sydänlihaksen tulehdus

????

Onko kellään Teistä ollut sydänlihaksen tulehdusta?
Oireet, miten havaittiin, hoito?? Minulla on ollut kuumetta jo 4½ viikkoa, enkä tunnu pääsevän siitä mitenkään eroon. :( Syön jo toista antibioottikuuria vaikka lääkärit eivät näe mitään syytä kyseiseen kuuriin. Eivät vain keksi mikä minua vaivaa, joten lääkkeitä lääkkeiden perään. :( Olen sitten itse alkanut miettimään mikä voi olla vialla ja tuo sydänlihaksen tulehdus on yksi mihin (netistä lukemani) oireet viittavat lähes täysin. Lääkärit kuitenkin nauravat minut ulos tk:lta jos menen ja ehdotan kyseistä vaihtoehtoa. Olen käynyt 2 kertaa veri-ja virtsakokeissa, eikä niissä näy mitään normaalista poikkeavaa.
Otan vastaan myös muita vaihtoehtoja, mikä minua voisi vaivata. :) kiitos!

7

878

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastaanotolle

      Minkä ikäinen olet? Mies vai nainen? Minulla aikoinaan ilmeni rytmihäiriöitä (joita en itse rytmihäiriöiksi tunnistanut).
      Minuakaan eivät lääkärit uskoneet, ennen kuin pääsin taitavan sisätautilääkärin vastaanotolle. Sitten tulikin sairauslomaa viikkotolkulla ja tutkimuksia roppakaupalla. Henki säilyi, mutta rytmihäiriölääkkeitä on syötävä joka päivä edelleen.

      • aloittaja

        Olen 18-vuotias nuori nainen.
        Millä tavoin sinulle ilmeni rytmihäiriöitä? Itselläni on ollut joskus aiemmin rytmihäiriöitä, mutta en ole varma onko minulla ollut nyt tämän 'taudin' aikana, ehkä lieviä jos on. Mutta hermokipuja vasemmalla puolella rintakehää on ilmennyt nyt vähälle aikaa usein.
        Luin netistä, että tämä sydänlihaksen tulehtuma saa alkunsa yleensä viruksesta. Itselläni oli virus, mutta enää sitä ei ole, on vain tämä kuumeilu ja nyt takaisin tullut kurkkukipu.
        Miten sait lääkärit vakuuttuneeksi asiasta? Epäilitkö itse (jos sinulla on siis ollut tämä kyseinen vaiva) vai saivastko lääkärit sen selville?


      • olla sitkeä
        aloittaja kirjoitti:

        Olen 18-vuotias nuori nainen.
        Millä tavoin sinulle ilmeni rytmihäiriöitä? Itselläni on ollut joskus aiemmin rytmihäiriöitä, mutta en ole varma onko minulla ollut nyt tämän 'taudin' aikana, ehkä lieviä jos on. Mutta hermokipuja vasemmalla puolella rintakehää on ilmennyt nyt vähälle aikaa usein.
        Luin netistä, että tämä sydänlihaksen tulehtuma saa alkunsa yleensä viruksesta. Itselläni oli virus, mutta enää sitä ei ole, on vain tämä kuumeilu ja nyt takaisin tullut kurkkukipu.
        Miten sait lääkärit vakuuttuneeksi asiasta? Epäilitkö itse (jos sinulla on siis ollut tämä kyseinen vaiva) vai saivastko lääkärit sen selville?

        Vaikeaa se lääkäreiden vakuuttaminen asiasta oli, mutta sisätautilääkäri lopulta uskoi.

        Koko taudin "selvittely" kesti useita viikkoja ja menin koko ajan huonompaan kuntoon, en olisi jaksanut olla töissä, viikonloput vain nukuin.
        Töissä meinasin välillä pyörtyä aivan pöydän ääressä istuen - ne olivat ne sydämen nopealyöntisyyskohtaukset. Oli kipuja vsemmalla puolella, sydämen seutuvilla, käsivarressa ym.

        Itseäkin kyllä pelotti. Olin silloin nuorehko, perusterve nainen. Tutkittiin kovasti ja oireiden perusteella tultiin siihen tulokseen,
        että sydänlihastulehdus.

        Silloin alkuvaiheessa, kun tilanne oli akuutti, minut oli luokiteltu "terveeksi" eikä sille taudille tyypille veren entsyymipitoisuuksien muutoksia päästy tutkimaan oikella hetkellä.

        Itse ne oikein osannut epäillä, muuta kuin,
        että jotain on tode lla paljon nyt vialla,kun olin kuitenkin niin kipeä ja voimaton.


    • berrie

      onko sinulla kovakin kuume?

      Itselläni on ollut pientä lämpöilyä/kuumeilua jo vuoden ajan, usein lämpö jo aamuisin on 37.5 (on kehoni normaalilämmöstä yli asteen koholla). Viimeisin diagnoosi on elimistöperäinen stressi, vaikka muita sille tyypillisiä löydöksiä ei ole.

      Kyllähän tämä lämpöily on vienyt voimat vähiin ja turhan helposti tulee flunssat ja mahataudit. Olenkin syönyt neljä antibioottikuuria (eri tulehdustiloihin) tämän vuoden alusta, mutta lämpöily on ja pysyy.

      • aloittaja

        Itselläni on nyt viisi viikkoa pitänyt kuumetta 37,5(-37,7). Toisn antibioottikuurin söin juuri, eikä siitä tunnu olevan mitään hyötyä. Lääkärit eivät keksi mikä on vialla, määräävät vain antibioottia, lepoa, särkyläkettä ja nestettä paljon. Ei apua. Itselläni kehon normaalilämpötila on n.36,6 ja tuo pelkkä 37,5 tekee minulle jo todella huonon olon. :(
        Tänään yritän mennä kouluun, katsoo nyt josko päivä taas päättyy siihen että suuntaan nenäni kohti tk:ta.


      • berrie
        aloittaja kirjoitti:

        Itselläni on nyt viisi viikkoa pitänyt kuumetta 37,5(-37,7). Toisn antibioottikuurin söin juuri, eikä siitä tunnu olevan mitään hyötyä. Lääkärit eivät keksi mikä on vialla, määräävät vain antibioottia, lepoa, särkyläkettä ja nestettä paljon. Ei apua. Itselläni kehon normaalilämpötila on n.36,6 ja tuo pelkkä 37,5 tekee minulle jo todella huonon olon. :(
        Tänään yritän mennä kouluun, katsoo nyt josko päivä taas päättyy siihen että suuntaan nenäni kohti tk:ta.

        Lääkärien mukaan 37.5 ei ole kuumeilua (vaan lämpöilyä), huolimatta siitä että minullakin normaalilämpö on 36.0-36.5. Sitten kun se välillä nousee yli 38 (tällöin on jo aika huono olo), niin siitä sanotaan että pitäisi olla levossa. Mutta kun lähes viikottain lämpö nousee yli 38, joten pitäisi olla jatkuvasti sairaslomalla. Olenkin ottanut lääkkeitä ja sitten lähtenyt töihin.

        Alussa olin tosi huonovointien lämmön nousun vuoksi. Nyt elimistö on jo tottunut (liekkö hyvä vai paha asia...) eikä ole enää niin "sairas" olo. Töissä pyrin käymään normaalisti enkä ole ollut juurikaan sairaslomalla. Vapaa-aika ja lomat tosin menee ihan levähtäessä. Aiemmin matkustelin paljon, mutta en enää.


    • tartsan3

      Tästä on kulunut aikaa saitko selville vaivasi? sydänlihastulehdus on vienyt monelta hengen. toivottavasti sait apua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      87
      3654
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      577
      3425
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      42
      3279
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      50
      2141
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2061
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      316
      1918
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1895
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      152
      1599
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1341
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1322
    Aihe