millä rasvalla etujarrusatulan liukutapit kannattaa voidella,käypikö tavallinen vaseliini vai mitä niihin kannattaa laittaa.
etujarrusatulan liukutapit
7
1946
Vastaukset
- riittää
Tavan rasva riittää normaalisti, mutta itse olen varmuudenvuoksi hölvännyt tapit kuparitahnalla, jos joskus sattuisi lapsetuttamaan.
- kuparitahnaa
Rasvan tulisi olla sellaista, joka ei sisällä metallia. Itse olen käyttänyt CRC:n keraamista tahnaa(vai mikälie oikealta nimeltään), maksaa Motonetissa liki 10eur/tuubi.
Käytin kyllä joskus ihan tavallista laakerivaseliiniakin, sehän kestää lämpöä ja kosteutta, liukutapit toimivat herkästi vuosi rasvauksen jälkeen.- kuparitahnamies
Ensimmäisen kerran laitoin kuparitahnaa yli kymmenen vuotta sitten. Viimeksi katsastin elokuussa.
Miksi ei saisi käyttää kuparitahnaa. Perusteluja.
Voihan ne sadan vuoden päästä olla huonossa kunnossa, mutta mielestäni auton ei tarvitse kestää kuin 50 vuotta. - jarru asentaja
kuparitahnamies kirjoitti:
Ensimmäisen kerran laitoin kuparitahnaa yli kymmenen vuotta sitten. Viimeksi katsastin elokuussa.
Miksi ei saisi käyttää kuparitahnaa. Perusteluja.
Voihan ne sadan vuoden päästä olla huonossa kunnossa, mutta mielestäni auton ei tarvitse kestää kuin 50 vuotta.Älkää laittako kuparitahnaa liukutappeihin mualla voi kylläkin käyttää, kuparitahna ei päästä satulaa liukumaan tarpeeksi herkästi ja seurauksena jarrupalat laahavat liikaa levyihin, kuparitahnasta tuulee liian paksu kerros, riippu kylläkin toleranseista mutta ovat nykyjään aika pienet, ehkä vanhempiin autoihin missä on "hehtaari" väljyydet.
Löytyy aivan omat rasva tuohon kohteeseen joka on aika ohut ja öljymäinen. - kyllähän
jarru asentaja kirjoitti:
Älkää laittako kuparitahnaa liukutappeihin mualla voi kylläkin käyttää, kuparitahna ei päästä satulaa liukumaan tarpeeksi herkästi ja seurauksena jarrupalat laahavat liikaa levyihin, kuparitahnasta tuulee liian paksu kerros, riippu kylläkin toleranseista mutta ovat nykyjään aika pienet, ehkä vanhempiin autoihin missä on "hehtaari" väljyydet.
Löytyy aivan omat rasva tuohon kohteeseen joka on aika ohut ja öljymäinen.kuparitahna on se oikea liikkuviin jarruosiin!!
Liukumäntiäkö kenties tarkoitat, että ei kuparitahnaa? Niissähän on öljy valmiina ja entiset jos suojakumi hajonnut...
- oikea ainut vastaus
Jahka toi meidän citroen saa tavailtua tänne asti itsensä.
- vastaus..
On luultavasti terva sekä korvavaha, kuten ennenwanhaan laiteltiin.
Ja loppukaneetiksi yleensä haaveilee teinipojista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1956828- 1592016
- 1131668
- 511370
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551218Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢501088Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu991055Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?6967Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan251934- 41919