siivous

aupairi

Paljon joudutte siivoamaan päivässä? Oma perheeni on hyvin tarkka siivouksessa ja itselläni menee siivoukseen 2-3h päivässä. Siivoan siis vanhempien makuuhuoneen ja myös heidän pesuhuoneen, jota en siis itse käytä. Nuo hommat ei kyllä minusta kuulu yleensä aupairin velvollisuuksiin, niin siksi haluaisin tietää, paljon muut joutuvuvat siivoamaan. En viitsisi kuitenkaan alkaa valittaa asiasta, koska saan kuitenkin enemmän palkkaa kuin aupairit täällä yleensä saavat.

10

1441

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Mun ei tarvi siivota just ollenkaan. Täällä käy siivooja kerran viikossa, jolloin joudun vaan omasta huoneestani pistämään kaikki irtotavarat pois eestä kaappiin. Tyhjennän ja täytän tiskikonetta melkein päivittäin, ja välillä korjaan pöydän ruoan jälkeen. Tässä perheessä ei todellakaan olla mitään siivousintoilijoita, ja täällä lojuu lasten vaatteita, leluja, tyhjiä kippoja ympäri taloa. Omasta mielestä voisi asuntoa voisi pitää siistimässä kunnossa, mutta minkäs sille voi.

• *ellu*

Ite joudun siivooman koko talon, siis joka päivä. Tää perhe on kauheen tarkka kaikesta siivoukseen liittyvästä ja musta tuntuuki että oon enemmän siivooja ku au pair. Mää lähinnä vaan syön lasten kanssa. Mulla alkaa työt kello 7.45 ja loppuu 10.30, yleensä herään jo aikasemmin, koska tahon syyä yksin. Mutta tona aikana siivoan kolmen lapsen huoneet, eli pistän lelut pois ja pettaan pedit. Samoin niiden kylpyhuoneet ja nämä lapset on kauheita sotkemaan. Sitte mun pitää pistää keittiö hyvään kuntoon, eli pistää aamiastavarat pois, jotka on jätetty pöydille. Sitte pitää imuroida keittiö joka päivä, muu talo ma ja pe. Sitte pitää pestä kalojen akvaario, käyttää koiraa ulkona, iltapäivällä pitää vielä silittää ja auttaa kaikessa mitä nuo vaan keksii. Monesti aamulla oon tosi nopee, joten rouva keksii kaikkee mahollista työtä, kuten järjestä lasten vaatekaapit tai pese oikeen hyvin niitten ammeet tai poista kaikki hämähäkin seitit jne. Mun mielestä teen ihan liikaa töitä ja kaikkee semmostaki mitä ei normaalisti au pair joutuis tekemään. Vanhempien huoneeseen ei tarvi koskee, paitsi silti rouva pyytää usein imuroimaan tai luutuamaan sen. Viikonloppusin pitäis olla mun omaa aikaa, mutta joudunki leikkaamaan ruohoa tai vahtimaan lapsia. Ei minusta oikeen reilua. Tämän takia oonki nyt ettimässä toista perhettä. Ja kaiken tän hyvän lisäksi, saan vaan 70 puntaa viikossa ja pitää ite maksaa bensat ym. Ja täältäkö ei pääse mihinkään jos ei maksa jotain. Ruokaa ne ei osaa ostaa mulle alkuunkaan.

• jaakkeee

Meikalainen joutuu imuroimaan about kahesti viikossa koko huushollin ja siihen uppoaa ehka tunti, lisaks sit tiskata omat ja mukeloitten astiat syonnin jalkeen ja hoitaa pyykki, ei musta mitaan super raskasta siivous tyota jos vertaa teihin, kannattaa vaihtaa tuommonen perhe ja sanoo niille et hankkivat siivojan eika au pairia...

• helinääää

Kuulostaa kyllä aika oudolta. Ei todellakaan kuulu au pairin hommin siivota vanhempien makuuhuonetta ja kylpyhuonetta! Au pairin pääasiallinen tehtävä on pitää huolta lapsista, ei vanhemmista! Puhu ihmeessä asiasta ja jos ei muutu, vaihda perhettä. Ei tuollaista tartte kestää!
      Itse imuroin lasten huoneet, leikkihuoneen ja oman huoneeni kerran viikossa, sekä vaihda lasten ja omat lakanani kerran viikossa. Pidän oman kylpyhuoneeni puhtaan ja pesen lasten pyykkiä, ja siinä samalla kyllä vanhempienkin pyykkiä, maalaisjärki käyttöön. Helpompaa se on pestä ne kaikki, kun alkaa erotella vanhempien pyykki, lasten pyykki. Sitten tietysti korjaan omat jälkeni, ja lasten jäljet päivän jälkeen, astiat ja lelut. Joskus teen enemmän, kuten saatan imuroida koko talon tai siivota jotain muuta jos huvittaa. Perhe ei onneksi ole kauhean tarkka siivouksesta. Itse olen tarkempi, ja perheen äiti kiitteleekin joka päivä kun tulee kotiin, että onpa täällä siistiä :)

• kuten moni muu

Kuten niin monessa muussakin asiassa tämä on mielestäni sopimuskysymys:

jos aupparille on kerrottu etukäteen, että siivous kuuluu hänelle niin näinhän se sitten on. Siivousta sitten voi erikseen rajata esim. koskemaan lapsiin liittyvä siivous niin, silloin ei vanhempien makkari kuulu. Tai sitten niin että viikkosiivous on aupparin heiniä.

eli jälleen kerran olkaa tarkkoina siitä mitä haluatte tehdä ja mitä ette... jos siivoaminen ei tunnu kivalta niin sitten ei sellaiseen perheeseen. Toisia se ei taas kauhistuta ja he ajattelee että samahan se mitä työaikana tekee.

• *ellu*

Kyllähän se niin on, että sopimuskysymys tää on. Itelläni sanottiin, siis sillon ku olin viel Suomes, että mun pitää huolehtia lapsista, siivota kevyesti ja käyttää koiraa ulkona. Joten täällä sopimus ei ainakaan pitänyt paikkaansa. Eikä siinäkään tilanteessa että viikonloput on vapaata, tänäänki joudun vahtimaan lapsia, ilmaseksi. Se kuulemma kuuluu tehtäviin, ettei ees makseta lisää siitä että omalla vapaa-ajalla kattoo lapsia. Musta siitä tulis maksaa extraa. Mulle kelpais tää siivous homma hyvin, mutta täällä ollaan niin tarkkoja siitä, että jos lattialla on ykskään koiran karva niin siitä aletaan valittamaan. Ite oon nyt vaihtamassa perhettä, toivottavasti löytyy joku mukava ja nopeesti. Muuten pitää lähtä takas Suomee, joka ei ois kovinkaan kivaa.

• eri asia
        *ellu* kirjoitti:

Kyllähän se niin on, että sopimuskysymys tää on. Itelläni sanottiin, siis sillon ku olin viel Suomes, että mun pitää huolehtia lapsista, siivota kevyesti ja käyttää koiraa ulkona. Joten täällä sopimus ei ainakaan pitänyt paikkaansa. Eikä siinäkään tilanteessa että viikonloput on vapaata, tänäänki joudun vahtimaan lapsia, ilmaseksi. Se kuulemma kuuluu tehtäviin, ettei ees makseta lisää siitä että omalla vapaa-ajalla kattoo lapsia. Musta siitä tulis maksaa extraa. Mulle kelpais tää siivous homma hyvin, mutta täällä ollaan niin tarkkoja siitä, että jos lattialla on ykskään koiran karva niin siitä aletaan valittamaan. Ite oon nyt vaihtamassa perhettä, toivottavasti löytyy joku mukava ja nopeesti. Muuten pitää lähtä takas Suomee, joka ei ois kovinkaan kivaa.

eli jos kerta on aivan toista sanottu kuin mitä todellisuus on! Noita babysittauksia ilmeisesti monissa maissa on tosia ahkerasti ja niiden katsotaan kuuluvan työaikaan. Sitä tarkoittaako se sitten 30h/vko vielä 2 iltaa /vkl babysittausta on paha mennä sanomaan. Ja vaikka tuosta kysyisi niin usein perheet eivät jostain kumman syystä kerro totuutta! Luulisi että olisi heidänkin etunsa olla niin rehellinen työnmäärästä kuin vaan voi, jotta ei sitten joudu uutta etsimään kun pettynyt tyttö lähtee pois

"kevyt" siivous on myös aikas monitahoinen käsitys :-) riippuu tosiaan siitä mikä on siisteyskäsitys. Tuollaisen perheen, jossa ollaan noin tarkkoja kannattaisi ottaa ammattilainen siivoamaan

Toivottavasti löydät mukavan perheen tällä kertaa!

• *ellu*
        eri asia kirjoitti:

eli jos kerta on aivan toista sanottu kuin mitä todellisuus on! Noita babysittauksia ilmeisesti monissa maissa on tosia ahkerasti ja niiden katsotaan kuuluvan työaikaan. Sitä tarkoittaako se sitten 30h/vko vielä 2 iltaa /vkl babysittausta on paha mennä sanomaan. Ja vaikka tuosta kysyisi niin usein perheet eivät jostain kumman syystä kerro totuutta! Luulisi että olisi heidänkin etunsa olla niin rehellinen työnmäärästä kuin vaan voi, jotta ei sitten joudu uutta etsimään kun pettynyt tyttö lähtee pois

"kevyt" siivous on myös aikas monitahoinen käsitys :-) riippuu tosiaan siitä mikä on siisteyskäsitys. Tuollaisen perheen, jossa ollaan noin tarkkoja kannattaisi ottaa ammattilainen siivoamaan

Toivottavasti löydät mukavan perheen tällä kertaa!

Joo täällä on tosi rankkaa, ja sitte tilanetta pahentaa seki että lapset ei tottele alkuunkaa ja huutavat vaan jos kysyy jotain. Ei vaa tunnu löytyvän perhettä, pitää varmaa rueta suunnitteleen matkaa kotiin jos ei kohta joku löydy. Toivotaan!

• Beara

Itse olen ollut kahteen otteeseen au pairina.Ensimmäisellä kerrallani Irlannissa en siivonnut vanhempien makuuhuonetta enkä heidän kylppäriään.Ainoastaan alakerran wc:n sekä omassa ja lasten käytössä olleen kylppärin.Toisella kertaa Saksassa ollessani siivosin myös perheen vanhempien käytössä olleen kylppärin sekä heidän makuuhuoneensa.Tämä tarkoitti käytännössä imurointia sekä lavuaarin pesua.Itse en tästä valittanut,sillä ajallisesti se vei vain noin 15-20 minuuttia päivässä.Tämä perhe oli muutenkin hyvin siivousintoinen.Talon imurointti oli jokapäiväinen toimenpide.
      Mielestäni siivouksesta voi valittaa vain jos se lisättynä lasten hoitoon yluittää sovitut tuntimäärät.Mikäli se sopii noiden tuntien sisään,niin eiköhän se silloin ole au pairin työnkuvaan kuuluuvaa.Joutuuhan jokainen kotonaankin kuitenkin vessat ja kylppärit siivoamaan.Ja harvemmin kotivessat ovat niin karseassa kunnossa ettei niitä viitsisi siivota.

• siivoan

pääasiassa vain oman alueeni (makuuhuone kylpyhuone) ja välillä imuroin ja siivoan keittiötä, mutta minun ei siis tarvitse siivota muiden vessoja, silittää pyykkejä, pyyhkiä pölyjä tms. Vain oma alue. Palkkani on 260 euroa kuukaudessa eli ei kovin paljon... Oletko aina illalla ihan poikki työnteosta? Minun mielestäni aupairille kuuluu vain kevyet kotityöt, ei mitään suurta ja raskasta. Ainakin jos perhe meinaa vielä lisätä siivousmäärää, asia kannattaa ehkä ottaa puheeksi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      64
      3202
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      23
      2974
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      51
      2862
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2678
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2558
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2540
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2311
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2188
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2088
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2082
    Aihe