L-carnitiini / Kokemuksia???

Elmo

Onko kenelläkään kokemuksii Tuosta kyseisestä tuotteesta? Toimiiko?? Miten vaikuttaa??

11

16754

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kakadu74

      Mulla on ollut kyseinen tuote käytös kohta 3 kuukautta ja paino on tippunut kiitettävästi liki 10 kg ilman muutoksia ruokailussa/liikunnassa. L-karnitiinihan on rasvojen hapettaja eli se auttaa rasvaa "palamaan" kiihdyttämällä aineenvaihduntaa.
      Mä ostin luotaistuote kaupasta L-Carnitine jauhetta 50g ja se makso jotain hiukan päälle 20€ mut se kestää kans normaalilla vuorokausi annostuksella noin 3kk..
      Ainoana haittapuolena siinä mun mielestä on ollu se että vessas joutuu ramppaan useesti, ja suoli toimii aikast aktiivisesti, mut eipä tuohon enää ees kiinnitä itse huomiota.
      Tietty hikoilu on lisääntyny ja kun menin alus ottaan sitä illalla ennen nukkumaan menoa niin yöllä oli sitten kaamee hiki mut opinpa kerrasta.

      Kannattaa kokeilla... mulla ainakin positiiviset kokemukset.

      • Stupido

        Harrastitko liikuntaa ollenkaan? Minkälaiset ruokailutottumukset sulla oli kuurin aikana? Siis hauan vaan tietää sillä et kuinka paljon uskaltaa syödä ja mitä et sais tuloksia aikaan:)Itse kamppailen painoni kanssa epätoivoisesti ja tuntuu et millään keinolla ei saa painoo putoomaan. Liikuntaa en juurikaan jaksa harrastaa kun tuntuu et aina on väsyny ja mitään ei jaksaisi tehdä johtuen ehkä huimasta ylipainosta, kun pääsis edes alkuun ja sais tiputettua jonkin verran painoa niin jaksais varmaan paremmin liikkuakin.


      • kakadu74
        Stupido kirjoitti:

        Harrastitko liikuntaa ollenkaan? Minkälaiset ruokailutottumukset sulla oli kuurin aikana? Siis hauan vaan tietää sillä et kuinka paljon uskaltaa syödä ja mitä et sais tuloksia aikaan:)Itse kamppailen painoni kanssa epätoivoisesti ja tuntuu et millään keinolla ei saa painoo putoomaan. Liikuntaa en juurikaan jaksa harrastaa kun tuntuu et aina on väsyny ja mitään ei jaksaisi tehdä johtuen ehkä huimasta ylipainosta, kun pääsis edes alkuun ja sais tiputettua jonkin verran painoa niin jaksais varmaan paremmin liikkuakin.

        Mä käytän L-carnitiinii nykyisin vakiona ruokavaliossa mukana noin 500 mg vuorokaudessa, painon pudotuksen aikaan käytin vaihtelevasti 1000-1500 mg päivässä,maksimi vuorokausiannostus on 2000- 3000 mg välillä mutta voi aiheuttaa liian vilkkaan aineenvaihdunta reaktion, ainakin kannattaa aloittaa pienemmällä annostuksella ja nostaa sitä vaikka viikottain.. liikuntaa en lisännyt normaalista lainkaan, itselläni on keskiraskas fyysinen työ ja muuna liikuntana päivittäiset lenkit koiran kanssa, ruokavalio minulla oli aivan normaali kotiruoka, mutta ei valmiita eineksiä kaupasta koska sisältävät paljon suolaa, joka tietysti lisää turvotusta.. suolana ennemmin käyttäisinkin vaikka merisuolaa...

        tuos on yks linkki kohtalaisen hyvään L-karnitiini tietouteen... http://www.kolumbus.fi/lootuskirja/sydan1.htm#L-karnitiini – solujen polttoaineen kuljetus


      • kakadu74
        kakadu74 kirjoitti:

        Mä käytän L-carnitiinii nykyisin vakiona ruokavaliossa mukana noin 500 mg vuorokaudessa, painon pudotuksen aikaan käytin vaihtelevasti 1000-1500 mg päivässä,maksimi vuorokausiannostus on 2000- 3000 mg välillä mutta voi aiheuttaa liian vilkkaan aineenvaihdunta reaktion, ainakin kannattaa aloittaa pienemmällä annostuksella ja nostaa sitä vaikka viikottain.. liikuntaa en lisännyt normaalista lainkaan, itselläni on keskiraskas fyysinen työ ja muuna liikuntana päivittäiset lenkit koiran kanssa, ruokavalio minulla oli aivan normaali kotiruoka, mutta ei valmiita eineksiä kaupasta koska sisältävät paljon suolaa, joka tietysti lisää turvotusta.. suolana ennemmin käyttäisinkin vaikka merisuolaa...

        tuos on yks linkki kohtalaisen hyvään L-karnitiini tietouteen... http://www.kolumbus.fi/lootuskirja/sydan1.htm#L-karnitiini – solujen polttoaineen kuljetus

        L-karnitiini – solujen polttoaineen kuljetus

        L-karnitiini sijaitsee mitokondrioiden sisäkalvolla ja toimii kuin lossi, joka kuljettaa rahtia joen yli. L-karnitiini ottaa kaksihiilisiä hiukkasia mitokondrioiden kalvolta ja kuljettaa ne toiselle puolelle kuten lossi kuljettaa rahtia joen yli. L-karnitiinin pääasiallinen tehtävä energia-aineenvaihdunnassa on näiden polttoaineiden kuljettaminen mitokondrioihin. Tässä prosessissa koentsyymi A luovuttaa kaksihiilisen rasvahappohiukkasen L-karnitiinille muodostanen asetyyli-L-karnitiinia. Asetyyli-L-karnitiini siirtyy sitten kalvon läpi ja luovuttaa puolestaan kaksihiilisen hiukkasen toiselle CoA:lle, joka sijaitsee mitokondrian sisäpuolella. L-karnitiini ottaa kuljetettavakseen kaksihiilisen rasvahappohiukkasen, kyyditsee sen mitokondrian sisäkalvon läpi ja toimittaa sen toisella puolella odottavalle toiselle CoA:lle. CoA, joka ottaa vastaan rasvahappohiukkasen, toimittaa sen sitten Krebsin sykliin energian tuottamiseen.

        L-karnitiini edistää rasvahappojen betaoksidaatiota energiapolttoaineena. Ja koska rasvahapot ovat etusijalla polttoaineena solujen energiakierrossa, tämä toiminta on ratkaiseva solun ja kudoksen toiminnassa. Rasva-aineenvaihdunnan häiriöistä, mitokondriahäiriöistä ja monista muista sairausoireista kärsivillä ihmisillä on L-karnitiinin puutos. L-karnitiinin puutos järkyttää rasvahappojen normaalia aineenvaihduntaa alentaen energian saantia ja aiheuttaen myrkyllisten rasvahappoaineenvaihdunnan sivutuotteiden kasautumisen. Mutta tämäkään voimakas soluenergia-aineenvaihdunnan parantuminen ei voi korvata energiakatoa, joka johtuu kudoksen alhaisesta hapensaannista. Ainoastaan D-ribose pystyy tähän.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Täyttä kusetusta, älkää uskoko


    • ennipepu

      moikka, aloin 2viikkoa sitten syömään L-karnitiinia 6 taplettia päivässä , minulla on borrelliosi ja siihen sain lääkäriltä ko ainetta, olen kuin unesta herännyt kun olo on paljon virkeämpi, en sitten tiedä onko jatkossa mitään hyötyä, onko teillä kenelläkään borrelliosia ja oletteko saaneet karnitiiniä sen hoitoon???

      • Anonyymi

        Jaaha, noitatohtorilla olet vissiin käynyt


    • Anonyymi

      Onko lisää carnitin kokemuksia ? En ole laihduttaja.
      Olen "väsähtänyt", "energiavajeessa", en ole masentunutkaan,
      mutta carnitinin sanotaan piristävän, myös masentuneita.
      Mitä hyviä vaikutuksia olette huomanneet ?
      Vai onko carnitin huuhaa-juttu ?
      Mitkä on carnitin haitat ?
      Onko niitä ?

      • Anonyymi

        Tästä dokumentista löytyy: 'Carnitine; Fact Sheet for Health Professionals; NIH'

        Karnitiini: Aminohaposta johdettua karnitiiniä löytyy melkein kaikista kehon soluista. Sen nimi on johdettu latinalaisesta karnusta tai lihasta, koska yhdiste eristettiin lihasta. Karnitiini on yleisnimi monille yhdisteille, jotka sisältävät L-karnitiini, asetyyli-L-karnitiini ja propionyyli-L-karnitiini.

        Terveiden lasten ja aikuisten ei tarvitse saada karnitiiniä ruoasta tai lisäravinteista, koska maksa ja munuaiset tuottavat riittäviä määriä lysiinin ja metioniinin aminohappoja päivittäisten tarpeiden tyydyttämiseksi.

        -
        AP: Elmo, Aikaleima: 23.09.2007 12:21


      • Anonyymi

        Ei ole.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      42
      2217
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      51
      1738
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      40
      1553
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      43
      1511
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1469
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1440
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      3
      1371
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1281
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1245
    Aihe