Morjendores!
Tiedätteköhän, että onko olemassa kannettavia akkuja, joista saisi töpselillä virtaa auton lohkolämmitinjohdolla ja sillä tavoin saisi auton lämpimäksi. Eli käytännössä kotona sisällä ladattava akku, jossa pistoke. Kestääkö akku kuinka kauan, jos meinaa lämmittää 2,4 l dieselin.
lohkolämmittimen virta akusta
15
4860
Vastaukset
- sattunu silmään
Markkinarako tuollaiselle selvästi.
Sehän olisi kätevää kun saisi akusta virran lohkoon ja akku latautuisi aurinkokennoila päivän aikaan täyteen.
Mutta.............! - Kaikkien Alojen Eritysiasia...
Periaatteessa mahdollista, mutta tulee mieleen että saatko ladattua akkua vuorokaudessa riittävästi jotta akussa olisi autonlämmitykseen tarvittava sähkömäärä. Jos lohkolämmittimen teho on esim 750W tuollaisella järeellä 220Ah 12v akulla lämmittäisi kolme tuntia, kun taas lataamiseen menisi esim 5A virralla 44h.
Jännitteen nostoon lohkolämmitintä varten tarvitaan invertteri. Niitä on kalliita siniaalto ja halvempia kanttiaalto tyyppisiä. Kanttiaalto käy tähän tarkoitukseen.
No kaiken kaikkiaan useampi satanen tähän meenee, akku 200e, invertteri 300e, riittääköhän edes. Ja sitten vielä tuo akun latauksen järjestäminen tarpeeksi nopeasti, esimerkiksi useammalla laturilla useampaa akkua samanaikaisesti ladaten. Eli kaikenkaikkiaan ei aivan halpaa ja yksinkertaistakaan. Lisäksi vielä muistathan suorittaa latauksen hyvin tuuletetussa tilassa räjähdysvaaran vuoksi.- oikeat hinnat
Itse ostin kyllä mökille (aurinkosähköt) just isomman 500W invertterin 59€ hintaan ja tuhatwattisetkaan eivät nykyään maksa honkonkeissa ja piilteemoissa kuin vajaan satasen. Vapaa-ajanakkuja saa halvimmillaan reilulla satasella.
Tyypillinen lohkarin teho on 550W ja lohkon kylkeen tulevilla 450W joten 60Ah vapaa-ajanakku pystyisi lämmittelemään sen minimi 30 minuuttia mutta olisi tämän jälkeen jokseenkin tyhjä.
Tavallista auton akkua tuohon ei voi käyttää koska ne eivät kestä syväpurkausta kovinkaan montaa sykliä.
Perustavaa laatua oleva kysymys on kuitenkin se missä se akku ladataan. Jos kerran akkulaturille on töpseli niin kannattaisikohan siitä vetää suora roikkajohto sinne lohkarille ja unohtaa nämä viritelmät kokonaan. - akkunainen
oikeat hinnat kirjoitti:
Itse ostin kyllä mökille (aurinkosähköt) just isomman 500W invertterin 59€ hintaan ja tuhatwattisetkaan eivät nykyään maksa honkonkeissa ja piilteemoissa kuin vajaan satasen. Vapaa-ajanakkuja saa halvimmillaan reilulla satasella.
Tyypillinen lohkarin teho on 550W ja lohkon kylkeen tulevilla 450W joten 60Ah vapaa-ajanakku pystyisi lämmittelemään sen minimi 30 minuuttia mutta olisi tämän jälkeen jokseenkin tyhjä.
Tavallista auton akkua tuohon ei voi käyttää koska ne eivät kestä syväpurkausta kovinkaan montaa sykliä.
Perustavaa laatua oleva kysymys on kuitenkin se missä se akku ladataan. Jos kerran akkulaturille on töpseli niin kannattaisikohan siitä vetää suora roikkajohto sinne lohkarille ja unohtaa nämä viritelmät kokonaan.akkua ladattaisiin kerrostalon sisätiloissa, koska ei ole tolppaa kerrostalon pihalla, ei saa roikkaa vetää pihan poikki, eikä webastoa 6000 euron autoon kannata ehkä hommata. Auto on Hiace 2,4 dsl 96 ja ml 285tkm, joten kannattaako webasto tai eberi? Kävi mielessä, että kannattaakohan naapuritaloyhtiöltä pyytää tolppaa, mutta huhujen mukaan on kovin rauhatonta aluetta ja joskus pihalla hakattu laseja sekä nähty palaneita autoja.
jollakin oli joskus idea tehdä auton konepelti plexistä, ja moottorin alle laittaa termospeite, joka varastoi ja hohtaa auringon valonsäteitä. - putkari71.
akkunainen kirjoitti:
akkua ladattaisiin kerrostalon sisätiloissa, koska ei ole tolppaa kerrostalon pihalla, ei saa roikkaa vetää pihan poikki, eikä webastoa 6000 euron autoon kannata ehkä hommata. Auto on Hiace 2,4 dsl 96 ja ml 285tkm, joten kannattaako webasto tai eberi? Kävi mielessä, että kannattaakohan naapuritaloyhtiöltä pyytää tolppaa, mutta huhujen mukaan on kovin rauhatonta aluetta ja joskus pihalla hakattu laseja sekä nähty palaneita autoja.
jollakin oli joskus idea tehdä auton konepelti plexistä, ja moottorin alle laittaa termospeite, joka varastoi ja hohtaa auringon valonsäteitä.kun hommaat kunnon ison akun ja vaikka tav aratilaan toisen rinnan kytkettynä sekä pullo starttipilottia jolla saat sen kovillakin pakkasilla käymään. ja tietty huollata diesel suuttimet että tulee sumuna.
- toimii.
akkunainen kirjoitti:
akkua ladattaisiin kerrostalon sisätiloissa, koska ei ole tolppaa kerrostalon pihalla, ei saa roikkaa vetää pihan poikki, eikä webastoa 6000 euron autoon kannata ehkä hommata. Auto on Hiace 2,4 dsl 96 ja ml 285tkm, joten kannattaako webasto tai eberi? Kävi mielessä, että kannattaakohan naapuritaloyhtiöltä pyytää tolppaa, mutta huhujen mukaan on kovin rauhatonta aluetta ja joskus pihalla hakattu laseja sekä nähty palaneita autoja.
jollakin oli joskus idea tehdä auton konepelti plexistä, ja moottorin alle laittaa termospeite, joka varastoi ja hohtaa auringon valonsäteitä.Pakokaasut tietenkin ulos joten valittava malli johon putken liittäminen helppoa.
Tämän virityksen poistaa helposti autoa vaihtaessa. - lohkiswoman
toimii. kirjoitti:
Pakokaasut tietenkin ulos joten valittava malli johon putken liittäminen helppoa.
Tämän virityksen poistaa helposti autoa vaihtaessa.aggregaatti on hyvä idea. autossa on konepellin alla kaksi akkua liitettynä sarjaan, mutta veikkaan, että kylmäkäynnistys ei tee terää moottorille. veikkaan myös että aggregaattia ei saa käyttää kerrostalon pihalla pakun sisällä.
- sfsfsffsfsfs
lohkiswoman kirjoitti:
aggregaatti on hyvä idea. autossa on konepellin alla kaksi akkua liitettynä sarjaan, mutta veikkaan, että kylmäkäynnistys ei tee terää moottorille. veikkaan myös että aggregaattia ei saa käyttää kerrostalon pihalla pakun sisällä.
kaasulla toimiva letkulämmitin.
- Agregaatti
lohkiswoman kirjoitti:
aggregaatti on hyvä idea. autossa on konepellin alla kaksi akkua liitettynä sarjaan, mutta veikkaan, että kylmäkäynnistys ei tee terää moottorille. veikkaan myös että aggregaattia ei saa käyttää kerrostalon pihalla pakun sisällä.
Kaverini on ollut tyytyväinen agregaattiin.
Huoltomies valitti johdoista. Neuvoin hankkimaan oman voimalan.
Agregaatista ei ole ollut sanomista.
Se pörisee aamuyöllä auton ulkona, ketjulla kiinni.
14 kg painavasta saa lohkolämmittimelle 600W, yli jää 300W.
Vaikka hyvälle akkulaturille.
Kevein löytämäni nelitahtiagregaatti:
www.elamyscenter.fi
Painoa 10,5 kg. Tehoa 700W, kulutus max 0,4 litraa tunnissa.
Siinä, kuten muissakin pienissä koteloiduissa, pakoputki on
ilmajäähdytteinen päädyssä. Helpohko autosta ulos johdettava.
Jäisi tuhansia Watteja jäähdytyslämpöä auton sisälle.
Akku energiavarastona on huonompi kuin ämpärillinen vettä.
Laskin molempien kiloJoulet, ja yllätyin.
Akku painaa enemmän kuin vesiämpäri.
Markkinoilla oli 10 vuotta sitten lämpöakkuja.
Niissä oli suolaa, joka varastoi moottorin hukkalämmön ajossa.
Kiertovesipumpulla moottorin sai äkkiä lämpimäksi.
Jos kerkisi lämmetä, eikä kerinnyt jäähtyä. Hinta yli 1000€. - Mikä vertti
oikeat hinnat kirjoitti:
Itse ostin kyllä mökille (aurinkosähköt) just isomman 500W invertterin 59€ hintaan ja tuhatwattisetkaan eivät nykyään maksa honkonkeissa ja piilteemoissa kuin vajaan satasen. Vapaa-ajanakkuja saa halvimmillaan reilulla satasella.
Tyypillinen lohkarin teho on 550W ja lohkon kylkeen tulevilla 450W joten 60Ah vapaa-ajanakku pystyisi lämmittelemään sen minimi 30 minuuttia mutta olisi tämän jälkeen jokseenkin tyhjä.
Tavallista auton akkua tuohon ei voi käyttää koska ne eivät kestä syväpurkausta kovinkaan montaa sykliä.
Perustavaa laatua oleva kysymys on kuitenkin se missä se akku ladataan. Jos kerran akkulaturille on töpseli niin kannattaisikohan siitä vetää suora roikkajohto sinne lohkarille ja unohtaa nämä viritelmät kokonaan.Ylipäänsä imee akun tyhjäksi!?
Minun ei ainakaan ime, virtaa jää vielä niin paljon että starttaa vaivatta koneen käyntiin. - eddddd
Agregaatti kirjoitti:
Kaverini on ollut tyytyväinen agregaattiin.
Huoltomies valitti johdoista. Neuvoin hankkimaan oman voimalan.
Agregaatista ei ole ollut sanomista.
Se pörisee aamuyöllä auton ulkona, ketjulla kiinni.
14 kg painavasta saa lohkolämmittimelle 600W, yli jää 300W.
Vaikka hyvälle akkulaturille.
Kevein löytämäni nelitahtiagregaatti:
www.elamyscenter.fi
Painoa 10,5 kg. Tehoa 700W, kulutus max 0,4 litraa tunnissa.
Siinä, kuten muissakin pienissä koteloiduissa, pakoputki on
ilmajäähdytteinen päädyssä. Helpohko autosta ulos johdettava.
Jäisi tuhansia Watteja jäähdytyslämpöä auton sisälle.
Akku energiavarastona on huonompi kuin ämpärillinen vettä.
Laskin molempien kiloJoulet, ja yllätyin.
Akku painaa enemmän kuin vesiämpäri.
Markkinoilla oli 10 vuotta sitten lämpöakkuja.
Niissä oli suolaa, joka varastoi moottorin hukkalämmön ajossa.
Kiertovesipumpulla moottorin sai äkkiä lämpimäksi.
Jos kerkisi lämmetä, eikä kerinnyt jäähtyä. Hinta yli 1000€.Aamuviideltä vetämään agregaatti käyntiin? Täysin absurdi koko keskustelun avaus!
Tyhmä nainen kyselee jonninjoutavia! Eiköhän se olis jo kehitetty-jos mahdollista, että auton omalta akulta tulis virta lohkarille. Polttoainekäyttönen lisälämmitin ainoo vaihtoehto vaikka maksaakin. - sitä akkujuttua
akkunainen kirjoitti:
akkua ladattaisiin kerrostalon sisätiloissa, koska ei ole tolppaa kerrostalon pihalla, ei saa roikkaa vetää pihan poikki, eikä webastoa 6000 euron autoon kannata ehkä hommata. Auto on Hiace 2,4 dsl 96 ja ml 285tkm, joten kannattaako webasto tai eberi? Kävi mielessä, että kannattaakohan naapuritaloyhtiöltä pyytää tolppaa, mutta huhujen mukaan on kovin rauhatonta aluetta ja joskus pihalla hakattu laseja sekä nähty palaneita autoja.
jollakin oli joskus idea tehdä auton konepelti plexistä, ja moottorin alle laittaa termospeite, joka varastoi ja hohtaa auringon valonsäteitä.Mietipä asia uudestaan. Haluat siis kanniskella vähintään 60Ah akkua joka aamu sisältä latauksesta ulos parkkipaikalle ja virittää invertteri-lohkari virityksen päälle puoleksi tunniksi jonka tuo antaa virtaa.
Tämän jälkeen akku onkin niin tyhjä ettei sitä voi jättää kovalla pakkasella pakun tavaratilaan sillä tyhjä akku jäätyy ja tuhoutuu pidemmän työpäivän aikana. Joudut siis purkamaan virityksen ja kiikuttamaan sen akun takaisin sisään ennen töihin lähtöä.
Pidemmän päälle hauikset kyllä kehittyvät paremmin kuin salitreenillä mutta ne eivät näytä kovin naisellisilta.
Jos naapuriyhtiöltä saa tolpan niin ota se! Kyllä ne raggarit olisivat tulleet teidänkin pihallenne potkimaan hiacen lyttyyn jos sellaista haluaisivat tehdä.
Webaston saa muuten siirrettyä aikanaan uuuteen autoon joten ei sitä ole pakko tuon pommin mukana antaa vaihtossa. Homma on kyllä sen verran työläs ja kallis ettei tuota useinkaan tehdä.
Voit myös toimia samoin kuin Bugattin omistajat 1930-luvulla: kylmänä aamuna moottorista laskettiin ulos jäähdytinnesteet sekä öljyt jotka lämmitettiin erillisissä astioissa ja kaadettiin sitten moottoriin joka suostui tämän jälkeen jopa käynnistymään :D - auton elekroniikalle
lohkiswoman kirjoitti:
aggregaatti on hyvä idea. autossa on konepellin alla kaksi akkua liitettynä sarjaan, mutta veikkaan, että kylmäkäynnistys ei tee terää moottorille. veikkaan myös että aggregaattia ei saa käyttää kerrostalon pihalla pakun sisällä.
kun jännite nostetaan 24 volttiin???? Jotain ainakin hajoaa, ellei ole kyseessä vanha Lada.
- Marxgf
sitä akkujuttua kirjoitti:
Mietipä asia uudestaan. Haluat siis kanniskella vähintään 60Ah akkua joka aamu sisältä latauksesta ulos parkkipaikalle ja virittää invertteri-lohkari virityksen päälle puoleksi tunniksi jonka tuo antaa virtaa.
Tämän jälkeen akku onkin niin tyhjä ettei sitä voi jättää kovalla pakkasella pakun tavaratilaan sillä tyhjä akku jäätyy ja tuhoutuu pidemmän työpäivän aikana. Joudut siis purkamaan virityksen ja kiikuttamaan sen akun takaisin sisään ennen töihin lähtöä.
Pidemmän päälle hauikset kyllä kehittyvät paremmin kuin salitreenillä mutta ne eivät näytä kovin naisellisilta.
Jos naapuriyhtiöltä saa tolpan niin ota se! Kyllä ne raggarit olisivat tulleet teidänkin pihallenne potkimaan hiacen lyttyyn jos sellaista haluaisivat tehdä.
Webaston saa muuten siirrettyä aikanaan uuuteen autoon joten ei sitä ole pakko tuon pommin mukana antaa vaihtossa. Homma on kyllä sen verran työläs ja kallis ettei tuota useinkaan tehdä.
Voit myös toimia samoin kuin Bugattin omistajat 1930-luvulla: kylmänä aamuna moottorista laskettiin ulos jäähdytinnesteet sekä öljyt jotka lämmitettiin erillisissä astioissa ja kaadettiin sitten moottoriin joka suostui tämän jälkeen jopa käynnistymään :D60 luvulla, ja ehkä viläkin, jäärata autojen jäähdytinnesteet ja öljyt tuotiin kisapaikalle erillisissä kanistereissa huoltoauton lämpimässä ohjaamossa ja nesteet kaadettiin koneeseen vasta ennen starttia. Toinen konsti oli lämmittää moottorin öljypohja ja öljyt puhalluslampulla kuumaksi.
- asentaja..
Osta 20 kpl 12voltin ja 10A:n akkua.
Osta myös 20 kpl 4 A:n laturia.
Sitten vaan aamulla kannat kaikki akut auton viereen ja kytket ne sarjaan.
240 volttia DC kykynee lämmittämään 10 A:n virralla teoriassa 2400W tunnin ajan.
Ts. 1200 W:n vastus lämpenee 2 tuntia.
Akut latautuvat hyvin yhdessä yössä kotona.
Kannattaa käyttää esim Bilteman lyijyhyytelöakkuja, ne on halpoja ja suljettuina turvallisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613111Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433067- 422417
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa912037- 311893
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251759- 481606
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä831370- 391280
- 791110