Sattui eilen pikku haaveri ja isovarpaan kynsi pääsi repeytymään lähes kokonaan irti. Kynsi on edelleen "paikallaan", yhdestä reunasta vähän kiinni. Ei mitään puhettakaan, että yrittäisin itse ottaa kynnen irti, sattuis varmaan aika hurjasti.
Varvas on edelleen kipeä, sellaista inhottavaa jomotusta. ja pikkasen vuotaa sellaista kirkasta nestettä.
Onko kellään kokemusta vastaavasta? Miten nopeasti on parantunut niin, että pääsee taas normaalisti kävelemään? Onko parantunut ilman lääkkeitä vai miten helposti tulehtuu?
Itse en ole lääkärissä käynyt, mutta kun varvasta katsoo ja miettii, miten jomottaa, niin kyllä lääkäriin tekisi mieli mennä.
Varpaan kynsi repeytyi irti!
1
3899
Vastaukset
- hoituu !
Voit mennä lääkäriinkin, mutta kyllä se omin konsteinkin hoituu.
Se kynsi,jokaon irronnut lähtee kyllä ajan mittaan pois, repäiset sitä irti itse tai ei.
Uusi kynsi kasvaa aikanaan. Sillä välin se kohta varpaastasi,jossa kynnen "kuuluisi" olla, voi olla hyvin arka ja herkka, ei siedä oikein mitään kosketusta. Kengissä kulkeminen voi olla vaikeaa.
Pidä se varvas ja kynnen alue puhtaana, laita kääre (joko laastaria tai sideharsoa) ja kokeile miten voit liikkua,kun on kenkä jalassa. Ja voitko ylipäätään liikkua ollenkaan kengän kanssa.
Itselleni sattui vastaavaa, mutta silloin oli kesä ja kuljin sandaaleissa tai paljain jaloin.
Uusi kynsi kyllä kasvaa aikanaan ja tilenne normalisoituu. Tärkeintä on, että pidät varpaan ja kynnen seudun puhtaana, ettei siihen tule tulehdusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."692372Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2512367- 1201558
Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis411395Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj641357- 1331329
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711230Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.821019Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73999Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki102999