Sattui eilen pikku haaveri ja isovarpaan kynsi pääsi repeytymään lähes kokonaan irti. Kynsi on edelleen "paikallaan", yhdestä reunasta vähän kiinni. Ei mitään puhettakaan, että yrittäisin itse ottaa kynnen irti, sattuis varmaan aika hurjasti.
Varvas on edelleen kipeä, sellaista inhottavaa jomotusta. ja pikkasen vuotaa sellaista kirkasta nestettä.
Onko kellään kokemusta vastaavasta? Miten nopeasti on parantunut niin, että pääsee taas normaalisti kävelemään? Onko parantunut ilman lääkkeitä vai miten helposti tulehtuu?
Itse en ole lääkärissä käynyt, mutta kun varvasta katsoo ja miettii, miten jomottaa, niin kyllä lääkäriin tekisi mieli mennä.
Varpaan kynsi repeytyi irti!
1
3810
Vastaukset
- hoituu !
Voit mennä lääkäriinkin, mutta kyllä se omin konsteinkin hoituu.
Se kynsi,jokaon irronnut lähtee kyllä ajan mittaan pois, repäiset sitä irti itse tai ei.
Uusi kynsi kasvaa aikanaan. Sillä välin se kohta varpaastasi,jossa kynnen "kuuluisi" olla, voi olla hyvin arka ja herkka, ei siedä oikein mitään kosketusta. Kengissä kulkeminen voi olla vaikeaa.
Pidä se varvas ja kynnen alue puhtaana, laita kääre (joko laastaria tai sideharsoa) ja kokeile miten voit liikkua,kun on kenkä jalassa. Ja voitko ylipäätään liikkua ollenkaan kengän kanssa.
Itselleni sattui vastaavaa, mutta silloin oli kesä ja kuljin sandaaleissa tai paljain jaloin.
Uusi kynsi kyllä kasvaa aikanaan ja tilenne normalisoituu. Tärkeintä on, että pidät varpaan ja kynnen seudun puhtaana, ettei siihen tule tulehdusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613131Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433077- 422427
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa952112- 311893
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271780- 481606
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä841387- 391290
- 811122