Palstalla uskovat sanovat hyvinkin usein, että raamattu täytyy ymmärtää kokonaisuutena ja ymmärrykseen ei kelpaa maalaisjärki vaan raamattu
aukeaa ainoastaan Pyhän Hengen voimalla.
Miksi sitten uskovat noukkivat sieltä ja täältä jakeita uskosta osattomille kanssamatkaajille.
Eikö sääntö pidä enää paikkaansa uskovien osalta vaan se on uskosta osattoman kohtalo, kun ei raamattu avaudu kokonaisena oletuksena ihmisen olevaisesta olemuksesta.
Klassillinen esimerkki: On synti maata miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan, sillä se on iljetys Jumalan silmissä. Em. on vain pätkä raamatusta.
Tämähän itsessään ei perustele mitään: ei rakkautta, ei kiintymystä vain ja ainoastaan konkreettista yhdyntää.
Toinen esimerkki raamatusta. Nainen peittäköön päänsä ja olkoon hiljaa seurakunnassa.
Em. esimerkissä lähtevät uskovat jo lipeämään raamatun sanasta, josta ei saisi pilkkuakaan muuttaa. Uskovat ajattelevatkin nyt: raamattu pitää nähdä kokonaisvaltaisena teoksena, jossa on joitain vanhentuneita käsityksiä.
Nainen saa olla jo ilman päähinettä seurakunnissa ja jopa nousevat saarnastuoliin puhumaan Jumalan Sanaa, nämä kaikkihan on kielletty raamatussa!
Valaiskaa uskovat himmeää tietoisuuttani
15
452
Vastaukset
seurakunnassa on kyllä ihan, ainakin minun mielstä, pätevä selitys, miksi Paavali tuon sanoi, aikanaan?
Siihenaikaan, kokouksissa, miehet oli salin toisella puolen, ja naiset toisella puolen. Periytyi kaiketi synagoogisesta järjestyksestä. Ja idänmaissa on aina naiset olleet toisarvoisia miehiin nähden.
Nyt kun Paavali puhujakororkkeella istuessaan tai seistessään, saarnasi Sanaa, ja opetti, saattoi naiset huudella miehilleen sinne toisellepeuolen salia, ja sekös hermostutti Paavalia, ja antoi siinä arvovallallaan ohjeen, että naiset vaiti seurakunnassa, ja kysykööt kotona miehiltään, etteivät hairitsisi kokouksia, ja saanoja huudellessaan ukoilleen, mitä sitten kukin halusi miestään "opettaa" koko seurakunnan kuullen.
Sehän oli jo laoukkauskin miehisille miehille, itämailla kun oltiin!Ensinnäkin kyseinen naisten alistus löytyy joidenkin helluntaiseurakuntien säännöistä.
Senkö takia nykyään helluntailaiset alistaa naisia kun ne on jutelleet miestensä kanssa salissa (on siis uskomaton valhe tuo väitteesi).
Eikä tuota naisten alistusta edes Paavali kirjoittanut.
Ensimmäinen kirje Timoteukselle on Paavalin nimiin tehty väärennös lähes sata vuotta Paavalin kuoleman jälkeen.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ensimmäinen_kirje_Tim oteukselle- luonnotonta.
Pe.ku kirjoitti:
Ensinnäkin kyseinen naisten alistus löytyy joidenkin helluntaiseurakuntien säännöistä.
Senkö takia nykyään helluntailaiset alistaa naisia kun ne on jutelleet miestensä kanssa salissa (on siis uskomaton valhe tuo väitteesi).
Eikä tuota naisten alistusta edes Paavali kirjoittanut.
Ensimmäinen kirje Timoteukselle on Paavalin nimiin tehty väärennös lähes sata vuotta Paavalin kuoleman jälkeen.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ensimmäinen_kirje_Tim oteukselleHyi hitto hintit menkää luterilaisuus palstalle ne hyväksyy kaiken..
ei mitenkään muuta sitä tosiasiaa, että Raamatussa naisten käsketään olla vaiti seurakunnan kokouksissa ja peittää päänsä. Eikä se muuta miksikään sitä, mitä aloittaja esille toi.
- PakanainHuuto
aloituksesta. Siis ei osata vastata tai ylen katsotaan ei-uskovan kysymystä.
- PakanainHuuto
luonnotonta. kirjoitti:
Hyi hitto hintit menkää luterilaisuus palstalle ne hyväksyy kaiken..
viittaa, kun kehottaa menemään luterilaisten palstalle.
- piiskataan kunnolla.
7000 piskeslag for homosex
Det dybt islamiske land Saudi-Arabien accepterer ikke homoseksualitet. Det rammer to mænd, der i øjeblikket får pisk
http://ekstrabladet.dk/112/article176169.ece- PakanainHuuto
helluntailaisten uskosta ja sen erilaisesta ilmentymismuodoista.
- todé
Raamattu on aikansa tuotos meidänkin aikalaisille, ja on maailman ihmeellisin kirja.
- Pakanain.Huuto
on aikansa tuotos nykypäivän uskoville. Ihmeellinen kirja se on ja vielä ihmeellisempää se on, kun jokainen maailman ihminen tulkitsee sen omiin tarpeisiin sopivaksi. Ja miksihän minäkin täällä roikun ja näitä asioita mielessäni räknäilen, niin kuin en olisi saanut jo kiintiötäni täyteen ylihilseen menevistä asioista.
- todé
Pakanain.Huuto kirjoitti:
on aikansa tuotos nykypäivän uskoville. Ihmeellinen kirja se on ja vielä ihmeellisempää se on, kun jokainen maailman ihminen tulkitsee sen omiin tarpeisiin sopivaksi. Ja miksihän minäkin täällä roikun ja näitä asioita mielessäni räknäilen, niin kuin en olisi saanut jo kiintiötäni täyteen ylihilseen menevistä asioista.
minulla olisi mahdollisuuksia lisään vapaa-aikaan, alkaisin opiskella teologiaa, ehkäpä tarkemmin rajattuna itse Raamattua.
Minä en ole saanut tarpeekseni ällikkäni yli menevistä raamatuntutkinnoista, vaan jostakin ihan muusta tälläkin palstalla ilmenevistä ilmiöistä. Asiallinen keskustelu olisi kivaa. - PakanainHuuto
todé kirjoitti:
minulla olisi mahdollisuuksia lisään vapaa-aikaan, alkaisin opiskella teologiaa, ehkäpä tarkemmin rajattuna itse Raamattua.
Minä en ole saanut tarpeekseni ällikkäni yli menevistä raamatuntutkinnoista, vaan jostakin ihan muusta tälläkin palstalla ilmenevistä ilmiöistä. Asiallinen keskustelu olisi kivaa.Mutta eikö ne raamatun tutkijat, jotka työkseen ovat
sitä opiskelleet niin ole tullut siihen tulokseen, että raamattu ei sisällä yhtä ainutta oikeaa totuutta. Raamattuexperteillä on myös eriäviä mielipiteitä aivan samoin kuin tällä foorumilla, mutta ehkä jalostetumassa muodossa.
Tällä palstalla olevat ilmiöt kumpuavat tietämättömyydestä, ennakkoluuloista, tahallisista väärinkäsityksistä, tahallisista härnäyksistä, oikeassa olemisen tarpeesta yms sellaisista ilmiöitä joita vain ihmisenmieli tuottaa.
Tämän palstan henki tarttuu myös palstalla kävijöihin. Minä olen taas äimänkäkenä, kun en tähän ikään mennessä ole tiennyt että uskosta voidaan näin riidellä senpä takia tässä alkaakin epäröimään ihan tosissaan uskonasioita. Tämä foorumi tekee hallaa ja paljon helluntailaisille.
Jos minä olisin vakaumuksellinen helluntailainen, niin olisin tosi harmissani siitä kuinka omaa uskon yhteisöäni pilkataan.
Asiallinen keskustelu olisi kivaa, mutta ihmisestä ei siihen ole koska voi anonyyminä huudella kaiken
keljutuksen palstalle.
- PROFEETTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!...
Valitettavasti suurin syy noihin epäkohtiin on ihmisten itserakkaus.Naisessa asuvan himon nimi on Iisebel ja tätä monet miehet seurakunnassa palvovat,koska luulevat,että ellei ole naisen ailahteluille mieliksi,ei saa seurakunnassa valtaa.Itse tiedän sen,että mitä enemmän palvon Jumalaa,sitä enemmän naiset kunnioittavat mielipiteitäni,vaikka tyytyväiset ovatkin usein hiljaa ja väärämieliset avaavat suunsa ja haukkuvat.Saatana on valheen isä.Todellinen lyhyt vastaus noihin kysymyksiini on kuitenkin:Iisebel.Niin yksinkertaista se on,miehet antavat naisten köyttää itsensä pikkusormensa ympäri ja lopulllinen palkkansa on kuitenkin se,että he saavat oikeamielisiltä naisilta ainoastaan halveksuntaa.Synnin palkka on kuolema.Siunausta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
- Pakanain.Huuto
"...miehet antavat naisten köyttää itsensä pikkusormensa ympäri "
kyllä mies on sitten heikko!
"himon nimi on Iisebel tätä monet miehet seurakunnassa palvovat,koska luulevat,että ellei ole naisen ailahteluille mieliksi,ei saa seurakunnassa valtaa."
ja sitten syyttävät naisia, että nainen keimailee vaikka kävelisi säkiin puettuna , niin kuitenkin Iisebel on säkin sisällä. Kuka auttaisi miehen lihan heikkoutta?:-X - PROFEETTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!...
Pakanain.Huuto kirjoitti:
"...miehet antavat naisten köyttää itsensä pikkusormensa ympäri "
kyllä mies on sitten heikko!
"himon nimi on Iisebel tätä monet miehet seurakunnassa palvovat,koska luulevat,että ellei ole naisen ailahteluille mieliksi,ei saa seurakunnassa valtaa."
ja sitten syyttävät naisia, että nainen keimailee vaikka kävelisi säkiin puettuna , niin kuitenkin Iisebel on säkin sisällä. Kuka auttaisi miehen lihan heikkoutta?:-XHERRA!Hänen voimansa tulee täydelliseksi heikkoudessa.Sitä on ARMO!!!!!!!!!!!!!!!!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1621374
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä40965Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad38705- 14620
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä28612- 35604
Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46597Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver19580Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott30567Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .17553