Lacto Seven

toffeee

Minulle suositeltiin Lacto Seven nimistä maitohappobakteeri- valmistetta. Olen vahingossa heittänyt roskiin pakkauksen ja sen sisältämät ohjeet, joten kysen täällä..
Monta tablettia täytyy ottaa päivän aikana ja milloin? Saako syönnin yhteydessä ottaa tabletin? Vai tyhjään mahaan?

9

15583

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pikat-zu

      Aikuisille 1-2 tablettia, yli 2-vuotiaille lapsille 1 tabletti aamuin illoin monipuolisen ruokavalion lisänä. Tabletti voidaan murskata ja sekoittaa veteen, mehuun tai maitoon. Suositeltua vuorokausiannostusta ei saa ylittää. Laktoositon, maidoton, glutooniton.

      Tää sitte vähä hämää, kun paketin toisella puolella on tollanen teksti, että "Suositeltu vuorokausiannos 2-4 tablettia sisältää 8-16 x 10^8 cfu (=0.8-1.6 miljardia maitohappobakteereita) sekä insuliinia 600-1200mg. ja inuliinia 600-1200 mg.

      Mut mä oon ottanu alkuun yhen tabletin aamulla ja sitte illalla noin viikon verran ja sitte jatkanu yhellä tabletilla aamuisin tarpeen mukaan jonkun aikaa.

      • ........................

        Ei se sisällä insuliinia, vaan inuliinia, joka on jonkinlaista kuitua, joka edistää niitten maitohappobakteerien kiinnittymistä ja lisääntymistä siellä suolistossa.

        Tuo oli varmaan kirjoitusvirhe, mutta ajattelin huomauttaa, kun se kuitenkin muuttaa merkitystä aika paljon :)

        Itselläni alkaa juuri puolen vuoden sisällä neljäs antibioottikuuri, ja lacto seveniä syön joka päivä sen 2-4 batlettia, mutta sitä voi siis ottaa enemmänkin?? Ainakin mulla vatsa on kestänyt antibiootit paremmin, ei kuitenkaan kokonaan ilman oireita.


      • asfdjpsjf

        "Aikuisille 1-2 tablettia, yli 2-vuotiaille lapsille 1 tabletti aamuin illoin"

        Ei tuo minua ainakaan hämää. Tuossahan nimenomaan sanotaan, että 1-2 tablettia aamuin illoin. Eli 2-4 pvässä. Itse otan 2 päivässä.


      • pikat-zu
        asfdjpsjf kirjoitti:

        "Aikuisille 1-2 tablettia, yli 2-vuotiaille lapsille 1 tabletti aamuin illoin"

        Ei tuo minua ainakaan hämää. Tuossahan nimenomaan sanotaan, että 1-2 tablettia aamuin illoin. Eli 2-4 pvässä. Itse otan 2 päivässä.

        huomaa että en oo ihan parhaassa terässä ollu.. Liikaa stressiä ja univelkaa :S
        Onneksi korjasitte asiaa :)


      • Nautitaan oikein

        "Tabletti voidaan murskata ja sekoittaa veteen, mehuun tai maitoon."


        Onpa omituinen ohje. Lukeeko tosiaan noin?

        Lacto Seven on paketin mukaan enterotabletti. Se tarkoittaa, että tabletti hajoaa vasta ohutsuoleen päästyään. Tabletin toiminta perustuu siihen, että sitä suojaavan kalvon liukeneminen kestää tietyn ajan, jolloin se ehtii päästä kokonaisena ventrikkelistä eteenpäin ohutsuoleen.

        Jos murskaat tabletin, niin luonnollisesti enterotabletin edut katoavat!

        Mahalaukussa on sen verta väkevää happoa, että suurin osa bakteereista delaa siellä. Lievästi happamaa kestävätkin (acidophilus) bakteerit ovat lujilla (ja ainakin osa delaa). Joten jos parhaan hyödyn tabletista haluat, niin syöt sen kokonaisena etkä liian raskaan ruuan kanssa. Itse otan juotavan jogurtin kera, joka on helpostisulavaa ja jatkaa matkaansa nopeasti eteenpäin suolikanavassa.


      • --------------
        Nautitaan oikein kirjoitti:

        "Tabletti voidaan murskata ja sekoittaa veteen, mehuun tai maitoon."


        Onpa omituinen ohje. Lukeeko tosiaan noin?

        Lacto Seven on paketin mukaan enterotabletti. Se tarkoittaa, että tabletti hajoaa vasta ohutsuoleen päästyään. Tabletin toiminta perustuu siihen, että sitä suojaavan kalvon liukeneminen kestää tietyn ajan, jolloin se ehtii päästä kokonaisena ventrikkelistä eteenpäin ohutsuoleen.

        Jos murskaat tabletin, niin luonnollisesti enterotabletin edut katoavat!

        Mahalaukussa on sen verta väkevää happoa, että suurin osa bakteereista delaa siellä. Lievästi happamaa kestävätkin (acidophilus) bakteerit ovat lujilla (ja ainakin osa delaa). Joten jos parhaan hyödyn tabletista haluat, niin syöt sen kokonaisena etkä liian raskaan ruuan kanssa. Itse otan juotavan jogurtin kera, joka on helpostisulavaa ja jatkaa matkaansa nopeasti eteenpäin suolikanavassa.

        En löydä tekstiä "enterotabletti"Lacto Seven paketista,sen siaan sanotaan että

        "Maitohappobakteerit ovat suojattu kaksoispäällystyksellä" .Siis bakteerit on suojattu,ei tabletit


    • Bakteerit, jotka tar

      vitaan kimakalvoille:

      ............jatkuu. Tämä Probiootti-bakteerien palautus limakalvoille on täytettävä kolme ehtoa:
      A. Bakteerien on oltava juuri nämä kolme tärkeintä bakteeria!
      *** 1.(1.)Lactobacillus asidophilus,

    • Farth

      Minulla loppui pierujen räjähtely siihen paikkaan, kun aloin Lacto seveniä syömään!

    • Petettykkö

      Olen käyttänyt Lacto seveniä monta vuotta ja nykyisin olen tuotteeseen pettynyt. Minulla on välillä tapana pureskella tabletti, jotta suun limakalvoille jää sitä myöskin ja muutama vuosi sitten ihmeekseni huomasin, että tuo ei maistu enää paljon miltään, maitohappobakteereissa kun on aika voimakas ominaismaku, ovat lisänneet täyteaineiden määrän maksimiin. Idoformin kapselit olivat myöskin ennen hyviä, olivatpa jopa enterokapseleita, mutta ahneus tai vastaava on aiheuttanut sen, että näissäkin bakteerien määrä tuntuu minimaaliselta, Idoform on keksinyt lisätä hurjan määrän sokeria täyteaineeksi, juuri testasin, ei nämä tällaiselta ennen maistuneet hyi, ennen oli lisänä vain vähäsen sokeria bakteerien tarpeeksi? Huomaan tällaiset muutokset, kun kapseleitakin silloin tällöin avaan ja laitan sellaisenaan kielen pälle! Täytyy nyt etsiä jokin paremman laatuinen tuote ja perinteinen hapankaalikaan ei ole paha vaihtoehto.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      74
      2180
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      174
      1701
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1577
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1368
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1362
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      290
      1207
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1079
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1043
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1042
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      912
    Aihe