1657,00 € / kk lisät kolmivuorotyöstä
terveyskeskuksen vuodeosastolla.
Lähihoitaja
17
2573
Vastaukset
- valitustehtailija
oli kallista työaikaa käytettävänä tähänkin "tietoiskuun".
- ...
Kovastipa sinua silti kiinnosti kun viitsit vastata. Viestissäni ei ollut sanaakaan valitusta vaan vain faktaa.
- elikkä..
lh:n palkka on sh:n peruspalkkaa n.200-400€ huonompi riipuen paikasta ym.Lisät ilmeisesti maksetaan saman "kaavan" mukaan ? eli n.2100-2300€/kk kokonaisansio(riippuu varmaan myös tuleeko ikälisiä päälle) ja vuodessa jonkinverran alle 30000€
- Rokj
Miksi hoitaja, jonka pitäisi olla työssäänkin rehellinen, kertoo meille 1600 euron peruspalkan. Myyntiedustajilla on peruspalkka yleensä 0 euroa, monella myyjällä (auto-, huonekalu-, kodinkone- yms myymälöissä) peruspalkka on 800 - 1600 euroa, ja loppu tulee suoraan työteosta ja ahkeruudesta.
Sinun, lähihoitaja, palkkasi on 32.500 euroa vuodessa.
Ei 30.000 vuosiansioihin tarvita mitään yleiskorotuksia, inflaatiotarkistusta lukuunottamatta. Ei se työnlaatu siitä mihinkään parane. Hoitoalalla ollaan oltu jo parikymmentä vuotta ilman johtajaa, ja se näkyy laadussa. Eikä se työmäärä rahalla vähene, vain uusia palkkaamalla.
On hyvä, että saamme ulkomailta ammattitaitoista työvoimaa, kunhan samalla uusimme pikaisesti laitostemme vastuuhenkilöt. Tiukempi tulosvastuu paikalliselle tasolle. Tulosvastuu ei tarkoita pelkästään rahaa, ensin tulee tuote/palvelu ja sen laatu, vasta sitten kustannukset. Eihän kukaan osta halpaa kännykkääkään, jos se ei toimi.
Te valittajahoitajat, vaihtakaa työpaikkaa yksityiselle sektorille. Sitten näette mitä työnteko on, ja mitä on se laatu, joka palvelussa pitää saavuttaa. Suurin osa teistä tuskin pääsee yksityiseen yritykseen, joten vaihtakaa ammattia vaikka niille aloille, joita niin karehditte tässä palkkakeskustelussanne.- nalle22
ihan tiedoks vaan, lähihoitajan palkka EI OLE LÄHELLEKÄÄN 30000e vuodessa!!!! ei edes yksityisellä jossa mä olen töissä. sitä paitsi yksityisen terveyspalvelualan työehtosopimuksen palkat on lähtötasoltaan huonompia kuin kvtes:n kunnalliset palkat, ainakin 100e!!! mun peruspalkka on nimittäin 1570,61e/kk ja jos on huimasti tehny viikonloppuja ja iltoja kun maksetaan kuuden viikon lisät, ni käteen saattaa hyvällä tuurilla tulla jopa 1300e. ja tää on fakta, näen sen ensinnäkin siitä työehtosopimuksesta ja toiseks palkkakuitista joka kuukausi...ja kunnallisen puolen ihmiset tekee ihan yhtä arvokasta työtä kuin me yksityisellä sektorilla työskentelevät!
- Valtakunnan vahtikoira
nalle22 kirjoitti:
ihan tiedoks vaan, lähihoitajan palkka EI OLE LÄHELLEKÄÄN 30000e vuodessa!!!! ei edes yksityisellä jossa mä olen töissä. sitä paitsi yksityisen terveyspalvelualan työehtosopimuksen palkat on lähtötasoltaan huonompia kuin kvtes:n kunnalliset palkat, ainakin 100e!!! mun peruspalkka on nimittäin 1570,61e/kk ja jos on huimasti tehny viikonloppuja ja iltoja kun maksetaan kuuden viikon lisät, ni käteen saattaa hyvällä tuurilla tulla jopa 1300e. ja tää on fakta, näen sen ensinnäkin siitä työehtosopimuksesta ja toiseks palkkakuitista joka kuukausi...ja kunnallisen puolen ihmiset tekee ihan yhtä arvokasta työtä kuin me yksityisellä sektorilla työskentelevät!
"yksityisen terveyspalvelualan työehtosopimuksen palkat on lähtötasoltaan huonompia kuin kvtes:n kunnalliset palkat, ainakin 100e!!!"
"ja kunnallisen puolen ihmiset tekee ihan yhtä arvokasta työtä kuin me yksityisellä sektorilla työskentelevät!"
Eli kunnallisen alan hoitajien palkkakehitystä pitäisi pikemminkin suitsia kuin kiihdyttää?
Yksityisellä puolellahan maksetaan juuri se mitä toimivassa markkinataloudessa pitääkin, kun yrittäjän pitää palkanmaksusta selviytyäkseen ensin ihan oikeasti repiä ne palkanmaksuvarat asiakkailtaan, toisin kuin julkisella puolella, josta näköjään luullaan vain taivaan olevan kattona veronmaksajan veronmaksukyvylle ja -halulle. - joopajoo...
Haista sinä jo tiedät-kyllä-mikä yli kolminekymmeninetuhansinesi. Itse olen LH, kolmivuorotyössä, kaikki ikälisät on ja pieni hyvänmiehenlisä. Viime vuoden KOKONAISANSIO oli n. 26000e.
- työn orja
Oikea palkkasi on juuri se vuorotyölisillä korotettu,niin että älä kirjoittele peruspalkasta! Kun olet valinnut vuorotyön,saat vapaata arkipäivinä,mikä olisi luksusta monelle!
- Työtä vuorotta
Luxusta useammalle. Kolikolla on kaksi puolta. työajat ei vituta mutta korvaus menetetystä vapaa-ajasta on perseestä. Narinari rutiruti...
- työnteko ei kiinnosta
Yhdestä yöstä saa palkallisen päivävapaan..
- rekisteröimätön
kuule, monelle vuorotyön tekijälle säännöllinen työaika se vasta luksusta olisi!! Tervetuloa vain puoli-ilmaiseksi hoitajaksi jos vuorotyötä halajat.
- raskainta
mitä naisilla olla voi ja lisänä vuorotyön kuluttavuus.
..paperimies istuu ja painaa nappia ja sille maksetaan maltaita.
..hoitaja vastaa heikon aikuisen painavan jäykistyneen ihmisen hengestä ja avuttoman henkilön kokonaisvaltaisesta hyvinvoinnista..siivoaa kaikki jätökset ja syöttää ,kääntää pesee ja pukee ..jne huh - Hulinat
Suurin osa sisar hento valkoinenlinjalle pyrkivistä on viettänyt melkoista elämäänsä nuorena. Osa näistä hoitsuista oli hutsuina teinivuosina ja viina virtasi vuolaasti. Vain riittävän pahan maineen omaavat jätkät saivat hurjastella pimpinellalla viikonloppuisin. Ei mitään rääpyä.
Ei siis mitään isin kilttejä tyttöjä. Nykyiset opiskelijat alalle ovat vielä pahempia. He ovat vain töissä, viis muusta kuin palkasta!!! Kahvikämppäki on jees pulinatuokioineen :(
Jospa kertoisit oikean palkkasi extratyö lisineen. Minpä kerron mitä hotellin petaaja-tyttö saa palkaksi ripaska-työstä ja siitä kun 1 ei riitä tekemään 20 hengen valmisteluja= paskaa motivaatiopalautetta säästösyistä. Palkka on 1100€kuussa ja töihin on tultava vapaapäivänäkin,hälytettäessä,ilman eri varalla olo korvausta.- Lähihoitsu _65
Taidatpa kertoa omasta nuoruudestasi raukka parka,tai sulla ei ole kaikki palikat kotona?
- Totuus palkasta
Teen lähihoitajan töitä Kotipalvelussa.
Perus palkka on 1586 €/kk. Jos on oikein hyvä kuukausi (paljon iltoja, arkipyhiä, viikonloppuja) niin tilille tulee parhaimmillaan 1450 €/kk, jos on huono kuukausi (kuten yleensä) niin tilille tulee n. 1280 €.
En lähde miettimään nyt sitä, onko se paljon vai vähän, riippuu toki jokaisen omista menoista, mitä jää käteen laskujen jälkeen.
Mutta aivan turha on puhua hoitajien palkkojen nostostakaan, koska senhän tietää, ettei kunnilla ole siihen kuitenkaan varaa. Silloin vain vähenee työpaikat ja hoito kärsii. Se on tosi juttu,kun aletaan ihan järjellä tätä ajattelemaan. - H.u.l.i.n.a.t
Suurin osa sisar hento valkoinenlinjalle pyrkivistä on viettänyt melkoista elämäänsä nuorena. Osa näistä hoitsuista oli hutsuina teinivuosina ja viina virtasi vuolaasti. Vain riittävän pahan maineen omaavat jätkät saivat hurjastella pimpinellalla viikonloppuisin. Ei mitään rääpyä.
Ei siis mitään isin kilttejä tyttöjä. Nykyiset opiskelijat alalle ovat vielä pahempia. He ovat vain töissä, viis muusta kuin palkasta!!! Kahvikämppäki on jees pulinatuokioineen :(
Jospa kertoisit oikean palkkasi extratyö lisineen. Minpä kerron mitä hotellin petaaja-tyttö saa palkaksi ripaska-työstä ja siitä kun 1 ei riitä tekemään 20 hengen valmisteluja= paskaa motivaatiopalautetta säästösyistä. Palkka on 1100€kuussa ja töihin on tultava vapaapäivänäkin,hälytettäessä,ilman eri varalla olo korvausta.
Vielä:
Koska hoitovirheitä vilisee ja lipsahduksia sattuu milloin mistäkin syystä, pitäisi hoitsuiksi pyrkiville olla korkea moraali ja vähiten sitä hällä väliä asennetta. Sitten tajuaa tämän kun läheinen painaa hälystysnappulaa ja kukaan ei tule kahvihuoneesta kerroksille. PERKELE! - ammatissa ollut
Perushoitajana työskennellyt 30v. Kaikki ikälisät saatuna palkkani elokuussa käteen jäänyt osuus oli 1513e. Siinä on vietetty kesä iltoja ja viikonloppuja töissä.Olen urani huipulla. Vuosi ansio menneeltä vuodelta on 27150e. Ulkomaalaiset töihin. Sanon vaan kuinka moni pitää siitä kun musta mies tulee pesemään ja pyyhkimään pyllysi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista897627- 1055522
- 2664738
- 484662
- 653382
- 502768
- 582447
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222408Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292372- 412244