Kitaontelon tulehdus (?)

Jelppiä!

Millaisia oireita liittyy kitaontelon tulehdukseen? Mikäli sinulla on kyseinen sairaus tai tiedät siitä muuten vain jotakin kirjoita ihmeessä. Kaikki apu on nyt tarpeen!
Tiedän että netistä voisi löytyä paljonkin tietoa, mutta haluaisin kuulla henk.koht näkemyksiä ja mikäli joku itse sairastaa/on sairastanut kitaontelon tulehdusta.

6

12820

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sairastan

Hei! Minulla on parhaillaan menossa lääkitys kitaontelon tulehdukseen. Syön antibiootteja, kortisonia sekä käytän kortisonitippoja nenään kahden viikon ajan.

En osaa tarkkaan sanoa, kuinka kauan minulla on oireita ollut, veikkaisin noin parisen vuotta ainakin. En tiedä mistä on johtunut, että lääkärit joilla ennen kävin, eivät ole tätä "sairautta" löytäneet. Ovat taitaneet olla hieman epäpäteviä.. Kuitenkin löysin pari viikkoa sitten hyvän lääkärin, hän lähetti minun pään magneettikuvaukseen, jossa näkyi oikean silmän takana olevassa kitaontelossa nestettä, eli siis tulehdus. Se näkyy kyllä normaalissakin röntgenessä.

Oireet tulivat pahemmiksi tämän syksyn aikana. Oikean silmän takaa oli ennenkin särkenyt ja tuntunut paineen tunnetta, mutta nyt parin kuukauden aikana kohtaukset tulivat jo sietämättömiksi ja särky oli kova. Oikealla poskalla, korvassa ja oikealla puolella päätä tuntuu/tuntui kipua ja paineen tunnetta. Otsan kohdaltakin alkoi sattua ja tuntui paineen tunnetta. Nyt olen saanut lääkityksen siis ja toivon että ne auttavat. Aika tuskaa on ollut parin vuoden aikana tällaisen vaivan kanssa. Mikäli lääkkeeni eivät auta, on edessä leikkaus, mutta sekään ei ole mikään iso juttu.

• Murmeli46

Itselläni on ollut oireita 2- 3 vuoden ajan. Olen käynyt useamman kerran lääkärissä, koska märkää valui suoraan nieluun, sittemmin se loppui, mutta tilalle tuli pään- ja otsan särky, nenän tukkoisuus jatkui edelleen. Vuosi sitten vaadin näiden särkyjen vuoksikin tarkempaa tutkimusta, jossa todettiin, että minulla on varjostuma otsassa ja oikeassa poskessa. Punkteerauksia on tehty vuoden aikana ehkä 7 - 8 kertaa, jossa huuhdottu nesteessä on ollut mätää. Tietokonekuvauksen, sekä punkteerauksessa otetun lab.koetuloksen perusteella lääkäri määräsi viisauden hampaan poistettavaksi, se poistettiin n. puoli vuotta sitten, tulehdus ei loppunut siihen. Seuraavana määrättiin poistettavaksi viisi mielestäni täysin tervettä hammasta, ne poistettiin 3 viikkoa sitten, tilanne on edelleen sama. Antibioottikuureja olen syönyt tämä vuonna ainakin 6. Seuraavana on tiedossa poskiontelon leikkaus n. kk:n päästä. Poistettujen hampaiden juurissa ei ollut mätää, sitä ei myöskään tullut k.o. hampaiden aukoista, mätä jäi onteloihin edelleen, jota punkteerattiin kolmen viikon kuluttua poistosta.
      Nyt epäilen vahvasti, että viimeisimmät viisi hammasta poistettiin ilman aihetta, oireet viittaa kitaontelon tulehdukseen. Tuttavani kertoi tänään sairastaneensa tämän, asia parani hänen kohdalla k.o. leikkauksella ilman, että häneltä poistettiin ensimmäistäkään hammasta.
      Mietin, miten etenen sen suhteen, koska implantit poistettujen hampaiden kohdalle maksaa ns. maltaita, pitänee oivaltaa menetelmä, miten saan selville, onko kyseessä hoitovirhe, jonka perusteella voisin saada potilasvanhinkovakuutuksesta korvauksen implanttien laitattamiseen, joka on ajankohtainen toivottavasti keväällä.

• Marish

Hei, minulla on jo yli vuosi päänsärkyä, pahoinvointia, toispolinen silmä- , korva-, kasvokipua, koko ajan nielusta lima/märkä valuu. Ensi hoidettu antibioottilla poskiontelotulehduksen ajatuksella, sitten laitettu jänityspäänsärky/ migreeni diagnoosi. Mutt kipu jatkuu ja jatkuu. Pääsin yksityis puolelle pään magnetikuvaukseen ja todettu sfenoidaali sinuiitti. Korvalääkärin toimesta otettu kitaontelosta bakteeriviljely, ja sen mukaan sain antibiootti. Hoidon jälkeen oireet kokonaan hävineet, mutta nyt kuin sairastuin flunssaan taas kaikki oireet tulleet((( Eli haluaisin kirjoita vain oma kokemukset tämöstä päänsäärystä, sori virheista, Suomi ei mun äidinkieli.

• Kasvaimeton

Minun oireeni alkoivat sillä tavoin ,että vasen silmä melkein sokeentui. Kävin kahdella silmälääkärillä ja kaikki kunnossa. Sitten normaalilla lääkärillä. Tutkittiin poskiontelo-ei mitään. Olin jyrkkä ja vaadin pääsyä magneettikuvaukseen. Pääsin tietokonetomografiaan, kaikki verisuonet aivoissa ja kaulassa kunnossa. Tutkinta osoitti kuitenkin jonkun olevan vinossa. Parin päivän päästä vuorossa oli magneettikuvaus ja se osoitti kitaontelossa olevan hyvälaatuisen kasvaimen.
      Päivän odottelun jälkeen olin leikkauksessa viime maanantaina. Kaikki oireet on nyt poissa. Suurkiitos lääkärille , ettei pompotellut enemmän.

• Huolestunut2018

Hei Kasvaimeton,

Mikä kasvain sinulta löytyi? Muistatko nimeä? Oliko kasvain koko kita ontelossa?

• Anonyymi

Minulla on, paraikaakin.

Alkoi aluksi kuumella, jota kesti parisen päivää. Lisukkeena PELKKÄÄ yskää. Ei siis edes nuhaakaan, nenä on ollut koko ajan ihan auki ja hajuasitikin toiminut!

Nyt on jo parisenviikkoa ollut tuo kitaontelon tulehdus. Mitään nuhaa ei ole edelleenkään, ei ole ollut lämpöilyäkään. Ainoat oireet ovat vähäisä yskä ja se, kun "korsnauttaa" ilmaan nenän kautta ilmaa nieluun eritteiden poistamiseksi nenäonteloista, niin sinne ilmaantuu kitaontelosta "mielenkiintoisen" makuinen ja hajuinenkin räkämälli. Miten sitä kuvailisin parhaiten... no se maistuu aivan avokadolta ja haisee märäntyvältä lohikalalta! Täyttä kamaa siis. Eli bacteeria! :>

Näillä mennään. Kyllä se siitä paranee. Nyt jo parempaan päin. Kovasti olen koittanut juoda vettä, jotta lima kulkisi. Ja maidossa pidän nyt vähän taukoa. Toki aion hakeutua heti lääkäriin, jos nousee kuumetta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      59
      3166
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      23
      2964
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      51
      2862
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2668
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2548
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2530
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2301
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2188
    9. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2082
    10. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2078
    Aihe