Mulla on nyt ollu pari viikkoa pää ja niskat kipeät, ja pari kertaa oon yöllä heränny tosi pahaan hammassärkyyn, ei mitään yksittäistä hammasta vaan koko vasemman puolen takarivistöä. Hammaslääkärillä kävin viikko sitten ja röntgenkuvista ei näy mitään sellasta että esim. juurissa ois mitään erikoista, mutta lääkäri sanoi että voi johtua siitä että narskuttelen hampaita öisin. Särky on enimmäkseen vaan toispuolista ja hartiat on kipeät. Kävin eilen hierojalla eikä se helpottanut paljo yhtään, viime yönä heräsin taas hammassärkyyn,ja nyt on taas kipua päässä ja niskassa ja hampaissa ja vähän vasemassa korvassa. Pe meen yleislääkärille mutta en tiedä onko siitäkään apua. Onko kellään ollu mitään vastaavaa? Onneks burana auttaa mutta ei niitäkään viikkotolkulla viittis popsia.Voiko kaikki johtua esim jännityksestä tai stressistä, oon saanut joskus aikasemmin paniikkikohtauksia mutta ei nyt vähään aikaan. Kiitos vastauksista!
niska ,pää hammaskipu
4
3812
Vastaukset
Oireesi sopivat esimerkiksi niskan alueen lihasjännityspäänsärkyyn, joka on todennäköisin syy.
Myös hampaiden narskuttelu voi johtaa hammassärkyihin ja lisäksi korvasärkyihin.
Stressi voi olla kaiken tämän takana, jos tunnet olosi stressaantuneeksi. Hieroja voi auttaa, lisäksi venyttely.
Itse kehottaisin lähtemään lääkäriin! :)- kipuinen
Viime viikkoina on ollut flunssa oireet just kova hartiakipu, joka oli kovempi kun tavallisesti.Sekä erillaisia lihas kipuja muutenkin.Joskus olen huomannut että virustaudeissa on hampaatkin kipeät.Mutta voi hampaat yö pureskelustakin johtua,mulla on niitäkin välillä.Ai niin oli aika kova pään särkykin monena paivänä.Lääkärissä en käynyt.
- kyllä
kipuinen kirjoitti:
Viime viikkoina on ollut flunssa oireet just kova hartiakipu, joka oli kovempi kun tavallisesti.Sekä erillaisia lihas kipuja muutenkin.Joskus olen huomannut että virustaudeissa on hampaatkin kipeät.Mutta voi hampaat yö pureskelustakin johtua,mulla on niitäkin välillä.Ai niin oli aika kova pään särkykin monena paivänä.Lääkärissä en käynyt.
Mulla on ollut kuukauden verran kipee korva,enimmäkseen korvan takaa,sekä niska ja hartiat tosi kipeet,hammas samalta puolelta outo. Kävin tänään omalla lääkärillä,ja hän sanoi heti,että joku kiinnike tulehtunut.Eli ymmärsin niin että se kiinnike on yhteydessä niskasta korvaan.Niska kosketusarka,ei todellakaan saa hieroa!Lääkäri laitto korvan taakse puudutus-kortisoni piikin(tuntu inhottavalta)ja vieläkin tuntuu korvan takaa paineelta tms.Niska aivan tosi kipee.Sain myös voltaren tablettikuurin.Kannattaa käydä lääkärissä.
- on ollut niska
kyllä kirjoitti:
Mulla on ollut kuukauden verran kipee korva,enimmäkseen korvan takaa,sekä niska ja hartiat tosi kipeet,hammas samalta puolelta outo. Kävin tänään omalla lääkärillä,ja hän sanoi heti,että joku kiinnike tulehtunut.Eli ymmärsin niin että se kiinnike on yhteydessä niskasta korvaan.Niska kosketusarka,ei todellakaan saa hieroa!Lääkäri laitto korvan taakse puudutus-kortisoni piikin(tuntu inhottavalta)ja vieläkin tuntuu korvan takaa paineelta tms.Niska aivan tosi kipee.Sain myös voltaren tablettikuurin.Kannattaa käydä lääkärissä.
kipeä. Päätä ei välillä kestänyt kääntää ollenkaan joten menin lääkäriin.
Pistettiin puudutuspiikkejä jotka eivät auttaneet yhtään.
Kuvattiin kaularanka, jossa todettiin kuluneisuutta varsinkin 6-7 nikaman välissä.
Sain voimakkaita sarkylääkkeitä Temgesic sekä kipupiikin persuuksiin. Ei mitään apua.
Menin yöllä takaisin terkkariin jossa sain lisää kipupiikkejä, ilman mitään vaikutusta.
Sitten vietiin piipaalla keskussairaalaan jossa tehtiin kaikki mahdolliset kokeet kuitenkaan mitään erityistä löytämättä.Myöskin selkärangasta otettiin nestenäyte.
Sain piikkiä persuuksiin, kortisoonia suoneen , kuten myöskin kipulääkettä, myös suun kautta sain kipulääkettä. Tulehdusarvot olivat toisella sadalla.
3 päivän perästä laitettiin kotiin syömään tramalia ja banadolia.
Nyt on kipu aikapaljon hellittänyt.
Eilen kävin verikokokeissa ja tulehdusarvot ym muut olivat ok. Sain silti vielä litalgin tapletteja joita olen muutaman ottanut.
Paranee kuulemma ajan kanssa.
En ole aikaisemmin särkylääkkeitä juurikaan käyttänyt, joten lääketottumuksestakaan ei ollut kyse. Sen kummemminkin kuin minkään muunkaan aineen käytöstä.
Sanottiin jonkun viruksen jylläävän, muuta kun otetet kokeet, mitä kaikkea epäiltiin olivat puhtaat. Onkohan nyt joku uusi kanta iskemässä mistä ei ole tietoa?
Kipu oli sanoinkuvaamaton.
Huom. on ollut kaikenlaista, muttei vielä tälläista. Antibiootteja eivät antaneet koska bakteereja ei löytynyt. Eivätkä tienneet minkälainen olisi tehonnut ja millä annostuksella.
Katsotaan nyt miten tämä tästä etenee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492338- 262233
Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161554Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271545- 1241447
- 191093
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71984Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut118963Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad89944Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333893