Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Energia juomat-

kyselyä..

Heips kaikille.

Oletteko juoneet energia/palautus juomia yövuoroissa?
Onko ollut piristävää vaikutusta?
-jos on niin mitä suosittelette?
Onko ollut ns.haittavaikutuksia?
-päänsärkyä?

20

8417

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kahvinjuonnilla jaksaa valvoa

      joskus olen tölkin juonut kyllä se piristää(battery) kerralla vain alas. nykyisin en ole muuta kun kahvia joka tauko juonut.

      • valvontaan yöksi

        Kahvi ei minulla hetkauta väsymystä puoleen taikka toiseen. Nukkumaan käydessäkin voi juoda vaikka kuinka monta kupillista, jos väsyttää oikeasti ja aidosti, uni kyllä tulee.

        Battery gingered on mielestäni paras, jos mitään voi hyväksi kutsua. Siis maultaan. Muiden tehokkuutta en ole testannut, esim. Red bull on jo niin kamalan hajuista ettei uskalla edes maistaa.
        Syöminen kannattaa jättää mahdollisimman vähälle yövuorossa koska kylläinen olo vaatii ruokalepoa ja sehän ei käy.


    • Edi =)(

      Batterystä on mulle tullu huono-olo..ja tunne että sydän "hakkaa" lujempaa..
      mut "ediä" olen nautiskellut ja oon ollu tyyvyväinen.

    • Köyhä Poika

      Itse olen kokeillut useita merkkejä pahimpiin väsymyksen aaltoihin ilman sanottavaa vaikutusta lukuunottamatta keventynyttä lompakkoa. Jos olet jatkuvasti yövuorossa ja ostat joka yölle 2.20€ maksavan juoman, saat vuodessa maksaa litkusta 400 - 500 euroa. Mielestäni kallista.

      (Verottajan mukaan keskimäärin työpäiviä vuodessa on 21.5kpl/kk * 11kk = 236.5kpl. 236.5kpl * 2.20€/kpl = 520.30€. Yötyöläisellä vähän vähemmin työvuoroja, joten ehkä siihen 400 - 500 €:n haarukkaan.)

      • havainto!!

        Se todellakin käy kalliiksi..pitemmän päälle.
        Äkkiä voi ajatella että mitäpä se 2€ sinnetänne vaikuttaa mutta vuodessa se on iso summa...


      • myös köyhä

        Itse käytänkin nykyään Foosh Energy Mintsejä, yhdessä pastillissa on saman verran kofeiinia kuin yhdessä juomatölkissä ja melkeimpä samalla hinnalla saa 6 pastillia.


    • KAHHVI <3

      sitä ihan innollla odottaa parituntia jotta pääsee kaffitauolle. Pienet on ilot mutta kahvi piristää kummasti! Ja on halvempaa kuin kalliin energy juomat..

      • efuja

        ja aa vitamiinia


      • yömies

        paras energiajuoma on mad croc, piristää älyttömästi. vielä kun ostaa siinä 0.5l tölkissä.


      • Hyi
        yömies kirjoitti:

        paras energiajuoma on mad croc, piristää älyttömästi. vielä kun ostaa siinä 0.5l tölkissä.

        Madissä on paska jälkimaku joten suosittelen Ediä,Rediä,Rodeota


    • kofeiinipillereitä

      ilman reseptiä. itse en niiden vaikutusta niin huomannu ku join kahvia aika paljon. sitten jätin kahvin vähemmälle ja kofeiinipillerit vallan pois. nykyään kuppi kahvia vaikuttaa tosi paljon piristävästi, tosin vaikutus ei oo pitkäaikainen, mut oikeesti virkistää. eli mun kokemuksen mukaan kannattaa vähentää kofeiinin saantia saadakseen paremman vaikutuksen.

    • Öökulli

      Reilut 20 vuotta olen yötyötä tehnyt enkä ole ikinä tippaakaan mitään energiajuomia maistellut. Kahviakin menee vain kaksi kuppia ennen vuoron alkua. Jos väsyttää niin väsyttää - turha taistella luontoa vastaan. Piristeillä panee vain elimistön entistä pahempaan mylläkkään.

    • wezu

      joo tota noin parhaat on kylläki rodeo ja redbull ja tietysti kandee olla (jääkylmää) eli joku 1 tunti pakastimes on hyvä ..

    • lpåå

      energia juomien pitäisi piristää.. mutta ei niitä saa sekoittaa palautusjuomiin jotka otetaan treenin jälkeen.

      • tukkuboy

        Joo eli jos noi juomat on kallista niin ostakaa esim tuote Rodeo, se on halpaa 1,20 e puoli litraa ja jos pantin ottaa talteen 1,00e, eli ei se nyt rahasta oo kiinni. Mutta ei ne kaikki juomat kyllä niin hyviä ole:D Parhaat juomat on Rodeo,Battery,ED........ei kyllä mulla vaikuta mihinkään.


    • paitsi

      kahvia. Energiajuomat maistuvat pahalta.

    • LinuxGamerZZ
    • kmniu

      1.ES piristää tosi hyvin edullista
      2.Red bull piristää ja on hyvää,mutta kallista
      3.Battery Jungled tosi hyvää piristää
      4.mad croc hyvää piristää jonkin verran
      5.Ed hyvää ei piristä hirveästi

    • ..............

      Masennus lääkkeitä joutuu syömään talvella valon vähäisyyden takia...

      Itse tykkään yötyöstä kesällä, ei ole vaan tärpännyt =( Rahan tarve on kova ! =(

      Ei ole kun peruskoulu pohjalla, hankala saada hommia.

    • valvoin viikon!

      Efedriini potkii hyvin!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2025
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1440
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      63
      1365
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      18
      1298
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      73
      1260
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1231
    Aihe