Photoderm vai KTP-laser

Tiedoton11

Photoderm ja KTP-laser
Vihdoin ja viimein olen päättänyt (ja säästänyt) mennä laseriin couperosa ihoni vuoksi. Nyt en kuitenkaan osaa päättää kumpaan menisin, photodermiin vai KTP-laseriin. Ihoni on herkkä, kuten varmasti monen couperosasta kärsivän, punoitus on laajaa varsinkin poskilla, selkeitä katkenneita verisuonia poskipäissä.
Olisin kovin kiitollinen jos te, jotka olette jompaa kumpaa tai kumpaakin kokeilleet, kertoisitte mielipiteenne, mitkä olivat tulokset, kauanko ihon ns. toipuminen kesti jne. Itselleni laser on kovin iso juttu, niin taloudellisesti kuin muutenkin, vuosia toivonut joskus pääseväni joten olisi mukavaa että valitsisin sen laserin josta enemmän olisi hyötyä.

14

17962

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käynyt

Olen käynyt KTP-laserissa. Minullakin oli nimenomaan ns. katkenneita suonia, eli selvästi iholla näkyviä hiussuonia. Ymmärsin että juuri näihin KTP-laser on parhaimmillaan. Isommat suonet "suljettiin" ensin valokuidun päässä olevalla kynällä. Se tuntui kuin taikatempulta, kun lääkäri antoi peilin käteen ja pulssin jälkeen suoni oli kadonnut. Minulla poltettiin ensin noita isompia suonia yksitellen ja sitten käsiteltiin scannerilla muu kasvojen alue. Scannerissa polttopää pyörii nopeasti n. 20 mm halkaisijaltaan olevalla alueella. Kynällä poltto ei sattunut käytännössä paljon mitään, mutta scanneri sattui. Minulla käsiteltiin posket, ylähuuli ja leuka, käytännössä kaikki silmistä alaspäin.

Vaikka jäähdyttelin kasvojani kylmäpussilla sairaalassa ennen kotiinlähtöä, kasvot tulivat aika karmean näköiseksi. Kasvot olivat kuin olisi työntänyt päänsä ampiaispesään. Scannerilla käsitellyt kohdat turposivat ja osaan kynällä käsitellyistä kohdista tuli kuin pieni palovamma. Viikon verran kasvot olivat aika pahan näköiset, mutta sen jälkeen ei näkynyt enää mitään jälkiä käsittelystä. Kävin vain kerran, mutta ehkäpä vielä pitäisi käydä toinen kerta hoidattamassa jäljelle jääneet harvat suonet. Aika hyvä tulos tuli jo yhdellä käsittelyllä.

• menossa KTP-laseriin

Olen menossa KTP-laseriin maaliskuulla Sairaala Laseriin. Missä sinä kävit hoidossa?

• Phot

Olen käynyt pariin otteeseen Photodermissä. Mielestäni siitä ei ollut paljonkaan apua. Nenän pielen suonet näkyvät entiseen malliin. Käsittelyn aiheuttaman kivun kestin melko hyvin. Punoitusta ja mustelman tapaista sain meikillä piiloon. Seuraavaksi kiinnostaisi kokeilla lämpöneulausta. Se on edullisempaa, joten ei harmita niin, jos tulos olisi vaatimaton.

• Liisa....

Minä kans ajattelin tuota lämpöneulausta.
        Kehuivat toimenpidettä uudessa Jade-lehdessä.
        On kuulemma lääkäreiden kehittämä hoito sanoi kosmetologi kenen luona kävin ihonpuhdistuksessa.
        Pitäis varmaan käydä ensin koehoidossa ihan pienelle alueelle että näkee miten toimii.
        Omista herkän ihon jossa couperosaa poskissa.

• neulaus
        Liisa.... kirjoitti:

On kuulemma lääkäreiden kehittämä hoito sanoi kosmetologi kenen luona kävin ihonpuhdistuksessa.
        Pitäis varmaan käydä ensin koehoidossa ihan pienelle alueelle että näkee miten toimii.

käsittääkseni toimii yksittäisiin verisuoniin, ei niinkään ihon laajaan punaisuuteen.

• Nähdä...
        neulaus kirjoitti:

käsittääkseni toimii yksittäisiin verisuoniin, ei niinkään ihon laajaan punaisuuteen.

Minulle kosmetologi sanoi että auttaa couperosaan.
        Minulla on poskilla punoituksen seassa laajentuneita verisuonia jotka on tullut nuorempana kovakouraisesta finnien puristelusta.
        Tiedä häntä sitten, ainahan ne lupaa....

• Neulasen Manta
        Nähdä... kirjoitti:

Minulle kosmetologi sanoi että auttaa couperosaan.
        Minulla on poskilla punoituksen seassa laajentuneita verisuonia jotka on tullut nuorempana kovakouraisesta finnien puristelusta.
        Tiedä häntä sitten, ainahan ne lupaa....

Kävin lämpöneulauksessa hoidattamassa nenän pielen punoittavia suonia. Vielä en tiedä, mikä on lopputulos. Punoitusta ja turvotusta on, sillä toimenpiteestä on vasta pari päivää. Meikillä noita saa häivytettyä kivasti. Lämpöneulaus ei sattunut likikään niin paljon kuin Photoderm, jossa joskus kävin. Jos noin pienillä nipistyksillä pääsen häiritsevistä suonista eroon, niin hieno juttu. Photoderm ei mulla oikein auttanut. Nyt odottelen viikon pari, onko lopputulos sitä, mitä toivoin.

• mantasen neula
        Neulasen Manta kirjoitti:

Kävin lämpöneulauksessa hoidattamassa nenän pielen punoittavia suonia. Vielä en tiedä, mikä on lopputulos. Punoitusta ja turvotusta on, sillä toimenpiteestä on vasta pari päivää. Meikillä noita saa häivytettyä kivasti. Lämpöneulaus ei sattunut likikään niin paljon kuin Photoderm, jossa joskus kävin. Jos noin pienillä nipistyksillä pääsen häiritsevistä suonista eroon, niin hieno juttu. Photoderm ei mulla oikein auttanut. Nyt odottelen viikon pari, onko lopputulos sitä, mitä toivoin.

Kerrotko sitten myöhemmin lähtikö niitä suonia siitä nenän pielestä pois.

• Manta N.
        mantasen neula kirjoitti:

Kerrotko sitten myöhemmin lähtikö niitä suonia siitä nenän pielestä pois.

Näyttää lupaavalta. Punoitus hälvenee vähitellen, ja näyttää ainakin paremmalta kuin lähtötilanne. Olen oikein toiveikas. Ehkä menen vielä uuteen käsittelyyn muutaman viikon päästä, jos näyttää olevan tarpeen. Toimenpide oli melkein mukava Photodermiin verrattuna.

• tuo
        Manta N. kirjoitti:

Näyttää lupaavalta. Punoitus hälvenee vähitellen, ja näyttää ainakin paremmalta kuin lähtötilanne. Olen oikein toiveikas. Ehkä menen vielä uuteen käsittelyyn muutaman viikon päästä, jos näyttää olevan tarpeen. Toimenpide oli melkein mukava Photodermiin verrattuna.

lämpöneulaus (mikä ikinä sen oikea nimitys onkaan) ei ole tuottanut hyviä tuloksia. Se pintasuoni on kyllä lähtenyt ihan niin kuin pitikin, mutta tilalle on tullut punainen jälki siitä suonen "polttamisesta". Ja tuo jälki ei siis ole itsestään vaalentunut edes aikojen kanssa.

Photodermista olen saanut apua (ja sillä ovat sitten lähteneet nuo punaiset jäljetkin). Suonet ovat oikeasti kadonneet ja iho muuttunut tasaväriseksi. Tosin Photodermissakin voi joutua käymään useampaan otteeseen.

• Varmanpäälle
        Liisa.... kirjoitti:

Älä lähde tuollaisiin aataminaikaisiin hoitoihin. Laserhoito on tätä päivää. Kukaan järkevä ei enää mene lämpöneulaukseen!

• Neulasen Manta
        Varmanpäälle kirjoitti:

Älä lähde tuollaisiin aataminaikaisiin hoitoihin. Laserhoito on tätä päivää. Kukaan järkevä ei enää mene lämpöneulaukseen!

Kävin syksyllä lämpöneulauksessa. Hoidetut kohdat näyttävät nyt hyviltä ja vaaleilta, mutta uusia punoittavia verisuonia tulee koko ajan lisää. Ehkä tämän kanssa on sitten vaan elettävä. Onneksi Blascolla saa punoitusta piiloon.

• kannatti maksaa
        Neulasen Manta kirjoitti:

Usealla meistä on nenän pielessä näkyviä verisuonia. Niin oli mullakin ja lisäksi lievää ruusufinniä. Nenääni on poltettu kolvista- lämpöneulaukseen saakka ja huonolla menestyksellä.Kunnes älysin hakeutua oikeaan hoitoon Ktp-Aura laser. Oulun Potniassa kävin Tuula Kinnusen hoidossa ja kyllä kannatti.Toimenpide maksaa, mutta se on aivan varmaan paras hoitokeino nenässä oleviin verisuoniin. Viikon nenä punoitta, mutta se kannatta kärsiä ja noudatta lääkärin ohjeita jatkossa.T:Ei menny rahat hukkaan!

• photodermko?
        tuo kirjoitti:

lämpöneulaus (mikä ikinä sen oikea nimitys onkaan) ei ole tuottanut hyviä tuloksia. Se pintasuoni on kyllä lähtenyt ihan niin kuin pitikin, mutta tilalle on tullut punainen jälki siitä suonen "polttamisesta". Ja tuo jälki ei siis ole itsestään vaalentunut edes aikojen kanssa.

Photodermista olen saanut apua (ja sillä ovat sitten lähteneet nuo punaiset jäljetkin). Suonet ovat oikeasti kadonneet ja iho muuttunut tasaväriseksi. Tosin Photodermissakin voi joutua käymään useampaan otteeseen.

Hei,
        Missä kävit Photodermissa? Tehdäänkö sitä myös jalkoihin vai vain kasvoille? Lämpöneulautin jalkojen suonia ja kävi samoin kuin edellä kerrottu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3141
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1600
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1462
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1369
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1324
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1236
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe