Nissan Patrol ?

kymysys!

haikailen vähän patrollia itselleni ja nyt tarttis tietää sen heikot kohdat, eli mitkä paikat kannattaa syynätä erityisen tarkkaan?

13

5545

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bhygf

      mitäs korimallia sitä haikaillaan?

      • kymysys

        ...yleisintä mallia, eli pitkää 3,3 litraista diisseliä turbolla tai ilman 80 luvun loppupuolelta. taikka alkupuoleltakin käy jos löytyy hyväkuntoinen.


    • jyrki

      Korin ja rungon kiinnitys kohdat varsinkin korin puolelta yleensä ruostuneet puhki, polttoainetankki vuotaa, etunapalukot toimiiko, kuuluuko ylimääräisiä ääniä vaihdelaatikosta.
      Kone kestää hyvin jos on muistettu joskus huoltaa.
      Ohjauksen tangot kalliita jos joutuu vaihtamaan ei saa tarvike osia, yleensä.

      • olli

        Taitaa tämä peltipuoli olla heikoimmilla jos ei pohjaa ole mitenkään jälkisuojattu - selkeää suoraa pellin hitsausta jos osaat itse tai voit teettää halvalla niin aina parempi sitä hommaa riittää. Oma on -87 turbo ajettu 400 tkm koneessa ei tunnu olevan vielä mitään sanomista ja laatikko pitää normaalia kihinää uudesta asti. Laturin ja alipainepumpun välinen stefa voi heretä vuotamaan talvella - älä lankea ostamaan uutta laturia peruskunnotettujenkin hinnoissa oli 400 euron ero 400 - 800 e ja sama tukku. Pientä remppaa riittää mutta osia tuntuu löytyvän hajottamoiltakin kohtuullisesti kunto on kyllä tosi kirjavaa.


      • Kori
        olli kirjoitti:

        Taitaa tämä peltipuoli olla heikoimmilla jos ei pohjaa ole mitenkään jälkisuojattu - selkeää suoraa pellin hitsausta jos osaat itse tai voit teettää halvalla niin aina parempi sitä hommaa riittää. Oma on -87 turbo ajettu 400 tkm koneessa ei tunnu olevan vielä mitään sanomista ja laatikko pitää normaalia kihinää uudesta asti. Laturin ja alipainepumpun välinen stefa voi heretä vuotamaan talvella - älä lankea ostamaan uutta laturia peruskunnotettujenkin hinnoissa oli 400 euron ero 400 - 800 e ja sama tukku. Pientä remppaa riittää mutta osia tuntuu löytyvän hajottamoiltakin kohtuullisesti kunto on kyllä tosi kirjavaa.

        Edellä tulikin jo asiaa eli kori ruostuu, varaosat ovat kalliita, etuakselien pallonivelet saattavat vuotaa (korjaus vaatii koko akselin irrottamista)ja tiputtavat pihan täplille öljystä. Kone kyllä kestää.


      • Kootpee
        olli kirjoitti:

        Taitaa tämä peltipuoli olla heikoimmilla jos ei pohjaa ole mitenkään jälkisuojattu - selkeää suoraa pellin hitsausta jos osaat itse tai voit teettää halvalla niin aina parempi sitä hommaa riittää. Oma on -87 turbo ajettu 400 tkm koneessa ei tunnu olevan vielä mitään sanomista ja laatikko pitää normaalia kihinää uudesta asti. Laturin ja alipainepumpun välinen stefa voi heretä vuotamaan talvella - älä lankea ostamaan uutta laturia peruskunnotettujenkin hinnoissa oli 400 euron ero 400 - 800 e ja sama tukku. Pientä remppaa riittää mutta osia tuntuu löytyvän hajottamoiltakin kohtuullisesti kunto on kyllä tosi kirjavaa.

        Onko tuo "normaali kihinä" sellaista, että kun painaa kaasua niin kuuluu semmoinen aika vittumaisen kuuloinen hankaava ääni jostakin voimansiirrosta. Ja vastaavasti kun jarruttaa moottorilla.


      • olli
        Kootpee kirjoitti:

        Onko tuo "normaali kihinä" sellaista, että kun painaa kaasua niin kuuluu semmoinen aika vittumaisen kuuloinen hankaava ääni jostakin voimansiirrosta. Ja vastaavasti kun jarruttaa moottorilla.

        Valitettavasti voimansiirrossa välykset ovat jo alunperin suuret ja ikä ei asiaa paranna patrolli pitää pahaa kolahtelua moottorijarrutuksissa jo uutena lankomies myi aikanaan patrollin jo yhden kesän jälkeen kun ei jaksanut kuunnella noita kolinoita. Kihinä johtunee vaihteiston hampaiden koneistuksen viimeistelystä ja mallista - asia lienee tutumpi metallialan ammattilaisille joku voinee selittää eri variaatiot ja niiden edut.


      • kootpee
        olli kirjoitti:

        Valitettavasti voimansiirrossa välykset ovat jo alunperin suuret ja ikä ei asiaa paranna patrolli pitää pahaa kolahtelua moottorijarrutuksissa jo uutena lankomies myi aikanaan patrollin jo yhden kesän jälkeen kun ei jaksanut kuunnella noita kolinoita. Kihinä johtunee vaihteiston hampaiden koneistuksen viimeistelystä ja mallista - asia lienee tutumpi metallialan ammattilaisille joku voinee selittää eri variaatiot ja niiden edut.

        Onko siitä laatikon kihinästä muuta haittaa kuin, että vituttaa kuunnella.

        Aiheuttaako korjaustoimenpiteitä ajan myötä?


      • olli
        kootpee kirjoitti:

        Onko siitä laatikon kihinästä muuta haittaa kuin, että vituttaa kuunnella.

        Aiheuttaako korjaustoimenpiteitä ajan myötä?

        No en ole profeetta enkä kaukoparantaja mutta offiharrastajat kertoilevat että patrolli ja hj ovat autoja joilla ajetaan helposti liian suurella vaihteella koska kuutoskone vääntää niin mukavasti eikä tarvitse kuunnella moottorin mölinää mutta tämä rasittaa vaihteiston sivuakselin laakereita jumalattomasti eli ajotavalla voit vaikuttaa vl:n kestoon kun kihinä muuttuu jurinaksi niin rempan hinta voi olla .... tojon laakerointi maksoi Joensuussa v 95 n. 6000 mummonmarkkaa eli mitäs se nyt olis ehkä 2000 E eli autovahinkokeskuksessa on kaksi patrollia 2500 - 2900 E koko läjä olen niitä meinannu lähteä katsastamaan laatikoita on turha haeskella hajottamoilta


      • illu
        olli kirjoitti:

        No en ole profeetta enkä kaukoparantaja mutta offiharrastajat kertoilevat että patrolli ja hj ovat autoja joilla ajetaan helposti liian suurella vaihteella koska kuutoskone vääntää niin mukavasti eikä tarvitse kuunnella moottorin mölinää mutta tämä rasittaa vaihteiston sivuakselin laakereita jumalattomasti eli ajotavalla voit vaikuttaa vl:n kestoon kun kihinä muuttuu jurinaksi niin rempan hinta voi olla .... tojon laakerointi maksoi Joensuussa v 95 n. 6000 mummonmarkkaa eli mitäs se nyt olis ehkä 2000 E eli autovahinkokeskuksessa on kaksi patrollia 2500 - 2900 E koko läjä olen niitä meinannu lähteä katsastamaan laatikoita on turha haeskella hajottamoilta

        Omistin aikoinaan -84 mallin lyhyen Patrollin
        vahva murikka, mutta maantiellä taktorin ajominaisuudet, kitkalukko helposti käänsi auton poikittain jos erehtyi polkaisemaan kaasua railakammin,alapellit ruostuu ovat liki paperia runko ruostuu jousen korvakoiden vierestä,täytyi hitsata lisää rautaa,muuten hyvä auto metsäteillä lumisessa maastossa, kylmä, heikot lämmittimet,hatara veto kävi joka nurkasta,muutin pakettiautoksi halpa vero,kulutus oli aika mahtava koska 3,3 ltr:n moottori ilman turboa


      • sepi
        illu kirjoitti:

        Omistin aikoinaan -84 mallin lyhyen Patrollin
        vahva murikka, mutta maantiellä taktorin ajominaisuudet, kitkalukko helposti käänsi auton poikittain jos erehtyi polkaisemaan kaasua railakammin,alapellit ruostuu ovat liki paperia runko ruostuu jousen korvakoiden vierestä,täytyi hitsata lisää rautaa,muuten hyvä auto metsäteillä lumisessa maastossa, kylmä, heikot lämmittimet,hatara veto kävi joka nurkasta,muutin pakettiautoksi halpa vero,kulutus oli aika mahtava koska 3,3 ltr:n moottori ilman turboa

        Eli paljonkos patrullisi hörppäs? Mulla menee kymmenen litraa keskimäärin, kesällä karvan allekin.


      • illu
        sepi kirjoitti:

        Eli paljonkos patrullisi hörppäs? Mulla menee kymmenen litraa keskimäärin, kesällä karvan allekin.

        Kyllähän tuolla kulutuksella kulki tietysti maantiellä kun pysytteli siinä 80 :ssä, mutta kun mentiin maastoon ja metsäautoteille jossa oli auraamatonta lunta 30 - 40 senttiä niin ei varmaan 15 ollut yhtään liikaa, mutta maastoa vartenhan se on tehtykin eikä suinkaan prameilemaan kaupunkikuvaan, minulla ainakin Patrolli oli työkaluna maastossa, ja olikin ihan varma auto siihen tarkoitukseen, ajelin sillä toistakymmentä vuotta yksi kytkin, ja etunapojen hiluja vähän uusittiin, kerran oikaisin kannen siinä remontit pääosin, tosiaan aika vähällä, auto oli kylläkin tosi käytössä, olisi varmaan käytössä vieläkin mutta nuo ruosteviat vei käyttöhalut moottori ja laatikot olis kestänyt, ne on vahvat sano kuka mitä hyvänsä kun oikein käytetään


      • sepi
        illu kirjoitti:

        Kyllähän tuolla kulutuksella kulki tietysti maantiellä kun pysytteli siinä 80 :ssä, mutta kun mentiin maastoon ja metsäautoteille jossa oli auraamatonta lunta 30 - 40 senttiä niin ei varmaan 15 ollut yhtään liikaa, mutta maastoa vartenhan se on tehtykin eikä suinkaan prameilemaan kaupunkikuvaan, minulla ainakin Patrolli oli työkaluna maastossa, ja olikin ihan varma auto siihen tarkoitukseen, ajelin sillä toistakymmentä vuotta yksi kytkin, ja etunapojen hiluja vähän uusittiin, kerran oikaisin kannen siinä remontit pääosin, tosiaan aika vähällä, auto oli kylläkin tosi käytössä, olisi varmaan käytössä vieläkin mutta nuo ruosteviat vei käyttöhalut moottori ja laatikot olis kestänyt, ne on vahvat sano kuka mitä hyvänsä kun oikein käytetään

        Viime vuoden pääsiäisen aikoihin hankin tuon mun kasikolmosen. Ihan rypytön ja pelleistä pidetty huolta. Mulla oli ennestään -86 pitkä malli, mutta se jouti LJ:n tieltä navetan taakse varaosiksi samana syksynä. Lattiasta kun näki maahan jo turhan monesta kohdasta, en jaksanu enää leimata. Mutta onpahan varaosia omasta takaa. Sen viislovisen askin olen aikeissa laittaa pätkään kunhan selvitän tota kardaanipolitiikkaa. Koneen kunnostelen pikkuhiljaa jos vaikka joskus tulee äkkivaihto. Eipä siinä isompaa vikaa tuntunut olevan. Vähän laiskahko kylläkin, tohon lyhyen myllyyn verraten.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

      Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      361
      2853
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

      Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1559
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

      vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1380
    4. Ruumis kanavassa

      Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      1088
    5. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

      Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      1007
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

      Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      28
      978
    7. En sano tätä pahalla

      Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      82
      943
    8. Pieni nainen, paras nainen

      Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      918
    9. Ei mitään menetettävää

      Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      908
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

      Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      849
    Aihe