Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

prosessinhoitaja

mie vaan

oon töissä kemianteollisuutta harjoittavassa yrityksessä,toimin siis prosessinhoitajana ja viime vuoden tulot oli rapiat alla 54000e.Kyllä sillä oikein mainiosti pärjää.Ja mikä parasta tässä on,eli olen 28v nainen-aivan oikein ja saan aivan samaa ja jopa parempaa palkkaa kuin miespuoliset työkaverini johtuen osaamisen laajuudesta.Myös mun mien on samoissa hommissa eli tuon vuosipalkan voi kertoa kahdella.Eipä ole valittamista.

21

12381

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mie vaan

      ja kirjoitusvirhe oli lipsahtanut tekstiin eli mun mies on myös samassa firmassa töissä.

      • missekisu

        nyt kun vielä hankit itsellesi hurmaavan persoonallisuuden, kivan ulkonäön ja onnellisen parisuhteen, niin sulla on melkein elämä. Mä oon tosi kateellinen sulle.


      • Jeppezu
        missekisu kirjoitti:

        nyt kun vielä hankit itsellesi hurmaavan persoonallisuuden, kivan ulkonäön ja onnellisen parisuhteen, niin sulla on melkein elämä. Mä oon tosi kateellinen sulle.

        Kovat on tosiaan ansiot, itse myös prosessinhoitajana 5-vuorossa ja tulot jää johonkin alle 45 000 Euroon...


    • itsekin kemian hommis

      Tuota palkkaa ? Mikä firma muka maksaa noin paljon ? Ja toinen juttu yleensä siellä ei makseta osaamisesta vaan ,kun olet ollut 20-vuotta eli ennen sai etuja nykyisin ne on karsittu ,eikä ole mahdollisuus päästä hyviin palkkoihin.
      Meilläkin on tosi isot palkkaerot samoissa hommissa perus 1500-ehkä jopa 3000€ vuorolisät päälle ,eikä siihen vaikuta vaikka olisit kuinka hyvä ja ahkera palkka on siellä muiten takana aina ohi et pääse kenestäkään ei ole mitään henk.kohtaisia ym.
      Minä en usko tota ! Voisin just uskoo jos olisit ollut 28-vuotta talossa ja tekisit paljon ylitöitä !
      Esim. nesteellä mikä maksaa melkein parhaiten palkkaa ekaan 5-vuoteen ilman ylitöitä ei ole saanu 40000€ mitenkään ! n.2500€/kk lisineen

      • mie vaan

        no eipä ole minun ongelma jos tuota palkaa ei usko.Tuo summa sisältää n. 150h ylitöitä eli ei edes koko vuoden sallittua määrää.Ja mitä tulee tuohon väitteeseen ettei voi olla parempi palkka kuin muilla niin kyllä vaan voi.Meillä on käytössä peruspalkan lisäksi ns.pisteytysjärjestelmä eli moniosaaminen tuo lisää pisteitä=lisää palkkaa.On ihan itsestä kiinni paljonko ekstraa saa vielä normaalin palkan lisäksi.


      • onkin ollut
        mie vaan kirjoitti:

        no eipä ole minun ongelma jos tuota palkaa ei usko.Tuo summa sisältää n. 150h ylitöitä eli ei edes koko vuoden sallittua määrää.Ja mitä tulee tuohon väitteeseen ettei voi olla parempi palkka kuin muilla niin kyllä vaan voi.Meillä on käytössä peruspalkan lisäksi ns.pisteytysjärjestelmä eli moniosaaminen tuo lisää pisteitä=lisää palkkaa.On ihan itsestä kiinni paljonko ekstraa saa vielä normaalin palkan lisäksi.

        Muutamia naisia yrittämässä ,mut työ on liian raskasta ja logiikkaa tarvii paljon ja niitä ei ole yksinkertaisesti voinut pitää ! Teillä taitaa olla aika helpot hommat ?


      • mie vaan
        onkin ollut kirjoitti:

        Muutamia naisia yrittämässä ,mut työ on liian raskasta ja logiikkaa tarvii paljon ja niitä ei ole yksinkertaisesti voinut pitää ! Teillä taitaa olla aika helpot hommat ?

        itse asiassa teen ihan samaa hommaa kun esim. iespuoliset työkaverini ja kevyeksi en voi työtä kuvailla huvälläkään tahdolla.Työhöni kuuluu mm. painavien paperirullien nostelua(10-70kg) käsin,toki nosturikin löyty mutta nopeampaa nostaa käsin,varsinkin kun kerran jaksaa nostaa.Kantamista riittää työpäivän ajalle n.70 krt ja kerta kantamus voi painaa 5kg:sta-20kg.Että kyllä tietää tehneensä töitä päivän päätteeksi.En saa mitään vapautuksia tms sen takia koska olen nainen.Asennustyöt ja kunnossapitotyöt kuuluvat minulle siinä missä muillekkin.En valita,koska tykkään työstäni ja eipä ole ihan perinteinen naiseten valitsema ala.


      • simppeliä
        mie vaan kirjoitti:

        itse asiassa teen ihan samaa hommaa kun esim. iespuoliset työkaverini ja kevyeksi en voi työtä kuvailla huvälläkään tahdolla.Työhöni kuuluu mm. painavien paperirullien nostelua(10-70kg) käsin,toki nosturikin löyty mutta nopeampaa nostaa käsin,varsinkin kun kerran jaksaa nostaa.Kantamista riittää työpäivän ajalle n.70 krt ja kerta kantamus voi painaa 5kg:sta-20kg.Että kyllä tietää tehneensä töitä päivän päätteeksi.En saa mitään vapautuksia tms sen takia koska olen nainen.Asennustyöt ja kunnossapitotyöt kuuluvat minulle siinä missä muillekkin.En valita,koska tykkään työstäni ja eipä ole ihan perinteinen naiseten valitsema ala.

        Hommaa ja sehän kuulosti/näytti et ei paljon kemianpuoleen menekkään ala ...Se sanoo paljon palkan suhteen ! Kemianprosessi on alaa missä missä käytettän tislauksia ,titrauksia ,katalyytin ja hiilivetyjen kanssa jatkuvasti tekemisissä eli paljon myrkkyjä.Joko raakaöljystä lähtien ja jatkot sitten joko kakksois sidoksia tai ihan mitä vaan...
        Siellä ei 28-v hanki yli 50000€/vuosi ainaskaan nainen koska siellä oikeesti tarvitsee päätä mitenkään naisia halveksumatta ,mut on vaan osoittanut kokemus sen !
        Mut hyvä palkka silti koska kaveri on storalla koneenhoitajana ja ylitöineen vuositulot 53000€.. ja toinen kamu paperilla joku ns. rivimies sai viimevuonna 44000€ ja paljon ylitöitä.Vuorossa tietenkin !


      • mie vaan
        simppeliä kirjoitti:

        Hommaa ja sehän kuulosti/näytti et ei paljon kemianpuoleen menekkään ala ...Se sanoo paljon palkan suhteen ! Kemianprosessi on alaa missä missä käytettän tislauksia ,titrauksia ,katalyytin ja hiilivetyjen kanssa jatkuvasti tekemisissä eli paljon myrkkyjä.Joko raakaöljystä lähtien ja jatkot sitten joko kakksois sidoksia tai ihan mitä vaan...
        Siellä ei 28-v hanki yli 50000€/vuosi ainaskaan nainen koska siellä oikeesti tarvitsee päätä mitenkään naisia halveksumatta ,mut on vaan osoittanut kokemus sen !
        Mut hyvä palkka silti koska kaveri on storalla koneenhoitajana ja ylitöineen vuositulot 53000€.. ja toinen kamu paperilla joku ns. rivimies sai viimevuonna 44000€ ja paljon ylitöitä.Vuorossa tietenkin !

        kyllä meillä ihan kemian prosessia tehdään ja jos myrkyistä ruvetaan puhumaan niin pääasiallinen aine mitä käytämme on rikkihiili että jokainen joka kemiasta jotain tietää,tietää myös miten vaarallisesta aineesta on kyse.Rikkihiiltä käytetään meidän prosesissa monella aluella ja siihen altistuu pikkiriikkisen verran jo pelkän ilman kautta sekä ihon läpi menevässä kosketuksessa.Raakalipeä on myös käytössä,hydrosulfiittia,peroksidia...että kyllä löytyy,paperi on vain yksi raaka-aineista prosessissamme.ja niinkuin sanoit yhtään naisia halventamatta...ei ole ollut mulle mikään ongelma oppia asioita ja käyttää ns.järkeä.Yksilöstä kiinni!!!


      • Anonyymi

        Varmaan laskenut kaikki lisät mukaan tohon naiset tekee niin ne ei tajuu mikä on peruspalkka


    • Hemo Hessu

      Itse olen töissä myös kemianteollisuudessa vuoromestarina. Vuosipalkka 80000 (johtuen ylitöistä joita joutuu :( tekemään aika paljon), ilman ylitöitä vuosipalkka pyörisi 65-70 000 tienoilla. Tuo prosessinhoitajan/operaattorin 54 000 palkka kyllä vaatinee myös runsaita ylitöitä tai sitten vain lahjakkaan, urallaan edenneen operaattorin, en pidä sitä kuitenkaan mitenkään mahdottomana.

    • viivalla

      Olen myös kemian prosessinhoitaja ja tämän vuoden tulot tulevat olemaan vähän alle 50 000. Ylitöitä en tee ollenkaan. Kokemusta on pariltakymmeneltä vuodelta.

    • -K-

      Samaa luokkaa ne ovat minullakin. Viime vuonna tuli noin 51000 ja tänä vuonna näyttäisi menevän pikkuisen siitä yli. Ylitöitä on semmoiset rapiat toistasataa tuntia. Työ on välillä melkoisen helppoa mutta toisaalta välillä saa kyllä huhkia ja ravata palkkansa eteen, miehitys kun meillä on melkoisen köykäinen.

    • jeeppistäjoo

      Höhö vaikka onkin vanha ketju mutta hauskoja nuo mie vaan kommentit, huomaa ettei paljoa tiedäkkään noin niinkun oikeasti :D

      • EVT-OPT

        Ai jaa, mutta hyvin ainakin tienaa vaikkei mistään mitään muka tietäs. Mullekin kelpais tuollanen palkka ja työ. Taitaa vaan olla jo ko. lafka lopetettu.


    • Joooooooo

      Paljonkos on inflaatio palkkoja nostanut?

    • Parempikuinte

      Ite prosessituotannon työnjohtajana ja tiiättekö mitä mieltä olen teistä prosessihoitajista? Pidän teitä kaikkia suoraansanoen ryöukkoina ja akkoina, jotka ovat todellisuudessa täysin hyödyttömiä ja laiskoja patalappuja. En pidä teitä tai teidän piip työtä yhtään minään ja suoraansanoen minusta teidän ammatti on yhtä sontaa vaa. (Nauran täällä 55 000 euron vuosipalkalla samalla kun rehkitte selkä hiessä siellä)

      • paperirahaa

        Olen paperimies ja vuosiansiot 70k€. Nauran teille alipalkatuille konttorirotille, jotka kävitte vuosia kouluja saadaksenne peinempää palkkaa, kuin minä kahden vuoden amiksen käynyt.

        Ja onneksi ei tarvitse hikoilla. On mukava ilmastoitu valvomo ja hyvät tuolit. Valotkin saa himmennettyä, jos haluaa vaikka nokoset ottaa.


      • Gyller

        Siis miten voi olla vain 70k vuosiansiot? Miten tuolla ansiolla muka pärjää Suomessa?


      • Kathmandu

        Itse konttorirottana Kathmandussa. Vuosiansiot 71k .


    • Suhteellista

      Aikoinaan olin Suomen ainoassa kobolttifirmassa vuorossa. Tulot olivat tosiaan n. 50 (brutto).

      Mutta nettopalkka ei juurikaan eronnut päivätyöläisen n.30 (brutto) palkasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2344
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      52
      2029
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1863
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1858
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1638
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1572
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      26
      1437
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1410
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1392
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1370
    Aihe