Nissan Patrol ?

kymysys!

haikailen vähän patrollia itselleni ja nyt tarttis tietää sen heikot kohdat, eli mitkä paikat kannattaa syynätä erityisen tarkkaan?

13

5553

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bhygf

      mitäs korimallia sitä haikaillaan?

      • kymysys

        ...yleisintä mallia, eli pitkää 3,3 litraista diisseliä turbolla tai ilman 80 luvun loppupuolelta. taikka alkupuoleltakin käy jos löytyy hyväkuntoinen.


    • jyrki

      Korin ja rungon kiinnitys kohdat varsinkin korin puolelta yleensä ruostuneet puhki, polttoainetankki vuotaa, etunapalukot toimiiko, kuuluuko ylimääräisiä ääniä vaihdelaatikosta.
      Kone kestää hyvin jos on muistettu joskus huoltaa.
      Ohjauksen tangot kalliita jos joutuu vaihtamaan ei saa tarvike osia, yleensä.

      • olli

        Taitaa tämä peltipuoli olla heikoimmilla jos ei pohjaa ole mitenkään jälkisuojattu - selkeää suoraa pellin hitsausta jos osaat itse tai voit teettää halvalla niin aina parempi sitä hommaa riittää. Oma on -87 turbo ajettu 400 tkm koneessa ei tunnu olevan vielä mitään sanomista ja laatikko pitää normaalia kihinää uudesta asti. Laturin ja alipainepumpun välinen stefa voi heretä vuotamaan talvella - älä lankea ostamaan uutta laturia peruskunnotettujenkin hinnoissa oli 400 euron ero 400 - 800 e ja sama tukku. Pientä remppaa riittää mutta osia tuntuu löytyvän hajottamoiltakin kohtuullisesti kunto on kyllä tosi kirjavaa.


      • Kori
        olli kirjoitti:

        Taitaa tämä peltipuoli olla heikoimmilla jos ei pohjaa ole mitenkään jälkisuojattu - selkeää suoraa pellin hitsausta jos osaat itse tai voit teettää halvalla niin aina parempi sitä hommaa riittää. Oma on -87 turbo ajettu 400 tkm koneessa ei tunnu olevan vielä mitään sanomista ja laatikko pitää normaalia kihinää uudesta asti. Laturin ja alipainepumpun välinen stefa voi heretä vuotamaan talvella - älä lankea ostamaan uutta laturia peruskunnotettujenkin hinnoissa oli 400 euron ero 400 - 800 e ja sama tukku. Pientä remppaa riittää mutta osia tuntuu löytyvän hajottamoiltakin kohtuullisesti kunto on kyllä tosi kirjavaa.

        Edellä tulikin jo asiaa eli kori ruostuu, varaosat ovat kalliita, etuakselien pallonivelet saattavat vuotaa (korjaus vaatii koko akselin irrottamista)ja tiputtavat pihan täplille öljystä. Kone kyllä kestää.


      • Kootpee
        olli kirjoitti:

        Taitaa tämä peltipuoli olla heikoimmilla jos ei pohjaa ole mitenkään jälkisuojattu - selkeää suoraa pellin hitsausta jos osaat itse tai voit teettää halvalla niin aina parempi sitä hommaa riittää. Oma on -87 turbo ajettu 400 tkm koneessa ei tunnu olevan vielä mitään sanomista ja laatikko pitää normaalia kihinää uudesta asti. Laturin ja alipainepumpun välinen stefa voi heretä vuotamaan talvella - älä lankea ostamaan uutta laturia peruskunnotettujenkin hinnoissa oli 400 euron ero 400 - 800 e ja sama tukku. Pientä remppaa riittää mutta osia tuntuu löytyvän hajottamoiltakin kohtuullisesti kunto on kyllä tosi kirjavaa.

        Onko tuo "normaali kihinä" sellaista, että kun painaa kaasua niin kuuluu semmoinen aika vittumaisen kuuloinen hankaava ääni jostakin voimansiirrosta. Ja vastaavasti kun jarruttaa moottorilla.


      • olli
        Kootpee kirjoitti:

        Onko tuo "normaali kihinä" sellaista, että kun painaa kaasua niin kuuluu semmoinen aika vittumaisen kuuloinen hankaava ääni jostakin voimansiirrosta. Ja vastaavasti kun jarruttaa moottorilla.

        Valitettavasti voimansiirrossa välykset ovat jo alunperin suuret ja ikä ei asiaa paranna patrolli pitää pahaa kolahtelua moottorijarrutuksissa jo uutena lankomies myi aikanaan patrollin jo yhden kesän jälkeen kun ei jaksanut kuunnella noita kolinoita. Kihinä johtunee vaihteiston hampaiden koneistuksen viimeistelystä ja mallista - asia lienee tutumpi metallialan ammattilaisille joku voinee selittää eri variaatiot ja niiden edut.


      • kootpee
        olli kirjoitti:

        Valitettavasti voimansiirrossa välykset ovat jo alunperin suuret ja ikä ei asiaa paranna patrolli pitää pahaa kolahtelua moottorijarrutuksissa jo uutena lankomies myi aikanaan patrollin jo yhden kesän jälkeen kun ei jaksanut kuunnella noita kolinoita. Kihinä johtunee vaihteiston hampaiden koneistuksen viimeistelystä ja mallista - asia lienee tutumpi metallialan ammattilaisille joku voinee selittää eri variaatiot ja niiden edut.

        Onko siitä laatikon kihinästä muuta haittaa kuin, että vituttaa kuunnella.

        Aiheuttaako korjaustoimenpiteitä ajan myötä?


      • olli
        kootpee kirjoitti:

        Onko siitä laatikon kihinästä muuta haittaa kuin, että vituttaa kuunnella.

        Aiheuttaako korjaustoimenpiteitä ajan myötä?

        No en ole profeetta enkä kaukoparantaja mutta offiharrastajat kertoilevat että patrolli ja hj ovat autoja joilla ajetaan helposti liian suurella vaihteella koska kuutoskone vääntää niin mukavasti eikä tarvitse kuunnella moottorin mölinää mutta tämä rasittaa vaihteiston sivuakselin laakereita jumalattomasti eli ajotavalla voit vaikuttaa vl:n kestoon kun kihinä muuttuu jurinaksi niin rempan hinta voi olla .... tojon laakerointi maksoi Joensuussa v 95 n. 6000 mummonmarkkaa eli mitäs se nyt olis ehkä 2000 E eli autovahinkokeskuksessa on kaksi patrollia 2500 - 2900 E koko läjä olen niitä meinannu lähteä katsastamaan laatikoita on turha haeskella hajottamoilta


      • illu
        olli kirjoitti:

        No en ole profeetta enkä kaukoparantaja mutta offiharrastajat kertoilevat että patrolli ja hj ovat autoja joilla ajetaan helposti liian suurella vaihteella koska kuutoskone vääntää niin mukavasti eikä tarvitse kuunnella moottorin mölinää mutta tämä rasittaa vaihteiston sivuakselin laakereita jumalattomasti eli ajotavalla voit vaikuttaa vl:n kestoon kun kihinä muuttuu jurinaksi niin rempan hinta voi olla .... tojon laakerointi maksoi Joensuussa v 95 n. 6000 mummonmarkkaa eli mitäs se nyt olis ehkä 2000 E eli autovahinkokeskuksessa on kaksi patrollia 2500 - 2900 E koko läjä olen niitä meinannu lähteä katsastamaan laatikoita on turha haeskella hajottamoilta

        Omistin aikoinaan -84 mallin lyhyen Patrollin
        vahva murikka, mutta maantiellä taktorin ajominaisuudet, kitkalukko helposti käänsi auton poikittain jos erehtyi polkaisemaan kaasua railakammin,alapellit ruostuu ovat liki paperia runko ruostuu jousen korvakoiden vierestä,täytyi hitsata lisää rautaa,muuten hyvä auto metsäteillä lumisessa maastossa, kylmä, heikot lämmittimet,hatara veto kävi joka nurkasta,muutin pakettiautoksi halpa vero,kulutus oli aika mahtava koska 3,3 ltr:n moottori ilman turboa


      • sepi
        illu kirjoitti:

        Omistin aikoinaan -84 mallin lyhyen Patrollin
        vahva murikka, mutta maantiellä taktorin ajominaisuudet, kitkalukko helposti käänsi auton poikittain jos erehtyi polkaisemaan kaasua railakammin,alapellit ruostuu ovat liki paperia runko ruostuu jousen korvakoiden vierestä,täytyi hitsata lisää rautaa,muuten hyvä auto metsäteillä lumisessa maastossa, kylmä, heikot lämmittimet,hatara veto kävi joka nurkasta,muutin pakettiautoksi halpa vero,kulutus oli aika mahtava koska 3,3 ltr:n moottori ilman turboa

        Eli paljonkos patrullisi hörppäs? Mulla menee kymmenen litraa keskimäärin, kesällä karvan allekin.


      • illu
        sepi kirjoitti:

        Eli paljonkos patrullisi hörppäs? Mulla menee kymmenen litraa keskimäärin, kesällä karvan allekin.

        Kyllähän tuolla kulutuksella kulki tietysti maantiellä kun pysytteli siinä 80 :ssä, mutta kun mentiin maastoon ja metsäautoteille jossa oli auraamatonta lunta 30 - 40 senttiä niin ei varmaan 15 ollut yhtään liikaa, mutta maastoa vartenhan se on tehtykin eikä suinkaan prameilemaan kaupunkikuvaan, minulla ainakin Patrolli oli työkaluna maastossa, ja olikin ihan varma auto siihen tarkoitukseen, ajelin sillä toistakymmentä vuotta yksi kytkin, ja etunapojen hiluja vähän uusittiin, kerran oikaisin kannen siinä remontit pääosin, tosiaan aika vähällä, auto oli kylläkin tosi käytössä, olisi varmaan käytössä vieläkin mutta nuo ruosteviat vei käyttöhalut moottori ja laatikot olis kestänyt, ne on vahvat sano kuka mitä hyvänsä kun oikein käytetään


      • sepi
        illu kirjoitti:

        Kyllähän tuolla kulutuksella kulki tietysti maantiellä kun pysytteli siinä 80 :ssä, mutta kun mentiin maastoon ja metsäautoteille jossa oli auraamatonta lunta 30 - 40 senttiä niin ei varmaan 15 ollut yhtään liikaa, mutta maastoa vartenhan se on tehtykin eikä suinkaan prameilemaan kaupunkikuvaan, minulla ainakin Patrolli oli työkaluna maastossa, ja olikin ihan varma auto siihen tarkoitukseen, ajelin sillä toistakymmentä vuotta yksi kytkin, ja etunapojen hiluja vähän uusittiin, kerran oikaisin kannen siinä remontit pääosin, tosiaan aika vähällä, auto oli kylläkin tosi käytössä, olisi varmaan käytössä vieläkin mutta nuo ruosteviat vei käyttöhalut moottori ja laatikot olis kestänyt, ne on vahvat sano kuka mitä hyvänsä kun oikein käytetään

        Viime vuoden pääsiäisen aikoihin hankin tuon mun kasikolmosen. Ihan rypytön ja pelleistä pidetty huolta. Mulla oli ennestään -86 pitkä malli, mutta se jouti LJ:n tieltä navetan taakse varaosiksi samana syksynä. Lattiasta kun näki maahan jo turhan monesta kohdasta, en jaksanu enää leimata. Mutta onpahan varaosia omasta takaa. Sen viislovisen askin olen aikeissa laittaa pätkään kunhan selvitän tota kardaanipolitiikkaa. Koneen kunnostelen pikkuhiljaa jos vaikka joskus tulee äkkivaihto. Eipä siinä isompaa vikaa tuntunut olevan. Vähän laiskahko kylläkin, tohon lyhyen myllyyn verraten.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      20
      2373
    2. Nainen, sellaista tässä ajattelin

      Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      238
      1746
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

      Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      308
      1286
    4. Miten tämä meidän tarina

      Sitten päättyy?
      Ikävä
      65
      959
    5. Kulujen jako parisuhteessa

      Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      53
      935
    6. En todellakaan halua että

      Tämä päättyy näin
      Ikävä
      39
      844
    7. Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?

      Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.
      Ikävä
      53
      835
    8. J miehelle viesti menneisyydestä

      On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e
      Ikävä
      35
      747
    9. Valitse, kenen kanssa seurustelet

      Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan
      Hindulaisuus
      273
      683
    10. Paikat tapeltu

      Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh
      Ähtäri
      35
      681
    Aihe