Hei, oliskiko kenelläkään neuvoja tai kokemuksia siihen, milloin oikeasti kannattaa miettiä ammattiauttajaa parisuhteessa?
Ollaan poikaystävän kanssa seurusteltu nyt melkein kolme vuotta ja ero on lähellä. Tekee pahaa ajatella, elää ilman miestäni. Ollaan puhuttu ja suunniteltu tulevaisuudesta paljon. Yhteen piti muuttaa loppuvuodesta.
Onko tässä vaiheessa ammatti auttaja hyvä idea, kun tuntuu etttä puhuminen ei luonnistu mieheltä.
Vai pitäisikö asian olla ja hyväksyä vain asiat niin miten ne on.
Raapii sydäntä jo valmiiksi ajatus erosta...:(
Neuvoja???
Parisuhdeneuvoja?
5
1799
Vastaukset
- sitä varten he ovat
Olen 2 kertaa ollut parisuhdeneuvojalla, melko hyvin tuloksin.
Eka kerta, kun olin ollut naimisissa noin 20 v. Liittomme oli jumiutunut, ei puhuttu eikä pussattu. Käytiin perheneuvottelussa, ensin mies yksin (hän oli aloitteentekijä), sen jälkeen minä yksin ja lopuksi molemmat yhtä aikaa. Keskustelut auttoivat, ja liittomme kesti vielä 10 v. Ero tuli vasta sitten.
Toinen kerta, kun olin uudessa liitossa uuden miehen kanssa. Yhteiselämämme ei ottanut sujuakseen. Lähdin yksin parisuhdeneuvojalle. Itkin ja itkin... ja purkasin pahaa oloani.
Myös mies halusi mukaan, mutta yhtä aikaa ei oltu kertaakaan juttelemassa, mitä minä hiukan ihmettelin. Pari kertaa käytiin molemmat. Hyöty ei ollut niin iso, kuin ekalla kertaa, mutta avarsi molempien näkemystä kuitenkin.
Suosittelen menemistä, vaikkapa yksin, jos toinen osapuoli ei halua. Hukkaan ei varmaankaan mene, mutta varaa mukaan iso kasa nenäliinoja !- Nimetön
Kiitos, tämä auttoi, pitää käydä kaupan kautta siis :)
- Menkää erikseen
Erikseen ensin. Mitä sinä haluat? Mitä mies haluaa?
Keskity omiin toiveisiisi älä miehen.
Muuttumisen pitää lähteä itsestä ei toisesta.
Onni on vain itsestäsi kiinni.
Miksi ero tuntuu pahalta? Luovuttava on joskus ihan kaikesta.Pelottavaa varmaankin mutta tämän hetkinen tilannekkin on ilmeisesti huono? Haluatte molemmat jotakin muutosta mutta onko ero oikea ratkaisu vai ei?
Voi kun olisi kristallipallo mistä katsoa tulevaisuuteen.
Ero kuitenkin voi olla hyvin kasvattava kokemus.
Ehkä eron kautta mieskin oppii puhumaan?
Joskus on erottava jotta oppisi rakastamaan.
Kipu ja suru ovat tässä hyvin tärkeitä asioita.sehän tässä onkin ihottavin juttu, että ero ei ole varmastikkaan paras vaihtoehto, mutta se on totta että ehkä sen kautta oppii rakastamaan.
Voi olla että mies tarvitsee vain sen kaipuun tunteen päälle. Oltiin kaksi viikoa samaan aikaan sairaslomalla, joten vähemmästäkin alkaa ahdistamaan.
Mutta täytyy rohkeasti vaan ehdottaa parisuhdeneuvojaa...toiminut kuulemma monilla.
Kiitos näistä taas :)
t.alkuperäinen nimetön
- örkkimörkk
Tiedän miltä toi tuntuu. Jos puhuminen ei auta, suosittelen että pidätte hieman taukoa toisistanne. Vaikka pari viikkoa! Vaikea enempää antaa neuvoi koska en tiedä miksi teil on kohta ero.. Jos jompi kumpi on pettäny toiselta luottamuksen niin asiaa on aika vaikea puhua, ja voi mennä kuukausia jotta saa sovinnon tai jotain muuta. mutta jos luottamusta on pelissä, niin uskon että kyseessä ei ole niin paha tilanne. Se voi vaikuttaa asiaa myös, jos olette viettänyt liikaa toistenne kanssa aikaa, kannattaa muistaa antaa toiselle omaa aikaakin. Mutta nyt suosittelen vaikka pari viikkoa taukoa, ette pidä toisiinne yhteyttä. Pari viikon jälkeen selviää, haluaako vielä eron, vai jatkaa kumppanin kanssa elämää. Samalla huomaatte kuinka paljon toisistanne välitätte ja kuinka paljon ikävöisitte toisianne jos ette olisi yhdessä. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273413- 402217
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut352158Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s71907Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta421528- 381339
- 1271242
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2591200Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451145- 131109