Nightwish: Dark Passion Play

Syneus(m)

Ehheh, eipä vielä mitään sanottavaa kun korkkaan levyä just kirjekuoresta. Puklaan jotain myöhemmin.

24

2632

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vasta...

      johan tota on kuunneltu 1,5 kuukautta... hyvä levy, hyvä laulaja. Pitää käydä ihan laillisestikin hommaamassa.

      Netistä imuttaminen on hyvä siksi että nykyään ei tule enää ostettua huonoja levyjä, ei saa sikaa säkissä.. :)

      • Syneus(m)

        Tilasin levyn eräästä paikasta(tulihan se sentään päivää ennen julkaisua=). Toi oli vissiin ennakkomyynnissä jo aikapäiviä sitten. Allekirjoittanut on nyt niin väsynyt ettei sano vielä mitään. Eka biisin kuuntelin ja se oli ihan hyvä pienoisteos. Muista otin lyhyet näytteet, vaikuttais siltä, että ennakkoon soitetut biisit ovat levyn huonointa antia, mikä on ihan hyvä asia.


      • Mielibidee
        Syneus(m) kirjoitti:

        Tilasin levyn eräästä paikasta(tulihan se sentään päivää ennen julkaisua=). Toi oli vissiin ennakkomyynnissä jo aikapäiviä sitten. Allekirjoittanut on nyt niin väsynyt ettei sano vielä mitään. Eka biisin kuuntelin ja se oli ihan hyvä pienoisteos. Muista otin lyhyet näytteet, vaikuttais siltä, että ennakkoon soitetut biisit ovat levyn huonointa antia, mikä on ihan hyvä asia.

        smasta paikasta kuin minä, mullekin tipahti jo tänään, aika yllätys oli.

        Ei multakaan tekstiä paljon irtoa. Mahtava levy! Eva ja The Islander ei oikein kolahda eikä ihan MPG ehkä ehkä.

        Parhaita biisejä numerot 2., 3., 4., 7., 8., 9., 12. ja 13. Tosin tykkään tuosta instrumentaalibiisistäkin, siinä on kiva meno. Ja tietysti The Poet... itsessään on aika mestariteos, mutta ehkä se on liian mestariteos miellettäväksi yksittäiseksi biisiksi.


      • Mielibidee
        Syneus(m) kirjoitti:

        Tilasin levyn eräästä paikasta(tulihan se sentään päivää ennen julkaisua=). Toi oli vissiin ennakkomyynnissä jo aikapäiviä sitten. Allekirjoittanut on nyt niin väsynyt ettei sano vielä mitään. Eka biisin kuuntelin ja se oli ihan hyvä pienoisteos. Muista otin lyhyet näytteet, vaikuttais siltä, että ennakkoon soitetut biisit ovat levyn huonointa antia, mikä on ihan hyvä asia.

        Ja minä kun kuuntelen levyä jo kolmatta kertaa läpi :)


      • Syneus(m)
        Mielibidee kirjoitti:

        smasta paikasta kuin minä, mullekin tipahti jo tänään, aika yllätys oli.

        Ei multakaan tekstiä paljon irtoa. Mahtava levy! Eva ja The Islander ei oikein kolahda eikä ihan MPG ehkä ehkä.

        Parhaita biisejä numerot 2., 3., 4., 7., 8., 9., 12. ja 13. Tosin tykkään tuosta instrumentaalibiisistäkin, siinä on kiva meno. Ja tietysti The Poet... itsessään on aika mestariteos, mutta ehkä se on liian mestariteos miellettäväksi yksittäiseksi biisiksi.

        Vähän ristiriitaisia tuntemuksia aiheutti minussa toi levy. Anettelta olisin kaivannut paikoitellen synkempää tulkintaa, ääni on vaan niin perkuleen pehmo. Onneksi Marco pelastaa paljon omalla kunnon laulullaan.

        Musiikillisesti ei säväyttänyt niin paljon kuin edellinen levy, tosin eka "teos" on ehdottomasti ja ylivoimaisesti levyn paras biisi.

        Kokonaisuutena noin ****-/***** arvoinen levy.(minun mauan mukaan arvosteltuna, johon vaikuttaa sekin mitä selkä paskana olevalta voi tällä hetkellä odotaakin=).

        *Tramalia naamaan ja menox*


      • Mielibidee
        Syneus(m) kirjoitti:

        Vähän ristiriitaisia tuntemuksia aiheutti minussa toi levy. Anettelta olisin kaivannut paikoitellen synkempää tulkintaa, ääni on vaan niin perkuleen pehmo. Onneksi Marco pelastaa paljon omalla kunnon laulullaan.

        Musiikillisesti ei säväyttänyt niin paljon kuin edellinen levy, tosin eka "teos" on ehdottomasti ja ylivoimaisesti levyn paras biisi.

        Kokonaisuutena noin ****-/***** arvoinen levy.(minun mauan mukaan arvosteltuna, johon vaikuttaa sekin mitä selkä paskana olevalta voi tällä hetkellä odotaakin=).

        *Tramalia naamaan ja menox*

        sitten tosta lääkityksestä :)

        Eilen kuuntelin kolme kertaa ja tänään menossa toinen kerta ja nyt kuulokkeet päässä.

        Mä en voi yksinkertaisesti mitään muuta kuin hehkuttaa, tämä levy on uskomaton, aivan paras! Ja minä en edes ole ollut NW fani, en omista yhtään aiempaa levyä.

        Ja Anette, ihana nainen ihanalla äänellä. Enkä ole lepso vaikka näin kehunkin :)


      • Syneus(m)
        Mielibidee kirjoitti:

        sitten tosta lääkityksestä :)

        Eilen kuuntelin kolme kertaa ja tänään menossa toinen kerta ja nyt kuulokkeet päässä.

        Mä en voi yksinkertaisesti mitään muuta kuin hehkuttaa, tämä levy on uskomaton, aivan paras! Ja minä en edes ole ollut NW fani, en omista yhtään aiempaa levyä.

        Ja Anette, ihana nainen ihanalla äänellä. Enkä ole lepso vaikka näin kehunkin :)

        Eiks ****-/***** ole erinomainen arvosana jopa lääkkeiden vaikutuksen alaisena olevalta ja sitäpaitsi kuuntelukokemus on aina henkilökohtainen ja myös tilannekohtainen=).

        On hienoa, että koet tuosta levystä noin hienoja fiboja, mullekin siltä löytyy hienoa kuunneltavaa, ei siinä mitään.


    • .......................

      Ensimmäisen kuuntelun jälkeen ei oikein avautunut, mutta nyt kuuntelen jo 4. kertaa ja tämä levy on terästä. Paras NW levy.

      • sälli

        TOSIAAN PARAS NW ALBUMI IKINÄ!!

        Pelkäsin (ihan vähän vaan) Evan:n perusteella ettei uus levy ois niin hyvvä kuin edelliset, mutta amaranth kuulosti jo niin hyvältä että pelko karisi. Amaranthin perusteella osasin jo odottaa että Tuomas on väsännyt kumppaneineen hyvän levyn, mutta tällast helmeä en ois osannu odottaa.. Aivan tajuton kokonaisuus. Pätkiä levyltä soi jatkuvasti päässä, ei malta odotaa työpäivän aikana et pääsee huudattaan DPL:tä kotona täysiä, uudestaan ja uudestaan...! Anette ROKKAA! Ei yhtään tuu Tarjaa ikävä. Ja biisit on ihan helmiä joka ikinen. Tuomaksen "harmitus" luuluu levyllä ihan ilmeisenä tekijänä, mutta ilman sitä ei varmaan näin hyvää matskua ois syntynytkään.. Bye bye beautiful... Up yours Tarja, mitäs **tuilit Tuomakselle... Tarjan soolon yritelmät kuulostaa mun korvaan teennäiseltä... Ihan oikein! Tuomas, Marco, Jukka, Emppu ja Anette ROCK ON, and ROCK HARD.


    • sanonta

      Tätä levyä on odotettu jo kaksi pitkää vuotta. Aivan mahtava fiilis!!

    • Amaranth

      Nightwish ei todellakaan täytä niitä odotuksia joita sille on asetettu.

      Äänityksen laatu edelleen tuttua erittäin hyvää tasoa.

      Verrattuna vanhaan tuotantoon jää Anette valitettavasti kauas taakse voimassa ja tekniikassa Tarjalle. Oopperamaisuus on kadonnut. Vain mahtipontinen orkesteri jäi jäljelle.

      Laittakaapa heti perään pyörimään Within Temptanionin tuotantoa. Nightwish kuulostaa nyt todella pahasti samalta.

      Kokonaisuutena ihan kuunneltava levy, mutta ei häikäise. Odotin jotain rajumpaa.

      • Syneus(m)

        Huomasitkos pienen lainauksen tapaisen tolla levyllä, tai useampia? Yksi on tässä:

        Kuuntele biisi numero 7 ja tarkenna kuuloasi noin 3min 7sek aikana ja siitä hiukan eteenpäin

        ja vertaa

        tähän, kuuntele kokonaan:

        http://www.youtube.com/watch?v=twmVRy4W8io


        Noh, ei tuosta voi kopsaamisesta syyttää, hauska vain huomata näitä "samankaltaisuuksia"=)


      • paitsi..

        "Laittakaapa heti perään pyörimään Within Temptanionin tuotantoa. Nightwish kuulostaa nyt todella pahasti samalta."

        - Mun mielestä jopa kevyemmältä ja poppisemmalta kuin WT. BBB on ainut biisi joka potkii vähäsen tolla levyllä ja sekin enimmäkseen Marcon ansiosta.

        Voi olla että menee aikaa tottua uuteen solistiin. Ehkä Tuomas osaa tehdä seuraavalle levylle vielä enemmän Anetten äänelle sopivia biisejä. Toisaalta ehkä hyväkin loppupeleissä, että uusi laulaja on täysin erilainen. Vertailut vanhaan solistiin tapahtuu nyt ja seuraava NW:n levy on sitten puhtaasti Anetten aikakautta..? Toivotaan näin, mutta DP taitaa jäädä meitsin puolesta kauppaan, mutta hyvä että faneja näyttää silti riittävän.


      • Amaranth
        paitsi.. kirjoitti:

        "Laittakaapa heti perään pyörimään Within Temptanionin tuotantoa. Nightwish kuulostaa nyt todella pahasti samalta."

        - Mun mielestä jopa kevyemmältä ja poppisemmalta kuin WT. BBB on ainut biisi joka potkii vähäsen tolla levyllä ja sekin enimmäkseen Marcon ansiosta.

        Voi olla että menee aikaa tottua uuteen solistiin. Ehkä Tuomas osaa tehdä seuraavalle levylle vielä enemmän Anetten äänelle sopivia biisejä. Toisaalta ehkä hyväkin loppupeleissä, että uusi laulaja on täysin erilainen. Vertailut vanhaan solistiin tapahtuu nyt ja seuraava NW:n levy on sitten puhtaasti Anetten aikakautta..? Toivotaan näin, mutta DP taitaa jäädä meitsin puolesta kauppaan, mutta hyvä että faneja näyttää silti riittävän.

        Totta tosiaan nuo tutun oloiset lainaukset.

        Nyt olen kuunnellut levyn neljään kertaan läpi ja tosiaan tuntuu kuin musiikin tyyli olisi vähän hakusessa. Jotkut biisit tuntuu sopivan ihan hyvin Anettelle mutta taas toisaalta tulee kohtia joissa kaipaisi paljon lisää ruutia taakse. Anettella on hieno ääni kunhan sitä vaan osataan käyttää hyväksi.

        Ehkäpä seuraava levy on jo pari naksausta tiukempaa tavaraa ja Anette pääsee vauhtiin.

        Levy on ihan ostamisen arvoinen. Huonompiakin levyjä on kuultu.


      • sälli
        Amaranth kirjoitti:

        Totta tosiaan nuo tutun oloiset lainaukset.

        Nyt olen kuunnellut levyn neljään kertaan läpi ja tosiaan tuntuu kuin musiikin tyyli olisi vähän hakusessa. Jotkut biisit tuntuu sopivan ihan hyvin Anettelle mutta taas toisaalta tulee kohtia joissa kaipaisi paljon lisää ruutia taakse. Anettella on hieno ääni kunhan sitä vaan osataan käyttää hyväksi.

        Ehkäpä seuraava levy on jo pari naksausta tiukempaa tavaraa ja Anette pääsee vauhtiin.

        Levy on ihan ostamisen arvoinen. Huonompiakin levyjä on kuultu.

        Noh ensinnäkin kaikki biisit oli valmiina ennen kuin Anettea valitiin solistiksi, ja kaikki bändin osuudetkin oli purkissa ennen valintaa. (ainakin näin olen Tuomaan suusta kuullut) Joten Biisejä ei ole tehty vain Anetten äänelle. Mun mielestä Anette rokkaa ihan kympillä, ja Tarjasta taas kuuli, varsinkin Once:lla ja vielä paremmin livenä että rouva Cabulia ei oikein napannut laulaa luikautella enää Tuomaan biisejä. Anette taas tuntuu olevan mukana aivan täysillä. Fiilis on mun mielestä ykkös juttu musiikissa, jos ei oikein lähe niin ei lähe. Ja Anettelta lähtee! ainakin mun mielestä!


    • ..\,,,/..

      1) Nightwish ei kuulu mihinkään genreen ei ennen eikä nyt

      2) Nightwish ei ole mikään toivekonsertti joka tekee juuri sellaista musikkia mihin jotkut fanit ovat tottuneet

      3) Anette on täysin oma persoonansa laulajana, yksikään laulaja ei ole juuri samanlainen kun hän.

      4) Nightwishin perussointi poikkeaa kaikista muista ei sitä voi sekottaa mihinkään toiseen bändiin.

      5) Anette Blyckert (Olzon) pesee live-esiintyjänä entisen solistin 6:0...eihän Tarjalla ollut mitään esiintymistä hän vain hoiti laulajan tehtävän bändissä.

      6) Sitten perustamisen Nightwish on taas kokonainen bändi eikä vain solistia säestävä neljän muusikon ryhmä.

      7) Oopperalaulu on haudattu Nightwishissa, jos tulevilla levyillä sitä tarvitaan laulun hoitaa oikea oopperalaulaja.

      8) Naissolisti ei dominoi bändiä kuten ennen nyt bändin musiikki vasta pääsee oikeuksiinsa ja sen ovat monet jo huomanneet.

      9) Vaspainona massiivisille orkestraatioille bändi saatta tehdä lisää akustisempia biisejä kuten The Islanders...saavutti heti suosion livekeikalla.

      10) Tulevaisuudessa voi bändissä vierailla toinen kitaristi lisää.

      • oooooooooi voi

        Olen nyt muutaman kuuntelun jälkeen entistä vahvemmin sitä mieltä, että laulaja ei sovi tuohon kokonaisuuteen. Laulu on täysin mitään sanomatonta perusmössöä. Siitä puuttuu sama karisma, mikä muulla bändillä on. Välillä laulajan ääni kuullostaa pikkupojalta, välillä joltain äänen menettäneeltä Vicky Rostilta... Kumpikaan ei sovi tähän yhteyteen.

        Ihan muutamissa kohdin voi sanoa, että kokonaisuus on balanssissa. Musiikillinen puoli on hyvää, iso orkesteri tuo mahtipontisuutta ja samaa pitää löytyä laulajan äänestäkin, mutta kun ei löydy. Ei voi mitään.

        Odotan tulevaa viikkoa, että pääsee kunnollisella äänenvoimakkuudella kokemaan tuota musiikkia.

        Solisti vaihtoon. Tarjaa ei takaisin saa, mutta onhan jossain pakko olla ainakin yhtä hyvä. Nyt kokonaisuus on kuralla.


      • Amaranth
        oooooooooi voi kirjoitti:

        Olen nyt muutaman kuuntelun jälkeen entistä vahvemmin sitä mieltä, että laulaja ei sovi tuohon kokonaisuuteen. Laulu on täysin mitään sanomatonta perusmössöä. Siitä puuttuu sama karisma, mikä muulla bändillä on. Välillä laulajan ääni kuullostaa pikkupojalta, välillä joltain äänen menettäneeltä Vicky Rostilta... Kumpikaan ei sovi tähän yhteyteen.

        Ihan muutamissa kohdin voi sanoa, että kokonaisuus on balanssissa. Musiikillinen puoli on hyvää, iso orkesteri tuo mahtipontisuutta ja samaa pitää löytyä laulajan äänestäkin, mutta kun ei löydy. Ei voi mitään.

        Odotan tulevaa viikkoa, että pääsee kunnollisella äänenvoimakkuudella kokemaan tuota musiikkia.

        Solisti vaihtoon. Tarjaa ei takaisin saa, mutta onhan jossain pakko olla ainakin yhtä hyvä. Nyt kokonaisuus on kuralla.

        Hyvin kuvailtu sitä tunnetta kun ensimmäiset kappaleet oli ohitettu. Kaikki erikoisuus on kadonnut ja fiilikset tipahtanut aivan katutasolle. Ajoittain laulaja loistaa hienosti mutta heti perään tulee taas pettymys.

        Koitettu on jo lujallakin eikä "vika" korjaantunut silläkään. Vertailu vanhaan tuotantoon saa kyyneleet silmiin.

        Etenkin levyn loppupuoli Jamppa Tuomisen humppineen ja kansantanhuineen olisi saanut jäädä toteutumatta.

        Tasapainoton kokonaisuus, mutta toivottavasti vasta harjoituskappale.


      • itku
        Amaranth kirjoitti:

        Hyvin kuvailtu sitä tunnetta kun ensimmäiset kappaleet oli ohitettu. Kaikki erikoisuus on kadonnut ja fiilikset tipahtanut aivan katutasolle. Ajoittain laulaja loistaa hienosti mutta heti perään tulee taas pettymys.

        Koitettu on jo lujallakin eikä "vika" korjaantunut silläkään. Vertailu vanhaan tuotantoon saa kyyneleet silmiin.

        Etenkin levyn loppupuoli Jamppa Tuomisen humppineen ja kansantanhuineen olisi saanut jäädä toteutumatta.

        Tasapainoton kokonaisuus, mutta toivottavasti vasta harjoituskappale.

        pillit!!


      • ...
        Amaranth kirjoitti:

        Hyvin kuvailtu sitä tunnetta kun ensimmäiset kappaleet oli ohitettu. Kaikki erikoisuus on kadonnut ja fiilikset tipahtanut aivan katutasolle. Ajoittain laulaja loistaa hienosti mutta heti perään tulee taas pettymys.

        Koitettu on jo lujallakin eikä "vika" korjaantunut silläkään. Vertailu vanhaan tuotantoon saa kyyneleet silmiin.

        Etenkin levyn loppupuoli Jamppa Tuomisen humppineen ja kansantanhuineen olisi saanut jäädä toteutumatta.

        Tasapainoton kokonaisuus, mutta toivottavasti vasta harjoituskappale.

        Kiinnitti huomion toi "kansantanhut", nimittäin oletan, että viittaat instrumentaaliseen The last of the wilds:iin... joka kylläkin kaukana tanhuista! (okei, myönnettäköön, en ehkä ole mikään tanhuasiantuntija, mutta...) Se on ehdottomasti yksi levyn parhaista helmistä - tunnelmaan ei voi olla tempautumatta mukaan! Ja ihan kiva saada välillä positiivistakin latausta... Niin ja levy toimii hyvin kokonaisuutenakin! Anette voi tehdä äänellään juttuja, joihin Tarja ei pysty ja toisinpäin, mikäs ihme se on. Molemmat mielettömiä vokalisteja.


    • Dark Angel

      levyn useampaan kertaan. En halua mollata enkä vääntää veistä haavassa, mutta tämän keskustelun voisi siirtää tuonne pop pop pop -musiikkia palstalle;D

      • ex Nightwish fani

        pop -musiikkia se nykyään on!


      • toinen ex-fani
        ex Nightwish fani kirjoitti:

        pop -musiikkia se nykyään on!

        Kuuntelin levyn vasta äskettäin ja pettymys se minulle oli.Tuli mieleen ensimmäisenä tuo Hollannin Nightwish Within Temptation.Levy kuulostaa jotenkin kaupalliselta.
        Pakko se on myöntää,että pidin enemmän Tarjasta ja Tarjan äänestä,siinä oli sitä jotain.


    • Great_White_Hunter

      Tää on niin paras metallialbumi, mitä voi olla. Master Passion Greed on niin paras biisi, että kyllä kolisee alitajuntaan oikeen kunnolla. Anetella on mahtav lauluääni ja kaikki biisit on tosi hyviä. Mahtava kokonaisuus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1418
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      952
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      741
    4. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      677
    5. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      32
      665
    6. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      641
    7. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      110
      634
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      614
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      598
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      587
    Aihe