Äitinsä kanssa asuva mies?

Kiinnostaa tietää...

Onko palstalla sellaisia aikuisia ja keski-ikäisiä miehiä jotka asuvat äitinsä kanssa (tai isänsä kanssa)?

Kysyn siksi koska minulle itselleni (olen nainen) olisi varmaan mahdotonta asua vanhempieni tai jomman kumman heistä kanssa. Kiinnostaa tietää että miksi joku aikuinen mies jää vanhempansa kanssa asumaan? Onko tuo elämäntyyli omasta mielestä hyvä vai hävettääkö myöntää asuvansa äidin kanssa? Pelaako palvelu ruoan ja siivouksen puolesta vai joudutko ottamaan osaa kotitöihin? Entä rahankäyttö?

Yksi mikä kovasti kiinnostaa on se, että oletko yrittänyt seurustella ja onko tähän tullut äidin taholta kielteistä kommentointia tai suoranaista vastustusta? Onko äiti jopa pilannut seurustelusi mustasukkaisuuden tms. syyn takia?

Kertokaa omista kokemuksista tai jos liippaa muuten läheltä...

14

1113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yks n.

      mutta joillain taloudelliset seikat saattavat pakottaa tähän. en lähtisi tuomitsemaankaan tuota asumismuotoa..

      • äidin sairaus

        ym.syitä.


      • ap.

        En minäkään millään tavalla halua tuomita sitä ihmistä joka elää vanhempansa kanssa. Kyselen ihan mielenkiinnosta. Varmaan se juuri tekee asian niin kiinnostavaksi koska en millään muotoa voisi kuvitella itseäni vanhempani kanssa asumaan.


      • yks n.
        ap. kirjoitti:

        En minäkään millään tavalla halua tuomita sitä ihmistä joka elää vanhempansa kanssa. Kyselen ihan mielenkiinnosta. Varmaan se juuri tekee asian niin kiinnostavaksi koska en millään muotoa voisi kuvitella itseäni vanhempani kanssa asumaan.

        mutta onhan se yleinen naurun aihe, nimitys "peräkammarinpojaksi" tms.
        parempi kai asua vanhemman kanssa kuin olla asunnottomana - niitäkin kun Suomessa on, vaikka se on perustuslain vastaista.


      • ap.
        yks n. kirjoitti:

        mutta onhan se yleinen naurun aihe, nimitys "peräkammarinpojaksi" tms.
        parempi kai asua vanhemman kanssa kuin olla asunnottomana - niitäkin kun Suomessa on, vaikka se on perustuslain vastaista.

        Itse asiassa olen vähän surullinen siitä syystä että välit vanhempiini eivät ole kovin hyvät. En näe sitä hävettävänä tai pahana asiana jos joku aikuinen ihminen asuu vanhempiensa kanssa. Paitsi jos asiaan liittyy alistamista, ruumiillista tai henkistä väkivaltaa, liiallista takertumista ja sitomista, eristämistä muista ihmisistä ym. ikäviä lieveilmiöitä joita valitettavasti erilaisissa "perhehelveteissä" esiintyy.

        Edelleen olen kiinnostunut jos täällä on joku ihminen jota aloituksen asia läheisesti koskettaa...


    • totuuden torvi

      kaikki vakisuhteessa elävät miehet asu "äiteensä" kanssa? ja tämä on taivahan tosi

      ja sinkkumiehet, jos ei nyt saman katon alla olisikaan, käyvät äitinsä puurokattilalla ja jopa vievät pyykkinsä pestäväksi?:P

    • Hossi

      Erillaisista syistä johtuen aikas myöhään vanhempien luona. Osittain omasta tahdosta sekä myöskin olosuhteiden pakosta.

      Näin jälkeenpäin asiaa kun ajattelen niin en tuota aikaa poiskaan vaihtaisi.

      Itse osallistuin huushollin pitoon niin rahallisesti kuin myöskin tekemällä kaikki tarvittava.

      Seurustelua en silloin harrastanut laisinkaan ja valinta oli ihan itsellä eikä siihen kukaan muu vaikuttanut mitään. En olis sellaista edes ehtinyt harrastaa eikä edes kiinnostanut.

    • lesti---

      on taloudellinen. En halua elää kaupungin vuokrayksiössä ja venyttää penniä.

      Itse teen kotitöitä ja käyn jossain muualla syömässä noin joka toinen päivä. Rahaa en vanhemmiltani saa.

      "hävettääkö myöntää asuvansa äidin kanssa?"

      Ehkä vähän. Vielä vuosi sitten olin kyllä muuttamassa pois mutta en oikein keksi mitä siitä hyötyisin.


      "Yksi mikä kovasti kiinnostaa on se, että oletko yrittänyt seurustella ja onko tähän tullut äidin taholta kielteistä kommentointia tai suoranaista vastustusta? Onko äiti jopa pilannut seurustelusi mustasukkaisuuden tms. syyn takia?"

      Kaikkiin ei.

    • Vastaukset...

      En osaa sanoa mitään yksittäistä syytä. Heitetään vaikka seura ja helppous jos jotain plus pisteitä äkkiä pitäisi antaa.

      Asian kertominen ei hävetä, eikä herätä mitään erikoisia tunteita. Toisaalta joskus kuitenkin kun tietää tavallaan kertovansa "väärän vastauksen", niin silloin asian kertominen tuntuu hieman kiusalliselta.

      En joudu ottamaan osaa kotitöihin muuta kuin siivouksen muodossa. Ruuanlaitto ja pyykki huolto pelaa jopa liiankin hyvin. Kummallakin on omat rahat joilla tekee mitä tahtoo, toisella eläke toisella palkka. Asumista en maksa mitään enkä siitä ruuasta jota syön kotona, joten käytännössä asun ilmaiseksi, miten asian sitten haluaakaan ilmaista.

      En ole yrittänyt seurustella. Jos kuitenkin niin kävisi, ja jos tuo sen jollakin pilaisi, niin se olisi liiallisella innostuksella ja hössötyksellä. Joskus jopa hieman säälittää äiti, kun on jotenkin aistittavissa hänen haluavan että seurustelisin.



      Noh, miksipä muutoin sinä asut siellä missä asut ja sen kanssa kenen kanssa asut?

      • ap.

        Asun kissani kanssa ja tulemme hyvin toimeen keskenämme. Olen aina pitänyt kissoista ja kissa on erinomainen seuralainen.

        Kokemusta on avoliitosta ja avioliitosta, joista kylläkin on jo kauan aikaa. Lapsuuskodista lähdin jo aika varhaisessa vaiheessa "maailmalle". Yksin olen asustanut monia vuosia ja parisen vuotta on ollut kissa kaverina.


    • sarvikuonokas

      Tai ainakin useat miehet siellä asuvat perheensä luona niin pitkään kunnes menevät naimisiin..

    • Superrölli84

      Itse asun vanhempien kanssa ja aion asua varmaan niin pitkään, kunnes minut heitetään pihalle. Suurimmat syyt ovat: rahanahneus (ei vuokraa, ei lainaa tms. Pieni korvaus vain vanhemmille/kk), helppous, hyvä ja hieno talo ja sen mukavuudet, jonkinlainen haluttomuus irtautua vanhemmista. Miinuksia ovat: vanhempien ikävät säännöt, kontrollointi, tekemisten kysely yms. Naisista on melko paljon kokemusta, mutta en niistä yleensä vanhemmille kerro, äiti saattaa valittaa tms.

    • 60vmies

      Pääsen helpommalla kun siipeilen äitin luona, pesee pyykit ja tekee ruokaa ja passaa.
      Normi aviovaimon hommia. (minusta ei naiset ole kiinnostuneita, jostain syystä)
      Eikä asuminen maksa mitään, jää enempi rahaa harrastuksiin, tosin en harrasta juuri mitään. Autolla käyn joskus ajelemassa.

    • psykolehtinen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      20
      1303
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1163
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1161
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1157
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe