Suu kuiva herätessä

killi-

Mikä kaikki aiheuttaa suun kuivumista? Aamulla herätessä suu on aivan rutikuiva, samoin yöllä jos herää. Usein käyn juomassa vähän vettä (jos satun heräämään), että helpottaa. En kuorsaa, en nuku suu auki, enkä syö e-pillereitä. Päivällä en ole niinkään huomannut, että ihan kuiva olisi, mutta ehkei ihan täysin normaalikaan.

Millainen syljen normaali koostumus kuuluisi olla?

Kiitos! :)

4

2897

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • herätessä

kuiva, koska nukut suu auki. Silloin limakalvot kuivuu, sylki riittää kunnolla kosteuttamaan vaan jos suu on kiinni suurimman osan aikaa, kuten normaalisti valveilla siis. Mitäpä tuohon olis hoidoksi, en tiedä, mulla sama vaiva. Yritä nukkua suu kiinni :)

• killi-

Mutta kun en nuku suu auki. Vaan suu kiinni. Ja kun tätä ei ole ennen/aina ollut, viime aikoina vaan. Voihan se toki olla normaaliakin, mutta aika häiritsevää kuitenkin ja inhoittavan tuntoista.

• ootko varma
        killi- kirjoitti:

Mutta kun en nuku suu auki. Vaan suu kiinni. Ja kun tätä ei ole ennen/aina ollut, viime aikoina vaan. Voihan se toki olla normaaliakin, mutta aika häiritsevää kuitenkin ja inhoittavan tuntoista.

että nukut suu kiinni? Itsekin luulin nukkuvani, mut sit pyysin mun miestä katsomaan kun nukun miten asiat on ja nukuin kumminkin suu auki, vaik nukahtaessa se oli kiinni. Onko sulla sitten joku flunssa menossa tai nenä muuten vaikka allergiasta tukkoinen? Se saattais aiheuttaa et nukkuessa hengität suun kautta tiedostamattas kun nenä on tukossa.

• killi-
        ootko varma kirjoitti:

että nukut suu kiinni? Itsekin luulin nukkuvani, mut sit pyysin mun miestä katsomaan kun nukun miten asiat on ja nukuin kumminkin suu auki, vaik nukahtaessa se oli kiinni. Onko sulla sitten joku flunssa menossa tai nenä muuten vaikka allergiasta tukkoinen? Se saattais aiheuttaa et nukkuessa hengität suun kautta tiedostamattas kun nenä on tukossa.

No sinänsä varma oon, kun oon pyytäny miestä katsomaan ja ainakin aamulla on kuulemma suu kiinni, kun se lähtee töihin.

Ja kun tosiaan tätä on nyt jatkunut jo jonkin aikaa, kuukausia. Ei oo flunssaa. Ihmettelen, kun ei ennen ollut ja miksi olisin yhtäkkiä ruennut nukkumaan suu auki. hmm..

Mut pitänee pyytää mieheltä uudestaan, että katsoo :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      50
      2202
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      197
      2029
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      116
      1382
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1170
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      96
      982
    6. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      929
    7. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      889
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      47
      868
    9. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      33
      845
    10. Minkälaisen viestin toivoisit saavasi?

Miehelle.... Helpota vähän.
      Ikävä
      61
      746
    Aihe