Hienoa ajella T5 transporterilla

parasökypaku

Kun näissä ei oo todellakaan mitään lastentauteja ja vikoja.Vanha sanonta pitää näköjään paikkansa että hyvää ei saa halvalla ja köyhän ei kannata ostaa huonoa.

24

5182

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mttta

      huoltaa kannattaa hyvin, jota kestää.
      Niin jos on uudesta kysymys.
      Huolot kyllä tulevat suolaiseksin, kun 2 v takuu menee umpeen, siihen saakka on halpa, todella halpaa.
      Jos se ei olisi hyvä, ei sitä ammattikuskit valirsisi.

    • ei haittaa?

      ja hytin ahtaus niin onnea vaan.Jännä miten toiset luulee että kun auto on kallis niin onhan sen oltava paras

      • ex-Mosse

        Missä tonni-luokan pakussa on tilavampi hytti?
        Kuorma-auto malleissa toki on suurempia hyttitiloja, mutta eipä näissä tonni-luokkaisissa paljon tilavampaa hyttiä saa.

        Itsellä on jo kolmas T5:n menossa tai niitä on siis nyt 'vielä' kaksi käytössä tällä hetkellä. Ensimmäisellä tuli ajettua reilut 100tkm ja ei siitä kyllä maalit irtoillut, eikä moista ole nykyisistäkään havaittavissa. T4:ssa oli tietyissä vuosimalleissa ongelmia maalien hilseilyllä - yli 10 vuotta sitten - sitäkö vielä muistelet?

        Ei minunkaan tarvitse luulla ostavani itselleni sopivinta (eli parasta) autoa kun tiedän sen vertailemalla eri automalleja.


      • craneman
        ex-Mosse kirjoitti:

        Missä tonni-luokan pakussa on tilavampi hytti?
        Kuorma-auto malleissa toki on suurempia hyttitiloja, mutta eipä näissä tonni-luokkaisissa paljon tilavampaa hyttiä saa.

        Itsellä on jo kolmas T5:n menossa tai niitä on siis nyt 'vielä' kaksi käytössä tällä hetkellä. Ensimmäisellä tuli ajettua reilut 100tkm ja ei siitä kyllä maalit irtoillut, eikä moista ole nykyisistäkään havaittavissa. T4:ssa oli tietyissä vuosimalleissa ongelmia maalien hilseilyllä - yli 10 vuotta sitten - sitäkö vielä muistelet?

        Ei minunkaan tarvitse luulla ostavani itselleni sopivinta (eli parasta) autoa kun tiedän sen vertailemalla eri automalleja.

        kerroppa mitä piti klokswagenille tehdä niiden 100 000 aikana? siis tarkoitan korjauksia ?


      • ex-Mosse
        craneman kirjoitti:

        kerroppa mitä piti klokswagenille tehdä niiden 100 000 aikana? siis tarkoitan korjauksia ?

        Kun tuo ensimmäinen yksilö oli ihan alkupään versio (ensimmäisiä mitä Suomeen tuotiin) niin sen Webastoa joutui useamman kerran huollattamaan - vika tosin oli joka kerta softassa ei fyysisessä raudassa. Nyt uudemmissa malleissa ei ole ollut noita ongelmia kun niissä on ollut nuo uudemmat softat jo heti käytössä.

        Normaalien huoltojen yhteydessä toki tekivät muutamat kampanjakorjaukset eli vaihtoivat jotain pultteja kestävämpiin ja esim. käsijarruun liittyvä joku osa vaihdettiin kun oli ainakin yksi taksi Suomessa lähtenyt liikkeelle vaikka käsijarru oli päällä tjsp.

        Yksi ärsyttävä vika vaivasi pitkään, mutta myöhemmin se selvisi käyttäjävirheeksi. Eli liukuoven kiinni laitto tuntui välillä takkuavan ja ongelma poistui kun säätivät liukuoven tappeja. Parin säätö kerran jälkeen huomattiin että yksi työntekijä aina kiipesi niiden tappien avulla katolle laittamaan tavaroita ja siitä ne ilmeisesti jatkuvasti vääntyivät hieman väärän asentoon - kun hommattiin takaluukkuun tikkaat niin alkoi liukuoven säädöt pysyä kunnossa :)

        Ainoa valittamisen aihe oli oikeastaan melu, mutta sen paikkasin eristämällä autoa raskasmatolla yms. Uudemmissa eristeitä on parannettu ja niihin lisäeristeitä ei tarvinnut niin paljoa lisätä kuin ensimmäiseen yksilöön. Mutta esim. Hiaceen verrattuna T5:n on hiljainen kuin kuiskaus.


      • Normaalia
        craneman kirjoitti:

        kerroppa mitä piti klokswagenille tehdä niiden 100 000 aikana? siis tarkoitan korjauksia ?

        Vuosia sitten vaihdoin Bussin, niin ihmettelin miten Taksimiehet avoimesti kertoilivat ja pitivät normaalina nivelien- ja pyörien laakerin vaihoja.Muutama kytkin remonttikin tuli ilmi.Jos WW meinaa pitää maalipinnoiltaan siistinä, niin maalata saa lähes vuositain.Hilseilee ja tosi pahasti muutaman vuoden ikäiset autot.

        Suurin huolenaihe lienee jakopään hihna.Kuusamossa suosittelivat vaihtamaan sen 60 tuhannen välein ja vesipumpun kanssa.Vesipumppu ei kestä 200 tuhatta.Pohdin 2002 mallin Bussimallin WW:tä.


      • Litra enemmän
        Normaalia kirjoitti:

        Vuosia sitten vaihdoin Bussin, niin ihmettelin miten Taksimiehet avoimesti kertoilivat ja pitivät normaalina nivelien- ja pyörien laakerin vaihoja.Muutama kytkin remonttikin tuli ilmi.Jos WW meinaa pitää maalipinnoiltaan siistinä, niin maalata saa lähes vuositain.Hilseilee ja tosi pahasti muutaman vuoden ikäiset autot.

        Suurin huolenaihe lienee jakopään hihna.Kuusamossa suosittelivat vaihtamaan sen 60 tuhannen välein ja vesipumpun kanssa.Vesipumppu ei kestä 200 tuhatta.Pohdin 2002 mallin Bussimallin WW:tä.

        WW- kuluttaa alle litran vähemmän kuin esim. Hiace kokemukseni perusteella.Hiace taas säästää remonteissa ja huoltomenoissa.Samoin maalipinnan kestäväisyys on Hiacessa toista luokkaa.Vain kiveniskut turmelevat alustan pintoja.


    • dieteri

      tuli pari vuotta ajeltua t5 porterilla ja olen kyllä samaa mieltä että hytti on aivan liian ahdas,selkeästi ahtaampi kuin muissa pakuissa,ja rengasmelu on järkyttävä puhumattakaan pumppusuutindieselistä.Lastentautejakin löytyy ihan riittävästi.

      • teeviisi on sporttipaku pom...

        Ensinnäkin mitä helvettiä te teette jollain hehtaari hytillä?Toisekseen tässä paku luokassa ei ole kuin kaksi vaihtoehtoa mistä valita ja ne ovat vito ja portteri josta vito on ahtaampi(apukuskin paripenkki on kyllä aika kapea.Transportterihan on pomojen paku jolla kuskataan korkeintaan hanskoja työntekijöille ja haetaan joululahja kinkut jouluna sekä käydään kyttäämässä työmailla.Työkalupakut on sitten erikseen esim. karut fiiatit ym kömpelöt viritykset.


    • on menossa?

      ...

      • kuka ajaa vielä vanhalla ko...

        vuoden välein.Että en tiiä mistä puhut.Köyhien ongelmia ja kuluvia osiahan nuokin ovat kuin pyyhkimen sulat.


      • craneman
        kuka ajaa vielä vanhalla ko... kirjoitti:

        vuoden välein.Että en tiiä mistä puhut.Köyhien ongelmia ja kuluvia osiahan nuokin ovat kuin pyyhkimen sulat.

        ajetaan yli 60 0000 km/vuosi volkkareilla tuli korjaamo käyntejä tosi paljon mm taka jouset poikki.
        pyörän laakereita, kuskin penkki, raidetangon päät,lukemattomat weebasto rassaukset,

        hiacella ei korjaamo käyntejä kohta mittrissa 200 000 km


      • ååååå
        kuka ajaa vielä vanhalla ko... kirjoitti:

        vuoden välein.Että en tiiä mistä puhut.Köyhien ongelmia ja kuluvia osiahan nuokin ovat kuin pyyhkimen sulat.

        No ne ovat kyllä yleensä umpiväljät ensimmäisessä katsastuksessa. Tuskin ovat mennet väljäksi keskiyöllä klo 12, kun autosta on tullut kolmevuotias.

        Varmaan hyvä jälleenmyyntiarvo tuollaisella vehkeellä. Ole hyvä veronmaksaja ja vaihda autosi uuteen maahdollisimman usein!


      • ML213
        craneman kirjoitti:

        ajetaan yli 60 0000 km/vuosi volkkareilla tuli korjaamo käyntejä tosi paljon mm taka jouset poikki.
        pyörän laakereita, kuskin penkki, raidetangon päät,lukemattomat weebasto rassaukset,

        hiacella ei korjaamo käyntejä kohta mittrissa 200 000 km

        Ihmettelen tätä merkkiuskollisuus ilmiötä.Itselläni on jo kolmas Hiace Bussimallina.Kun viimeiksi vaihdoin, niin ajattelin vaihtaa jo merkkiä WW:hen.Aivan samat keskustelut kuin täällä.Kaikki remontit normaaleja hyvän auton "ominaisuuksia".Lisäksi huollot maksaa WW:hen maltaita ja jakopään hihnaa ja vesipumppua joutuu vaihtamaan tosiusein joka on vielä kallista.

        Tällä D4D Hiacella ajettu jo lähes 400000 km ilman remontteja.Jarrupalat ja yksi takapyörän laakeri vaihdettu.Mukavuudet siis maksaa, joista Hiacessa pitää jo tinkiä.No, tiet on onneksi aurattu.


      • Sivusta seurannut
        ML213 kirjoitti:

        Ihmettelen tätä merkkiuskollisuus ilmiötä.Itselläni on jo kolmas Hiace Bussimallina.Kun viimeiksi vaihdoin, niin ajattelin vaihtaa jo merkkiä WW:hen.Aivan samat keskustelut kuin täällä.Kaikki remontit normaaleja hyvän auton "ominaisuuksia".Lisäksi huollot maksaa WW:hen maltaita ja jakopään hihnaa ja vesipumppua joutuu vaihtamaan tosiusein joka on vielä kallista.

        Tällä D4D Hiacella ajettu jo lähes 400000 km ilman remontteja.Jarrupalat ja yksi takapyörän laakeri vaihdettu.Mukavuudet siis maksaa, joista Hiacessa pitää jo tinkiä.No, tiet on onneksi aurattu.

        On se kumma juuri tuo merkkiuskollisuus mitä itsekin osoitat selvästi kirjoituksissasi.
        Hiaceen ei tarvitse jakopäätäkään uusia vaikka Portteriin se pitää (sinun sanojesi mukaan) - ainoa vain että eikös molemmissa ole jo luovuttu näistä hihnojen vaihdoista. Sitten kirjoitat ettei ole Hiaceen remontteja tehty - vaikka heti perään mainitset jarruja ja laakerin kuitenkin rempatun - ihmeellistä tuo merkkiuskollisuuden sokaisu mistä itsekin kirjoitat :)
        VW:n vesipumppu ei paljoa maksa ja kun ei uudemmissa jakopäätäkään tarvitse rempata niin mistä ihmeestä oikein kirjoittelet mutusi?
        Hiace on karu työkalu, mutta jos mukavuutta hakee niin Portteri on siinä aina ilmiömäinen. Mukavuudesta joutuu maksamaan kuten sanoit - jos Porterin huolto tulisi kalliimmaksi niin kyllä sen mukavuuden lisänä maksaa helposti. Porteri ei tosin ole omassa käytössä tullut sen kalliimmaksi huollattaa kuin Hiacekaan. Molempia kun on tullut omistettua samaan aikaan, niin tuli käytännön kulujakin vertailtua.


      • ML213
        Sivusta seurannut kirjoitti:

        On se kumma juuri tuo merkkiuskollisuus mitä itsekin osoitat selvästi kirjoituksissasi.
        Hiaceen ei tarvitse jakopäätäkään uusia vaikka Portteriin se pitää (sinun sanojesi mukaan) - ainoa vain että eikös molemmissa ole jo luovuttu näistä hihnojen vaihdoista. Sitten kirjoitat ettei ole Hiaceen remontteja tehty - vaikka heti perään mainitset jarruja ja laakerin kuitenkin rempatun - ihmeellistä tuo merkkiuskollisuuden sokaisu mistä itsekin kirjoitat :)
        VW:n vesipumppu ei paljoa maksa ja kun ei uudemmissa jakopäätäkään tarvitse rempata niin mistä ihmeestä oikein kirjoittelet mutusi?
        Hiace on karu työkalu, mutta jos mukavuutta hakee niin Portteri on siinä aina ilmiömäinen. Mukavuudesta joutuu maksamaan kuten sanoit - jos Porterin huolto tulisi kalliimmaksi niin kyllä sen mukavuuden lisänä maksaa helposti. Porteri ei tosin ole omassa käytössä tullut sen kalliimmaksi huollattaa kuin Hiacekaan. Molempia kun on tullut omistettua samaan aikaan, niin tuli käytännön kulujakin vertailtua.

        Joo, tuli kirjoitettua liian lyhyesti.Joka kerran autoa vaihtaessani olen , jopa koekäyttänyt ja pohtinut muitakin merkkejä mm WW:tä. Vaihon tyssäsi Taksi miesten kertomukset autoistaan.Samoja remontteja kuin tässä sivuilla.

        Hylkäsin kokonaan WW oston viimeiksi kun merkkiliike antoi mielikuvan, miten varmistetaan ettei jakopään hihna katkea.(Tapauksia on sattunut).

        Niin, 60 tk hihnanvaihto, 120 tk hihna vesipumppu, 180tk hihna jne... ja tässä huollossa koko etupää pitää purkaa.

        Hiacessa 150 tk vaihtoväli ja todella helppo vaihtaa.Pyörien laakereiden vaihdon 400tkm pidän normaalina, samoin lamppujen ja jarrupalojen vaihdot.

        Niin kaikilla autoilla oli ajettu 450tkm ennen vaihtoa ja ilman suurempia remontteja.No, vesipumppu yhdessä 400tkm vaiheilla.Hiacesta saa todellisen riesan pitkäksi aikaa.


      • Sivusta seurannut
        ML213 kirjoitti:

        Joo, tuli kirjoitettua liian lyhyesti.Joka kerran autoa vaihtaessani olen , jopa koekäyttänyt ja pohtinut muitakin merkkejä mm WW:tä. Vaihon tyssäsi Taksi miesten kertomukset autoistaan.Samoja remontteja kuin tässä sivuilla.

        Hylkäsin kokonaan WW oston viimeiksi kun merkkiliike antoi mielikuvan, miten varmistetaan ettei jakopään hihna katkea.(Tapauksia on sattunut).

        Niin, 60 tk hihnanvaihto, 120 tk hihna vesipumppu, 180tk hihna jne... ja tässä huollossa koko etupää pitää purkaa.

        Hiacessa 150 tk vaihtoväli ja todella helppo vaihtaa.Pyörien laakereiden vaihdon 400tkm pidän normaalina, samoin lamppujen ja jarrupalojen vaihdot.

        Niin kaikilla autoilla oli ajettu 450tkm ennen vaihtoa ja ilman suurempia remontteja.No, vesipumppu yhdessä 400tkm vaiheilla.Hiacesta saa todellisen riesan pitkäksi aikaa.

        Ymmärsitkö edes mitä autossa tässä keskustellaan?
        T5:n eli uusin Porter (Hiace on toki sama ollut jo vuosikymmenet, joten siitä voit tarinoida sieltä saakka) - siinä ei ole jakopään hihnaa suuremmissa koneissa (jotka ovat ainoat järkevät vaihtoehdot kun bussista puhutaan), joten miksi edelleen intät jostain jakopään hihnasta?

        Ja kas taas sieltä löytyikin lisää remontteja joita ei koskaan tehty Hiaceen - jatka vain samalla 'merkkisokealla linjalla' :)


      • laatuako
        Sivusta seurannut kirjoitti:

        Ymmärsitkö edes mitä autossa tässä keskustellaan?
        T5:n eli uusin Porter (Hiace on toki sama ollut jo vuosikymmenet, joten siitä voit tarinoida sieltä saakka) - siinä ei ole jakopään hihnaa suuremmissa koneissa (jotka ovat ainoat järkevät vaihtoehdot kun bussista puhutaan), joten miksi edelleen intät jostain jakopään hihnasta?

        Ja kas taas sieltä löytyikin lisää remontteja joita ei koskaan tehty Hiaceen - jatka vain samalla 'merkkisokealla linjalla' :)

        Sama p...ka, mutta eri paketissa.


      • ML213
        Sivusta seurannut kirjoitti:

        Ymmärsitkö edes mitä autossa tässä keskustellaan?
        T5:n eli uusin Porter (Hiace on toki sama ollut jo vuosikymmenet, joten siitä voit tarinoida sieltä saakka) - siinä ei ole jakopään hihnaa suuremmissa koneissa (jotka ovat ainoat järkevät vaihtoehdot kun bussista puhutaan), joten miksi edelleen intät jostain jakopään hihnasta?

        Ja kas taas sieltä löytyikin lisää remontteja joita ei koskaan tehty Hiaceen - jatka vain samalla 'merkkisokealla linjalla' :)

        Joo, tiedostin mallin ja pohdin WW laadusta ja sen todellisuudesta.Uskotko todella, jos autoon liitetään uusi tyyppikoodi, niin se muuttaisi auton laadun.Mitä muistan 20- vuoden ajalta WW laatua, niin kestäväisyys ontuu ja pahasti.WW:llä pitäisi muuttua muukin kuin tyyppikoodi eli suunnittelu pöydällä suunnittelijoilla lujuuskertoimet, joka tietenkin vaikuttaa tuotannon kannattavuuteen.

        Muistan aina kun markkinoille tulee uusi malli WW:tä, niin merkkiliike kertoilee aina, ettei tätä voi enää verrata entisaikaan.

        Toivotaan, että tämä malli olisi jo sitä uutta-aikaa tehtaan suunnittelussa.No, tulevaisuus näyttää ajanko joskus WW:llä, mutta pahalta näyttää jos Taksi miehiin on uskomista, joilla on "uusi WW".


    • KL81

      Vieläkö joutuu maalamaan näitä T5:a parin vuoden välein? Ainakin T4-korimallin Transportereista hilseilee maali tosi pahasti. Esim takaluukku, helmat ja kaaret aivan hirveässä kunnossa. Pahimmassa tapauksessa joutuu hilseilyn takia maalaamaan koko autonkin uudestaan parin vuoden käytön jälkeen. No takuusehan se menee, mutta ei samaa rumbaa jaksaisi vuosittain... eikä takukaan ikuinen ole

      • ML213

        Mistä muuten johtuu tuo maalipintojen hilseily WW:ssä.Tätä ongelmaa en ole havainnut muissa merkeissä.
        Todella, jos auto on Taksissa, niin sillä ei ilkeä ajella muutoin kuin maalaamalla se joka toinen vuosi.Just kaaret ja helmat.Onneksi kattoa ei tarvitse maalata.

        Pakuna tämä ongelma ei haitanne, mutta vaihtoarvoa se alentaa.


      • vihreä!
        ML213 kirjoitti:

        Mistä muuten johtuu tuo maalipintojen hilseily WW:ssä.Tätä ongelmaa en ole havainnut muissa merkeissä.
        Todella, jos auto on Taksissa, niin sillä ei ilkeä ajella muutoin kuin maalaamalla se joka toinen vuosi.Just kaaret ja helmat.Onneksi kattoa ei tarvitse maalata.

        Pakuna tämä ongelma ei haitanne, mutta vaihtoarvoa se alentaa.

        eko ajattelua maalavat autot "vesi"väreillä
        ja hei ne autot tekee siellä saksassa turkkilaiset että sillee


      • ML213
        vihreä! kirjoitti:

        eko ajattelua maalavat autot "vesi"väreillä
        ja hei ne autot tekee siellä saksassa turkkilaiset että sillee

        Niin kai se on.Pehmeämmät maalit eivät kestä teissä olevaa suolaa.Just, missä suolavelli seisoo, niin niistä maali lähtee levyinä pois.


      • JIV
        ML213 kirjoitti:

        Niin kai se on.Pehmeämmät maalit eivät kestä teissä olevaa suolaa.Just, missä suolavelli seisoo, niin niistä maali lähtee levyinä pois.

        Minulle kerrottiin eräästä automaalaamosta et transun kori on sinkitty ja varsinki pitkässä mallissa kori "elää" niin paljon et maali ei pysy korin pinnassa kiinni ja alkaa lohkeileen.Kuskin puoleinen pysty sauma on pahin ja tietysti nuo helmat.Tiedä sitten miten pitää paikkansa tämä tieto.Itselläni vm:2000 oleva bussi,kohta 400000 km mittarissa ja kerran on kylet maalattu.Auto on minun aikana aina pesty käsin ja vahattu säännöllisesti.Ei ole kolmeen vuoteen tarvinnu maalailla ja kori on hyvässä kunnossa.Eli se siitä joka toinen vuosi maalauksesta.Kilometrejä tulee vuodessa n,50000 km.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ajattelen sinua nyt

      Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      46
      3516
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      136
      2525
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

      Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      17
      2494
    4. Yritys Kannus

      Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      15
      1973
    5. Mies kadonnut

      Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      16
      1436
    6. Olen huolissani

      Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      73
      1337
    7. Oletko täällä mies?

      Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      106
      1324
    8. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

      Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      153
      1043
    9. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

      Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      93
      1027
    10. Kuin sonnilauma

      Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      21
      969
    Aihe