Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

kaurapuuro-dieetti..

pullero83

alotin semmosen dieetin että syön kuutena päivänä viikossa pelkkää kaurapuuroa ja juon kyllä rsvatonta maitoa ja tuoremehua ja tietenkin vettä. söisin myös hedelmiä,mutta rahat tiukilla..
ja kerran viikossa voin syödä ihan mitä lystää,jos rahapussi kestää..=)

kuulotaako nopealta keinolta laihtua? tavoite olisi pudottaa 8-10kg.
olen 163cm pätkä ja 55kg lihava:(
oon kuullu että mun nykynen paino ei ole edes ylipainoa?! mutta sen täytyy olla tosi henkilökohtaista nimittäin olen kyllä oikea pullukka ja vaikka olisikin niin että se ei vielä ole vaaraksi terveydelleni,niin kärsin lihavasta olemuksestani,siksi oikeastaan olenkin täällä.
kanssa ihmiseni ei ota tosissaan laihdutustani,eivätkä tue. jospa joku täältä jaksaa tukea ja neuvoa,tämä on minulle tärkeä.
kiitos jos joltain löytyy hyviä neuvoja!=)

22

11813

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juppa

      aloita jumppa. niin kiinteydyt oikeista paikoista. et ole ylipainoinen.hyvää kesää sinulle ja tsemppiä.

      • Anonyymi

        Garcinia Laihdutuslääke - https://nplink.net/439rtinl
        Olen pudottanut yli 14 kiloa, enkä ole muuten joutunut paljoa muuttamaan ruokavaliotani tai liikunnan määrää.


    • kohtalotoveri

      Mut mitat on muuten samat paitsi olen kilon lihavempi..:(
      kaikki puhuu ettei saisi laihduttaa,mutta kun niitä löysia löytyy oikeasti!!!!!
      Joten tiedän mitä tarkoitat!!
      Itse olen jättänyt kaikki karkit unholaan ja jäätelöt samaten!
      Olisin aloittanut atkinsin dieetin mutta en asun paikassa missa ruoka tehdaan valmiiksi..joten ei ole mahdollisuutta..
      Todellakin ahistaa kun ei viitsi uima-altaalle mennä istumaan bikineissä kesällä kun maha pursuilee..
      Itsestäni tuntuu pahalta,eikä auta vaikka muut jaksaa väittää etten ole pyöreä,kun se peili tosiaankin kertoo sen totuuden..
      Harrastan liikuntaakin 4krt viikossa puolitoista tuntia kerralla..
      Mutta tuntuu ettei mikään auta..

      • pullero

        en usko että oletkaan pyöreä! ne "roikkuvat" ovat niitä vain omaa itseä häiritseviä ja jos ne todella häiritsee,mieti millainen olisi kevyt ja terveellinen ruokavalio,siis ei mikään väliaikainen vaan jatkuva. ja sitten liikuntaa säännöllisesti. esim reipas kävely on aivan mahtava keskivartalon kiinteytyksessä,itse kävelen vähintään 5krt viikossa 1h..

        eli koitin sanoa että mieti sopiva ruokavalio ja liikuntamuoto ja määrä. jonkun avustamana ehkä.

        sitten vaan punnitset mielessäsi jaksatko nähdä vaivaa vain ulkonäön takia. (koska sinä olet ihannepainossasi eikä tarvitse laihduttaa terveydellisistä syistä)

        mä oon ajatellu että ihminen joka ei turhaan ulkonäköään mieti voi olla rennompi ja onnellisempi ja keskittyy johki oikeesti tärkeään.
        mä ite haluisin mielummin olla ruma ja vähän lihava,jos ei välittäis ulkonäöstä.
        mut niin kauan kun oon tämmönen typerä ja niin kovin turhamainen,ni koitan parantaa ulkonäköäni parhaani mukaan.
        mut suosittelen sulle semmosta että koitat hyväksyä itses noin ja kiinnittää huomion johki muuhun asiaan ku ulkonäköön.
        itse en voi tehdä noin,mut mulla on ollu ulkonäön takia kamalia oireiluja..oon sairastanu nuorena jonkunnäköstä bulimiaa ja vaikka mitä.
        mutta mun itsetunto on niin pahasti miinuksen puolella,että musta tuntuu että en voi ikinä hyväksyy itteeni ja päässä pyörii vaa miten tuun kaunimmaks!:(
        mut kaikkien kannattaa ainakin yrittää hyväksyä itsensä,siinä vasta haaste!:)


    • Hiphei

      Olen antanut itseni ymmärtää että "normaalipaino" olisi pituus miinus 110. Eli sinulla 53. Eli etpä juuri ole ylipainoinen. Mutta jos nyt muutaman kilon haluat laihduttaa, niin et siihen kuole.

      Jos et kuitenkaan söisi pelkkää kaurapuuroa. Siinä on aika paljon kaloreita. Porkkanat, tomaatit, kurkku ja vesimeloni eivät ihan hirveästi maksa. Jos ostelisit niitä ja aina naposteluhimon iskiessä syöt.

      Ja jos laihduttaa haluat, niin älä suotta syö kerran viikossa ihan mitä lystäät. Jos koko viikon odotat vesi suussa herkkupäivää niin se helposti menee överiksi.

      • pullero

        kuten sanoin en ole lääkärien ja tollasten mukaan ylipainonen ja ei mua sinänsä kiinnosta toi paino,vaan se miltä musta itestä tuntuu..

        en mä kyl pelkäl kaurapuurol lihoo..ja jollai kurkul ja tomaatil en pysy voimissani ja elimistö menee säästöliekille..tosin se on tainnu kyl mennä jo,mut ei se mitää..ku täs on myös semmonen pointti että ihon pitää tulla kauniiks ja eipähän ainaka ruoka aiheuta mitää epäpuhtauksii nyt!=)
        ja viime yönä olin heikos kunnos,ku kävin veskis.. en ollu sit syöny tarpeeks,mut sit nukuin lisää eikä ollu enää semmonen heikko olo.

        mä lenkkeilen joka aamu puoltoista tuntii reipasta kävelyy ja jumpaan päivittäin pakaroita ja vatsaa..

        enkä mä oota herkkupäivää mitenkään himoissani,vaan pidän sen lähinnä sen takia että laihtuu paremmin,elimistön takia ja onhan se mukava joskus mässäillä jotain berliinin munkkeja..
        mut kysymys ei ole siitä ettenkö voisi hillitä itseäni.


      • ihmeissään

        Veteen keitetyssä kaurapuurossa on 155 kcal/annos jos käyttää Elovena Plussaa joka sisältää myös kauraleseitä. Onko se mielestäsi paljon? Kurkku ja vesimeloni eivät sisällä juurikaan muuta kuin vettä, naposteltavassa pitää olla vitamiinejä. Kalkki on myös tärkeää, älä unohda juoda vaikkapa rasvatonta maitoa.


      • Sussie

        Pakko vähän tarkentaa tuota sun normaalipainon määritelmää.

        163 cm pitkän naisihmisen normaalinpainon rajat on 53,2 kg - 66,4 kg. Eli ei mitään hätää liikakiloista! Eri asia on se mistä kilot muodostuu, ovatko ne lihasta vai läskiä?

        Suosittelen huomattavasti monipuoleisempaa ruokavaliota, mutta turhat herkut ja rasvat pois. Reippaasti aerobista liikuntaa (voin tarkistaa sen sykkeen sulle jos välttämättä haluat).

        Älä enää tuojota vaakaan, vaan peiliin! Ja jos on mahdollisuus, seuraa ennemmin rasvaprosenttia.

        Onnea matkaan ja pitkäjännitteisyyttä!


      • pullero
        Sussie kirjoitti:

        Pakko vähän tarkentaa tuota sun normaalipainon määritelmää.

        163 cm pitkän naisihmisen normaalinpainon rajat on 53,2 kg - 66,4 kg. Eli ei mitään hätää liikakiloista! Eri asia on se mistä kilot muodostuu, ovatko ne lihasta vai läskiä?

        Suosittelen huomattavasti monipuoleisempaa ruokavaliota, mutta turhat herkut ja rasvat pois. Reippaasti aerobista liikuntaa (voin tarkistaa sen sykkeen sulle jos välttämättä haluat).

        Älä enää tuojota vaakaan, vaan peiliin! Ja jos on mahdollisuus, seuraa ennemmin rasvaprosenttia.

        Onnea matkaan ja pitkäjännitteisyyttä!

        että viitsitte vastailla!=)
        ja kaikki vinkit ja tieto on tervetullutta,jos vielä jotain tulee mieleen..
        ja tarkista jos viitsit vaan,se aerobisen liikunnan syke..:)

        ja mitä tulee tohon monipuolisempaan ruokavalioon,niin siitä mul ei oo oikein mitään tietoa..en haluis syödä mitään lihottavaa.
        mut jos löytys tietoo joltain KEVYESTÄ ja monipuolisesta ruokavaliosta,jonka avulla voi laihduttaa.

        juu en hirveesti katso vaakaan ku mul ei ole kotona,mut peiliin tuijotan sitäki enemmän ja tuntuu mahdottomalta saada ylimääräset pois..pitää lisätä lenkkeilyä.
        ja muuten!! tietääkö kukaan kumpi olisi hyödyllisempää kiinteytyksessä;juoksu vai kävely?
        oon kuullu että kävely polttaa rasvaa,juoksu ei.

        mul ei taida olla mahdollista seurata rasvaprosenttia,koska en oikein tiedä mitä se edes tarkottaa..mun täti on kyllä terkkari,tietäsköhän se jotain siitä..hmm

        no kiva kuitenki että ootte vastaillu!=)


    • pullero

      oon nyt ollu kolme päivää (ke,to,pe) kuurillani ja uskokaa tai älkää mut mun maha on laskenu hurjasti ja reidet ei pullota niin pahasti,ero ei kyllä kummonen vielä ole.mut oon lisänny jumppaaki ja mikä tärkeintä,tuntuu tosi hyvältä!=) johtuu ehkä myös siitä että lopetin polttamisen samalla kun alotin tän dieetin.ainii ja ihosta on tullu pehmeempi...

      tänään on edessä ylppärijuhlat(ei omat!) ja siel pöytä notkuu herkkuja..kyllä mä itseni hillitsisin,kun ei edes himota herkut nyt,mutta siel kyl on semmosii tätejä joista selviytyy helpommin syömällä kiltisti,edes vähän..mut jos pidän herkkupäivän ni sittenhän tää sopii..täytyy kattoo nyt vielä...hankalia nää juhlat..on mullaki ongelmat..=)

      • painontarkkailija

        Nuo juhlat voivat ihan oikeasti olla laihduttajalle/painontarkkailijalle paha kompastuskivi. Etenkin kesäaikaan saattaa olla melkein joka viikonloppu häitä, valmistujaisia, grillijuhlia, mökkireissuja jne. Ja noissa tilaisuuksissa on yleensä tarjolla vastustamattomia mutta lihottavia herkkuja, ja jo kohteliaisuuden vuoksi niitä on maisteltava ainakin vähän. Siinä sitten helposti lähtee mopo käsistä ja tulee syötyä ihan liikaa. Ja jos tämä toistuu vaikka parikin kertaa kuussa, niin eipä se ainakaan laihdutusta edistä :( Pahimassa tapauksessa repsahdukset saavat luovuttamaan kokonaan.


      • pullero
        painontarkkailija kirjoitti:

        Nuo juhlat voivat ihan oikeasti olla laihduttajalle/painontarkkailijalle paha kompastuskivi. Etenkin kesäaikaan saattaa olla melkein joka viikonloppu häitä, valmistujaisia, grillijuhlia, mökkireissuja jne. Ja noissa tilaisuuksissa on yleensä tarjolla vastustamattomia mutta lihottavia herkkuja, ja jo kohteliaisuuden vuoksi niitä on maisteltava ainakin vähän. Siinä sitten helposti lähtee mopo käsistä ja tulee syötyä ihan liikaa. Ja jos tämä toistuu vaikka parikin kertaa kuussa, niin eipä se ainakaan laihdutusta edistä :( Pahimassa tapauksessa repsahdukset saavat luovuttamaan kokonaan.

        no kesägrillailuun en oo ikinä oppinu ja itseasiassa mulla ei oo tiedossa mitään juhlia koko kesänä enää..voihan sitä jotain pienempiä sitte kai tulla lyhyemmällä varotusajalla..

        no mä mässäilin eilen kaikkea,otin jopa alkoholia,boolia ja aamulla kun nousin,maha oli laskenu entisestään!=)tosin en eilen missään vaiheessa tuntenut täyttä oloa.ja kun kotiuduin juhlista mun maha suorastaan huusi ruokaa,mutta ruokaa ei ollut,joten en oo vieläkään syöny,juonu vaan vetä.
        kauppa odottaa..tekis mieli tosi pahasti greippiä!!

        ja painan muuten nyt 53!:)
        ja tajusin ihan parhaan peban pienennys/kiinteytys liikkeen. muunnos baletti kyykyistä. se on tosi tehokas ja en tee kuin 10min päivässä..aluks tein vaan 5 ja tehosi ja sit innostuin tuplaamaan reenin.


      • ...
        pullero kirjoitti:

        no kesägrillailuun en oo ikinä oppinu ja itseasiassa mulla ei oo tiedossa mitään juhlia koko kesänä enää..voihan sitä jotain pienempiä sitte kai tulla lyhyemmällä varotusajalla..

        no mä mässäilin eilen kaikkea,otin jopa alkoholia,boolia ja aamulla kun nousin,maha oli laskenu entisestään!=)tosin en eilen missään vaiheessa tuntenut täyttä oloa.ja kun kotiuduin juhlista mun maha suorastaan huusi ruokaa,mutta ruokaa ei ollut,joten en oo vieläkään syöny,juonu vaan vetä.
        kauppa odottaa..tekis mieli tosi pahasti greippiä!!

        ja painan muuten nyt 53!:)
        ja tajusin ihan parhaan peban pienennys/kiinteytys liikkeen. muunnos baletti kyykyistä. se on tosi tehokas ja en tee kuin 10min päivässä..aluks tein vaan 5 ja tehosi ja sit innostuin tuplaamaan reenin.

        millainen se sun "peban kiinteytys liike on?"


      • pullero
        ... kirjoitti:

        millainen se sun "peban kiinteytys liike on?"

        seiso jossain mis voit tarvittaes ottaa tukea kädellä.
        laita jalat sillein kantapäät vastakkain ja selkä pitää muistaa pitää suorana!!
        sitten siitä kyykkyjä.jalat koukkuun,suoraks,koukkuun...:)


    • pullero

      oon syöny täs 24h sisäl lautasellisen puuroo ja juonu vettä. kävin parin tunnin lenkil ja oon jumpannu ahkerasti ja nyt on heikko olo:(
      mut en voi syödä mitään lihottavaa,ei oikein oo mitään.
      kunhan jaksan reippailla kauppaan ni sit saan hedelmiä!=)greippiä,nam!
      näytän kyllä tosi pulleelta tosta maha-perse-reidet alueelta:(

      • Minni

        sitä tolleenkin pikkuhiljaa kiduttamalla tappaa itsensä.Ensin tulee aliravitsemustila, keripukki ja hampaat tippuu suusta.
        Sitten yleiskunto menee muuten huonoksi eikä enää jaksa mitään. Kuolee pois.
        On kyllä fiksumpiakin tapoja laihduttaa.
        Ota selvää.


      • pullero
        Minni kirjoitti:

        sitä tolleenkin pikkuhiljaa kiduttamalla tappaa itsensä.Ensin tulee aliravitsemustila, keripukki ja hampaat tippuu suusta.
        Sitten yleiskunto menee muuten huonoksi eikä enää jaksa mitään. Kuolee pois.
        On kyllä fiksumpiakin tapoja laihduttaa.
        Ota selvää.

        tiedän kyllä harvinaisen paljon laihduttamisesta tän ikäseks ja painoseks,mutta kysymys ei ole pelkästä laihdutuksesta.haluun ihon täydelliseks ja pitää varoo mitä syö.

        ja ei mul ole enää heikko olo!=)
        ja mä en päätä itseäni huonoon fyysiseen kuntoon. ei muuten mitään,mutta taaperran jokapäivä vähintää 1½ h ja jumppaan niin paljon kun ehdin.
        ja teininä mä harrastin oksentelua syömisen tai no oikeastaan ahmimisen jälkeen,joten tää on kaiketi parempi ja väliaikasta.sitten kun painan hyvän verran voi syödä vähän enemmän.:)

        tai no myönnän,että tää ei oo kaikkein fiksuin tapa laihduttaa,mut tuntuu tehoovan..

        p.s ystävällinen neuvo on että jos saa "päänsärkyä" mun dieetistä ,ni ei kannata lukee mun juttuja..:) tuun jatkossaki kirjotteleen tänne ja raportoimaan kuin menee..

        harmittaa vaan se kun ei ole vaakaa tääl kotona,mut toisaalta se on ihan hyvä.. viikon välein ihan jees käydä vaa'assa..


    • Vinkkejä

      Lueskelin noi kirjoitukset ja vastaukset...

      Sun pitäis syödä enemmän proteiineja jos haluat laihtua. Kaurapuurossa on hitaasti imeytyviä hiilareita, mikä pitää nälän poissa hyvän ajan ja toisaalta antaa melko pitkäksi aikaa energiaa liikuntaan. Mutta: proteiinit puuttuvat, mikä nyt tarkoittaa sitä että kun nesteet ovat kehostasi postuneet, putoaa massa lihaksista eikä rasvasta...mikä oletettavasti olisi tarkoitus?

      Siksipä tuon kaurapuuron voisit muuttaa ruuaksi joka sisältää enemmän proteiinia (vaikka lihaa, kanaa, kalaa jne...) ja kasviksia. Ja samassa vaikka yksi siivu leipää josta saat hiilihydraatit tarvittavan proteiinimäärän imeyttämiseksi.

      Jos hauat tehostaa vielä lenkkeilysi rasvanpolttoa, niin kävele apteekkiin ja osta kofeiinipillereitä. Kun käyt lenkillä heti aamulla ennekuin syöt mitään ja otat ennen lenkkiä 1-2 tablettia, tehostuu rasvanpalaminen. Kofeiini on katsos termogeeni. Lue lisää jostain, én jaksa selostaa ;)

      Lenkin lisäksi voisit tehdä kuluttavia (=raskaita) lihaskuntoliikkeitä, mutta silloin on sitten syötävä, muuten homma ei onnistu!

    • (ex?)pullero

      näytän jo hoikalta!!=) aivan upeeta,mut ei riitä,jos nyt vielä vähän laihtuis joku 3-4kg ja kiinteytyis ihan loppusilauksen,ni sit elämä hymyilee...=)
      eikä olokaan ole heikko,söin eilen pikkusen pariiki ruokaa(ei terveysruokaa),mut ei se kyllä ainaka lihottavasti vaikuttanu...:)

    • Vesalis

      Minusta olet pikemminkin alipainoinen, jos pituutesi on 164 ja paino 55, on vaarallista lähteä enää pudottaan painoa. Mietin tässä että onko pituutesi varmasti oikea jos muka väität olevasi pullukka. Koska noilla mitoilla et voi olla pullukka. Toivon koko sydämmestäni että et ole anorektikko tai sairastumassa anoreksiaan. Jos joku on sua pullukaksi sanonut, älä ota sitä henkilökohtaisesti vaan sä olet sä ja sen kokonen kun olet. Me jokainen ollaan omanlaisensa, ei meidän tarvitse muuttaa itseämme toisten tahtojen mukaan, jos sulla on hyvä olla noin kun olet niin nauti siitä, hymyile ja iloitse ja rakasta itseäsi tuollaisena kuin olet. Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen sitä kuvaa ei kannata muokkailla. Totuus on että sä olet pikemminkin alipainoinen.

    • Juuuupssista

      Kuitenkin tarvitset vitamiineja ja kuituja. Itse syön 4 viljanpuuroa ja kaurapuuroa ja sillon tällön pistän sekaan ruisjauhoja. Mut kuten sanoin, tarvitset proteiineja, d-vitamiinia, monia muitakin vitamiineja ja tietysti kalsiumia ja muitakin hivenaineita. Monipuolinen ruokavalio tärkeämpää kuin se että hankit itsellesi aliravitsemustilan joka johtaa muihin oireisiin ja sairauksiin. Vegaani sivuilta kannattaa tutkailla mistä he hankkivat puuttuvat hivenaineet. Plussaa tietysti puurossa on nuo geeliytyvät kuidut jotka ainakin auttaa ummetusta vastaan.
      Tosiaan kalsiumin puutostilanteessa hampaasi menevät huonoon kuntoon, luut haurastuvat jne.
      Samoin c-vitamiinin puutostiloissa putoaa hampaat.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2364
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      53
      2064
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1883
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1858
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1658
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1582
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1456
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1420
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1402
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1390
    Aihe