Katrium Oü

Tallinnaanko?

Hei!

Onko kellään kokemusta kyseisestä yrityksestä, joka siis on Tallinnassa?

112

17073

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • been there, done that

      Itse olin kyseisessä lafkassa työharjoittelussa keväästä alkusyksyyn. Hyvä maku jäi kaikinpuolin. Vaihtelevia ja vastuullisia työtehtäviä, joustavaa toimintaa työaikojen suhteen, paljon "yhteistoimintaa" eli Tallinna (ja lähiympäristö) tulee hyvinkin tutuksi koko työporukan voimin. Kannattaa lähteä, antaa varmasti paljon enemmän kuin joku hikinen kotiseudun abc.

      • eesti

        Olen lähdössä tod. näk. kyseiseen firmaan syksyllä. Haluaisin kuulla vielä lisää etukäteen. Oisko mahdollista olla s.postiyhteydessä?


    • in Tallinn

      Moi!

      Ehdottomasti kannattaa, olen itse ollut nyt 3 viikkoa täällä ja on todella mukavaa ollut..en kadu ainakaan lähtöäni :D

      Saa todella hyödyllisen työkokemuksen ja samalla täällä on paljon kaikkea muutakin kivaa, illanviettoa ja kaikenlaisia reissuja työn vastapainoksi :)

      • Opiskelija95

        Saavat jotain tukiaisia etc. Ei hyvä paikka, ketkuja. En menisi.


    • L.Aro

      Itse viihdyin ihan hyvin...voin kyllä suositella.
      Tietenkin välillä oli huonompia päiviä mutta kokonaisuudessan hyvä kokemus.

      • Clauria

        Olin 3,5 kuukautta yrityksessä työharjottelussa ja kyllä kannatti! Paljon uutta koettu ja nähty sekä työn että vapaa-ajan puiteissa!


    • -k-

      Suoritin työharjoitteluni kyseisen työnantajan leivissä ja hyvällä menestyksellä. Sain hyvin paljon vastuuta sekä käytännön kokemusta josta on jälkikäteen ollut paljonkin hyötyä. Eipä ole kaduttanut, eli voin siis suositella!

      • eesti

        kiinnostaisi, että minkälaista hyötyä sait harjoittelustasi? tarkoitan mahdollisesti työpaikan sitä kautta? oletko jo valmistunut?


    • harkitsee hakemista

      missä te oikein asuitte? kuitenkin vieraassa maassa asumien ja eläminen maksaa. lainarahallako?

      mitä te teitte siellä? kaikki puhuvat vastuullisista hommista. mitä käytännössä?

      firman nettisivut kans hämmentää. esim. vironkielisellä sivulla yritysesittelynä toimii wikipediasta napattu seloste siitä mitä company yleisesti ottaen tarkoittaa..

      • Karoliina

        Suomen kansaneläkelaitos eli KELA maksaa opintorahan ja asumislisä myös harjoittelusta, kaiken lisäksi korotettuna, ulkomailla kun ollaan. Firma hoiti vuokrakämpän, siitä ei tarvinnut itse huolehtia.
        Tehtäviä oli monenlaisia, mm. markkinointitutkimuksia aina kyselyistä itse raportin tekemiseen, mystery shoppausta jne.
        Ainahan voit olla itse yhteydessä yritykseen päin ja kysyä lisää..


    • vaikoei

      Ehkä virolainen huijariyritys?

      • harkkari

        itse olin suorittamassa harjoittelua kyseisessä yrityksessä aikaisemmin tänä vuonna. suosittelen kyllä muillekin, töitä riitti asiakaspalvelusta tutkimuksiin messuihin yms yms. aika paljon sai myös vastuuta ja omia projekteja joista oli vastuussa. töissä oli mukavia nuoria tyyppejä eli vaikka ketään ei tallinnassa tuntisikaan niin yksinäinen ei kyllä tarvi olla! siis jos itse haluaa yhteisiin illanviettoihin mennä mukaan..


      • mietityttää
        harkkari kirjoitti:

        itse olin suorittamassa harjoittelua kyseisessä yrityksessä aikaisemmin tänä vuonna. suosittelen kyllä muillekin, töitä riitti asiakaspalvelusta tutkimuksiin messuihin yms yms. aika paljon sai myös vastuuta ja omia projekteja joista oli vastuussa. töissä oli mukavia nuoria tyyppejä eli vaikka ketään ei tallinnassa tuntisikaan niin yksinäinen ei kyllä tarvi olla! siis jos itse haluaa yhteisiin illanviettoihin mennä mukaan..

        Olen mahdollisesti lähdössä harjoittelijaksi kyseiseen paikkaan. Millaisia asuntoja yritys hankki? Olivatko kuinka siistejä ja millainen oli asuntojen varustetaso? Niin, ja olivatko kalustettuja valmiiksi vai aivan tyhjillään?


      • vastaus asuntokysymykseen
        mietityttää kirjoitti:

        Olen mahdollisesti lähdössä harjoittelijaksi kyseiseen paikkaan. Millaisia asuntoja yritys hankki? Olivatko kuinka siistejä ja millainen oli asuntojen varustetaso? Niin, ja olivatko kalustettuja valmiiksi vai aivan tyhjillään?

        Asunnot ovat aina kalustettuja, huonekaluista astioihin, peittoihin ym asti. Suomalaisella tasolla hyväkuntoisia ja siistejä asuntoja ydinkeskustassa. Asunnosta myös lähetetään kuvia jos niitä pyytää.


      • Huubanek
        vastaus asuntokysymykseen kirjoitti:

        Asunnot ovat aina kalustettuja, huonekaluista astioihin, peittoihin ym asti. Suomalaisella tasolla hyväkuntoisia ja siistejä asuntoja ydinkeskustassa. Asunnosta myös lähetetään kuvia jos niitä pyytää.

        Moi, sama paikka olis mulla mielessä. Mitenkäs on internetin suhteen tilanne Tallinnassa? jos esim 3kk oon menossa sinne harjotteluun niin oliko teillä asunnossa nettiä ja millasia hintoja/nopeuksia/sopimuksia siellä oli?


      • internetyhteykset tallin
        Huubanek kirjoitti:

        Moi, sama paikka olis mulla mielessä. Mitenkäs on internetin suhteen tilanne Tallinnassa? jos esim 3kk oon menossa sinne harjotteluun niin oliko teillä asunnossa nettiä ja millasia hintoja/nopeuksia/sopimuksia siellä oli?

        hei, internet riippuu asunnosta mihin menee. joissain asunnoissa on valmiina internet mutta joissain ei ole; näissä tapauksissa asuntoon onnistuu helposti tilata internet, hinta parikymmentä euroa kuukaudessa, riippuen sopimuksesta. meillä oli hyvä tuuri ja asunnossa oli jo aikaisemmin tehty internet tvsopimus joten langaton internet oli jo valmiina.


    • Opiskelija90

      Pikkufirma, hyväksi käyttää tod.näk. tukiaisia Suomelta. Ihme hommaa nykyään...pitempiaikaista työtä ei pysty tarjoamaan. Muutenkin vaikuttaa ihme firmalta...

      • hmpphm

        Niin tuo harjoittelijoilla pyörittäminen ihmetyttää. Kaikista on toki tosi kiva tehdä ilmasta työtä.


      • no money?
        hmpphm kirjoitti:

        Niin tuo harjoittelijoilla pyörittäminen ihmetyttää. Kaikista on toki tosi kiva tehdä ilmasta työtä.

        Ottavat varmasti mielellään näitä "harjoittelijoita" Suomesta =ilmaista ja tunnollista työvoimaa nollakustannuksin. Kuinka moni on saanut firmasta oikean työpaikan??


      • Victiria
        no money? kirjoitti:

        Ottavat varmasti mielellään näitä "harjoittelijoita" Suomesta =ilmaista ja tunnollista työvoimaa nollakustannuksin. Kuinka moni on saanut firmasta oikean työpaikan??

        Mitä duunia teitte siellä,vakuutusten buukkaus aikoja?Miten "kauppa" kävi?

        Kertokaas kokemuksia?


      • Kokemusta on
        hmpphm kirjoitti:

        Niin tuo harjoittelijoilla pyörittäminen ihmetyttää. Kaikista on toki tosi kiva tehdä ilmasta työtä.

        Vaikuttaa siltä että, kirjoittajalta on termit menneet hieman sekaisin.
        Harjoittelulla yleensä tarkoitetaan opintoihin liittyvää työharjoittelua.
        työharjoitteluun siis mennään että, saadaan yksi osa opinnoista suoritettua.
        Itselleni tärkeintä työharjoittelussa oli vaaditun opintokokonaisuuden suorittaminen hyväksytysti.

        Itse sain kelalta opintotukea työharjoitteluuni, koska se oli palkaton.
        Mielestäni se ei ole mitään hyväksi käyttöä, jos on hakeutunut tietoisesti palkattomaan työharjoitteluun johon saa hakea Erasmusharjoittelutukea ja oppilaitoksen omaa kansainvälisyystukea.

        Itseasiassa työharjoittelu ulkomailla on kannattavampaa täysipäiväiselle opiskelijalle, kuin pelkkä opiskelu Suomessa opintotuella.


      • Exharjoittelija
        Kokemusta on kirjoitti:

        Vaikuttaa siltä että, kirjoittajalta on termit menneet hieman sekaisin.
        Harjoittelulla yleensä tarkoitetaan opintoihin liittyvää työharjoittelua.
        työharjoitteluun siis mennään että, saadaan yksi osa opinnoista suoritettua.
        Itselleni tärkeintä työharjoittelussa oli vaaditun opintokokonaisuuden suorittaminen hyväksytysti.

        Itse sain kelalta opintotukea työharjoitteluuni, koska se oli palkaton.
        Mielestäni se ei ole mitään hyväksi käyttöä, jos on hakeutunut tietoisesti palkattomaan työharjoitteluun johon saa hakea Erasmusharjoittelutukea ja oppilaitoksen omaa kansainvälisyystukea.

        Itseasiassa työharjoittelu ulkomailla on kannattavampaa täysipäiväiselle opiskelijalle, kuin pelkkä opiskelu Suomessa opintotuella.

        Ihan loisto paikka! Tallinassa on hienoa olla harjoittelussa. Elintaso on pieni, joten siellä köyhä opiskelija tulee hyvin toimeen. Lisäksi työtehtävät ovat monipuolisia ja mielekiintoisia. Itse siellä ollessani sain osallistua moniin b-to-b -tyylisiin projekteihin. Vaikka minulla ei ollut mitään suurta työkokemusta sain silti osallistua moniin luottamustavaativiin tehtäviin.


      • Opiskelijan puolella
        Exharjoittelija kirjoitti:

        Ihan loisto paikka! Tallinassa on hienoa olla harjoittelussa. Elintaso on pieni, joten siellä köyhä opiskelija tulee hyvin toimeen. Lisäksi työtehtävät ovat monipuolisia ja mielekiintoisia. Itse siellä ollessani sain osallistua moniin b-to-b -tyylisiin projekteihin. Vaikka minulla ei ollut mitään suurta työkokemusta sain silti osallistua moniin luottamustavaativiin tehtäviin.

        Katrium on ihan paskapaikka!
        Paljonko harjoittelijat saavat oikeesti Katriumilta itselleen?
        Onko edes kultaista kädenpudistusta?

        Katsokaa vaikka niiden nettisivuilta niiden oikeiden työntekijöiden määrät.
        Niillä on vaan 3 oikeeta työntekijää eli ne konsultit.
        2 pikku pomoa, jotka tuskin tekee mitään konkreettista työtä.
        Ja vielä 2 johtajatason pomoa, jotka vaan käärivät harjoittelijoilla tehdyt tulot omaan taskuunsa.
        Jaetaan työntekijä määrä kahdella eli todellisuudessa niillä on työtekijöitä vain 3 ja 4 niiden toimistoissa, mitkä on Espanjassa ja Virossa.

        Niiden referensseissäkään ei ole mitään iso tai edes tunnettuja firmoja, eli aika moista kusetusta siellä. Mitä harjoittelijat edes tekevät siellä oikeasti? Kertokaa kokemuksistanne niin muutkin saavat tietää?!


      • kokemusta vastaavist
        Kokemusta on kirjoitti:

        Vaikuttaa siltä että, kirjoittajalta on termit menneet hieman sekaisin.
        Harjoittelulla yleensä tarkoitetaan opintoihin liittyvää työharjoittelua.
        työharjoitteluun siis mennään että, saadaan yksi osa opinnoista suoritettua.
        Itselleni tärkeintä työharjoittelussa oli vaaditun opintokokonaisuuden suorittaminen hyväksytysti.

        Itse sain kelalta opintotukea työharjoitteluuni, koska se oli palkaton.
        Mielestäni se ei ole mitään hyväksi käyttöä, jos on hakeutunut tietoisesti palkattomaan työharjoitteluun johon saa hakea Erasmusharjoittelutukea ja oppilaitoksen omaa kansainvälisyystukea.

        Itseasiassa työharjoittelu ulkomailla on kannattavampaa täysipäiväiselle opiskelijalle, kuin pelkkä opiskelu Suomessa opintotuella.

        Pakko tähän sanoa se, että harjoittelussa on tarkoitus oppia. Opiskellessa (vaikkakin nyt sitten pienemmillä tuilla) valmentaudun tulevaa ammattiani varten. Jos tarjotut työtehtävät eivät millään tavalla tue opintojani ja vastaa luvattua, en koe saaneeni muuta hyötyä kuin ne pojot tililleni. En oikein usko, että yrityksen pyörittäminen pelkästään pakollisia opintojaan jostain hamuavilla opiskelijoilla on kovinkaan eettistä.


      • lomalle tallinnaan
        kokemusta vastaavist kirjoitti:

        Pakko tähän sanoa se, että harjoittelussa on tarkoitus oppia. Opiskellessa (vaikkakin nyt sitten pienemmillä tuilla) valmentaudun tulevaa ammattiani varten. Jos tarjotut työtehtävät eivät millään tavalla tue opintojani ja vastaa luvattua, en koe saaneeni muuta hyötyä kuin ne pojot tililleni. En oikein usko, että yrityksen pyörittäminen pelkästään pakollisia opintojaan jostain hamuavilla opiskelijoilla on kovinkaan eettistä.

        olen kuullut tästä firmasta jonkin verran ja ei niin hyviä asioita. työtehtävät ovat kuulemma todella yksinkertaisia eikä juuri opi mitään. tallinna kuulema oli kiva paikka, mutta työkokemus ei niin opettava. itse en menisi tuohon yritykseen, vaan tekisin mielummin jotain oikeasti hyödyllistä opintojeni kannalta.

        ja tuohon edelliseen, niin olen samaa mieltä siitä, että harjoittelussa olisi tarkoitus oppia eikä olla ilmaisena työvoimana. harjoittelun ja työnteon ero on siinä, että harjoittelussa on joku ohjaamassa ja opitaan paremmalta ja kokeneemmalta työntekijältä. työnteko taas on itsenäistä työntekoa ilman ohjausta.


      • 4 x ex-harjoittelija
        lomalle tallinnaan kirjoitti:

        olen kuullut tästä firmasta jonkin verran ja ei niin hyviä asioita. työtehtävät ovat kuulemma todella yksinkertaisia eikä juuri opi mitään. tallinna kuulema oli kiva paikka, mutta työkokemus ei niin opettava. itse en menisi tuohon yritykseen, vaan tekisin mielummin jotain oikeasti hyödyllistä opintojeni kannalta.

        ja tuohon edelliseen, niin olen samaa mieltä siitä, että harjoittelussa olisi tarkoitus oppia eikä olla ilmaisena työvoimana. harjoittelun ja työnteon ero on siinä, että harjoittelussa on joku ohjaamassa ja opitaan paremmalta ja kokeneemmalta työntekijältä. työnteko taas on itsenäistä työntekoa ilman ohjausta.

        Katriumilla harjoittelussa olleina voimme sanoa, että työtehtävät eivät vastaneet sitä mielikuvaa, mikä annettiin ennen harjoittelun alkua. Työtehtävät olivat hyvin yksitoikkoisia eivätkä vastanneet ammattikorkeakouluopintojamme juurikaan. Työtehtäviin pystyi hyvin vähän vaikuttamaan itse ja ohjeiden anto oli epäsäännöllistä ja epäselvää. Perehdytys ja harjoittelun ohjaus oli lähes olematonta ja se oli sysätty työntekijöiden harteille, joilla oli omat työtehtävät tehtävänä. Firmassa ei ollut erikseen määrättyä henkilöä, joka olisi huolehtinut näistä asoista.

        Katriumin johto on hyvin epäluuloinen harjoittelijoita kohtaan; harjoittelijat ovat epärehellisiä eivätkä tee kunnolla työtään. Yksittäistä harjoittelijaa ei juurikaan arvosteta, sillä periaatteena on, että "uusia tulee aina". Harjoittelijoiden antamaa palautetta ja kehittämisehdotuksia ei kuunnella, mikä on todella turhauttavaa. Yrityksen johdon asenne palautteeseen on todella ala-arvoista, sillä palautetta ei osata ottaa vastaan rakentavasti. Jos puhuu ajatuksiaan ääneen saa varoa, että se kääntyy jossain vaiheessa itseään vastaan. Yrityksessä ei osattu puhua asoista suoraan ammattitaitoisesti eikä kuin ihminen ihmiselle.

        Luottamusta ja kannustusta olisi kaivattu enemmän. Paljon hengitettiin niskaan ja kyttättiin, että tehtiinkö todella töitä. Painostavassa ilmapiirissä oli hankala työskennellä ja motivaation puute johtui mm. siitä.

        Mikäli haluat mennä harjoitteluun - pidä puolesi kaikissa asioissa!

        HUOM! Lue ajatuksen kanssa positiiviset kommentit, sillä firmassa on työntekijä palkattu kirjoittamaan niitä, jotta imago säilyisi ja uusia harjoittelijoita saapuisi.


      • tuleva ex-työntekijä
        4 x ex-harjoittelija kirjoitti:

        Katriumilla harjoittelussa olleina voimme sanoa, että työtehtävät eivät vastaneet sitä mielikuvaa, mikä annettiin ennen harjoittelun alkua. Työtehtävät olivat hyvin yksitoikkoisia eivätkä vastanneet ammattikorkeakouluopintojamme juurikaan. Työtehtäviin pystyi hyvin vähän vaikuttamaan itse ja ohjeiden anto oli epäsäännöllistä ja epäselvää. Perehdytys ja harjoittelun ohjaus oli lähes olematonta ja se oli sysätty työntekijöiden harteille, joilla oli omat työtehtävät tehtävänä. Firmassa ei ollut erikseen määrättyä henkilöä, joka olisi huolehtinut näistä asoista.

        Katriumin johto on hyvin epäluuloinen harjoittelijoita kohtaan; harjoittelijat ovat epärehellisiä eivätkä tee kunnolla työtään. Yksittäistä harjoittelijaa ei juurikaan arvosteta, sillä periaatteena on, että "uusia tulee aina". Harjoittelijoiden antamaa palautetta ja kehittämisehdotuksia ei kuunnella, mikä on todella turhauttavaa. Yrityksen johdon asenne palautteeseen on todella ala-arvoista, sillä palautetta ei osata ottaa vastaan rakentavasti. Jos puhuu ajatuksiaan ääneen saa varoa, että se kääntyy jossain vaiheessa itseään vastaan. Yrityksessä ei osattu puhua asoista suoraan ammattitaitoisesti eikä kuin ihminen ihmiselle.

        Luottamusta ja kannustusta olisi kaivattu enemmän. Paljon hengitettiin niskaan ja kyttättiin, että tehtiinkö todella töitä. Painostavassa ilmapiirissä oli hankala työskennellä ja motivaation puute johtui mm. siitä.

        Mikäli haluat mennä harjoitteluun - pidä puolesi kaikissa asioissa!

        HUOM! Lue ajatuksen kanssa positiiviset kommentit, sillä firmassa on työntekijä palkattu kirjoittamaan niitä, jotta imago säilyisi ja uusia harjoittelijoita saapuisi.

        onko tuo "mahdollisuus hyviin ansioihin" samaa prosenttiluokkaa kuin mahdollisuus siihen että, mustaihoinen olisi valittu alabaman pormestariksi 1800-luvulla? vai mitä tarkoitetaan _hyvillä_ansioilla_ ?


    • Minä vain

      Eiköhän se ole hyvin pitkälti omasta asenteesta kiinni että viihtyykö Katriumilla vai ei, nimim. loppuvaiheessa asenne muuttui ja oli jopa ihan mukavaa. Ei ne työtehtävät aina ole sitä mikä ammattikorkeakouluopintoja vastaisi, mutta ei ne ole sitä kaupan kassallakaan ja ihan samalla lailla sieltä saa opintopisteet kasaan!

      Ja kyllä sieltä töitä saa jos haluaa, jos Espanjan toimistokin pelkillä harjoittelijoilla pyörisi niin hiljaista olisi! Valtaosa tekee kuitenkin ihan oikeasti töitä palkkaa vastaan.

      Kyllä sitä itse kunkin kannattaa käydä kokeilemassa jos yhtään kiinnostaa. Neljäkin viikon harjoittelusta saa varmasti irti enemmän kun uskaltaa lähtiessä odottaa. Itse olin 4 kk ja haikea oli fiilis kun viimeinen päivä koitti, vaikka ensimmäisen viikon jälkeen vielä yhdyinkin viestiketjun negatiivisiin kommentteihin ja loppua odotin. Ei välttämättä ollut ihan sitä mitä odotin, mutta entä sitten? Eipä tarvinnut katua että lähdin!

      • :)

        Olin kuukauden Katriumilla työharjottelussa ja kokemuksena mahtava! Työtehtävät olivat suhteellisen monipuolisia ja työilmapiiri oli hyvä. Uskon että harjoittelusta on vain hyötyä tulevaisuudessa ja suosittelen kaikkia lähtemään ketä vain kiinnostaa. Positiivinen kokemus kaikinpuolin ja en kadu yhtään että lähdin!


      • JK
        :) kirjoitti:

        Olin kuukauden Katriumilla työharjottelussa ja kokemuksena mahtava! Työtehtävät olivat suhteellisen monipuolisia ja työilmapiiri oli hyvä. Uskon että harjoittelusta on vain hyötyä tulevaisuudessa ja suosittelen kaikkia lähtemään ketä vain kiinnostaa. Positiivinen kokemus kaikinpuolin ja en kadu yhtään että lähdin!

        Kukaan ei kerro keskimääräistä palkkaa miltään ajalta.
        Onko työpaikka vain opiskelijoille? Kannattaako muiden hakea?


      • -
        JK kirjoitti:

        Kukaan ei kerro keskimääräistä palkkaa miltään ajalta.
        Onko työpaikka vain opiskelijoille? Kannattaako muiden hakea?

        sekin riippuu vähän siitä, että mitä harjoittelulta hakee. edellä viitattiin kaupan kassaan, että saahan siinäkin pisteet suoritettua niin jos tavoitteet on matalammalla (esim kaupan kassa) ni tämä on varmasti hyvä harjoittelupaikka. palkkaa ei siellä makseta ja osa työntekijöistä ei tee kuin vain yhtä ainoata asiaa koko harjoittelun ajan. eikä työtehtäviin voi välttämättä vaikuttaa vaikka joka viikko pyytäisi jotain muuta. se on niin paljon siitä kiinni mitä odottaa, millaisia tavoitteita on harjoittelulta ja haluaako muuta kuin ulkomaan kokemuksen. yritys toimii harjoittelijoiden voimin, joten en usko että aikovat paljoa muita kuin harjoittelijoita palkata.

        oma kokemus riippuu myös paljon siitä millaisia työkokemuksia on aiemmin ollut. jos on ollut yrityksessä missä saa vastuuta (siis oikeaa vastuuta) ja saa tehdä monipuolisia asioita, työntekijöiden kesken on hyvä ilmapiiri ja esimies on kunnioittava, niin sellaisen jälkeen tämä työpaikka ei ehkä saa täysiä pisteitä.


      • PalkanPerässäMuualle

        Palkoista ja palkkioista puhuminen kenellekään kuin esimiehelle oli lopputilin uhalla ehdottomasti kielletty.


      • ottakaa selvaa ekaks
        PalkanPerässäMuualle kirjoitti:

        Palkoista ja palkkioista puhuminen kenellekään kuin esimiehelle oli lopputilin uhalla ehdottomasti kielletty.

        Lukekaa tämä viestiketju kokonaisuudessaan niin huomaa että joku henkilö tästä yrityksestä itse kirjoittaa tänne puolustavia viestejä? Teksteistä näkee että on sama kirjoittaja kun unohtaa aina uuden lauseen aloittaessa tai kysymysmerkin jälkeen käyttää isoa kirjainta. Katsokaa mikä yhdennäköisyys.

        Todellisuudessa tarkoitus on saada joku harjoittelemaan ilmaiseksi, sitten uusi tilalle. Ja sanokaa nyt joku kuka olevinaan on ollut tuolla harjoittelemassa??? MItä hemmettiä te sitten teitte siellä? Työtehtävät puuttuvat kokonaan, eikö kukaan voi sanoa mitä siellä oikein tehdään?

        Koko tämän viestiketjun puoltavat tekstit ovat tämän yrityksen omia kirjoituksia. PISTE.


      • ?
        ottakaa selvaa ekaks kirjoitti:

        Lukekaa tämä viestiketju kokonaisuudessaan niin huomaa että joku henkilö tästä yrityksestä itse kirjoittaa tänne puolustavia viestejä? Teksteistä näkee että on sama kirjoittaja kun unohtaa aina uuden lauseen aloittaessa tai kysymysmerkin jälkeen käyttää isoa kirjainta. Katsokaa mikä yhdennäköisyys.

        Todellisuudessa tarkoitus on saada joku harjoittelemaan ilmaiseksi, sitten uusi tilalle. Ja sanokaa nyt joku kuka olevinaan on ollut tuolla harjoittelemassa??? MItä hemmettiä te sitten teitte siellä? Työtehtävät puuttuvat kokonaan, eikö kukaan voi sanoa mitä siellä oikein tehdään?

        Koko tämän viestiketjun puoltavat tekstit ovat tämän yrityksen omia kirjoituksia. PISTE.

        Olen harkinnut yritystä työharjoittelupaikaksi Espanjassa. Onko kellään kokemuksia?


      • todella ollut :)
        ottakaa selvaa ekaks kirjoitti:

        Lukekaa tämä viestiketju kokonaisuudessaan niin huomaa että joku henkilö tästä yrityksestä itse kirjoittaa tänne puolustavia viestejä? Teksteistä näkee että on sama kirjoittaja kun unohtaa aina uuden lauseen aloittaessa tai kysymysmerkin jälkeen käyttää isoa kirjainta. Katsokaa mikä yhdennäköisyys.

        Todellisuudessa tarkoitus on saada joku harjoittelemaan ilmaiseksi, sitten uusi tilalle. Ja sanokaa nyt joku kuka olevinaan on ollut tuolla harjoittelemassa??? MItä hemmettiä te sitten teitte siellä? Työtehtävät puuttuvat kokonaan, eikö kukaan voi sanoa mitä siellä oikein tehdään?

        Koko tämän viestiketjun puoltavat tekstit ovat tämän yrityksen omia kirjoituksia. PISTE.

        Työtehtäviin kuuluvat lähinnä asiakaspalvelua puhelimitse, yhteystietojen keräämistä internetistä, tyytyväisyyskyselyiden soittelua ja haastatteluja puhelimitse. Ei niinkään vaativaa hommaa, joten voi lähteä ns.rennolla asenteella katselemaan maailmaa.


      • Niin nähty
        todella ollut :) kirjoitti:

        Työtehtäviin kuuluvat lähinnä asiakaspalvelua puhelimitse, yhteystietojen keräämistä internetistä, tyytyväisyyskyselyiden soittelua ja haastatteluja puhelimitse. Ei niinkään vaativaa hommaa, joten voi lähteä ns.rennolla asenteella katselemaan maailmaa.

        En kauheasti sillä rentoudella lähtis huutelemaan. Siitä on rentous kaukana kun annetaan 300:n haastattelun tavoite ja se pitäis olla viikossa saatu. Minkä teet jos asiakkaat ei vastaa puhelimeen, linjoja pitkinkö sinne pitäis mennä sitten hakemaan ne vastaukset? Välillä kauhea kuumotus ja niskaan huohottaminen, mutta toisaalta taas hyvästä tuloksesta jopa kehuttiin. Harjottelijathan siellä suurimman työn tekee, ellei jopa kaikkea.


      • :)
        Niin nähty kirjoitti:

        En kauheasti sillä rentoudella lähtis huutelemaan. Siitä on rentous kaukana kun annetaan 300:n haastattelun tavoite ja se pitäis olla viikossa saatu. Minkä teet jos asiakkaat ei vastaa puhelimeen, linjoja pitkinkö sinne pitäis mennä sitten hakemaan ne vastaukset? Välillä kauhea kuumotus ja niskaan huohottaminen, mutta toisaalta taas hyvästä tuloksesta jopa kehuttiin. Harjottelijathan siellä suurimman työn tekee, ellei jopa kaikkea.

        Totta! Lähinnä tarkoitin, ettei työtehtävät ole mitään maatajärisyttäviä... paineet toki on tavoitteiden saamisessa... ja kukaanhan ei usko, jos sanot, ettei haastattelua yksinkertaisesti saa tai puhelimeen ei vastata..kieltävää vastausta ei hyväksytä...


    • :)

      Työtehtäviin kuuluvat lähinnä asiakaspalvelua puhelimitse, yhteystietojen keräämistä internetistä, tyytyväisyyskyselyiden soittelua ja haastatteluja puhelimitse. Ei niinkään vaativaa hommaa, joten voi lähteä ns.rennolla asenteella katselemaan maailmaa.

    • EX-harjottelija

      Itse työskentelin yrityksessä hetki sitten, ja lopetin.
      Syitä:
      - puhelinmyynnin / puhelinhaastattelujen tekeminen 3 kk ajan, ei mielestäni tarjoa tarpeeksi haastetta (käytännössä mitään muuta ei ole tarjolla)
      - epäeettinen yritys. mm. käteisen pyörittely hieman pistää miettimään
      - lomaa ei saa jos et tee ylitöitä, ja ruokatunteja kytätään minuutilleen (ajoissa pitää tietty olla mutta hei: kyseessä kuitenkin ILMAINEN harjoittelu) ("ruokatunti alkaa kun nousette tietokoneen edestä")
      - työntekijöiden virheistä rankaistiin harjoittelijoita ("kaikki jää tänään ylitöihin..")

      Muutamat koulut jo lopettaneet yhteistyön yrityksen kanssa, koska täyttä opiskelijoiden hyväksikäyttöä. Toivottavasti kertoo tarpeeksi..

      En suosittele kenellekkään - moni olisi halunnut lopettaa mutta koska tarvitsi harjoittelun pisteet, kun muutakaan ei löytynyt.

      Onnea kaikille oikeiden harjoittelupaikkojen löytämiseksi :)

    • harjoitellija

      Olin 5kk ajan Espanjassa ja täytyy sanoa että kyllä oli kivaa, homma oli helppoa, tehtävinä lähinnä oli haastattelut ja erilaiset kartoitukset (soitetaan firmaan, kysytään onko sitä sun tätä) sit joita toimistohommia, käännöstä jne porukka oli kiva ja hyväyhteishinta käytiin useammalla matkalla yhdessä ja biletettiin. toisaalta minulle kerrottiin jo etukäteen mitä työtehtävät ovat joten kyl se on vaa omasta asenteesta kiinni miten siel pärjää. tottakai tavoitteet oli kovia muttei mahdottomia ja sitäpaitsi kyllä ne on yhtäkovia työelämässäkin ja ellei itsestään löydä motivaatiota niin mistä sitten. mut suosittelen jos et pelkää työtä ja haluat olla espanjassa. moni harjoittelija olikin työllistynyt harjoittelunsa jälkeen kesäx.

      • Anonyymi

        höpöp höpö


    • 5kk Tallinnassa

      Yhdyn täysin edelliseen kommenttiin.

      Olin itse 5 kk Tallinnassa, ja en olisi voinut paremmin viihtyä. Työtehtävät oli niitä mitä niiden jo sopimuksia tehdessä sanottiin olevan, joten se on mun mielestä todella typerä valitella niitä jälkeenpäin.
      Omia työtehtäviäni oli haastattelut, käännökset, asiakaspalvelu ja as. tietokannan ylläpito. Tykkäsin harjoittelusta todella paljon, enkä ole sekuntiakaan katunu päätöstäni lähteä Katriumille.
      Monet ovat täällä valittaneet kovasti niskaan huohottamisesta, ja ite täytyy sanoa että en kyllä mitään tälläistä huomannut. Kun työnsä tekee kunnolla, niin eihän silloin kukaan ole sua jatkuvasti valvomassa!
      Sopeutuminen työporukkaan oli todella helppoa, kaikki oli todella mahtavia ja usein lähdettiinkin työporukalla ulos. Eli kaupungin yöelämäänkin pääsee kunnolla tutustumaan paikallisten avustuksella, jos vain itse päättää lähteä mukaan.

      Suosittelen että jokainen ottaa sen asenteen että lähtee itse katsomaan tämän työharjoittelupaikan, eikä ota muiden puheita lakina. Se on omasta motivaatiosta ja asenteesta kiinni mitä tästä kokemuksesta jää käteen. Kokemuksesta tulee täysin sellainen kun haluat siitä tulevan!
      Suosittelen yritystä todella lämpimästä kaikille avoimen luonteen ja oikean asenteen omaaville opiskelijoille!

      • Anonyymi

        löpinää ja höpöpöppöä
        KYLLA KAI JOKAINEN TAJUAA ETTÄ KATRIUMIN POMO TAI ASSARI KIRJOITTELEE TÄÄLLÄ
        ON SENVERRAN LÄPINÄKYVÄÄ


    • Onneksi ohi!!

      Aika paksua puhetta. Kaksi edellistä on kirjoittanut luultavasti paikan pomo, sillä muut työntekijät eivät ole suostuneet kommentoimaan pomon pyynnöstä huolimatta positiivisesti tähän keskusteluun. Ei kannata uskoa.

      • 5kk Tallinnassa

        En ole paikan pomo, vaan ihan harjoittelija vaikka toisin näytät luulevan. Tuo aiemmin kirjoittamani oli mun oma mielipide, mä tykkäsin olla Katriumilla harjoittelussa. Pitäisikö muka kaikkien harjoittelijoiden olla samaa mieltä (eli negatiivisella kannalla) näistä asioista?!


    • suomen harmaus

      Mäkin olin siellä, tosin vain kolme kuukautta. Munkin mielestä se firma oli ihan jees, fiilis oli kieltämättä hieman raskas välillä mut se johtu siitä työnpaljoudesta. Kyllä siellä oli ihan hauskaa, sain erilaista projektia ja käännöksiä tehdä. Välil ei mikään toiminu, mutta onneks silloin sai vapaata. Hain vaihtelua Suomen ja sitä sain. Mä ainakin voin suositella, riippuu tietysti mitä hakee.

    • recruitment fail

      50% ketjun viesteistä haiskahtaa kovi tekaistuilta...

    • Moni kakku päältä..?

      On totta, että pomo on pyytänyt eri harjottelijoita kirjottamaan positiivista palautetta tänne, mutta kukaan ei ole suostunut. Olisi kerrottavana todella hirveitä asioita ko. firmasta ja eräästä henkilöstä siellä, mutta ne on niin henk.koht. asioita että en viitsi netissä huudella. Varoitan kuitenkin ketään menemästä ainakaan Espanjan toimistoon harjoitteluun. Ihan kauhea paikka, työvälineet on aataminaikaiset ja mikään ei toimi. Työolosuhteet huonot ja ilmapiiri väkinäisistä yrityksistä huolimatta todella painostava ja inhottava.

      • Pablo The Dog

        Voin kyllä kuvitella nuo todella hirveät asiat, joista mainitset. Taitaa olla kyseessä sellainen punatukkainen täti tässä kohtaa?


      • pettynyt :/
        Pablo The Dog kirjoitti:

        Voin kyllä kuvitella nuo todella hirveät asiat, joista mainitset. Taitaa olla kyseessä sellainen punatukkainen täti tässä kohtaa?

        oletan että on suurin ja pahin se juurikin oleva punatukkainen täti joka on niin suurta ja mahtavaa olevaa pomoo. jätti muuten maksamatta palkat mulle vkl hommista henkilökohtaisista syistä joita ei ollut edes olemassa.valehteli maksaneensa tilille mutta myöhemmin lipsahti että viivyttää niitä tahallaan. isosta summasta ei kiinni mutta työ on työ. ikävää jos punapää edustaa katriumia näin niin huonosti menee .. rannikko on pieni ja pienet ympyrät on täälläkin. harjoittelijoista revitään kaikki irti mitä saadaan ja raha puhtaana taloon. eli saman robottimaista työtä voit tehdä suomessakin mutta onhan se Espanjan lämpö mukaavaa ja kokemus.


    • \o/

      "Reps" :D

    • Hämmästellen

      Olen jo työelämässä pitkään ollut ja lähes koko ajan yrittäjänä. Ihmettelen suuresti tämän keskustelun tasoa työharjoittelusta. Luuleeko joku että työharjoittelu on lomaa koulusta?

      En tiedä minkä kokoisista yrityksistä tässä viestiketjussa on kyse mutta kannataa muistaa että mitä pienempi yritys tai isompikin yrittäjävetoinen yhtiö on kyseessä niin kyllä niitä töitä siellä pitää tehdä työaikana. Toimenkuvat sovitaan etukäteen ja työtä tehdään työaikana.

      Kannattaa muistaa kun hakeutuu ulkomaille työharjoitteluun että kaikki asiat eivät välttämättä ole samalla tavalla kuin Suomessa. Kun puhutaan työharjoittelusta niin jo nimikin kertoo että kyse on TYÖHARJOITTELUSTA. Tällöin harjoitellaan siinä yrityksessä sen yrityksen työtehtäviä noudattaen yrityksen työaikoja sekä sovittuja taukoja. Sillä ei ole merkitystä maksetaanko harjoittelusta palkaa vai ei, työharjoittelu tulee suorittaa aivan täysin kuin olisi palkkaa saava työntekijä.

      Voin uskoa ja kuvitella että yritys joka tarjoaa työharjoitteluun mahdollisuutta ja paikalla voi olla useita harjoittelijoita niin ongelmiakin ilmenee jos harjoittelijan ajatusmailma omasta roolista ei ole selkeä. Kuuluminen työyhteisöön velvoittaa jokaista tekemään sitä työtä mitä esimies on ohjeistanut talon säännöillä maksettiin siitä palkaa tai ei.

      Kannattaa ehkä useamman kerran postia toimenkuvaa onko se sellainen johon itse tuntee mielenkiintoa ettei lähde ulkomaille vain sen takia että on kivaa päästä ulkomaille harjoittelemaan. Suomessa on totuttu aika lepsuun työ kulttuuriin ja yllätys voi olla työelämään tottumattomalle aika karu ulkomailla.

      Vaikka se työharjoittelu ei tuntuisikaan aina siltä mitä kuvitteli työntekemisestä niin muistakaa että olette itse ollut tekemässä sitä päätöstä mihin menette ja jättäkää itsestänne hyvä kuva niin saatte vielä tulevaisuuttakin varten meriittejä cv:tä varten.

      Positiivisella asentella eteenpäin!

      • heh heh...

        Mielestäsi on siis OK pyörittää toimintaa työharjoittelijoilla? Eli työharjoittelijan kuuluu antaa sama työpanos kuin palkollisen ilman palkkaa?

        Onneksi suurinosa työnhakijoista eivät ole laput silmillä.


      • n32
        heh heh... kirjoitti:

        Mielestäsi on siis OK pyörittää toimintaa työharjoittelijoilla? Eli työharjoittelijan kuuluu antaa sama työpanos kuin palkollisen ilman palkkaa?

        Onneksi suurinosa työnhakijoista eivät ole laput silmillä.

        Tätä keskustelua seuranneena voin sanoa, että kyllä näitä vastaavanlaisia tapauksia löytyy Suomestakin pilvin pimein.............Otetaan harjoittelija pyörittämään firmaa, kun ei ole rahaa/halua palkata oikeaa työntekijää. Itse tein tradenomiopintoihin liittyvän harjoittelun tällaisessa "hyväksikäyttäjäpuljussa" viime vuonna. Olen 32v, joten elettyä elämää on jo jonkin verran takana.........


    • Disney-fani
    • kauneus katsojassa

      Yrityksessä yrityksen tavalla ja maassa maan tavalla. Liian moni lähtee ulkomaille ajatellen että asiat hoidetaan niinkuin ne hoidettiin kotimaassa ja että pelisäännöt ovat samat. Omaa sydäntä pitää kuunnella, harvemmalla on ymmärrystä mihin on menossa, eikä kunnolla viitsi ottaa selvää ja luovutetaan liian helposti kun asiat eivät mene niinkuin haluaa. Jos menee töitä tekemään niin työtä pitää tehdä, koko harjoittelussa on juuri siitä kyse, oli palkaton tai palkallinen. Tehtävien itsenäisyys on näennäistä, koska harjoittelija ei ole tulosvastuullinen ja kuka mittaa tehtävien haasteellisuutta ja millä mittareilla.
      Jos on kyseisen lafkan pomo pyytänyt monia kirjoittamaan tänne niin hän on todennäköisesti ollut siinä uskossa että harjoittelijat ovat olleet tyytyväisiä ja dilemmanahan tässä onkin miksei tyytymättömyyttä ilmaista suoraan kyseiselle firmalle vaan tänne salaisesti nimimerkeillä.

      • niinpä.......

        Kyseisen lafkan pomo on pyytänyt kirjoittamaan tänne nimenomaan siksi, kun kukaan ei oikeasti halua kirjoittaa positiivista palautetta. Kyseisessä lafkassa seurataan innolla tämän keskustelun edistymistä, mutta työntekijät eivät uskalla kirjoitella tänne negatiivisista kokemuksistaan koska pomokin tätä seuraa. Meillä oli katriumilla oloni aikanani keskustelua että "mä ainakin kirjotan tänne palautteen heti kun oon löytäny paremman paikan."
        Onneksi suurin osa sen paremman paikan löysivät ja saivat harjoittelusta käteen jotain konkreettista :) En suosittele Katriumia kenellekään joka osaa jo valmiiksi käyttää puhelinta ja tietokonetta - jos nämä osaa niin mitään opittavaa ei enään ole. Muuta siis, kuin KÄRSIVÄLlISYYTTÄ.


    • -sensurointia-

      Keskustelusta puuttuu monen exharjoittelijan kommentit, jotka löytyvät googlettamalla Thread Katrium. Miksi nuo viestit on pitänyt poistaa, sitä saa jokainen itse miettiä. Nuokin ovat harjoittelijoiden kokemuksia kyseisestä firmasta vaikkeivat olekaan niitä positiivia kokemuksia.

    • Pohtii....

      Ne on noi Katriumin harjoittelupaikat pelkästään ilmaisen työvoiman käyttöä. Saavat tukea suomesta kouluilta/valtiolta/jne, tuilla katetaan kulut ja jää vielä hiukan voittoa sekä tietenkin kaikki se voitto mitä harjoittelijat tekee soittelemalla. Työ on puhelinmyyntiä/haastatteluja/mitä milloinkin soittelua. Helppoa duunia mistä ei ole opintojen kannalta yhtään mitään hyötyä, ehkä sellaiselle joka ei ole koskaan ennen nähnyt puhelinta tai tietokonetta se voi olla hyödyksi.

      Katriumilla on myös espanjassa samanlaista harjoittelija toimintaa, kuten myös sikäläisillä puhelinmyynti firmoilla.

      Todella hyvä idea, otetaan väkeä palkatta töihin ja kahmitaan rahat omaan taskuun. 4 harjoittelijaa kuukauden töissä, se tekee pyöreästi 4 tonnia kuussa lompakon pohjalle pyörimään... Pitäisköhän perustaa haastattelu/puhelinmyynti yritys?

    • vääntöä

      Tää palsta on just tollainen et tääl väännetään asioita väkisin negativiiseks. Musta on hienoo että joku tarjoaa ulkomailla harjoitteluu, oli ne hommat mitä tahansa. Koulussa ollaan oppimassa, työharjoittelu on työn harjoittelemista, eikä tarkoitus kai ole pelkästään oppia työstä vaan kaikesta muusta, ulkoimailla asumisesta, toisenlaisesta ympäristöstä, itsenäisyydestä tai vaik yksinelämmisestä ulkomailla, uusista ihmisistä tai uudesta kielestä ja kaikesta muustaki, kyl se on vaan niin itsestään kiinni ja siitä mitä haluu.
      Ihan varmasti yritykselle aiheutuu joskus enemmän kuluja harjoittelijoista kuin tuloja, tai tulot on niin marginaalisia ettei niiden pitäminen kannata, siksi moni yritys ei niitä ota. Ja yleensä harjoittelijoista on pelkkää haittaa yritykselle, niin ku on ilmeisesti tässä tapauksessa, joten musta on hienoo et joku ottaa harjoittelijoita, sai tukea tai ei. Harjoitteluhan on vapaaehtoista, ei tarvi mennä väkisin tekeen mitää ja jos ei tykkää niin voi lähteä milloi vaa.

      • väännön oikaisua

        Pikkuisen kyseenalaistamista Väännölle, kokemukseni Katriumista ovat Fuengirolan toimistosta.

        "Ihan varmasti yritykselle aiheutuu joskus enemmän kuluja harjoittelijoista kuin tuloja, tai tulot on niin marginaalisia ettei niiden pitäminen kannata, siksi moni yritys ei niitä ota."

        Joillekin yrityksille tämä ehkä pitää paikkansa, mutta Katriumin kohdalla ei. He saavat suoraa tuloa työharjoittelijoiden tekemistä soitoista. Jos soitot tekisi työntekijä, provisio pitäisi maksaa mutta harjoittelijalle ei luonnollisesti palkkaa makseta. Toisin sanoen jo yksikin onnistunut haastattelu päivässä on suoraa tuloa.

        "Ja yleensä harjoittelijoista on pelkkää haittaa yritykselle, niin ku on ilmeisesti tässä tapauksessa, joten musta on hienoo et joku ottaa harjoittelijoita, sai tukea tai ei."

        Jos Katriumille on haittaa harjoittelijoista, niin ihmettelen miksi sinne otetaan jopa kymmenen työharjoittelijaa saman kesän aikana- toimistohan on todella pieni ja kaiken lisäksi ilmastointi huono. Jos työharjoittelijoista on haittaa, luulisi että pari yhtäaikaa riittää. Toisekseen, työharjoittelupaikkaa mainostetaan niin paljon heidän toimestaan että kyllä siinä jonkunlainen hyötyminen on mielessä.

        "Harjoitteluhan on vapaaehtoista, ei tarvi mennä väkisin tekeen mitää ja jos ei tykkää niin voi lähteä milloi vaa. "

        Katriumilta saa lähteä milloin vaan, mutta jos lähdet päivänkin ennen kun harjoittelu oikeasti on lopuillaan, et saa minkäännäköistä todistusta koululle vietäväksi.


    • XINTERVIEVER

      Ei ikinä enään harjoittelua tässä firmassa, uskokaa. Täysin ketkufirma. Huijaavat valtiolta tukiaisia, lupaavat kaikkea, mutta mikään ei toiminut.

    • petetty1234

      Itse olin Katriumilla työharjoittelussa, ja samaan aikaan kanssani oli lähes kymmenen työharjoittelijaa. Työharjoittelijoista suurin osa lopetti harjoittelun heti kun löysi toisen harjoittelupaikan, ja katriumille jäi ne kenellä harjoittelusta ei ollut mitään tavoitteita oppia uusia asioita esim. kielitaitoa. Osan harjoittelu loppui jo ensimmäisellä viikolla sen alkamisesta kun uusi paikka löytyi.

      Katriumin työilmapiiri työntekijöiden kesken on todella hyvä, mutta johto on täysin ala-arvoista. Mitä muuta voikaan odottaa, kun työharjoittelijoiden koulutustaso on usein parempaa kuin heidän ohjaajiensa.

      Katrium hommaa työharjoittelijoita laittamalla säännöllisesti mainoskirjeitä kouluille sähköpostiin. Valitettavasti jotkut raukat (kuten minä) päätyy heidän hyvin laaditun mainoksen uhriksi.... Useat koulut ovat lopettaneet täysin yhteistyön katriumin kanssa, eikä päästä ketään työharjoittelijoita kyseiseen firmaan.

    • Puunaama

      Olitko Viron vai Espanjan toimistossa? Kummassakin on kuulemma maailmanlopun meininki ja kaikki on ihan helisemässä eikä kukaan tiedä mistään mitään.

    • petetty1234

      Olin Espanjan toimistossa. Projektit kyllä tuntu kusevan siinä vaiheessa aika lahjakkaasti kun kaikki työharjottelijat lähti ja mitkään laitteet ei toiminu...

      Uskon täysin tuon että siellä olis maailmanlopun meininki, enkä kyllä ihmettele yhtään!

    • PETETTY !

      En suosittele, karmea paikka, kaikki kuseee tässä firmassa. Ja tälläiset roska firmat vielä pyörittävät toimintaansa harjoittelijoiden voimin, joille eivät edes tarjoa kunnollista harjoittelua. En suosittele kenellekään.

    • Mika V.

      En oo paikassa koskaan ollu töissä, enkä ole muutenkaan sidoksissa paikkaan kuin ehkä tulevan työpaikan kautta, ja pakko sanoa että tääl on ihan turha mollata firmaa tai veikkailla kuka täältä on sala agentti lähetetty tänne Suomi24:n ihmeelliseen maailmaan kehumaan paikkaa taivaisiin - faktahan on se ettei työstä täältä kannata kysellä vaa itse firmaa kuuluvilta henkilöiltä... Tänne ku voi kuka tahansa kirjottaa ja ihan mitä tahansa eikä meistä kukaa tiedä varmuudella onko kukaan täällä ollut edes tekemisissä koko yhtiön kanssa. ;) Ja tottakai teistä jokainen jos olisi yrittäjä ja teillä olisi oma firma, josta ei internetistä löydy muuta informaatiota kuin vain täältä ja sun omilta kotisivuiltasi pyytäisit työntekiöitäsi puolustamaan tilannetta varsinkin jos puheet ovat vääriä. Järki käteen ja kokeilkaa itse! :D

    • P. Erse

      Vedä ***** päähäsi!

    • fugessa 3 kuukautta

      Olin Fugessa kolme kuukautta, tein lähinnä haastatteluita ja jotain tallennustöitä, keräsin tietokantoja ja jotain muuta pientä niinku postissa juoksua. Pääsin tekemään raporttiakin asiakkaalle.Ei valittamista, pomo on ihan kiva ja koko ajan tehtiin jotain yhdessä. Ihan hyvä yhteishenki ainakin mun mielestä oli, paikalla oli töissä myös ulkomaalaisia (ruotsalainen ja venäläinen) joten sain kavereita myös muista maista kuin Espanjasta. Itse viihdyin oikein hyvin ja voin suositella muille.

    • K. Yösti

      Ihanaa!

    • J.Heikura

      kyseinen firma on kusetuksen ja paskanpuhumisen maailmanmestari,ja todella kaksinaamaista touhua !!!

      • M.Ko

        Tuon paremmin ei voisi asiaa sanoa.


    • Nyyti

      Näin on näreet! Vieläkö siellä omistaja-täti kaakattaa ja kiristelee hampaitaan ja Baplo pyörii jaloissa?!? Kesäleirimeininki tässä nyrkkipajassa!

    • surullista..

      Haulla löytyy työharjoitteluraportteja tuosta paikasta ja ainakin yksi, jolla ei niin hyvä mieli harjoittelusta jäänyt.

    • Piipa-Nyyrikki

      Heips! Mä olen menossa tonne duuniin parin viikon kuluttua. Onko millanen paikka ja onko siellä kiva yhteishenki? Laittakaa todellista infoo!

    • piipaapiiipaapoo

      Heipähei paapanyyrikki,

      Onko pää blondilla tyhjä?

    • Iso-Hande

      Vieläks tää lafka on pystyssä?

    • pepe123

      Suoritin viiden kuukauden harjoittelun Epsanjan toimistossa ja sen perusteella ainakin harjoittelupaikaksi voisin yritystä suositella. Kannattaa lähteä avoimin mielin eikä jumittua siihen mitä muut sanoo.

    • Helmi ja Raikka

      On se kumma kun tämä pepe123 tai muutkaan lafkan erinomaisuutta kehuvat eivät esiinny täällä omilla nimillään tai yhteystiedoillaan. Haukkujien anonymiteetin ymmärrän, koska tästä paikasta uhkaavat olla antamatta todistusta tai esim. olemaan suosittelematta niskuroijia.

    • Valheella on lyhyet.

      Tämän viestiketjun kirjoittamat positiiviset viestit Katriumista ovat yrityksen omistajan omia kommentteja. Kyseisen firman toiminta perustuu valheeseen ja petokseen, en suosittele kenellekkään harjoittelupaikaksi, ihme touhua eka päivästä lähtien, en suosittele.

    • Monttu auki

      Kaatumispisteessä kuulemma koko lafka. Uskaltaako lähteä harjoitteluun Espanian konttoriin? Konttorin johtajatar kuulemma varsinainen tuittupää!

    • Täh??

      Onko kukaan täällä miettinyt asiaa tältä kantilta?
      Yritys voi olla sama, omistaja voi olla sama, mutta tämäkin ketju on aloitettu jo 2007 vuonna. Työntekijät ovat muuttuneet, toimistopäälliköt ovat muuttuneet.
      Jokaisella työllä on omat huonot puolensa, pomot on täysin k...päitä ja niinhän niiden pitääkin olla. Kun työsi olet hyvin tehnyt niin silloin ei tule sanomistakaan.
      Tilanteet muuttuvat, ihmiset muuttuvat ja oppivat uutta koko ajan.
      Ne jotka on joskus kyseisessä yrityksessä ollut töissä/harjoittelussa ovat ilmeisesti itse olleet huonoja työntekijöitä kun ovat haukkuja saaneet, en usko että kukaan alkaa turhaan työntekoasi haukkumaan tai valittamaan.

      • kummelus

        Tarkastajatkin kävi ja laittomia ja pimeitä "työntekijöitä jäi kiinni sekä sakköja tuli hah hah :)


      • Viikseen vedetty
        kummelus kirjoitti:

        Tarkastajatkin kävi ja laittomia ja pimeitä "työntekijöitä jäi kiinni sekä sakköja tuli hah hah :)

        Onko todella käynyt näin? Milloin? Jos on niin jo oli aikakin. Tuliko isotkin rapsut? Saattoi lafka kaatua tähän. Kiltisti niska punaisena Eestinmaalle takaisin... Siellä ei tarkastajat vaivaa. Verotarkastajat korkeintaan.


    • Pillit pussiin
    • Costan sanansaattaja

      Paljonko rapsahti? Vieläks lafka skulaa?

    • Ei voi ymmartaa..

      Itse yritan suhtautua kaikkeen uuteen positiivisesti, enka varsinkaan valittaa nettikirjoitteluista, mutta kokemukseni perusteella Espanjan toimisto on harvinaisen tyly paikka. Pomo ja pienempi paallikko olivat alusta asti todella ilkeita. En ollut kerennyt edes aloittaa toita, kun sain jo ensimmaiset haukut...taysin aiheetta. Kaikki komentti, mita heilta sai oli sarkastista tai jopa ilkeaa.
      Palkan kanssa jouduin tappelemaan, jotta sain sen oikein.
      Harjoittelijoista nyt puhumattakaan, ilmaista tyovoimaa...

    • K. Auki

      Milloin olit siellä? Tuo ilkeily ja sarkastiset kommentit ovat leimallisia pomolle. Minua hän uhkasi potkuilla ennenkuin työt olivat ennättäneet alkaakaan enkä edes ollut tulossa palkalliseen työhön. Outoa porukkaa kaiken kaikkiaan.

    • Kullankaivaja

      Nyt tämä firma näemmä hakee ilmaisten työharjoittelijoiden sijaan työntekijöitä ihan rehellisiin hommiin, josta maksavat kuulemma palkkaa. Onko kukaan ollut tuolla ihan palkkahommissa ja saako leivän päälle muutakin kuin ylähuulen?

      • ajföajf oeiojwopmkma

        Palkka 800-1000 euroa kuukausi. Riippuen sopimuksesta, vetoavat valtion alhaiseen elintasoon. Työaika 7-8 h.


    • öjhöiu

      älkää vaan mihinkään palkkahommiin sinne menkö. ilman sopparia haluavat teettää työt, rahat käteen palkanmaksu, joten ei mitään takeita että sieltä mitään saatte. tylyä porukkaa niinkun joku jo aiemmin sanoikin. palkkaus aivan perseestä, voi hyvin olla että vievät sulta sen ylähuulenkin..

    • Kullankaivaja

      No tämä tuli selväksi! Kävin haastattelussa ja työ olisi pitänyt kuutamokeikkana tehdä hissunkissun kotoa käsin ja pitää suu säkkiä myöten kiinni!

    • uuuu

      kertokaa Espanjan paikasta.

    • Kullankaivaja

      No tämä kommenttini nimenomaan koski tätä Espanjan paikkaa. Muusta ei ole kokemusta eikä tästä Espanjastakaan tämän enempää. Suu suppuun!

    • lökeheo

      ja kotoa käsin soittaessa itse maksettava puhelut. palkkaus aivan naurettavaa. mo.fi sivulla kerrotaan että palkkaus espanjan lakien mukaan, tai jotenki noin. mutta en uskoa että mikään sallii tuommosta kusettamista. minua ei vaadittu hiljaa asiasta olemaan, enkä kyllä olekkaan kun eivät mitään sopimustakaan halunneet tehdä paperille. mihin tuommoisesta paikasta voi valittaa? ei kai tuo nyt ihan laillista hommaa ole???

    • Huijattu..

      En tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa... "palkkaus espanjan lakien mukaan". No Espanja ei kyllä todellakaan ole mikään takapajula ja sielläkin on ihan kunnon lait työhön. Hyvähän se on tällaisella argumentilla huijata suomalaisia...

      • Huijattu..

        Hei huomasinpas muuten, että tästä ketjusta on hävinnyt muutama viesti. Kukahan täällä ilmiantaa negatiivissävyisiä viestejä paikasta? ;)


    • Rannikon Raili

      Onkohan tämä lafka vielä pystyssä?

    • sg s t

      On.

      • Anonyymi

        Negatiiviset kommentit karmaisevia. En ottaisi riskiä ja menisi tällaiseen yritykseen. Itse omistajat huutelevat väliiin omia positiivisia kommentteja tässä ketjussa, säälittävää.


    • HarryHarkkari

      Tässä firmassa on näköjään parannettu tavat kun ei enää kirjoituksia piisaa. Oli jo aikakin ja parannettavaa kyllä olikin. Aika aikaansa kutakin,

      • Tallinnan_tietäjä

        Kerro lisää!


      • Anonyymi

        Ei ole...


    • Anonyymi

      Olin aloittamassa töitä, pidettiin koulutus Skypessä ja sen jälkeen olin valmis aloittaamaan töitä. Päätin, että odotan työsopimusta ja sen jälkeen aloitan soittelun. Sanottiin kuitenkin, että sopimusasioissa on ruuhkaa, että voit aloittaa työt vaikka sopimusta ei olisi. Aloitin sitten ilman sopimusta, mutta en saannut puhelinjärjestelmää toimimaan (onneksi!!). Kyselin, että mikäköhän siinä mättää, että miksi se ei toimi ja siihen asiaan ei vastattu, mutta palkan kanssa alettiin vääntäämään ja sitä vähentämään, vaikka kaikki tiedot sopimusta varten olivat heillä jo olleet ennen koulutusta. En ikinä saannut kunnon perusteluja näille muutoksille, jotka yhtäkkiä tuli, minut poistettiin kaikista whatsapp-ryhmistä ja sähköposteihin ei enää vastattu! Luojan kiitos, että soittojärjestelmä ei toiminut, olisi tullut varmasti palkanmaksun kanssa ongelmia.

      • Anonyymi

        Katrium Oy huijarit jaksaa huijata...zeezus...


    • Anonyymi

      Hmm, ei taida kannattaa 6e tuntipalkalla edes tehdä töitä... Nämä ei kunnioita työntekijöitään ollenkaan.

    • Anonyymi

      Paskaa palvelua, kusetti hetun mm

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1991
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1475
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1153
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe