, karkaa. Sitä energiaa omasta kehosta kuluu ympäristön lämmittämiseen.

        "Joka sitten taas on pois jonkin toisen aineen metaboliasta, jos kerran lämpöä jo on."

        Normaalisti on noin, kun vallalla on "homeostaasi". Mutta kun ihminen on jäätymässä hengiltä niin siinä tilanteessa jäykkä viina vain siirtää loppua vähän enemmän tulevaisuuteen, eikä korvaa mitään muuta.

        Otsikon kysymykseen palatakseni, luulen että jäykkiä viinoja kulutettaessa vatsanpohjalla oleva vagus hermon säie jotenkin "puutuu", tai menettää väliaikaisesti signalointikyvyn, joka siis osaltaan vaikuttaa siihen että runsaasti jäykkiä viinoja käyttävät ihmiset ovat yleensä hyvin laihoja. Liikuttuneessa tilassa oleva siis ehkä ei koe vagus-hermon vatsassa olevan säikeen normaalisti informoimaa nälän tuntemusta. Jos ruokailisi kuten selvinpäin, mutta vetää lisäksi 0.5 litraa kossua päivässä, niin pitäisi lihota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Joka sitten taas on pois jonkin toisen aineen metaboliasta, jos kerran lämpöä jo on."

        Normaalisti on noin, kun vallalla on "homeostaasi". Mutta kun ihminen on jäätymässä hengiltä niin siinä tilanteessa jäykkä viina vain siirtää loppua vähän enemmän tulevaisuuteen, eikä korvaa mitään muuta.

        Otsikon kysymykseen palatakseni, luulen että jäykkiä viinoja kulutettaessa vatsanpohjalla oleva vagus hermon säie jotenkin "puutuu", tai menettää väliaikaisesti signalointikyvyn, joka siis osaltaan vaikuttaa siihen että runsaasti jäykkiä viinoja käyttävät ihmiset ovat yleensä hyvin laihoja. Liikuttuneessa tilassa oleva siis ehkä ei koe vagus-hermon vatsassa olevan säikeen normaalisti informoimaa nälän tuntemusta. Jos ruokailisi kuten selvinpäin, mutta vetää lisäksi 0.5 litraa kossua päivässä, niin pitäisi lihota.

        << "Joka sitten taas on pois jonkin toisen aineen metaboliasta, jos kerran lämpöä jo on."
        Normaalisti on noin, kun vallalla on "homeostaasi". Mutta kun ihminen on jäätymässä hengiltä niin siinä tilanteessa jäykkä viina vain siirtää loppua vähän enemmän tulevaisuuteen, eikä korvaa mitään muuta. >>

        Niin. Ehkä. Vähän.

        Tosin nyt puhe oli ihan toisesta aiheesta kuin hengiltä jäätymisestä.

        << Liikuttuneessa tilassa oleva siis ehkä ei koe vagus-hermon vatsassa olevan säikeen normaalisti informoimaa nälän tuntemusta. >>

        Ehkä tuon oman fysiologian esittämisen kanssa kannattaisi olla hivenen varovaisempi. Sellaisella tekee itsestään helposti aika, noh, aika naivistisen.


    • Anonyymi

      Vahvoissa viinoissa ei ole sokeria mutta kylläkin kaloreita.

      • Anonyymi

        Osa, varsin pieni osa, etanolin kaloriesta (energiasta) metabolisoituu hiilihydraateiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osa, varsin pieni osa, etanolin kaloriesta (energiasta) metabolisoituu hiilihydraateiksi.

        "Osa, varsin pieni osa, etanolin kaloriesta (energiasta) metabolisoituu hiilihydraateiksi."

        Jopahan oli taas hyvä tieto aloittajalle. Tavallista höpinää tällä kaatiksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Osa, varsin pieni osa, etanolin kaloriesta (energiasta) metabolisoituu hiilihydraateiksi."

        Jopahan oli taas hyvä tieto aloittajalle. Tavallista höpinää tällä kaatiksella.

        Sitten un haluat tietää elintarvikkeista ja niiden sopivuudesta laihduttajalle ta i diabetikolle:

        hakusana: terveenä ja kylläisenä


    • Anonyymi

      Viinan juonti on niin hauskaa, että ihan sama lihottaako.

    • Anonyymi

      Etanoli ei ole elimistön kaipaamaa ravintoa, niitä ovat vain hiilihydraatit, proteiinit ja rasvat. Tyhjään vatsaan nautittua viinaa elimistö ei pysty käyttämään ravinnoksi, mutta ravinnon lisänä se tuottaa elimistöön ylimääräisiä kaloreita muuntamalla sen avulla etanolin ylimääräiseksi energiaksi. Eli alkoholi lihottaa, mutta vain välillisesti.

      • Anonyymi

        paljonkohan kilju sisältää kaloreita? 2 KG sokeria 8 l. vettä,häipyyköhän sokeri jonnekkin vai muuttuuko muuksi? Tuntuu että olisin lihonut tuon harrastuksen aloitettuani.


      • Anonyymi kirjoitti:

        paljonkohan kilju sisältää kaloreita? 2 KG sokeria 8 l. vettä,häipyyköhän sokeri jonnekkin vai muuttuuko muuksi? Tuntuu että olisin lihonut tuon harrastuksen aloitettuani.

        Sokeri muuttuu alkoholiksi. 2 kg sokeria a 4 kcal per gramma tuottaa 1 kg alkoholia a 7 kcal per g.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      47
      4773
    2. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      95
      4572
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      620
      4184
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3147
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2691
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2213
    7. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      221
      2163
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      347
      2163
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1775
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1502
    Aihe